Skocz do zawartości

Rejestracja ciągnika zezłomowanego


beja_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam ciągnik rolniczy marki ursus, nie mam do niego ani DR ani tablic, mam za to fakture ze wszystkimi danymi ciągnika ( faktura z lat 80' wystawiona na osobe od której go kupiłem i mam umowe kupna sprzedaży z tą osobą). Mam jeszcze protokół rzeczoznawców też z lat 80' stwierdzający że ciągnik nadaje się na złom ( dosłownie). Obecnie jest pełnosprawnym ciągnikiem i chciałbym go zarejestrować. Czy mam szanse ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz pod warunkiem, że nie pokażesz tego kwitka od "rzeczoznawców" Jedziesz do WK z fakturą i ew. umową kupna-sprzedaży na Ciebie, dostaniesz "czerwone" tablice (tymczasowe) i skierowanie na badanie techniczne, jedziesz robisz badanie, dostajesz zaświadczenie z wynikiem pozytywnym jedziesz z powrotem do WK i rejestrujesz. U mnie przynajmniej tak to działa :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale moment - on w ogóle kiedykolwiek był zarejestrowany? A jeśli tak o co dalej - został wyrejestrowany? Kiedy? Z jakiego powodu?

 

Masz pod warunkiem, że nie pokażesz tego kwitka od "rzeczoznawców"

 

A co to niby przeszkadza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to niby przeszkadza?

 

Niby w niczym ale może zostać zakwalifikowany omylnie jako pojazd nie nadający się do eksploatacji przez urzędnika i powie, że nie zarejestruje bo nie i co mi Pan teraz zrobisz :lol: znane są takie przypadki i wtedy trzeba się przepychać (kierownik WK, SKO itd.). A tak bez tych papierów spokojniej, tablice czasówki, PC, OBT i rejestracja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarejestrowany był, bo mam wpisany nr rej i na fakturze i na opini, był kupiony z PGRu. Pytanie tylko czy w dokumentach w WK bedzie informacja o tym że pojazd został zezłomowany, możliwe że nieuda się odnaleś w WK dokumentów sprzed 25 lat, możliwe również że na ten sam nr rej został zarejestrowany inny ciągnik i już nr nadwozia się nie będą zgadzać, co w takich przypadkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zrobiłem tak. Bo wczoraj miałem taki przypadek.

 

OBT wpis w zaświadczeniu pojazd wyrejestrowany,uzupełniłem wszystkie dane w zaświadczeniu z katalogu marek i typów pojazdów tak aby WK nie miał problemu z ustaleniem danych i mam nadzieje że po sprawie czekam na wynik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Kolego dareklawecki jak potoczyła się sprawa z ciągnikiem którego robiłeś przegląd ? Udało się zarejestrować bez problemów ? A może może ktoś inny z kolegów ma pomysły co może być w przypadkach które opisałem ?

Pytanie tylko czy w dokumentach w WK bedzie informacja o tym że pojazd został zezłomowany, możliwe że nieuda się odnaleś w WK dokumentów sprzed 25 lat, możliwe również że na ten sam nr rej został zarejestrowany inny ciągnik i już nr nadwozia się nie będą zgadzać, co w takich przypadkach?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie czytaj pismaków tylko Dz U

 

§ 12. 1. W przypadku kradzieży tablic (tablicy) rejestracyjnych organ rejestrujący na wniosek właściciela pojazdu wydaje nowy dowód rejestracyjny i zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne z nowym numerem rejestracyjnym oraz nalepkę kontrolną po:

1) oddaniu dotychczasowego dowodu rejestracyjnego;

2) przedstawieniu karty pojazdu, jeżeli była wydana;

3) przedstawieniu zaświadczenia wydanego przez właściwy organ Policji potwierdzającego zgłoszenie kradzieży tablic (tablicy) rejestracyjnych.

2. W przypadku zgubienia tablic (tablicy) rejestracyjnych organ rejestrujący na wniosek właściciela pojazdu wydaje nowy dowód rejestracyjny pojazdu i zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne z nowym numerem rejestracyjnym oraz nalepkę kontrolną po:

1) oddaniu dotychczasowego dowodu rejestracyjnego;

2) przedstawieniu karty pojazdu, jeżeli była wydana;

3) złożeniu przez właściciela stosownego oświadczenia pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań.

3. W przypadku zniszczenia tablic (tablicy) rejestracyjnych organ rejestrujący na wniosek właściciela pojazdu wydaje, z zastrzeżeniem ust. 4, nowy dowód rejestracyjny pojazdu i zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne z nowym numerem rejestracyjnym oraz nalepkę kontrolną po:

1) oddaniu dotychczasowego dowodu rejestracyjnego i tablic (tablicy) rejestracyjnych;

2) przedstawieniu karty pojazdu, jeżeli była wydana.

