Qnick Napisano 5 Grudzień 2010 Share Napisano 5 Grudzień 2010 U mnie wraz z nadejściem zimy ganiają za stan ogumienia. Szczególnie autobusy i ciężarowe w każdej postaci. Miałem już kilka z zatrzymanymi DR. Normalka u mnie to jest cały rok. Zatrzymanie DR wg. moich obserwacji w samochodach pow. 3,5 t następuje najczęściej za : 1. Ogumienie 2. Ubytki pow. z układu pneumatycznego 3. Światła a w zasadzie ich brak a dopiero potem Panu Policjantowi czy Inspektorowi uda się jeszcze coś zauważyć za co można zatrzymać DR. Przypadek z jednego z ostatnich dni : Pan Policjant zatrzymał DR w zestawie (ciągnik + naczepa) za zużyte ogumienie bo kierowca nie mógł ruszyć z miejsca na dużym śniegu, ale braku reflektora tylnego w ciągniku już nie zauważył i co wtedy masz począć Masz sprawdzić tylko ogumienie, które w moim przypadku miało 6 mm najmniej, wymienione nie zostało po prostu było dobre - relacja kierowcy(na co też trzeba brać poprawkę bo może i wymienił tylko się nie przyznał a światło co masz z tym fantem począć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cubitus Napisano 5 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 5 Grudzień 2010 Mnie się wydaje że w razie zabrania DR powinno być tak że sprawdzenie ewentualnych innych usterek i jakby co to negatyw aż usunie [ Dodano: 05-12-2010, 22:16 ] Regan a co do haka to producent zawsze dobra wolę może okazać . Oczywiście za kasę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 5 Grudzień 2010 Share Napisano 5 Grudzień 2010 Mnie się wydaje że w razie zabrania DR powinno być tak że sprawdzenie ewentualnych innych usterek i jakby co to negatyw aż usunie Teoretycznie tak powinno być ale w praktyce jest tak, że sprawdzenie ogranicza się tylko do tego co jest wyszczególnione w skierowaniu a reszta Cię nie obchodzi i póki się "zapisy w numerkach" nie zmienią póty nasze działanie musi się ograniczyć do takiego działania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 5 Grudzień 2010 Share Napisano 5 Grudzień 2010 co do haka to producent zawsze dobra wolę może okazać Jak jeszcze f-ma istnieje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brodatymazur Napisano 5 Grudzień 2010 Share Napisano 5 Grudzień 2010 Jacdiag ja tak tylko na chwilkę po to by troszke sprostować część Twojego posta: klient dostał PC ...a zanim dojechał na SKP, zatrzymali mu PC za Cytat: Art. 132. 1. Policjant zatrzyma dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe) w razie: 6. nieokazania przez kierującego dokumentu stwierdzającego zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu lub stwierdzającego opłacenie składki tego ubezpieczenia, jeżeli pojazd jest zarejestrowany w kraju, o którym mowa w art. 129 ust. 2 pkt 8 lit. c; Rozumiem, że rozmawiacie o pojeździe zarejestrowanym w Polsce. Jeżeli tak to podana przyczyna zatrzymania PC NIE JEST MOŻLIWA DO ZASTOSOWANIA W TYM PRZYPADKU, dlatego że: c) korzystania z pojazdu zarejestrowanego w kraju niebędącym państwem członkowskim Unii Europejskiej, Konfederacją Szwajcarską lub państwem członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stroną umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, jeżeli kierujący nim nie okazał dokumentu stwierdzającego zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu lub stwierdzającego opłacenie składki tego ubezpieczenia, To tak tylko dla skorygowania podstaw zatrzymania DR/PC. Nie przeszkadzam w dalszej dyskusji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 6 Grudzień 