beja_ Napisano 12 Listopad 2010 Share Napisano 12 Listopad 2010 Witam, posiadam ciągnik rolniczy marki ursus, nie mam do niego ani DR ani tablic, mam za to fakture ze wszystkimi danymi ciągnika ( faktura z lat 80' wystawiona na osobe od której go kupiłem i mam umowe kupna sprzedaży z tą osobą). Mam jeszcze protokół rzeczoznawców też z lat 80' stwierdzający że ciągnik nadaje się na złom ( dosłownie). Obecnie jest pełnosprawnym ciągnikiem i chciałbym go zarejestrować. Czy mam szanse ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 12 Listopad 2010 Share Napisano 12 Listopad 2010 Masz pod warunkiem, że nie pokażesz tego kwitka od "rzeczoznawców" Jedziesz do WK z fakturą i ew. umową kupna-sprzedaży na Ciebie, dostaniesz "czerwone" tablice (tymczasowe) i skierowanie na badanie techniczne, jedziesz robisz badanie, dostajesz zaświadczenie z wynikiem pozytywnym jedziesz z powrotem do WK i rejestrujesz. U mnie przynajmniej tak to działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 12 Listopad 2010 Share Napisano 12 Listopad 2010 Ale moment - on w ogóle kiedykolwiek był zarejestrowany? A jeśli tak o co dalej - został wyrejestrowany? Kiedy? Z jakiego powodu? Masz pod warunkiem, że nie pokażesz tego kwitka od "rzeczoznawców" A co to niby przeszkadza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 13 Listopad 2010 Share Napisano 13 Listopad 2010 A co to niby przeszkadza? Niby w niczym ale może zostać zakwalifikowany omylnie jako pojazd nie nadający się do eksploatacji przez urzędnika i powie, że nie zarejestruje bo nie i co mi Pan teraz zrobisz znane są takie przypadki i wtedy trzeba się przepychać (kierownik WK, SKO itd.). A tak bez tych papierów spokojniej, tablice czasówki, PC, OBT i rejestracja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beja_ Napisano 13 Listopad 2010 Autor Share Napisano 13 Listopad 2010 Zarejestrowany był, bo mam wpisany nr rej i na fakturze i na opini, był kupiony z PGRu. Pytanie tylko czy w dokumentach w WK bedzie informacja o tym że pojazd został zezłomowany, możliwe że nieuda się odnaleś w WK dokumentów sprzed 25 lat, możliwe również że na ten sam nr rej został zarejestrowany inny ciągnik i już nr nadwozia się nie będą zgadzać, co w takich przypadkach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dareklawecki Napisano 13 Listopad 2010 Share Napisano 13 Listopad 2010 A ja zrobiłem tak. Bo wczoraj miałem taki przypadek. OBT wpis w zaświadczeniu pojazd wyrejestrowany,uzupełniłem wszystkie dane w zaświadczeniu z katalogu marek i typów pojazdów tak aby WK nie miał problemu z ustaleniem danych i mam nadzieje że po sprawie czekam na wynik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 13 Listopad 2010 Share Napisano 13 Listopad 2010 A ja zrobiłem tak. Bo wczoraj miałem taki przypadek. A tablice i jakiś papier typu PC posiadał ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beja_ Napisano 20 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 20 Grudzień 2010 Kolego dareklawecki jak potoczyła się sprawa z ciągnikiem którego robiłeś przegląd ? Udało się zarejestrować bez problemów ? A może może ktoś inny z kolegów ma pomysły co może być w przypadkach które opisałem ? Pytanie tylko czy w dokumentach w WK bedzie informacja o tym że pojazd został zezłomowany, możliwe że nieuda się odnaleś w WK dokumentów sprzed 25 lat, możliwe również że na ten sam nr rej został zarejestrowany inny ciągnik i już nr nadwozia się nie będą zgadzać, co w takich przypadkach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 20 Grudzień 2010 Share Napisano 20 Grudzień 2010 na ten sam nr rej został zarejestrowany inny ciągnik nr rej jest przypisany tylko raz i tylko do jednego pojazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
