Skocz do zawartości

Jak długo trzeba przechowywać rejestry badań.


DARIO64

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co wiem to5 lat

5 lat jest zapisane w SAM-ach i dotyczy wniosków a co z decyzją na nabicie numerów?

Właśnie to mnie ciekawi czy w pozostałych przypadkach jest tak samo .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,pewnie trzeba to gdzieś walnąć do głębokiego archiwum

O te walnięcie chodzi,bo mamy walnąć od nas z szafy do archiwum gdzie są przechowywane dokumenty księgowe i jest obawa że po 5 latach wywalą i jak przyjdzie co do czego to będzie zonk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 pełnych lat nie licząc bieżącego - wynika to bezpośrednio z KPA i dotyczy dokumentacji wszelakiego typu (dla SKP nie ma szczegółowych uregulowań).

 

Jeśli się mylę - poprawcie (5 lat jestem pewien, KPA już nie). :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się mylę - poprawcie (5 lat jestem pewien, KPA już nie)

Pewnie coś w tym jest,bo właśnie sobie przypomniałem że mam w PATRONACIE opcję:Dane tylko z ostatnich 5 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie, gdy rejestr był papierowy, to bieżący rok i poprzedni były na SKP

poprzedni w celu ewentualnego wydania odpisu - żeby nie tracić czasu na wydobycie z archiwum

czyli po 2 latach trafiały do firmowego archiwum i tam były 5 lat (lub do 5 lat :?::?: ) - potem komin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 pełnych lat nie licząc bieżącego - wynika to bezpośrednio z KPA

oraz Dz.U.2009 nr 155 poz 1232

 

4. Dane i informacje o wykonanych badaniach

technicznych i innych czynnościach związanych z dopuszczeniem

pojazdu do ruchu przechowuje się w rejestrze

przez okres 12 miesięcy. Po upływie tego okresu

dane i informacje podlegają archiwizacji na nośniku

informatycznym i są przechowywane przez okres

5 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej dziwi mnie to, że zdięcia SAM-ów nie trafiaja do WK, choć całą dokumentacje pojazdu prowadzi WK i posiada w niej wszystkie dokumenty dotyczące danego pojazdu. Idea zdięć wydaje się uzasadniona bo w przypadku nr. nadwozia nabitych na SKP bardzo trudno jest jednoznacznie stwierdzić kto nabił dany numer i aby to udowodnić mozna porównać wygląd pojazdu z dnia pierwszego dopuszczenia do ruchu z obecnym wyglądem. W przypadku, gdy po 5 latach nie będzie już zdięć, bo SKP je zniszczy to nie będzie już takiej możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo w przypadku nr. nadwozia nabitych na SKP bardzo trudno jest jednoznacznie stwierdzić kto nabił dany numer i aby to udowodnić

 

Numer SKP jest na tabliczce zastępczej oraz na Decyzji z WK a numer nadwozia (podwozia lub ramy) jeśli został nabity to zostało również wystawione do tego zaświadczenie które znajduje się w WK i na którym jest pieczątka imienna i podpis diagnosty który to wykonał. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numer SKP jest na tabliczce zastępczej oraz na Decyzji z WK a numer nadwozia (podwozia lub ramy) jeśli został nabity to zostało również wystawione do tego zaświadczenie które znajduje się w WK i na którym jest pieczątka imienna i podpis diagnosty który to wykonał.

 

Zgadza się, tylko jak właścicielowi "znudzi się" jego SAM, to zbuduje nastepnego i nabije nr. z poprzedniego pojazdu oraz przeniesie TZ i nikt mu nie będzie bez zdięcia pojazdu w stanie udowodnić, że tak postapił. Z tego co sie orjentuje to w przypadku przyczep lekkich SAM ten proceder jest dość powszechny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież każdy numer Sama przynajmniej u nas zaczyna sie od nr. stacji która go nabiła więc jak nie można stwierdzić kto nabił

 

Jacku przeczytaj powyższy mój post.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież każdy numer Sama przynajmniej u nas zaczyna sie od nr. stacji która go nabiła więc jak nie można stwierdzić kto nabił :?

to prawda, ale numer ten nabija diagnost a po kilku latach ten sam numer moze nabić pan Romek z Bździn Wielkich "bo se zrobił nowom przyczepke"

A co do rejestru to program TUVPOL automatycznie kasuje badania starsze niz 5 lat po przejściu na nowy rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, macie po browarku w zimny dzionek (grzańca musicie zrobić sami :D ),Janusz przypomniałeś mi że będę musiał powiedzieć nowemu informatykowi o archiwizacji.

Zgadza się, tylko jak właścicielowi "znudzi się" jego SAM, to zbuduje nastepnego i nabije nr. z poprzedniego pojazdu

Mieliśmy kiedyś przypadek że przyjechała przyczepka z nieudolną próbą nabicia numeru który już kiedyś nadaliśmy,po minach klientów było widać że nie wiedzieli co kupili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.