Skocz do zawartości
“Wyzwania współczesnej diagnostyki pojazdów - Hybrydy, Motocykle, Tachografy - Cykl Szkoleń 30 lat IT.NORCOM” - POZNAŃ ×

Iveco daily wydłużenie ramy legalne na zachodzie ?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich:) Mam do Was kilka pytań i porad mając nadzieję, że mi pomożecie:) Otóż planuję kupno autolawety Iveco w podwójnej kabinie (doka). Jak wiadomo Auta w podwójnej kabinie mają krótkie paki nie mówiąc już o najazdach. Podoba mi się kilka aut lecz znajomy mnie zaniepokoił... Te iveco w większości są przerabiane chodzi tu o najazd. I te które podam link też jest. Została wydłużona rama i o 90cm wydłużona oś tylna. Wszystko niby ładnie zrobione połączone z oryginalną ramą od drugiego Iveco. Ale w czym rzecz... takie auto jest już zarejestrowane u nas w kraju. Lecz nie wiem czy nie będzie problemów na zachodzie konkretnie Niemcy? Mój znajomy jechał transitem paka długość 5m i podwójna kabina (był przerabiany) i ledwie wrócił z Niemiec! Zapłacił kare. Czy taka przeróbka przedłużenie ramy i osi jest legalne na zachodzie? bo wiem że u nas niby tak. DMC tego auta się nie zmieniła pozostaje 3500T, tylko ta konstrukcja. Proszę o pomoc. a to te auto... (prawdopodobnie wcześniej był skrzyniowy z paką ok 3m) http://otomoto.pl/iveco-doka-7-miejsc-najazd-laweta-150km-T2086380.html

Napisano

Jak dobrze pamiętam to rama z dopelkabiną miała 1200kg ładowności do tego najazd stalowy kryty blachą aluminiową typu lohr plus skrzynki bez wciagarki ok 350 czyli możesz wozic lupo,polówki itp U niemca raczej przejedziesz ale do austri nawet nie wjeżdżaj. Najwiekszą ładowność uzyskasz na Ducato/Jumper z pojedynczą kabiną przy mądrej zabódowie wyjdzie jakieś 1350 ładowności przy podwójnej kabinie jakieś 300kg mniej

Napisano
Czy taka przeróbka przedłużenie ramy i osi jest legalne na zachodzie? bo wiem że u nas niby tak.

 

U nas "niby" tez nie jest legalna. I proszę, nie pytaj się dlaczego takie auta jeżdżą... wszyscy wiedzą dlaczego... :mad:

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano

Niby jest legalne ale ze względu na niejasne przepisy nikt się pod tym nie chce podpisać

  • 3 weeks later...
Napisano

a ja powiem, ze z punktu widzenia prawa - abstrahujac od tego jak (lub za ile) taka przerobka zostala w PL zarejestrowana - jesli pojazd jest zarejestrowany w PL, to obowiazuja go polskie warunki techniczne i sluzby innych panstw nie moga sie "czepiac" - pojazd zostal dopuszczony do ruchu w panstwie czlonkowskim UE i jako taki moze sie poruszac po calej Unii (i nie tylko). mogliby go u siebie nie zarejestrowac, ale to juz inna bajka. to tak samo, jak z pojazdami do ruchu lewostronnego - w PL takiego nie zarejestrujesz, ale moze sie on po Polsce poruszac, bo jest dopuszczony do ruchu w swoim kraju i tam spelnia ichsze warunki techniczne.

 

reasumujac: kazdy pojazd i kierujacego obowiazuja przepisy o ruchu drogowym kraju w ktorym sie znajduje, ale przepisy o warunkach technicznych kraju rejestracji.

Napisano

Sprawa niby prosta i niby masz rację... Ale weź wjedź bez kamizelki do Austrii, albo bez odpowiednich nożyczek w apteczce do Niemiec... itd.

 

[ Dodano: 30-12-2010, 23:49 ]

Albo samochodem bez odpowiedniej emisji wjedź sobie do Berlina :)

Napisano
albo bez odpowiednich nożyczek w apteczce do Niemiec... itd.

No tu trochę się chociaż raz pomyliłeś no chyba że masz auto zarejestrowane w Niemczech.

Napisano

to jednak co innego... warunki techniczne pojazdow to jedno, a ich wyposazenie to drugie. na pierwsze nie masz jako kierowca wplywu i nie mozesz dostosowac pojazdu we wlasnym zakresie, natomiast wyposazyc w kamizelke, gasnice, odpowiednia apteczke, trojkat, lancuchy (wymagane na niektorych drogach w okresie zimowym) czy co tam jeszcze trzeba mozesz zawsze i bez problemu (pomijajac koszt).

Napisano
natomiast wyposazyc w kamizelke, gasnice, odpowiednia apteczke, trojkat, lancuchy (wymagane na niektorych drogach w okresie zimowym) czy co tam jeszcze trzeba mozesz zawsze i bez problemu (pomijajac koszt).

 

Możesz, ale zgodnie z Konwencją Wiedeńską nie musisz - przynajmniej teoretycznie.

Napisano
A emisja spalin? Tego jako kierowca nie zmienię...

 

to jest ograniczenie lokalne... tak samo, jak w niektore miejsca miaja wiazd tylko taksowki i autobusy albo tylko pojazdy elektryczne, tylko skutery itd. u nas tez wladze lokalne moga postawic "zakaz ruchu" i zrobic od niego okreslone wyjatki.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.