Skocz do zawartości

Pojazd po przekładce układu kierowniczego.


Łukasz1

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym zapytać jak postępujecie jeśli podczas OBT macie przypuszczenia , że pojazd ten jest po "przekładce " kierownicy ? Wiadomo, że niektóre pojazdy są do tego przystosowane, ale nie wiadomo czy to właśnie ten ? Jest przecież możliwość, że przy BT po raz pierwszy diagnosta "przeoczył" ten fakt , a może na ten pojazd została wydana zgoda producenta na taką naprawę - jak do tego szybko dojść i się odnieść podczas badania - dzięki za odpowiedź.

 

[ Dodano: 16-11-2010, 18:42 ]

Nie mam wprawy - więc nie wiem czy odpowiednio zamieściłem swój temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • adam1501

    8

  • Łukasz1

    8

  • mmiodzio

    6

  • ALZAR

    5

Jeżeli jesteś pewny ,że była dokonana przekładka to poproś o pismo od Producenta tego auta ,czy zezwala na dokonanie takich przeróbek , następnie poproś o dokumenty Firmy która dokonywała tą przeróbkę tzn.o zezwolenie z Ministerstwa z kodem PKD 4520Z a następnie na dobitkę o faktury na części zakupione do tej przekładki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym zapytać jak postępujecie jeśli podczas OBT macie przypuszczenia , że pojazd ten jest po "przekładce " kierownicy ?

Normalnie, jeżeli spełnia wymagania warunków technicznych to P jak coś nie gra to N. Jeżeli to Ty wykonujesz "pierwsze" badanie takiego pojazdu to jak wyżej, chyba że nie jesteś pewien tej roboty to prosisz o opinię rzeczoznawcy i wówczas kończysz badanie z wynikiem jaki uważasz za zasadny wobec stanu technicznego i przedstawionej opinii, którą możesz uznać ale nie musisz :)

Jeżeli jesteś pewny ,że była dokonana przekładka to poproś o pismo od Producenta tego auta ,czy zezwala na dokonanie takich przeróbek ,
a może na ten pojazd została wydana zgoda producenta na taką naprawę - jak do tego szybko dojść i się odnieść podczas badania

Nie masz prawa żądać takiego kwitu bo nie ma on żadnej mocy sprawczej a przede wszystkim nie ma takiego przepisu, który zmusiłby właściciela do dostarczenia takowego, masz wykonać BT na podstawie DR, PC lub odpowiadającemu im dokumentowi plus ewentualnie opinia rzeczoznawcy.

następnie poproś o dokumenty Firmy która dokonywała tą przeróbkę tzn.o zezwolenie z Ministerstwa z kodem PKD 4520Z

Dokument odnośnie zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu jest dla WK a nie dla SKP, której to nie obchodzi a klient nie ma obowiązku go przedstawiać diagnoście. Ponadto w tym przypadku nie zachodzi nawet potrzeba posiadania go dla WK bo w grę nie wchodzi zmiana rodzaju pojazdu a tylko elementy techniczne, które wykonuje się bez stosownego dokumentu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jesteś pewny ,że była dokonana przekładka to poproś o pismo od Producenta tego auta ,czy zezwala na dokonanie takich przeróbek
- zgadza się tylko, że nawet jeśli będę miał pewność że ten pojazd został poddany przeróbce jak żądać takich dokumentów od 2-go czy 3-ciego właściciela pojazdu - no chyba że taki dokument mam jako sprzedający dać nowemu nabywcy? Wszystko dobrze napisałeś natomiast chodzi mi o to czy mam takie prawo zażądać tych dokumentów w przypadku takiego pojazdu z historią ? Właściciel zawsze może powiedzieć taki kupiłem i nic więcej nie wiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dokument odnośnie zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu jest dla WK a nie dla SKP, której to nie obchodzi a klient nie ma obowiązku go przedstawiać diagnoście. Ponadto w tym przypadku nie zachodzi nawet potrzeba posiadania go dla WK bo w grę nie wchodzi zmiana rodzaju pojazdu a tylko elementy techniczne,

 

Chyba się z tobą nie zgodzę. PKD właśnie nie jest dla WK a tylko i wyłącznie dla SKP

 

Schemat Klasyfikacji PKD 2007

/wyciąg dla SKP/

źródło: Główny Urząd Statystyczny

 

45.20.Z Konserwacja i naprawa pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli

Podklasa ta obejmuje:

