Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

bartek19

Zmiana dmc Fiat ducato Skrzynia

Polecane posty

bartek19

witam mam pytanie chodzi mi o Zmiane dmc Fiat ducato 230 95-00r Skrzynia. wg homologacji samochody wychodziły z Dmc 2800,3200,3500 czy po uzyskaniu homologacji oraz tablicznki znamionowej od producenta oraz opisu rzeczonawcyjest mozliwosc zmiany dmc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek D
wg homologacji samochody wychodziły z Dmc 2800,3200,3500 czy po uzyskaniu homologacji oraz tablicznki znamionowej od producenta

Tak jest taka możliwość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wrc69

Niech klient dogada się z producentem (importerem) i jeśli załatwi tabliczkę i homologację, to i rzeczoznawcy nie trzeba. Oczywiście na tabliczce i homologacji numer VIN właściwy ma być.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Dobrze to napisane z tym "dogadaniem" co do tabliczki znamionowej... Bo niby w którym miejscu przepisy nakazują - ba - nawet pozwalają na zmianę tabliczki znamionowej w zarejestrowanym już pojeździe przy zmianie parametrów technicznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Bo niby w którym miejscu przepisy nakazują - ba - nawet pozwalają na zmianę tabliczki znamionowej w zarejestrowanym już pojeździe przy zmianie parametrów technicznych.

 

Wymiany TZ na "nową" z innymi wartościami mozna dokonać tylko wtedy, gdy nie jest ona zgodna z homo. Ostatnio miałem taki przypadek, producent zobowiązał się przysłać właściwą TZ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Wymiany TZ na "nową" z innymi wartościami mozna dokonać tylko wtedy, gdy nie jest ona zgodna z homo.

 

OK - zgodzę się - jeśli wynikłoby to z błędu. Ale tak jak tutaj? Zmiana parametrów technicznych niestety nie niesie za sobą konieczność - a nawet prawnej możliwości wydania nowej tabliczki... Zresztą przy takiej indywidualnej zabudowie w używanym pojeździe kto miałby ja wydać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
OK - zgodzę się - jeśli wynikłoby to z błędu. Ale tak jak tutaj?

Producent "przyzna się" do błędu za odpowiednią opłatą i wszyscy szczęśliwy :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

A ja jako właściciel nie mam ochoty płacić za coś takiego... Dlaczego miałbym to zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
A ja jako właściciel nie mam ochoty płacić za coś takiego... Dlaczego miałbym to zrobić?

Ponieważ to Twój kaprys lub chęć

witam mam pytanie chodzi mi o Zmiane dmc Fiat ducato

Skoro chce się zmienić a taka możliwość istnieje to trzeba albo za taką zmianę zapłacić albo sprzedać obecne auto a kupić z odpowiednim DMC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

OK - a co jeśli producent nie chce wydać nowej tabliczki? No nie mówcie mi, że każdy producent wyda taka tabliczkę na każdy wariant przebudowy... A poza tym powtarzam - chcecie mnie narazić na poważne koszty związane z obowiązkiem uzyskania nowej tabliczki - proszę wskażcie mi podstawę prawna tego obowiązku!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elliot
OK - a co jeśli producent nie chce wydać nowej tabliczki? No nie mówcie mi, że każdy producent wyda taka tabliczkę na każdy wariant przebudowy... A poza tym powtarzam - chcecie mnie narazić na poważne koszty związane z obowiązkiem uzyskania nowej tabliczki - proszę wskażcie mi podstawę prawna tego obowiązku!

 

Odpowiedź dość prosta, niezgodność zapisów na TZ ze stanem faktycznym = NEGATYW i :papa:

I już koszty Ci odpadają :evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30
OK - a co jeśli producent nie chce wydać nowej tabliczki? No nie mówcie mi, że każdy producent wyda taka tabliczkę na każdy wariant przebudowy... A poza tym powtarzam - chcecie mnie narazić na poważne koszty związane z obowiązkiem uzyskania nowej tabliczki - proszę wskażcie mi podstawę prawna tego obowiązku!

Jest drugi rozwiązanie zupełnie legalne - zmiany konstrukcyjne (w obrębie homologacji danego typu) niestety droższe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek19

zmainy konstrukcyjne tzn?jakie? samochód bedzie z zabutową do transportu pojazdów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Jest drugi rozwiązanie zupełnie legalne - zmiany konstrukcyjne (w obrębie homologacji danego typu) niestety droższe

 

Możesz rozwinąć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30
Możesz rozwinąć?