winerek Napisano 20 Grudzień 2010 Share Napisano 20 Grudzień 2010 Na pewno? Kiedyś chyba nadawano powtórnie numery pojazdów wyrejestrowanych, a i teraz najwyraźniej jest to możliwe http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,61085,3194724.html i http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,61085,2852526.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Grudzień 2010 Share Napisano 21 Grudzień 2010 a i teraz najwyraźniej jest to możliwe Teraz? Cytujesz artykuły sprzed 4-5 lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 21 Grudzień 2010 Share Napisano 21 Grudzień 2010 nie czytaj pismaków tylko Dz U § 12. 1. W przypadku kradzieży tablic (tablicy) rejestracyjnych organ rejestrujący na wniosek właściciela pojazdu wydaje nowy dowód rejestracyjny i zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne z nowym numerem rejestracyjnym oraz nalepkę kontrolną po: 1) oddaniu dotychczasowego dowodu rejestracyjnego; 2) przedstawieniu karty pojazdu, jeżeli była wydana; 3) przedstawieniu zaświadczenia wydanego przez właściwy organ Policji potwierdzającego zgłoszenie kradzieży tablic (tablicy) rejestracyjnych. 2. W przypadku zgubienia tablic (tablicy) rejestracyjnych organ rejestrujący na wniosek właściciela pojazdu wydaje nowy dowód rejestracyjny pojazdu i zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne z nowym numerem rejestracyjnym oraz nalepkę kontrolną po: 1) oddaniu dotychczasowego dowodu rejestracyjnego; 2) przedstawieniu karty pojazdu, jeżeli była wydana; 3) złożeniu przez właściciela stosownego oświadczenia pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań. 3. W przypadku zniszczenia tablic (tablicy) rejestracyjnych organ rejestrujący na wniosek właściciela pojazdu wydaje, z zastrzeżeniem ust. 4, nowy dowód rejestracyjny pojazdu i zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne z nowym numerem rejestracyjnym oraz nalepkę kontrolną po: 1) oddaniu dotychczasowego dowodu rejestracyjnego i tablic (tablicy) rejestracyjnych; 2) przedstawieniu karty pojazdu, jeżeli była wydana. 3a. Na okres do wydania nowego dowodu rejestracyjnego, nie dłuższy jednak niż 30 dni, organ rejestrujący, na wniosek właściciela pojazdu, wydaje pozwolenie czasowe oraz zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne. 4. W przypadkach, o których mowa w ust. 1-3, organ rejestrujący, na wniosek właściciela pojazdu może wydać zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne (wtórnik) z zachowaniem dotychczasowego numeru rejestracyjnego, po przedstawieniu przez właściciela pojazdu: 1) dowodu rejestracyjnego; 2) karty pojazdu, jeżeli była wydana; 3) stosownego oświadczenia pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań. 5. Na okres konieczny do wykonania tablicy rejestracyjnej (wtórnika), ale nie dłuższy niż określony w art. 74 ust. 3 ustawy, organ rejestrujący wydaje na wniosek właściciela pojazdu pozwolenie czasowe oraz zalegalizowane tymczasowe tablice (tablicę) rejestracyjne § 18. 1. Numer rejestracyjny pojazdu stanowią litery i cyfry (cyfra) umieszczone na tablicy. 2. Każdemu pojazdowi przypisuje się jeden numer rejestracyjny. a i teraz najwyraźniej jest to możliwe wszystko jest możliwe jak ktoś olewa przepisy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
