Skocz do zawartości

Przeróbka z 4 na 5 osób. Czy jest możliwe przerejestrowanie?


kalis

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo podoba mi się BMW 120 coupe. Jest ono 4 osobowe.

 

Chciałbym kupić używane i po zainstalowaniu trzeciego środkowego pasa bezpieczeństwa na tylnej kanapie, przerejestrować auto na 5 osób?

 

Czy jest to możliwe? Jeśli się nie da to będę musiał polubić hatchback-a...

 

 

Z góry dzięki za odpowiedź.

 

KALIS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się tego przerobić z powodu homologacji.Ten model jest fabrycznie przystosowany do przewozu tylko 4 osob i nie posiada wiecej punktów mocowania pasów. A tak przy okazji jak kiedyś zrobiłem TAKIE oczy :shock: jak policja zakwestionowała ilośc osob przewożonych Oplem Calibrą bo też ma homologacje na 4 osoby. A np maluszek jest na 5 hahahah

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW 120 coupe. Jest ono 4 osobowe

 

Bo to charakterystyczna cecha aut o nadwoziu coupe. Układ foteli w tym aucie jest zawsze 2+2.

 

Chciałbym kupić używane i po zainstalowaniu trzeciego środkowego pasa bezpieczeństwa na tylnej kanapie, przerejestrować auto na 5 osób?

 

Auta takie nie posiadają dodatkowego punktu kotwienia pasa bezpieczeństawa więc zamontować go nie ma gdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko powyższe jest jasne ale czy jest możliwy taki scenariusz:

 

i) samodzielnie kotwiczę dodatkowy pas bezpieczeństwa.

ii) kupuję homologowany pas bezpieczeństwa i montuję.

iii) jadę do rzeczoznawczy, który sporządza opinię, że kotwiczenie pasów jest mocne, zgodne z dyrektywą 76/115/EWG, pasy są zgodne z dyrektywą 77/541/EWG, 3 osoby się pomieszczą na tylnej kanapie.

iv) powyższe jest badane (sprawdzane) w stacji diagnostycznej. Dostaję dokument, albo wpis w dowodzie, że auto może przewozić 5 osób.

 

Czy wszystkie zmiany muszą być homologowane przez Ministra Infrastruktury?

 

 

 

PS

Niestety auta typu coupe mają z tyłu 2 fotele tylko chyba dla lansu. Audi A5, Mercedes CLC, BMW 3 Coupe... Na szerokość są o milimetry węższe na tylnej kanapie od wersji 4-o drzwiowe, kanał na środku jest też taki sam jak w czterodrzwiowych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jedyną drogą może być droga dla rejestracji samochodów typu SAM:

 

SAM to pojazd konstrukcji własnej, wykonany samodzielnie lub w warsztacie. Najczęściej na rynku istnieje tylko jeden egzemplarz takiego pojazdu, rzadziej mała seria. SAM powstaje w wyniku przeróbki seryjnego pojazdu lub zostaje zbudowany od podstaw przez konstruktora hobbystę.

 

Niezły opis procedury jest tutaj:

 

http://www.gazetapodatnika.pl/artykuly/rejestracja_pojazdu_typu_sam-a_3051.htm

 

W moim przypadku formularz zgłoszeniowy byłby przepisaniem danych katalogowych.

http://www.gazetapodatnika.pl/media/File/wnioski/badanie_pojazdu_marki_sam.doc

 

Czy ktoś przez taką procedurę przechodził (od strony diagnosty lub klienta)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samodzielnie kotwiczę dodatkowy pas bezpieczeństwa

 

Wynik N na BT,

 

kupuję homologowany pas bezpieczeństwa i montuję

 

Pas ten nie będzie homologowany do tego pojazdu - wynik N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SAM powstaje w wyniku przeróbki seryjnego pojazdu lub zostaje zbudowany od podstaw przez konstruktora hobbystę.

 

Sam nie powstaje z przeróbki seryjnego pojazdu. Trochę to pokomplikowane, ale to zdanie to za duże uproszczenie i nie jest zgodne z prawdą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SAM to pojazd konstrukcji własnej, wykonany samodzielnie lub w warsztacie. Najczęściej na rynku istnieje tylko jeden egzemplarz takiego pojazdu, rzadziej mała seria. SAM powstaje w wyniku przeróbki seryjnego pojazdu lub zostaje zbudowany od podstaw przez konstruktora hobbystę.

Najpierw dziennikarz pisze takie pierdoły jak w cytacie a za chwile pisze:

SAM to pojazdy zbudowane przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej

i ta definicja jest zgodna z prawem. Legalnie nie zrobisz SAMa z seryjnego pojazdu.

