lhanusz Napisano 9 Grudzień 2010 Share Napisano 9 Grudzień 2010 Witam wszystkich:) Mam do Was kilka pytań i porad mając nadzieję, że mi pomożecie:) Otóż planuję kupno autolawety Iveco w podwójnej kabinie (doka). Jak wiadomo Auta w podwójnej kabinie mają krótkie paki nie mówiąc już o najazdach. Podoba mi się kilka aut lecz znajomy mnie zaniepokoił... Te iveco w większości są przerabiane chodzi tu o najazd. I te które podam link też jest. Została wydłużona rama i o 90cm wydłużona oś tylna. Wszystko niby ładnie zrobione połączone z oryginalną ramą od drugiego Iveco. Ale w czym rzecz... takie auto jest już zarejestrowane u nas w kraju. Lecz nie wiem czy nie będzie problemów na zachodzie konkretnie Niemcy? Mój znajomy jechał transitem paka długość 5m i podwójna kabina (był przerabiany) i ledwie wrócił z Niemiec! Zapłacił kare. Czy taka przeróbka przedłużenie ramy i osi jest legalne na zachodzie? bo wiem że u nas niby tak. DMC tego auta się nie zmieniła pozostaje 3500T, tylko ta konstrukcja. Proszę o pomoc. a to te auto... (prawdopodobnie wcześniej był skrzyniowy z paką ok 3m) http://otomoto.pl/iveco-doka-7-miejsc-najazd-laweta-150km-T2086380.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szombi Napisano 9 Grudzień 2010 Share Napisano 9 Grudzień 2010 Jak dobrze pamiętam to rama z dopelkabiną miała 1200kg ładowności do tego najazd stalowy kryty blachą aluminiową typu lohr plus skrzynki bez wciagarki ok 350 czyli możesz wozic lupo,polówki itp U niemca raczej przejedziesz ale do austri nawet nie wjeżdżaj. Najwiekszą ładowność uzyskasz na Ducato/Jumper z pojedynczą kabiną przy mądrej zabódowie wyjdzie jakieś 1350 ładowności przy podwójnej kabinie jakieś 300kg mniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 10 Grudzień 2010 Share Napisano 10 Grudzień 2010 Czy taka przeróbka przedłużenie ramy i osi jest legalne na zachodzie? bo wiem że u nas niby tak. U nas "niby" tez nie jest legalna. I proszę, nie pytaj się dlaczego takie auta jeżdżą... wszyscy wiedzą dlaczego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szombi Napisano 10 Grudzień 2010 Share Napisano 10 Grudzień 2010 Niby jest legalne ale ze względu na niejasne przepisy nikt się pod tym nie chce podpisać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timo Napisano 30 Grudzień 2010 Share Napisano 30 Grudzień 2010 a ja powiem, ze z punktu widzenia prawa - abstrahujac od tego jak (lub za ile) taka przerobka zostala w PL zarejestrowana - jesli pojazd jest zarejestrowany w PL, to obowiazuja go polskie warunki techniczne i sluzby innych panstw nie moga sie "czepiac" - pojazd zostal dopuszczony do ruchu w panstwie czlonkowskim UE i jako taki moze sie poruszac po calej Unii (i nie tylko). mogliby go u siebie nie zarejestrowac, ale to juz inna bajka. to tak samo, jak z pojazdami do ruchu lewostronnego - w PL takiego nie zarejestrujesz, ale moze sie on po Polsce poruszac, bo jest dopuszczony do ruchu w swoim kraju i tam spelnia ichsze warunki techniczne. reasumujac: kazdy pojazd i kierujacego obowiazuja przepisy o ruchu drogowym kraju w ktorym sie znajduje, ale przepisy o warunkach technicznych kraju rejestracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 30 Grudzień 2010 Share Napisano 30 Grudzień 2010 Sprawa niby prosta i niby masz rację... Ale weź wjedź bez kamizelki do Austrii, albo bez odpowiednich nożyczek w apteczce do Niemiec... itd. [ Dodano: 30-12-2010, 23:49 ] Albo samochodem bez odpowiedniej emisji wjedź sobie do Berlina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 31 Grudzień 2010 Share Napisano 31 Grudzień 2010 albo bez odpowiednich nożyczek w apteczce do Niemiec... itd. No tu trochę się chociaż raz pomyliłeś no chyba że masz auto zarejestrowane w Niemczech. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timo Napisano 2 Styczeń 2011 Share Napisano 2 Styczeń 2011 to jednak co innego... warunki techniczne pojazdow to jedno, a ich wyposazenie to drugie. na pierwsze nie masz jako kierowca wplywu i nie mozesz dostosowac pojazdu we wlasnym zakresie, natomiast wyposazyc w kamizelke, gasnice, odpowiednia apteczke, trojkat, lancuchy (wymagane na niektorych drogach w okresie zimowym) czy co tam jeszcze trzeba mozesz zawsze i bez problemu (pomijajac koszt). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Styczeń 2011 Share Napisano 3 Styczeń 2011 A emisja spalin? Tego jako kierowca nie zmienię... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
winerek Napisano 3 Styczeń 2011 Share Napisano 3 Styczeń 2011 natomiast wyposazyc w kamizelke, gasnice, odpowiednia apteczke, trojkat, lancuchy (wymagane na niektorych drogach w okresie zimowym) czy co tam jeszcze trzeba mozesz zawsze i bez problemu (pomijajac koszt). Możesz, ale zgodnie z Konwencją Wiedeńską nie musisz - przynajmniej teoretycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timo Napisano 3 Styczeń 2011 Share Napisano 3 Styczeń 2011 A emisja spalin? Tego jako kierowca nie zmienię... to jest ograniczenie lokalne... tak samo, jak w niektore miejsca miaja wiazd tylko taksowki i autobusy albo tylko pojazdy elektryczne, tylko skutery itd. u nas tez wladze lokalne moga postawic "zakaz ruchu" i zrobic od niego okreslone wyjatki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.