winerek Napisano 21 Grudzień 2010 Share Napisano 21 Grudzień 2010 a i teraz najwyraźniej jest to możliwe Teraz? Cytujesz artykuły sprzed 4-5 lat Teraz - w sensie obowiązujących obecnie przepisów i wzorów tablic, nie chodziło mi o terażniejszość kalendarzową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beja_ Napisano 21 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 21 Grudzień 2010 Skoro można było zarejestrować inny pojazd na te same tablice 5 lat temu to i zapewne robiono to 25 lat temu. Ja widze to w ten sposób: jeden ciągnik zostaje zezłomowany i wyrejestrowany, na te same tablice rejestrują kolejny ( a ursus C 360 był wtedy najpopularniejszy w Polsce), także marka się zgadza, w dodatku rejestruje go ten sam PGR, dlatego zapewne są zupełnie inne numery w WK i na fakurze. Dla mnie to najbardziej logiczne wytłumaczenie. I na fakturze i na opini rzeczoznawców z lat 80' są te same numery, a pare osób się pod tym podpisało. Teraz tylko jak przekonać WK że tak było ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majkel Napisano 10 Styczeń 2011 Share Napisano 10 Styczeń 2011 A ja zrobiłem tak. Bo wczoraj miałem taki przypadek. OBT wpis w zaświadczeniu pojazd wyrejestrowany,uzupełniłem wszystkie dane w zaświadczeniu z katalogu marek i typów pojazdów tak aby WK nie miał problemu z ustaleniem danych i mam nadzieje że po sprawie czekam na wynik. a można wiedzieć jaką datę w takim przypadku uznać za datę I rej ? Pytam bo klient chce przyjechać takim ciągnikiem i z tego co mówił ma tylko umowę. Ciągnik był kiedyś zarejestrowany ale brak tablic na chwilę obecną. Jak potraktować taki ciągnik w związku z wymaganiami PoRD ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert petruk Napisano 10 Styczeń 2011 Share Napisano 10 Styczeń 2011 Nie za bardzo rozumiem w jakim kierunku zmierza ta dyskusja. Uważam, że jeżeli pojazd był kiedyś zarejestrowany, i został wyrejestrowany prawdopodobnie celem złomowania jak pisze autor postu, to nie ma ma żadnej możliwości ponownej rejestracji (niezależnie czy pojazd został fizycznie skasowany, czy nie). Wprawdzie ustawa daje możliwość przywrócenia do ruchu wyrejestrowanych ciągników rolniczych, to dotyczy to wyłącznie pojazdów czasowo wycofanych z ruchu (kiedyś było to popularne wśród pojazdów należących do PGR). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Styczeń 2011 Share Napisano 10 Styczeń 2011 to dotyczy to wyłącznie pojazdów czasowo wycofanych z ruchu A z czego to wnioskujesz? Bo ustawa nazywa rzeczy po imieniu nieco inaczej... Czasowe wycofanie, to czasowe wycofanie - funkcjonuje to zresztą i teraz (i podobnie jak wtedy dziś też ustawodawca nie określił, co zrobić jak termin czasowego minie, a właściciel nic nie zrobi), a wyrejestrowanie to całkowicie co innego. Czasowe wycofanie i wyrejestrowanie to DWIE RÓŻNE INSTYTUCJE PRAWNE w Pord i proponuję ich nie mylić bo dopiero do paradoksów dojdziemy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 10 Styczeń 2011 Share Napisano 10 Styczeń 2011 Wprawdzie ustawa daje możliwość przywrócenia do ruchu wyrejestrowanych ciągników rolniczych, to dotyczy to wyłącznie pojazdów czasowo wycofanych z ruchu czasowe wycofanie z ruchu to całkowicie co innego niż wyrejestrowanie obecnie można wycofać od 2 do 6 miesięcy (+ 3) samochody ciężarowe, ciągniki samochodowe, poj specjalne pow 3,5 t DMC oraz autobusy art 78a PORD [ Dodano: 10-01-2011, 21:48 ] DzU z 2004 r. Nr 285 poz. 2856 ROZPORZĄDZENIE MI z dnia 23 grudnia 2004 r. w sprawie czasowego wycofania pojazdów z ruchu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert petruk Napisano 13 Styczeń 2011 Share Napisano 13 Styczeń 2011 Pisząc "czasowe wycofanie z ruchu" miałem raczej na myśli stan prawny, jaki obowiązywał w latach 90-ych, i nie miało to nic wspólnego z art.78a, który został wprowadzony stosunkowo niedawno. Tak się składa, że pojazdy były wycofywane (świadomie i celowo używam tego słowa) z różnych powodów, i wycofania te nie zawsze miały charakter stały i ostateczny. Obecnie zastosowanie ma art.79 PORD, który mówi o wyrejestrowaniu pojazdu i ponownej rejestracji pojazdu uprzednio wyrejestrowanego. Tak się składa moi drodzy, że mamy art.79 ust.4 pkt4. cytowanej ustawy, który pozwala na ponowną rejestrację