2010 Share Napisano 6 Grudzień 2010 Mnie się wydaje że w razie zabrania DR powinno być tak że sprawdzenie ewentualnych innych usterek i jakby co to negatyw aż usunie Czyli mam wszystko sprawdzić i mam za to 20 zł pobrać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 6 Grudzień 2010 Share Napisano 6 Grudzień 2010 sprawdzenie ogranicza się tylko do tego co jest wyszczególnione w skierowaniu a reszta Cię nie obchodzi póki się "zapisy w numerkach" nie zmienią JASNE to jest ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 6 Grudzień 2010 Share Napisano 6 Grudzień 2010 JASNE to jest ??? Dla mnie też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ARTUR2214 Napisano 14 Grudzień 2010 Share Napisano 14 Grudzień 2010 Ja zazwyczaj wypełniam tak Badanie hak NIE jest badaniem dodatkowym !!!!!!!!!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 14 Grudzień 2010 Share Napisano 14 Grudzień 2010 Ja zazwyczaj wypełniam tak Badanie hak NIE jest badaniem dodatkowym !!!!!!!!!!!!!!!! Tylko jakim bo sie pogubiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ARTUR2214 Napisano 14 Grudzień 2010 Share Napisano 14 Grudzień 2010 [danielg539 napisał/a: Z tego wynika, że odpowiednikiem DR jest tylko PC i kopia DR z potwierdzeniem zgodności z oryginałem Jeżeli zastosować tę procedurę to w przypadku zatrzymania DR lub jego zgubienia jak klient się zgłosi z kserokopią potwierdzoną to co wpisać jako dokument w rejestrze? Numer DR, który fizycznie znajduje się w WK i wyjdzie że wykonało się badanie na podstawie dokumentu, którego nie było... Z uwierzytelnieniem tej kserokopii to w jakiej formie go żądać? Z podpisem naczelnika wydziału czy referent wystarczy a może notariusz musi być a pieczątek to ma być dwie czy jedna z datą czy bez.... Przecież to jest chore _________________ chore to jest to ,ze kazdy sie doszukuje problemow i uważa się za MEDRCĘ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Grudzień 2010 Share Napisano 14 Grudzień 2010 Przecież to jest chore W dużej mierze to jest chore. Mozna by to uleczyć zmieniając wzór pokwitowania, które wystawia policjant gdy zatrzymuje DR. Obecnie poza nr rejestracyjnym i nr nadwozia nie ma na nim żadnych danych pojazdu i wcale mnie nie dziwi to, że na podstawie takiego pokwitowania nie powinno się wykonywać OBT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ARTUR2214 Napisano 14 Grudzień 2010 Share Napisano 14 Grudzień 2010 Ja zazwyczaj wypełniam tak Badanie hak NIE jest badaniem dodatkowym !!!!!!!!!!!!!!!! Tylko jakim bo sie pogubiłem Poczytaj DU-155 $ 3 ust 1 gdzie sa wyszczegolnione Badania dodatkowe. A Hak - sprawdzenie dodatkowych warunkow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 14 Grudzień 2010 Share Napisano 14 Grudzień 2010 Tak tak wiem ale HAK podpada pod badanie dodatkowe i jako takie figuruje w rejestrze a oto mi chodziło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Grudzień 2010 Share Napisano 14 Grudzień 2010 Z tym hakiem to jest tak dziwnie, że nie ma go w wykazie BT a jest w cenniku. Znów ustawodawcy sie zapomniało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ARTUR2214 Napisano 14 Grudzień 2010 Share Napisano 14 Grudzień 2010 Tak tak wiem ale HAK podpada pod badanie dodatkowe i jako takie figuruje w rejestrze a oto mi chodziło hak nie jest dodatkowym -jest sprawdzeniem warunkow !! a PSUJ napisal w swoim załączonym żąświadczeniu ,ze jest to DODATKOWE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Grudzień 2010 Share