Skocz do zawartości
bartek19

Zmiana dmc Fiat ducato Skrzynia

Rekomendowane odpowiedzi

bartek19

witam mam pytanie chodzi mi o Zmiane dmc Fiat ducato 230 95-00r Skrzynia. wg homologacji samochody wychodziły z Dmc 2800,3200,3500 czy po uzyskaniu homologacji oraz tablicznki znamionowej od producenta oraz opisu rzeczonawcyjest mozliwosc zmiany dmc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tomek D
wg homologacji samochody wychodziły z Dmc 2800,3200,3500 czy po uzyskaniu homologacji oraz tablicznki znamionowej od producenta

Tak jest taka możliwość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wrc69

Niech klient dogada się z producentem (importerem) i jeśli załatwi tabliczkę i homologację, to i rzeczoznawcy nie trzeba. Oczywiście na tabliczce i homologacji numer VIN właściwy ma być.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Dobrze to napisane z tym "dogadaniem" co do tabliczki znamionowej... Bo niby w którym miejscu przepisy nakazują - ba - nawet pozwalają na zmianę tabliczki znamionowej w zarejestrowanym już pojeździe przy zmianie parametrów technicznych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Bo niby w którym miejscu przepisy nakazują - ba - nawet pozwalają na zmianę tabliczki znamionowej w zarejestrowanym już pojeździe przy zmianie parametrów technicznych.

 

Wymiany TZ na "nową" z innymi wartościami mozna dokonać tylko wtedy, gdy nie jest ona zgodna z homo. Ostatnio miałem taki przypadek, producent zobowiązał się przysłać właściwą TZ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop
Wymiany TZ na "nową" z innymi wartościami mozna dokonać tylko wtedy, gdy nie jest ona zgodna z homo.

 

OK - zgodzę się - jeśli wynikłoby to z błędu. Ale tak jak tutaj? Zmiana parametrów technicznych niestety nie niesie za sobą konieczność - a nawet prawnej możliwości wydania nowej tabliczki... Zresztą przy takiej indywidualnej zabudowie w używanym pojeździe kto miałby ja wydać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
OK - zgodzę się - jeśli wynikłoby to z błędu. Ale tak jak tutaj?

Producent "przyzna się" do błędu za odpowiednią opłatą i wszyscy szczęśliwy :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

A ja jako właściciel nie mam ochoty płacić za coś takiego... Dlaczego miałbym to zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
A ja jako właściciel nie mam ochoty płacić za coś takiego... Dlaczego miałbym to zrobić?

Ponieważ to Twój kaprys lub chęć

witam mam pytanie chodzi mi o Zmiane dmc Fiat ducato

Skoro chce się zmienić a taka możliwość istnieje to trzeba albo za taką zmianę zapłacić albo sprzedać obecne auto a kupić z odpowiednim DMC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

OK - a co jeśli producent nie chce wydać nowej tabliczki? No nie mówcie mi, że każdy producent wyda taka tabliczkę na każdy wariant przebudowy... A poza tym powtarzam - chcecie mnie narazić na poważne koszty związane z obowiązkiem uzyskania nowej tabliczki - proszę wskażcie mi podstawę prawna tego obowiązku!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
elliot
OK - a co jeśli producent nie chce wydać nowej tabliczki? No nie mówcie mi, że każdy producent wyda taka tabliczkę na każdy wariant przebudowy... A poza tym powtarzam - chcecie mnie narazić na poważne koszty związane z obowiązkiem uzyskania nowej tabliczki - proszę wskażcie mi podstawę prawna tego obowiązku!

 

Odpowiedź dość prosta, niezgodność zapisów na TZ ze stanem faktycznym = NEGATYW i :papa:

I już koszty Ci odpadają :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
markes30
OK - a co jeśli producent nie chce wydać nowej tabliczki? No nie mówcie mi, że każdy producent wyda taka tabliczkę na każdy wariant przebudowy... A poza tym powtarzam - chcecie mnie narazić na poważne koszty związane z obowiązkiem uzyskania nowej tabliczki - proszę wskażcie mi podstawę prawna tego obowiązku!

Jest drugi rozwiązanie zupełnie legalne - zmiany konstrukcyjne (w obrębie homologacji danego typu) niestety droższe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bartek19

zmainy konstrukcyjne tzn?jakie? samochód bedzie z zabutową do transportu pojazdów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop
Jest drugi rozwiązanie zupełnie legalne - zmiany konstrukcyjne (w obrębie homologacji danego typu) niestety droższe

 

Możesz rozwinąć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
markes30
Możesz rozwinąć?

