darekgrem Napisano 22 Listopad 2010 Share Napisano 22 Listopad 2010 Witam Mam pytanie Renault Premium 420 z Francji DMC konstrukcyjnie 19 000 kg admnistracyjnie 18 000 kg DMC zespołu konstrukcyjnie 44 000 kg administracyjnie 40 000 kg masa własna 7000 kg jaką może ciągnąć przyczepe od DMC zespołu odejmujemy DMC Pytanie drugie jakie jest DMC administracyjne dla przyczep bo w Dz U 32 poz 262 jest tylko o zespole pojazdów z liczbami osi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 22 Listopad 2010 Share Napisano 22 Listopad 2010 zespołu konstrukcyjnie 44 000 kg administracyjnie 40 000 kg Zależy od daty 1 rej.,jeżeli rejestrowany przed 13.03.2003 może być 42t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 22 Listopad 2010 Share Napisano 22 Listopad 2010 Jaki Rodzaj Pojazdu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darekgrem Napisano 22 Listopad 2010 Autor Share Napisano 22 Listopad 2010 Ciągnok siodłowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 22 Listopad 2010 Share Napisano 22 Listopad 2010 Ja bym sobie podarował MMC przyczep tutaj jeśli to ciągnik. W uwagach zaświadczenia wpisz F3 i MMC zespołu i już Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andutod Napisano 22 Listopad 2010 Share Napisano 22 Listopad 2010 W warunkach technicznych dla naczepy nie jest określone DMC,występuje razem z ciągnikiem jako zespół.W DIP-ie parametrów administracyjnych DMC dla naczepy nie wpisujemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ijm Napisano 22 Listopad 2010 Share Napisano 22 Listopad 2010 F3 i MMC F3.DMC powinno byc.W DIP-ie parametrów administracyjnych DMC dla naczepy nie wpisujemy. Ja wpisuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 22 Listopad 2010 Share Napisano 22 Listopad 2010 ja rownież wpisuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 22 Listopad 2010 Share Napisano 22 Listopad 2010 Ja bym sobie podarował MMC przyczep tutaj jeśli to ciągnik. Czy jest jakiś "numerek" na to że dla ciągników siodłowych nie musi się określać przyczep i DIP w tych pozycjach może być nie wypełniony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 22 Listopad 2010 Share Napisano 22 Listopad 2010 F3.DMC powinno byc. F3 i MMC zestawu... powinno być (czyli tak jak napisałem) F3 - to DMC zespołu - w tym wypadku 40.000 kg (czy tam ewentualnie 42.000) MMC, czyli tzw zespół to masa maksymalna (konstrukcyjna) i wynosi 44.000 kg Oba wpisy do DR - F3 do odpowiedniej pozycji, a MMC po d hasłem "zespół" w adnotacje dowodu. Czy jest jakiś "numerek" na to że dla ciągników siodłowych nie musi się określać przyczep i DIP w tych pozycjach może być nie wypełniony? Wyłącznie utrata praktyka No nie ma na to nic.. nie ma... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 22 Listopad 2010 Share Napisano 22 Listopad 2010 Pytanie drugie jakie jest DMC administracyjne dla przyczep bo w Dz U 32 poz 262 jest tylko o zespole pojazdów z liczbami osi A możesz mi powiedzieć w którą pozycję w DIP-ie chcesz to wpisać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darekgrem Napisano 23 Listopad 2010 Autor Share Napisano 23 Listopad 2010 Czyli na pierwszym badaniu wpisujemy DMC przyczepy tylko konstrukcyjnie a rubrykę administracyjnie opuszczamy czy piszemy taką samą wartość [ Dodano: 23-11-2010, 08:48 ] A jak wyliczamy DMC przyczepy dod DMC odejmujemy mase własną np. 40 000 kg - 7000 kg = 33 000 kg czy od DMC zespołu odejmujemy DMC np. 40 000 kg - 18 000 kg = 22 000 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 23 Listopad 2010 Share Napisano 23 Listopad 2010 A możesz mi powiedzieć w którą pozycję w DIP-ie chcesz to wpisać? Ja w DIP- ie podaję F3 w informacjach dodatkowych. Wpisuję F3 zarówno dla pojazdów osobowych jak i ciężarowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ijm Napisano 23 Listopad 2010 Share Napisano 23 Listopad 2010 blakop raz tak raz tak F3 - to DMC zespołu ok tak napisalem, a a MMC po d hasłem "zespół" w adnotacje dowodu. wpisuj sobie gdzie chcesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andutod Napisano 23 Listopad 2010 Share Napisano 23 Listopad 2010 Czyli na pierwszym badaniu wpisujemy DMC przyczepy tylko konstrukcyjnie a rubrykę administracyjnie opuszczamy czy piszemy taką samą wartość Nie.Dla przyczep mamy określoną administracyjną DMC,dwuosiowe-18 ton,trzyosiowe-24 tony.Nie ma administracyjnej DMC dla naczep. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 24 Listopad 2010 Share Napisano 24 Listopad 2010 Ja w DIP- ie podaję F3 w informacjach dodatkowych. Wpisuję F3 zarówno dla pojazdów osobowych jak i ciężarowych. danielg539, co ma F3 do DMC przyczepy? Przecież na wpisanie DMC przyczepy NIE MA rubryki w DiP Wpisuje się MAKSYMALNĄ masę ciągniętej przyczepy (O1), a jak wiadomo bardzo często jest ona różna niż masa dopuszczalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 25 Listopad 2010 Share Napisano 25 Listopad 2010 danielg539, co ma F3 do DMC przyczepy? Trochę ma, w końcu to DMC zespołu pojazdów. Generalnie to wpisuję F3 w celu wypełnienia tej rubryki w DR. Przecież na wpisanie DMC przyczepy NIE MA rubryki w DiP Podobnie nie jak dla F3. Wpisuje się MAKSYMALNĄ masę ciągniętej przyczepy (O1), a jak wiadomo bardzo często jest ona różna niż masa dopuszczalna Może nie bardzo często ale czasami tak bywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 4 Grudzień 2010 Share Napisano 4 Grudzień 2010 Jakiś czas mnie nie było a dyskusja nabrała rumieńców... Moim zdaniem: Ciągnik samochodowy nie ciągnie przyczep. Czyli O1 i O2 - "wyiksować. F1 i F2 - 0 kg. F3 -masa zespołu. Administracyjna 40 ton. Konstrukcyjna przeważnie 44 tony. Jak ktoś się uprze wpisać F1, to jest to suma G i max nacisku na siodło. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 4 Grudzień 2010 Share Napisano 4 Grudzień 2010 Def.:ciągnik samochodowy - pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie wyłącznie do ciągnięcia przyczepy; określenie to obejmuje ciągnik siodłowy i ciągnik balastowy; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 4 Grudzień 2010 Share Napisano 4 Grudzień 2010 Ciągnik samochodowy nie ciągnie przyczep. Czyli O1 i O2 - "wyiksować. Dlaczego? Skoro może mieć hak bo przepisy tego nie zabraniają to dlaczego ma nie mieć określonych przyczep, które może ciągnąć, tym bardziej, że dane takie są określone dla danego pojazdu jak też jego ładowność przez niektórych uważana dla tego rodzaju jak też samochodów osobowych jak świętokradztwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 4 Grudzień 2010 Share Napisano 4 Grudzień 2010 Ciągnik samochodowy nie ciągnie przyczep. Czyli O1 i O2 - "wyiksować. Dlaczego? Skoro może mieć hak bo przepisy tego nie zabraniają to dlaczego ma nie mieć określonych przyczep, które może ciągnąć, tym bardziej, że dane takie są określone dla danego pojazdu jak też jego ładowność przez niektórych uważana dla tego rodzaju jak też samochodów osobowych jak świętokradztwo. Nie spotkałem się z hakiem w ciągniku samochodowym. Owszem widziałem kiedyś w ACTROSIE, ale ten hak służył co najwyżej do holowania innego ciągnika samochodowego. Tylna belka ramy nie "uciągnie" nic więcej. Proponuję porównać belkę tylną ramy z samochodem ciężarowym, takim 32 tony. Ładowność samochodu osobowego mój oddział TDT uważa za świętokradztwo a ja... hmmm... raczej nie Ładowność ciągnika samochodowego to jego nacisk na siodło i należałoby to porównać z tabliczką znamionową na siodle. Wszak "uciąg" haka w osobówce się sprawdza... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Grudzień 2010 Share Napisano 4 Grudzień 2010 Ciągnik nie ciągnie przyczep, tylko naczepy, tak? O to Ci chodzi? No to tylko zobacz co to jest naczepa wg definicji PoRD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 4 Grudzień 2010 Share Napisano 4 Grudzień 2010 Zobaczyłem. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kyniutuning Napisano 4 Kwiecień 2011 Share Napisano 4 Kwiecień 2011 witam panowie jest naczepa sprowadzona z Dani i ma w dowodzie wpisane MMC 38t mam pytanie czy dla naczepy należy wpisać DMC Administracyjne czy w dip-ie wpisać w dwóch kolumnach 38t wydaje mi się ze tak bo przecież nie wiemy jaki ciągnik bedzie podpiety pod tę naczepe i jeszcze jedno pytanie naciski na osie są po 8t czy wpisujemy to w dipie w poz 1 os tylna 2 i następnie 3 tylna czy zaczynamy od nacisk osi przedniej bo różnie widze ludzie piszą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 4 Kwiecień 2011 Share Napisano 4 Kwiecień 2011 czy dla naczepy należy wpisać DMC Administracyjne czy w dip-ie wpisać w dwóch kolumnach Nie w dwuch kolumnach tylko w odpowiednich rubrykach (pozycja 15 i 16 w DIP). czy wpisujemy to w dipie w poz 1 os tylna 2 i następnie 3 tylna czy zaczynamy od nacisk osi przedniej bo różnie widze ludzie piszą Ja uważam, że naczepa nie posiada przedniej osi i należy wpisać wartości dla 1, 2 i 3 osi tylnej. Inna kwestja jest brak rubryki w której należało by podać dopuszczalny nacisk na siodło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.