Skocz do zawartości

Pierwsze badanie samochodu ciężarowego


darekgrem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Mam pytanie Renault Premium 420 z Francji DMC konstrukcyjnie 19 000 kg admnistracyjnie 18 000 kg DMC zespołu konstrukcyjnie 44 000 kg administracyjnie 40 000 kg masa własna 7000 kg jaką może ciągnąć przyczepe od DMC zespołu odejmujemy DMC

Pytanie drugie jakie jest DMC administracyjne dla przyczep bo w Dz U 32 poz 262 jest tylko o zespole pojazdów z liczbami osi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W warunkach technicznych dla naczepy nie jest określone DMC,występuje razem z ciągnikiem jako zespół.W DIP-ie parametrów administracyjnych DMC dla naczepy nie wpisujemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sobie podarował MMC przyczep tutaj jeśli to ciągnik.

Czy jest jakiś "numerek" na to że dla ciągników siodłowych nie musi się określać przyczep i DIP w tych pozycjach może być nie wypełniony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F3.DMC powinno byc.

 

F3 i MMC zestawu... powinno być (czyli tak jak napisałem)

F3 - to DMC zespołu - w tym wypadku 40.000 kg (czy tam ewentualnie 42.000)

MMC, czyli tzw zespół to masa maksymalna (konstrukcyjna) i wynosi 44.000 kg

Oba wpisy do DR - F3 do odpowiedniej pozycji, a MMC po d hasłem "zespół" w adnotacje dowodu.

 

Czy jest jakiś "numerek" na to że dla ciągników siodłowych nie musi się określać przyczep i DIP w tych pozycjach może być nie wypełniony?

 

Wyłącznie utrata praktyka ;)

No nie ma na to nic.. nie ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie drugie jakie jest DMC administracyjne dla przyczep bo w Dz U 32 poz 262 jest tylko o zespole pojazdów z liczbami osi

 

A możesz mi powiedzieć w którą pozycję w DIP-ie chcesz to wpisać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli na pierwszym badaniu wpisujemy DMC przyczepy tylko konstrukcyjnie a rubrykę administracyjnie opuszczamy czy piszemy taką samą wartość

 

[ Dodano: 23-11-2010, 08:48 ]

A jak wyliczamy DMC przyczepy dod DMC odejmujemy mase własną np. 40 000 kg - 7000 kg = 33 000 kg czy od DMC zespołu odejmujemy DMC np. 40 000 kg - 18 000 kg = 22 000 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz mi powiedzieć w którą pozycję w DIP-ie chcesz to wpisać?

 

Ja w DIP- ie podaję F3 w informacjach dodatkowych. Wpisuję F3 zarówno dla pojazdów osobowych jak i ciężarowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli na pierwszym badaniu wpisujemy DMC przyczepy tylko konstrukcyjnie a rubrykę administracyjnie opuszczamy czy piszemy taką samą wartość

 

Nie.Dla przyczep mamy określoną administracyjną DMC,dwuosiowe-18 ton,trzyosiowe-24 tony.Nie ma administracyjnej DMC dla naczep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w DIP- ie podaję F3 w informacjach dodatkowych. Wpisuję F3 zarówno dla pojazdów osobowych jak i ciężarowych.

 

danielg539, co ma F3 do DMC przyczepy?

Przecież na wpisanie DMC przyczepy NIE MA rubryki w DiP :!:

Wpisuje się MAKSYMALNĄ masę ciągniętej przyczepy (O1), a jak wiadomo bardzo często jest ona różna niż masa dopuszczalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

danielg539, co ma F3 do DMC przyczepy?

 

Trochę ma, w końcu to DMC zespołu pojazdów.

Generalnie to wpisuję F3 w celu wypełnienia tej rubryki w DR.

 

Przecież na wpisanie DMC przyczepy NIE MA rubryki w DiP

 

Podobnie nie jak dla F3.

 

Wpisuje się MAKSYMALNĄ masę ciągniętej przyczepy (O1), a jak wiadomo bardzo często jest ona różna niż masa dopuszczalna

 

Może nie bardzo często ale czasami tak bywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Jakiś czas mnie nie było a dyskusja nabrała rumieńców...

Moim zdaniem: Ciągnik samochodowy nie ciągnie przyczep. Czyli O1 i O2 - "wyiksować. F1 i F2 - 0 kg. F3 -masa zespołu. Administracyjna 40 ton. Konstrukcyjna przeważnie 44 tony. Jak ktoś się uprze wpisać F1, to jest to suma G i max nacisku na siodło.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Def.:ciągnik samochodowy - pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie wyłącznie do ciągnięcia przyczepy; określenie to obejmuje ciągnik siodłowy i ciągnik balastowy;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągnik samochodowy nie ciągnie przyczep. Czyli O1 i O2 - "wyiksować.

Dlaczego? Skoro może mieć hak bo przepisy tego nie zabraniają to dlaczego ma nie mieć określonych przyczep, które może ciągnąć, tym bardziej, że dane takie są określone dla danego pojazdu jak też jego ładowność przez niektórych uważana dla tego rodzaju jak też samochodów osobowych jak świętokradztwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągnik samochodowy nie ciągnie przyczep. Czyli O1 i O2 - "wyiksować.

Dlaczego? Skoro może mieć hak bo przepisy tego nie zabraniają to dlaczego ma nie mieć określonych przyczep, które może ciągnąć, tym bardziej, że dane takie są określone dla danego pojazdu jak też jego ładowność przez niektórych uważana dla tego rodzaju jak też samochodów osobowych jak świętokradztwo.

Nie spotkałem się z hakiem w ciągniku samochodowym. Owszem widziałem kiedyś w ACTROSIE, ale ten hak służył co najwyżej do holowania innego ciągnika samochodowego. Tylna belka ramy nie "uciągnie" nic więcej. Proponuję porównać belkę tylną ramy z samochodem ciężarowym, takim 32 tony. Ładowność samochodu osobowego mój oddział TDT uważa za świętokradztwo a ja... hmmm... raczej nie :)

Ładowność ciągnika samochodowego to jego nacisk na siodło i należałoby to porównać z tabliczką znamionową na siodle. Wszak "uciąg" haka w osobówce się sprawdza...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

witam panowie jest naczepa sprowadzona z Dani i ma w dowodzie wpisane MMC 38t mam pytanie czy dla naczepy należy wpisać DMC Administracyjne czy w dip-ie wpisać w dwóch kolumnach 38t wydaje mi się ze tak bo przecież nie wiemy jaki ciągnik bedzie podpiety pod tę naczepe i jeszcze jedno pytanie naciski na osie są po 8t czy wpisujemy to w dipie w poz 1 os tylna 2 i następnie 3 tylna czy zaczynamy od nacisk osi przedniej bo różnie widze ludzie piszą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy dla naczepy należy wpisać DMC Administracyjne czy w dip-ie wpisać w dwóch kolumnach

 

Nie w dwuch kolumnach tylko w odpowiednich rubrykach (pozycja 15 i 16 w DIP).

 

czy wpisujemy to w dipie w poz 1 os tylna 2 i następnie 3 tylna czy zaczynamy od nacisk osi przedniej bo różnie widze ludzie piszą

 

Ja uważam, że naczepa nie posiada przedniej osi i należy wpisać wartości dla 1, 2 i 3 osi tylnej. Inna kwestja jest brak rubryki w której należało by podać dopuszczalny nacisk na siodło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.