3a. Na okres do wydania nowego dowodu rejestracyjnego, nie dłuższy jednak niż 30 dni, organ rejestrujący, na wniosek właściciela pojazdu, wydaje pozwolenie czasowe oraz zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne.

4. W przypadkach, o których mowa w ust. 1-3, organ rejestrujący, na wniosek właściciela pojazdu może wydać zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne (wtórnik) z zachowaniem dotychczasowego numeru rejestracyjnego, po przedstawieniu przez właściciela pojazdu:

1) dowodu rejestracyjnego;

2) karty pojazdu, jeżeli była wydana;

3) stosownego oświadczenia pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań.

5. Na okres konieczny do wykonania tablicy rejestracyjnej (wtórnika), ale nie dłuższy niż określony w art. 74 ust. 3 ustawy, organ rejestrujący wydaje na wniosek właściciela pojazdu pozwolenie czasowe oraz zalegalizowane tymczasowe tablice (tablicę) rejestracyjne

 

§ 18. 1. Numer rejestracyjny pojazdu stanowią litery i cyfry (cyfra) umieszczone na tablicy.

2. Każdemu pojazdowi przypisuje się jeden numer rejestracyjny.

 

a i teraz najwyraźniej jest to możliwe
:evil:

 

wszystko jest możliwe jak ktoś olewa przepisy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a i teraz najwyraźniej jest to możliwe

 

Teraz? Cytujesz artykuły sprzed 4-5 lat 8)

 

Teraz - w sensie obowiązujących obecnie przepisów i wzorów tablic, nie chodziło mi o terażniejszość kalendarzową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro można było zarejestrować inny pojazd na te same tablice 5 lat temu to i zapewne robiono to 25 lat temu.

Ja widze to w ten sposób: jeden ciągnik zostaje zezłomowany i wyrejestrowany, na te same tablice rejestrują kolejny ( a ursus C 360 był wtedy najpopularniejszy w Polsce), także marka się zgadza, w dodatku rejestruje go ten sam PGR, dlatego zapewne są zupełnie inne numery w WK i na fakurze. Dla mnie to najbardziej logiczne wytłumaczenie.

I na fakturze i na opini rzeczoznawców z lat 80' są te same numery, a pare osób się pod tym podpisało.

Teraz tylko jak przekonać WK że tak było ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
A ja zrobiłem tak. Bo wczoraj miałem taki przypadek.

 

OBT wpis w zaświadczeniu pojazd wyrejestrowany,uzupełniłem wszystkie dane w zaświadczeniu z katalogu marek i typów pojazdów tak aby WK nie miał problemu z ustaleniem danych i mam nadzieje że po sprawie czekam na wynik.

 

a można wiedzieć jaką datę w takim przypadku uznać za datę I rej ? Pytam bo klient chce przyjechać takim ciągnikiem i z tego co mówił ma tylko umowę. Ciągnik był kiedyś zarejestrowany ale brak tablic na chwilę obecną. Jak potraktować taki ciągnik w związku z wymaganiami PoRD ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za bardzo rozumiem w jakim kierunku zmierza ta dyskusja. Uważam, że jeżeli pojazd był kiedyś zarejestrowany, i został wyrejestrowany prawdopodobnie celem złomowania jak pisze autor postu, to nie ma ma żadnej możliwości ponownej rejestracji (niezależnie czy pojazd został fizycznie skasowany, czy nie). Wprawdzie ustawa daje możliwość przywrócenia do ruchu wyrejestrowanych ciągników rolniczych, to dotyczy to wyłącznie pojazdów czasowo wycofanych z ruchu (kiedyś było to popularne wśród pojazdów należących do PGR).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dotyczy to wyłącznie pojazdów czasowo wycofanych z ruchu

 

A z czego to wnioskujesz? Bo ustawa nazywa rzeczy po imieniu nieco inaczej... Czasowe wycofanie, to czasowe wycofanie - funkcjonuje to zresztą i teraz (i podobnie jak wtedy dziś też ustawodawca nie określił, co zrobić jak termin czasowego minie, a właściciel nic nie zrobi), a wyrejestrowanie to całkowicie co innego. Czasowe wycofanie i wyrejestrowanie to DWIE RÓŻNE INSTYTUCJE PRAWNE w Pord i proponuję ich nie mylić bo dopiero do paradoksów dojdziemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprawdzie ustawa daje możliwość przywrócenia do ruchu wyrejestrowanych ciągników rolniczych, to dotyczy to wyłącznie pojazdów czasowo wycofanych z ruchu

czasowe wycofanie z ruchu to całkowicie co innego niż wyrejestrowanie

obecnie można wycofać od 2 do 6 miesięcy (+ 3) samochody ciężarowe, ciągniki samochodowe, poj specjalne pow 3,5 t DMC oraz autobusy

art 78a PORD

 