- naprawy, konserwację i przebudowę pojazdów samochodowych (z wyłączeniem motocykli), takie jak:

· naprawy mechaniczne,

· naprawy elektryczne,

· naprawy elektronicznych systemów wtryskowych,

· przeglądy,

· naprawy nadwozia,

· naprawy części,

· mycie, polerowanie itp.,

· lakierowanie i malowanie,

· naprawy szyb i okien,

· naprawy siedzeń samochodowych,

- naprawy opon i dętek, zakładanie lub wymiana,

- wykonywanie zabiegów antykorozyjnych w pojazdach samochodowych, z wyłączeniem motocykli,

- instalowanie części i akcesoriów w pojazdach samochodowych (niebędące częścią procesu produkcji), z

wyłączeniem motocykli.

Podklasa ta nie obejmuje:

- bieżnikowania i regeneracji opon, sklasyfikowanego w 22.11.Z,

- konserwacji i naprawy motocykli, sklasyfikowanych w 45.40.Z,

- wykonywania badań silników, pojazdów samochodowych itp., sklasyfikowanego w 71.20.B.

 

A co do żądania tego dokumentu

Jeżeli jesteś pewny ,że była dokonana przekładka to poproś o pismo od Producenta tego auta ,czy zezwala na dokonanie takich przeróbek
, kolego >adamie< to mam Prawo i nikt mi tego nie zabroni. Tak nawiasem to każdy broni swoje RWD jak może.

 

[ Dodano: 17-11-2010, 20:42 ]

"

Łukasz1"]Wszystko dobrze napisałeś natomiast chodzi mi o to czy mam takie prawo zażądać tych dokumentów w przypadku takiego pojazdu z historią ? Właściciel zawsze może powiedzieć taki kupiłem i nic więcej nie wiem

 

W takim razie powiedz klijentowi że niech ci przyniesie opinie rzeczoznawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam1501 odpowiedział na 100%. Przy badaniu okresowym właściciel(ka) nie musi okazywać diagnoście żadnego z dokumentów potwierdzających legalność przekładki dokonanej czasem wiele lat temu - nie mamy takiego prawa. Dodatkowo dziś producent oświadczy, że przekładki nie wolno zrobić ale rok wcześniej milczał. Niekiedy właściciel(ka) nawet nie wie, że kupił(a) auto po przekładce, tak jest to profesjonalnie zrobione. Wręcz diagnosta nic nie zauważy, przełożone są detale tj. wiązki, przyciski sterujące, dźwignie. Jak adam1501 sprawdzam wymagania techniczne, nie dopuszczam żadnej improwizacji - dziwnego prowadzenia przewodów, nietypowego montażu podzespołów. Jeżeli moim zdaniem jest wszystko OK to "P", jeżeli nie to mamy cały zestaw działań, do rezygnacji....... klienta włącznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego >ALZAR< przeczytaj uważnie i pomału pierwszy post >Lukazsa 1<

a to że tak robisz >

nie dopuszczam żadnej improwizacji - dziwnego prowadzenia przewodów, nietypowego montażu podzespołów.

to dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba się z tobą nie zgodzę. PKD właśnie nie jest dla WK a tylko i wyłącznie dla SKP

To czy wykonał to przedsiębiorca uprawniony czy nie to nie gestia SKP tylko WK. Stacja jest od tego aby potwierdzić prawidłowość wykonania przekładki z technicznego punku widzenia a nie formalnego. Na potwierdzenie moich słów zajrzyj do Dz.U. 186 z 2007 poz 1322 § 14 pkt 5 "...5) z wprowadzenia w pojeździe zarejestrowanym zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, do zawiadomienia dołącza się:

a) dokument potwierdzający, że dokonane zmiany konstrukcyjne zmieniające rodzaj pojazdu wykonane zostały przez przedsiębiorcę, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy,

b) zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego potwierdzające, że dokonane zmiany są zgodne z przepisami określającymi warunki techniczne pojazdów.

Przepisy § 2-5 stosuje się odpowiednio..." to tam ma trafić to oświadczenie o przebudowie a nie na SKP, mówiąc kolokwialnie "grzeje" mnie kto to zrobił, mam sprawdzić czy zgodnie z przepisami, natomiast w WK właściciel ma mieć dodatkowy dokument, który potwierdzi, że nie wykonał tego Kowalski w garażu tylko firma X, która jest do tego uprawniona.

kolego >adamie< to mam Prawo i nikt mi tego nie zabroni

Możesz przedstawić paragraf na potwierdzenie słuszności swoich słów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

["mmiodzio"]to dobrze.