ciągników i przyczep rolniczych, które przed wejściem w życie nowej PORD z 1997r. były masowo wycofywane z ewidencji WK przez PGR-y i inne agropotworki. Z małym wyjątkiem - jeżeli znalazłbym zapis w dokumentach, że pojazd został przeznaczony na złom to u mnie nie ma żadnych szans na rejestrację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Styczeń 2011 Share Napisano 14 Styczeń 2011 Podaj podstawę prawną takiej odmowy wobec art.79.4 który sam cytujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beja_ Napisano 16 Styczeń 2011 Autor Share Napisano 16 Styczeń 2011 W opinii rzeczoznawców jest napisane tylko że pojazd jest zdekompletowany i znacznie zużyty, oczywiście obszernie wyszczególnione co jest zużyte a czego brakuje. Tylko na tej podstawie domniemam że pojazd formalnie został zezłomowany. Więc po uzupełnieniu braków jest to tak samo pełnowartościowy pojazd jak wtedy kiedy wyjechał z fabryki. Żadnego wpisu że ciągnik został zezłomowany nie ma. Dziwi mnie tylko ta różnica w numerach nadwodzia w moich dokumentach i w WK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert petruk Napisano 17 Styczeń 2011 Share Napisano 17 Styczeń 2011 Do blakop: art.79 ust.4 PORD nie oznacza,że każdy ciągnik rolniczy czy przyczepa mogą i muszą być ponownie dopuszczone do ruchu. Przepis ten umożliwia ponowną rejestrację, ale nie zmusza organu do przywracania każdego pojazdu "z urzędu". Nie potrzeba przy tym podawać specjalnej podstawy prawnej gdyż podstawą do odmowy ponownej rejestracji pojazdu mogą być okoliczności w jakiej został on wyrejestrowany czy wycofany z ruchu. Urzędnik zobowiązany jest do stosowania Kpa, które jak wiesz zobowiązuje organ do dogłębnego zbadania sprawy. Zauważ, że użytkownik "beja_" nie ma pewności jaki był dokładny powód wyrejestrowania pojazdu - jest dziwnie brzmiąca opinia rzeczoznawcy, rozbieżności w cechach identyfikacyjnych ramy etc. W przedmiotowej sprawie nie jestem przekonany aby wystąpiły przesłanki do ponownej rejestracji pojazdu. No, ale to tylko moja opinia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 18 Styczeń 2011 Share Napisano 18 Styczeń 2011 nie zmusza organu do przywracania każdego pojazdu "z urzędu" Nie - z urzędu nie - na wniosek strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beja_ Napisano 18 Styczeń 2011 Autor Share Napisano 18 Styczeń 2011 Nie potrzeba przy tym podawać specjalnej podstawy prawnej gdyż podstawą do odmowy ponownej rejestracji pojazdu mogą być okoliczności w jakiej został on wyrejestrowany czy wycofany z ruchu. Zauważ' date=' że użytkownik "beja_" nie ma pewności jaki był dokładny powód wyrejestrowania pojazdu[/quote'] Dokładnie tego powodu nie znamy i pewnie po upływie takiego czasu nie będziemy znali. jest dziwnie brzmiąca opinia rzeczoznawcy opinia była wystawiana 20 lat temu i prawdopodobnie dlatego żeby była przesłanka do pozbycia się ciągnika z PGR-u ( sprzedaży czy też zezłomowania ). Według mnie zarówno faktura jak i opinia rzeczoznawców potwierdzające że dany pojazd z tym numerem był faktycznie zarejestrowany pod tym numerem rejestracyjnym jest wystarczającą przesłanką do rejestracji pojazdu. Ale to tylko moja opinia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ALZAR Napisano 18 Styczeń 2011 Share Napisano 18 Styczeń 2011 Kolego beja, z Twoich wypowiedzi wynika, że byłeś w wydziale komunikacji i nie zgadza się numer rejestracyjny z numerem fabrycznym. A co mówią urzędnicy z WK na widok faktury z PGR, którą posiadasz? Napisałeś, że są tam wszystkie dane, pewnie też numer fabryczny. Twierdzą, to PGR pomylił się przy sprzedaży i do klienta pod danym numerem rejestracyjnym poszedł inny ciągnik? A może trzeba głębiej pogrzebać w archiwum? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.