Taki np. Lublin rama + zabudowa homologowany 3500, 3200, 2800 kg. Można zmiany robić w obrębie homologacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek19

własnie o to mi chodzi

Ducato z zabudową otwartką skrzynią ma homologacje na te 3 dmc a mnie interesuje zmiana z 3200 na 3500. oczywiscie rozstaw ten sam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Wiele dostawczaków tak ma - nawet od 3500 do 5000 kg. Ale teraz pytanie - jak to się ma do zapisu § 3.2. Działu II załącznika nr 4 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych, który stanowi, iż ustalana w trakcie badania technicznego DMC pojazdu (w razie wprowadzenia w nim zmian konstrukcyjnych) nie może przekroczyć jej pierwotnej wielkości??

 

A z kolei jak to się ma do § 14.4. rozporządzenia w sprawie rejestracji i oznaczenia pojazdów??

 

Wreszcie - czy w tym układzie mogę zmienić DMC bez faktycznych zmian konstrukcyjnych - tylko po prostu dopasować ją do tego wariantu, który mi pasuje, a który producent w tym modelu również proponuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
czy w tym układzie mogę zmienić DMC bez faktycznych zmian konstrukcyjnych - tylko po prostu dopasować ją do tego wariantu, który mi pasuje, a który producent w tym modelu również proponuje?

 

Wydaje mi się, że tak, bo jako takich zmian konstrukcyjnych w takim pojeździe się nie dokonuje a zmianie podlegają tylko parametry techniczne w obrębie homologacji danego modelu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek19

Witam znalazłem nowy samochód dmc3500 ładownosc 1650kg sprowadzony z belgi peugeot boxer liczba miejsc:7 czy jest mozliwosc zmiejszenia do 5 ? i dodajnie tych 2x68kg do ładownosci? pytałem w serwisie o tą tabliczke i jest taka mozliwosc zmiany dmc udostępniają homologacje z podaanym nr vin.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elliot
Możesz rozwinąć?

Taki np. Lublin rama + zabudowa homologowany 3500, 3200, 2800 kg. Można zmiany robić w obrębie homologacji.

 

Taki np. Sprinter, homologowany jako ciężarowy i autobus.

Czyli, można dokonać zmiany w obrębie homologacji pomimo braku miejsc kotwiczenia siedzeń?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waga50
Witam znalazłem nowy samochód dmc3500 ładownosc 1650kg sprowadzony z belgi peugeot boxer liczba miejsc:7 czy jest mozliwosc zmiejszenia do 5 ? i dodajnie tych 2x68kg do ładownosci? pytałem w serwisie o tą tabliczke i jest taka mozliwosc zmiany dmc udostępniają homologacje z podaanym nr vin.
Jeśli nie zmieniasz rodzaju pojazdu to badanie dodatkowe na oskp po uprzednim wymontowaniu 2 miejsc i ok. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Regan55
Jeśli nie zmieniasz rodzaju pojazdu to badanie dodatkowe na oskp po uprzednim wymontowaniu 2 miejsc i ok

Czy aby napewno tylko dodatkowe... :?::?::-(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek.g
Czy aby napewno tylko dodatkowe... :?::?: :-(

 

:ok:ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Irenty

Jeśli nie zmieniasz rodzaju pojazdu to badanie dodatkowe na oskp po uprzednim wymontowaniu 2 miejsc i ok. :)

a co mu to da? Pytał o ładowność, zwiększy mu to ładowność?

56) dopuszczalna ładowność- największą masę ładunku i osób, jaką może przewozić pojazd, która stanowi różnicę dopuszczalnej masy całkowitej i masy własnej pojazdu;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30
Możesz rozwinąć?

Taki np. Lublin rama + zabudowa homologowany 3500, 3200, 2800 kg. Można zmiany robić w obrębie homologacji.

 

Taki np. Sprinter, homologowany jako ciężarowy i autobus.

Czyli, można dokonać zmiany w obrębie homologacji pomimo braku miejsc kotwiczenia siedzeń?

Moim zdaniem tak. Odwierca się po zgrzewach płytę podłogową, zgrzewa nową z punktami kotwiczenia. Wszystko zgodnie z technologia naprawy przewidziana przez producenta pojazdu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.