Punkty kotwiczenia pasów tylko fabryczne. Raczej nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie poprawiał fabryki, która wydała ciężkie miliony na proces projektowania i homologacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SAM powstaje w wyniku przeróbki seryjnego pojazdu lub zostaje zbudowany od podstaw przez konstruktora hobbystę.

 

Niezła bzdura gdzie ty to wyczytałeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego bzdura?

Proszę mi podać definicje nadwozia konstrukcji własnej - czy jak wezmę sobie jakąś tam połówkę jednego auta, zespawam z połówką drugiego, to nie jest to nadwozie konstrukcji własnej? Kwestia SAMów nie jest taka prosta, żeby z góry nazwac cos bzdurą...

 

A tak w ogóle - załóżmy już, że buduje coś od podstaw - tego SAM. I fotel będzie mojej konstrukcji i mocowanie pasów no i same pasy (oczywiście wszystko elementy homologowane) - złożone do kupy w tymże SAMie będą ok, ale już jako poszczególne elementy wykorzystane w innym aucie nie... dlaczego? Podłoga wykonana przeze mnie, z kotwiczeniami wykonanymi przeze mnie w SAMie - OK. Te same kotwiczenia wykonane w tej samej technologii i przy uzyciu tych samych elementów w innym fabrycznym pojeździe już rzekomo nie będą OK...

No nie wiem. Ja myślę, że autor pytania nieco odrobił lekcje i dostosowując pojazd do przewozu piątej osoby z użyciem homologowanych podzespołów to z administracyjnego punktu widzenia trudno by mu było odmówić... Wiem, że pewnie trudno mu będzie znaleźć SKP skłonną to zrobić, ale nie jestem przekonany co do tezy, że zmiana taka co do samej zasady jest niemożliwa z technicznego punktu widzenia.

Przykład - RENAULT MEGANE COUPE - ta sama konstrukcja do któregoś tam roku 5 miejsc, a dopiero później 4...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Technicznie podchodząc do tego jak najbardziej jest to możliwe bo ktoś kto będzie to robił z głową to najpierw weźmie kartkę i ołówek i wyliczy czy ma sens zamontowanie takiego pasa. Ale znając życie większość osób zamontuję takie pasy tylko i wyłącznie z potrzeby własnego widzi mi się (np. vw lt 18 osób). Dlatego stworzono homologację żeby nie każdy mógł "zrobić ze szpaka kombajn do zbioru wiśni"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc skoro technicznie to jest możliwe, to od tego jesteście Wy na SKP, żeby to zweryfikować! :-D

A ty żebyś to później rejestrował :cool: Sprawdzisz z homologacją i powiesz: prosze przynieść mi od producenta zezwolenie na taką przeróbkę :x

Oj włożyłem kij w mrowisko :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prosze przynieść mi od producenta zezwolenie na taką przeróbkę

Myślę, że nie ma sensu szukać takiego zapisu, czy zezwolenia, skoro wiemy już po wypowiedzi producentów, że nawet w sytuacji kiedy w niektórych pojazdach można by bez ingerencji przełożyć kierownicę, musiałby się odbyć ponowny proces homologacji ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki ponowny proces homologacji w przypadku zmian konstrukcyjnych w używanym pojeździe?

 

Sprawdzisz z homologacją i powiesz: prosze przynieść mi od producenta zezwolenie na taką przeróbkę :x

 

Bzdura - nie ma żadnych podstaw dla takiego żądania i o tym właśnie mówię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki ponowny proces homologacji w przypadku zmian konstrukcyjnych w używanym pojeździe?

 

Oczywiście, że nie. Nie rozumiem. Czasem zżymacie się, że w WK żądają bezpodstawnie homo na zmianę konstrukcyjną a teraz sami wymyślacie. :)

 

W tym konkretnym przypadku:

Bardzo podoba mi się BMW 120 coupe. Jest ono 4 osobowe.

 

Chciałbym kupić używane i po zainstalowaniu trzeciego środkowego pasa bezpieczeństwa na tylnej kanapie, przerejestrować auto na 5 osób?

 

 

KALIS

Odpowiedź brzmi NIE MOŻNA TEGO WYKONAĆ ZGODNIE Z PRAWEM gdyż w Dz.U 155 wyraźnie jest napisane, że umiejscowienie pasów w miejscach innych niż przewidział producent pojazdy skutkuje wynikiem badania N i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przytocz dokładnie ten przepis proszę.

Dz.U 155 poz 1232 z 2009r

Zał 1, Dział I pkt 9.1.12 - Pasy bezpieczeństwa oraz miejsca kotwiczenia pasów.

 

pkt 3. - Punkty kotwiczenia w miejscach nieprzewidzianych przez producenta pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.