Dzięki. Tak naprawdę miałem na myśli ostatni post Lukasza1 i do niego się odniosłem.

Niestety nie ma szybkiej i skutecznej recepty na rozwiązanie problemu z pierwszego postu.

Jeżeli pojazd jest już zarejestrowany w kraju (tak interpretuję skrót OBT), to najpewniej klient słysząc o różnych zaświadczeniach podziękuje za badanie i pojedzie dalej. Taka jest rzeczywistość. Pozostaje wcześniejsze mozolne zebranie informacji, których mamy sporo również na tym forum no i wykorzystanie ich podczas badania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dz.U. 186 z 2007 poz 1322 § 14 pkt 5 - Jest napisane tak :

W przypadku zawiadomienia o zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym wynikającej :

pkt 5} itd.

Cały czas jest mowa w poście> Lukasza1< o > jak postępujecie jeśli podczas OBT macie przypuszczenia< czy coś tu jest niezrozumiałego. A co do paragrafu potwierdzenia słuszności moich słów jest> moje Życie kolego "adamie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekładka układu kierowniczego TO NIE JEST ZMIANA KONSTRUKCYJNA. Dlaczego? Bo nie powoduje zmiany żadnych danych w DR - proste :)

Nie widzę potrzeby, aby miał je dokonywać jakikolwiek uprawniony przedsiębiorca taki czy inny. Mam umiejętności i zrobiłem to sam. SKP ma ocenić czy zrobiłem to dobrze, anie oceniać kto to zrobił... guzik Was to obchodzi - macie ocenić efekt - stan końcowy!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekładka układu kierowniczego TO NIE JEST ZMIANA KONSTRUKCYJNA. Dlaczego? Bo nie powoduje zmiany żadnych danych w DR - proste :)

 

byłoby proste, gdyby nie różne interpretacje ,,,

 

5) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub

wymiany elementów powodujàcych zmian´ danych

w dowodzie rejestracyjnym,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SKP ma ocenić czy zrobiłem to dobrze, anie oceniać kto to zrobił... guzik Was to obchodzi - macie ocenić efekt - stan końcowy!!

W każdym z tych postów jest trochę racji - bo to zależy jak kto podchodzi do pracy - natomiast problem może sie pojawić gdy dojdzie do wypadku i ofiar w ludziach , roztrząsanie sprawy badanie poj. przez biegłego i ocena kto zawinił - bo przecież ukarać kogoś trzeba - jeśli stwierdzą że naprawa nie została wykonana technologicznie , jakieś spawy itp. ? nie wiem jak wówczas odpowiedzieć, że ja stwierdziłem że było dobrze bo to ja mam ocenić przecież. W takim przypadku dobrze by chyba jednak było mieć jakiś dokument w archiwach co do tego poj.

 

[ Dodano: 18-11-2010, 08:21 ]

Np. opinia rzeczoznawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekładka układu kierowniczego TO NIE JEST ZMIANA KONSTRUKCYJNA. Dlaczego? Bo nie powoduje zmiany żadnych danych w DR - proste :)

Nie widzę potrzeby, aby miał je dokonywać jakikolwiek uprawniony przedsiębiorca taki czy inny. Mam umiejętności i zrobiłem to sam. SKP ma ocenić czy zrobiłem to dobrze, anie oceniać kto to zrobił... guzik Was to obchodzi - macie ocenić efekt - stan końcowy!!

 

Moim zdaniem jest to zmiana konstrukcyjna, jakby nie patrzeć, konstrukcja się zmieniła.

Jednak przy zmianie rodzaju pojazdu wymagane są dokumenty odnośnie uprawnionego przedsiębiorcy prowadzącego w danym zakresie działalność, a przy zmianie tego typu nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekładka układu kierowniczego TO NIE JEST ZMIANA KONSTRUKCYJNA. Dlaczego? Bo nie powoduje zmiany żadnych danych w DR - proste :)

Nie widzę potrzeby, aby miał je dokonywać jakikolwiek uprawniony przedsiębiorca taki czy inny. Mam umiejętności i zrobiłem to sam. SKP ma ocenić czy zrobiłem to dobrze, anie oceniać kto to zrobił... guzik Was to obchodzi - macie ocenić efekt - stan końcowy!!