[ Dodano: 10-01-2011, 21:48 ]

DzU z 2004 r. Nr 285 poz. 2856

ROZPORZĄDZENIE MI

z dnia 23 grudnia 2004 r.

w sprawie czasowego wycofania pojazdów z ruchu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc "czasowe wycofanie z ruchu" miałem raczej na myśli stan prawny, jaki obowiązywał w latach 90-ych, i nie miało to nic wspólnego z art.78a, który został wprowadzony stosunkowo niedawno. Tak się składa, że pojazdy były wycofywane (świadomie i celowo używam tego słowa) z różnych powodów, i wycofania te nie zawsze miały charakter stały i ostateczny. Obecnie zastosowanie ma art.79 PORD, który mówi o wyrejestrowaniu pojazdu i ponownej rejestracji pojazdu uprzednio wyrejestrowanego. Tak się składa moi drodzy, że mamy art.79 ust.4 pkt4. cytowanej ustawy, który pozwala na ponowną rejestrację ciągników i przyczep rolniczych, które przed wejściem w życie nowej PORD z 1997r. były masowo wycofywane z ewidencji WK przez PGR-y i inne agropotworki. Z małym wyjątkiem - jeżeli znalazłbym zapis w dokumentach, że pojazd został przeznaczony na złom to u mnie nie ma żadnych szans na rejestrację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W opinii rzeczoznawców jest napisane tylko że pojazd jest zdekompletowany i znacznie zużyty, oczywiście obszernie wyszczególnione co jest zużyte a czego brakuje. Tylko na tej podstawie domniemam że pojazd formalnie został zezłomowany. Więc po uzupełnieniu braków jest to tak samo pełnowartościowy pojazd jak wtedy kiedy wyjechał z fabryki. Żadnego wpisu że ciągnik został zezłomowany nie ma. Dziwi mnie tylko ta różnica w numerach nadwodzia w moich dokumentach i w WK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do blakop: art.79 ust.4 PORD nie oznacza,że każdy ciągnik rolniczy czy przyczepa mogą i muszą być ponownie dopuszczone do ruchu. Przepis ten umożliwia ponowną rejestrację, ale nie zmusza organu do przywracania każdego pojazdu "z urzędu".

Nie potrzeba przy tym podawać specjalnej podstawy prawnej gdyż podstawą do odmowy ponownej rejestracji pojazdu mogą być okoliczności w jakiej został on wyrejestrowany czy wycofany z ruchu. Urzędnik zobowiązany jest do stosowania Kpa, które jak wiesz zobowiązuje organ do dogłębnego zbadania sprawy. Zauważ, że użytkownik "beja_" nie ma pewności jaki był dokładny powód wyrejestrowania pojazdu - jest dziwnie brzmiąca opinia rzeczoznawcy, rozbieżności w cechach identyfikacyjnych ramy etc. W przedmiotowej sprawie nie jestem przekonany aby wystąpiły przesłanki do ponownej rejestracji pojazdu. No, ale to tylko moja opinia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie potrzeba przy tym podawać specjalnej podstawy prawnej gdyż podstawą do odmowy ponownej rejestracji pojazdu mogą być okoliczności w jakiej został on wyrejestrowany czy wycofany z ruchu.
Zauważ' date=' że użytkownik "beja_" nie ma pewności jaki był dokładny powód wyrejestrowania pojazdu[/quote'] Dokładnie tego powodu nie znamy i pewnie po upływie takiego czasu nie będziemy znali.
jest dziwnie brzmiąca opinia rzeczoznawcy
opinia była wystawiana 20 lat temu i prawdopodobnie dlatego żeby była przesłanka do pozbycia się ciągnika z PGR-u ( sprzedaży czy też zezłomowania ). Według mnie zarówno faktura jak i opinia rzeczoznawców potwierdzające że dany pojazd z tym numerem był faktycznie zarejestrowany pod tym numerem rejestracyjnym jest wystarczającą przesłanką do rejestracji pojazdu. Ale to tylko moja opinia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego beja, z Twoich wypowiedzi wynika, że byłeś w wydziale komunikacji i nie zgadza się numer rejestracyjny z numerem fabrycznym. A co mówią urzędnicy z WK na widok faktury z PGR, którą posiadasz? Napisałeś, że są tam wszystkie dane, pewnie też numer fabryczny. Twierdzą, to PGR pomylił się przy sprzedaży i do klienta pod danym numerem rejestracyjnym poszedł inny ciągnik? A może trzeba głębiej pogrzebać w archiwum?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.