Napisano 14 Grudzień 2010 jest sprawdzeniem warunkow A jakie to badanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ARTUR2214 Napisano 14 Grudzień 2010 Share Napisano 14 Grudzień 2010 jest sprawdzeniem warunkow A jakie to badanie? $3 ust 1 - okresla badania dodatkowe. OKresowym badaniem napewno nie jest. Sprawdznie czy pojazd odpowiada dodatkowym warunkom do ciągniecia pzryczepy - nie zostało zakwalifkowane do BT tylko jako pozostała czynnosc -sprawdzenie wrunkow. SKP wykonuje oprocz BT rowniez inne czynnosci- na bicie numerow, sprawdzenie usuniecia ustek wynikłych po BT ale to nie sa BADANIA DODATKOWE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 14 Grudzień 2010 Share Napisano 14 Grudzień 2010 Ok. to jak wygląda zaświadczenie o przystosowaniu do ciągnięcia przyczepy u was na stacji bo już zgłupiałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ARTUR2214 Napisano 14 Grudzień 2010 Share Napisano 14 Grudzień 2010 Ok. to jak wygląda zaświadczenie o przystosowaniu do ciągnięcia przyczepy u was na stacji bo już zgłupiałem tak jak u Psuja z tym ze w rubryce : rodzaj badania-czynnosci: wpisuje- sprawdzenie dodatkowych warunkow-- a nie jak podal Psuj dodatkowe. [ Dodano: 14-12-2010, 15:51 ] Z tym hakiem to jest tak dziwnie, że nie ma go w wykazie BT a jest w cenniku.Znów ustawodawcy sie zapomniało. w cenniku mas zpodana opłate za hak 35 zł ale jest to w częsci 7 -sprawdzenei dodatkowych warunków anie jako badanie dodatkowe !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Grudzień 2010 Share Napisano 14 Grudzień 2010 ale jest to w częsci 7 -sprawdzenei dodatkowych warunków anie jako badanie dodatkowe Zgadza się, tylko, że zakres tego BT jest bliżej nie sprecyzowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 14 Grudzień 2010 Share Napisano 14 Grudzień 2010 Czyli ustawodawca namieszał bo z tego co wiem to prawie wszyscy nadal traktują to jako badanie dodatkowe Na zdrowy rozum sprawdzenie dodatkowych warunków nie odbiega od badania dodatkowego i może być tak interpretowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Grudzień 2010 Share Napisano 14 Grudzień 2010 Na zdrowy rozum sprawdzenie dodatkowych warunków nie odbiega od badania dodatkowego i może być tak interpretowane Przyznaję Ci Jacku racje, co nie zmienia faktu, że ustawodawca nie zaliczył tego BT do dodatkowych BT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ARTUR2214 Napisano 14 Grudzień 2010 Share Napisano 14 Grudzień 2010 ale jest to w częsci 7 -sprawdzenei dodatkowych warunków anie jako badanie dodatkowe Zgadza się, tylko, że zakres tego BT jest bliżej nie sprecyzowany. w cenniku jest podana opłata a nie zakres tego sprawdzenia a nie Badanai Dodatkowego. Czyz tak trudno zrozumiec- ze hak nie jest badaniem dodatkowym. Wszelkie czynnosci na SKP okreslane jako badanie dodatkowe sa zapisane w $ 3 ust 1 DZu 155 [ Dodano: 14-12-2010, 16:11 ] Czyli ustawodawca namieszał bo z tego co wiem to prawie wszyscy nadal traktują to jako badanie dodatkowe Na zdrowy rozum sprawdzenie dodatkowych warunków nie odbiega od badania dodatkowego i może być tak interpretowane Panie Jacku to nei ustawodawca namieszal tylko nie czyta się ze zrozumieniem !!! Ustawodawca okreslil jakie czynnosci sa badaniem dodatkowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Grudzień 2010 Share Napisano 14 Grudzień 2010 Czyz tak trudno zrozumiec- ze hak nie jest badaniem dodatkowym. Ja doskonale to rozumiem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.