Taki np. Lublin rama + zabudowa homologowany 3500, 3200, 2800 kg. Można zmiany robić w obrębie homologacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bartek19

własnie o to mi chodzi

Ducato z zabudową otwartką skrzynią ma homologacje na te 3 dmc a mnie interesuje zmiana z 3200 na 3500. oczywiscie rozstaw ten sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Wiele dostawczaków tak ma - nawet od 3500 do 5000 kg. Ale teraz pytanie - jak to się ma do zapisu § 3.2. Działu II załącznika nr 4 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych, który stanowi, iż ustalana w trakcie badania technicznego DMC pojazdu (w razie wprowadzenia w nim zmian konstrukcyjnych) nie może przekroczyć jej pierwotnej wielkości??

 

A z kolei jak to się ma do § 14.4. rozporządzenia w sprawie rejestracji i oznaczenia pojazdów??

 

Wreszcie - czy w tym układzie mogę zmienić DMC bez faktycznych zmian konstrukcyjnych - tylko po prostu dopasować ją do tego wariantu, który mi pasuje, a który producent w tym modelu również proponuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
czy w tym układzie mogę zmienić DMC bez faktycznych zmian konstrukcyjnych - tylko po prostu dopasować ją do tego wariantu, który mi pasuje, a który producent w tym modelu również proponuje?

 

Wydaje mi się, że tak, bo jako takich zmian konstrukcyjnych w takim pojeździe się nie dokonuje a zmianie podlegają tylko parametry techniczne w obrębie homologacji danego modelu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bartek19

Witam znalazłem nowy samochód dmc3500 ładownosc 1650kg sprowadzony z belgi peugeot boxer liczba miejsc:7 czy jest mozliwosc zmiejszenia do 5 ? i dodajnie tych 2x68kg do ładownosci? pytałem w serwisie o tą tabliczke i jest taka mozliwosc zmiany dmc udostępniają homologacje z podaanym nr vin.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
elliot
Możesz rozwinąć?

Taki np. Lublin rama + zabudowa homologowany 3500, 3200, 2800 kg. Można zmiany robić w obrębie homologacji.

 

Taki np. Sprinter, homologowany jako ciężarowy i autobus.

Czyli, można dokonać zmiany w obrębie homologacji pomimo braku miejsc kotwiczenia siedzeń?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
waga50
Witam znalazłem nowy samochód dmc3500 ładownosc 1650kg sprowadzony z belgi peugeot boxer liczba miejsc:7 czy jest mozliwosc zmiejszenia do 5 ? i dodajnie tych 2x68kg do ładownosci? pytałem w serwisie o tą tabliczke i jest taka mozliwosc zmiany dmc udostępniają homologacje z podaanym nr vin.
Jeśli nie zmieniasz rodzaju pojazdu to badanie dodatkowe na oskp po uprzednim wymontowaniu 2 miejsc i ok. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Regan55
Jeśli nie zmieniasz rodzaju pojazdu to badanie dodatkowe na oskp po uprzednim wymontowaniu 2 miejsc i ok

Czy aby napewno tylko dodatkowe... :?::?::-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mirek.g
Czy aby napewno tylko dodatkowe... :?::?: :-(

 

:ok:ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Irenty

Jeśli nie zmieniasz rodzaju pojazdu to badanie dodatkowe na oskp po uprzednim wymontowaniu 2 miejsc i ok. :)

a co mu to da? Pytał o ładowność, zwiększy mu to ładowność?

56) dopuszczalna ładowność- największą masę ładunku i osób, jaką może przewozić pojazd, która stanowi różnicę dopuszczalnej masy całkowitej i masy własnej pojazdu;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
markes30
Możesz rozwinąć?

Taki np. Lublin rama + zabudowa homologowany 3500, 3200, 2800 kg. Można zmiany robić w obrębie homologacji.

 

Taki np. Sprinter, homologowany jako ciężarowy i autobus.

Czyli, można dokonać zmiany w obrębie homologacji pomimo braku miejsc kotwiczenia siedzeń?

Moim zdaniem tak. Odwierca się po zgrzewach płytę podłogową, zgrzewa nową z punktami kotwiczenia. Wszystko zgodnie z technologia naprawy przewidziana przez producenta pojazdu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.