 

Moim zdaniem jest to zmiana konstrukcyjna, jakby nie patrzeć, konstrukcja się zmieniła.

Jednak przy zmianie rodzaju pojazdu wymagane są dokumenty odnośnie uprawnionego przedsiębiorcy prowadzącego w danym zakresie działalność, a przy zmianie tego typu nie.

Idąc tym tropem: wymiana podłuznicy po wypadku też jest zmianą konstrukcyjną? Robi to pan Stasio w garażu i jakoś nikt nie wymaga od niego PKD czy zgody producenta a z punktu wytrzymałości konstrukcji jest to o wiele wieksza rzeźba niż przekładka kierownicy.

Osobiście mimo wszystko nie jestem zwolennikiem przekładek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiana podłuznicy po wypadku też jest zmianą konstrukcyjną?...a z punktu wytrzymałości konstrukcji jest to o wiele wieksza rzeźba niż przekładka kierownicy.

Dopóki nie będzie to jasno napisane, to nadal będziemy mogli tylko wyrażać swoje zdanie ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idąc tym tropem: wymiana podłuznicy po wypadku też jest zmianą konstrukcyjną?

Jak wymieni na nową do tego konkretnie modelu to jaka zmiana konstrukcyjna :?:

Takie wymiany są przewidziane technologicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymieni na nową do tego konkretnie modelu to jaka zmiana konstrukcyjna :?:

Takie wymiany są przewidziane technologicznie.

Jeśli wymieni na drugą nową do TEGO MODELU dobierając ją w sklepie po nr. VIN w aso to mu dadzą drugą taką jaką miał do ruchu lewostronnego, jeśli ją w ogóle sprowadzą , po drugie jak wspomniałem na początku co również przyznał Jackow takie wymiany są przewidziane technologicznie - tylko nie w każdym samochodzie - o tym decyduje PRODUCENT i to jest właśnie problem tego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o tym decyduje PRODUCENT i to jest właśnie problem tego tematu.

O niczym nie decyduje producent, "kwit" producenta nie ma żadnej mocy sprawczej, nie ma paragrafu aby takowy "kwit" ktokolwiek mógł żądać, więc nie mieszajcie w to producentów ani żadnych urojonych dokumentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie wymiany są przewidziane technologicznie.

Dla czasów, kiedy brakowało samochodów na rynku. W dobie kiedy w salonach stoją auta kilkuletnie, czas najwyższy przestać robić jaja ze spawaniem połówek i ćwiartek ,,,Rząd powinien w końcu stworzyć warunki do zakupu aut nowych,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O niczym nie decyduje producent, "kwit" producenta nie ma żadnej mocy sprawczej, nie ma paragrafu aby takowy "kwit" ktokolwiek mógł żądać, więc nie mieszajcie w to producentów ani żadnych urojonych dokumentów.

 

:ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O niczym nie decyduje producent, "kwit" producenta nie ma żadnej mocy sprawczej, nie ma paragrafu aby takowy "kwit" ktokolwiek mógł żądać, więc nie mieszajcie w to producentów ani żadnych urojonych dokumentów.

Nie chciałbym za nadto roztrząsać tematu ani tym bardziej podważać wypowiedzi innych forumowiczów, ale tak jak mam otrzymać opinię producenta na temat pojazdu iż ten może być osobowy - przy zmianie rodzaju poj. np. z wan na osobowy - tak też jest w tym przypadku o którym piszemy bo są WK które ŻĄDAJĄ takiej opinii producenta co DO TEGO DOKŁADNIE POJAZDU tzn. nr VIN i to jest dla nich podstawa - a nie opinia rzeczoznawcy. wiem to na pewno bo był u mnie kierowca który kupił tanio Peugeota i takiej opinii od producenta nie mógł uzyskać a wymagał tego właśnie WK . Chodziło WŁAŚNIE o ten kwit. Może inne WK podchodzą do tego tematu inaczej więc nie można generalizować. Nawiasem mówiąc nie wiem jak się skończyła ta historia z Peugeotem bo u mnie był z tym tematem po ok. pół roku po kupnie - nikt mu nie chciał zrobić BT po raz pierwszy - jak się przyznał chociaż sam. wyglądał nie źle . Sądzę że był po prostu z tym tematem w czarnej dupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedstawia korespondencję z servisem, gdzie producent odpisuje mu, że nie wyda takiego pisma (dołozył wszelkich starań) i niech wydział komunikacji sobie występuje - może dostanie odpowiedz :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.