Skocz do zawartości
grzegorz70

Ciężarowy golf z Francji

Rekomendowane odpowiedzi

grzegorz70

Witam

Klient sprowadził z Francji vw golfa, w DR jest określony jako ciężarowy, w pozycji S.1 cyfra 2 . Pojazd bez przeróbek normalne fotele dla 5 osób z pasami i zagłówkami (tapicerka w tym samym kolorze). Jak zarejestrować ten pojazd w Polsce jako osobowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ijm
osobowy.
zdecydowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

N

 

albo okresowe + zmiany

i zmartwienie klienta w WK, gdy będą wymagać oświadczenia przedsiębiorcy o przebudowie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
grzegorz70

Jeżeli zmiany, to czy oświadczenia nie powinienem zażądać jak przyjedzie na badanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

to pismo jest dedykowane WK

(a np. opinia rzeczoznawcy może być wymagana przez SKP, a nie WK)

podczas badania Możesz poinformować klienta że będzie wymagane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Ja tu widzę pewien myk - przedstawiłem go nawet na jednej z konferencji i trochę namieszałem, ale u mnie to tak działa.

W Polsce takie zmiany musi dokonać uprawniony przedsiębiorca - OK. Powiedzmy, że się z tym zgadzam, wiem jak to zbadać i udokumentować... Ale co jeśli klient mi powie, że to poprzedni klient we Francji dokonał tej zmiany? :) Nonsensem jest wymaganie od niego zaświadczenia (czy nawet oświadczenia), że ma działalność zgodną z kodem PKD takim a takim... Jakie PKD we Francji? :) A zresztą - może gość wcale nie jest przedsiębiorcą? Może we Francji taką zmianę można wykonać samodzielnie, we własnym zakresie bez żadnych specjalnych uprawnień? Mam w tym układzie powiedzieć, że mu nie wolno dokonać takiej zmiany we Francji, tylko w Polsce?? Hmmm - obawiam się że w obecnym kierunku orzecznictwa żaden prawnik nie chciałby mnie bronić w takiej sprawie - UE to swobodny przepływ towarów i usług - ma gość ochotę zrobić zmianę we Francji to robi ją we Francji - nie zabronimy mu. Ale trudno dla zmiany dokonanej tam żądać udokumentowania faktów w sposób domniemany dla krajowej sytuacji prawnej...

 

Dlatego u mnie w opisanym przypadku gość napisał by mi tylko oświadczenie, że zmiany dokonano we Francji i rejestrowałbym na podst. badania (oczywiście z opisem zmian). Oczywiście chyba, że znajdzie w Polsce kogoś kto mu podbije oświadczenie o przebudowie (biorąc pod uwagę że może zrobić to dowolny warsztat mechaniczny w kraju bez względu na faktyczny profil działalności nie widzę w tym żadnego problemu) :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
Dlatego u mnie w opisanym przypadku gość napisał by mi tylko oświadczenie, że zmiany dokonano we Francji i rejestrowałbym na podst. badania

No to wlałeś wodę na młyn handlarzy (importerów), nadzieja tylko w tym, że nas nie czytają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
S.K.P-POZNAŃ
No to wlałeś wodę na młyn handlarzy (importerów), nadzieja tylko w tym, że nas nie czytają.

 

Ja bym się tym nie przejmował gdzie przerobiony ,a wręcz przeciwnie większa kasa (tak na nią narzekamy) .

 

Dlatego u mnie w opisanym przypadku gość napisał by mi tylko oświadczenie, że zmiany dokonano we Francji i rejestrowałbym na podst. badania (oczywiście z opisem zmian)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Dlatego u mnie w opisanym przypadku gość napisał by mi tylko oświadczenie, że zmiany dokonano we Francji i rejestrowałbym na podst. badania (oczywiście z opisem zmian).

Tak nie do końca widzę konsekwencję w działaniu. Jeżeli uznać przebudowę zagraniczną i brak adnotacji w zagranicznym DR (może u nich się nie nanosi takich zmian?) więc u nas idą zgodnie z Twoim sposobem myślenia to powinno się obyć tylko na okresowym z DIPem w którym znajdują się dane zgodne ze stanem faktycznym bo u nas nie może być rozbieżności pomiędzy DR a stanem faktycznym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Regan55
bo u nas nie może być rozbieżności pomiędzy DR a stanem faktycznym.
:ok Bo to jest przeciez okresowe...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Moment - mam auto z Krakowa. Ciężarówka. Skończyło mi się OBT - ale przed jazda na stacje zmieniłem rodzaj pojazdu na osobowy. Chcę zrobić od razu nowe badanie na osobówkę - nie mogę? twierdzicie, że nie ma możliwości wykonania badania z opisem zmian, jeśli dla pojazdu trzeba tez przeprowadzić OBT? Odważna teza.

Pamiętajcie - nie ważne czy auto z Pcimia, czy z Paryża - obecnie te auta mają w zasadzie identyczny status.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Regan55
Chcę zrobić od razu nowe badanie na osobówkę - nie mogę?

A kto Ci tego zabroni...Ale tylko i wyłacznie OBT+dodatkowe...Innej mozliwości nie widze... :)

 

[ Dodano: 13-12-2010, 22:01 ]

Ps.Oczywiście pod warunkiem ze odpowiada war.tech.sam.osobowego....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

No więc sami mówicie, że można połączyć okresowe z dodatkowym - to w czym problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Chcę zrobić od razu nowe badanie na osobówkę - nie mogę?

Nie w tym sensie, że nie możesz tylko jeżeli w przypadku pojazdu zagranicznego uznajesz na oświadczenie przebudowę dokonaną za granicą to dlaczego chcesz od polskiej stacji opisu zmian. Tam auto już było osobowe i jeździło w zgodzie z prawem (chyba, bo nie znam ich przepisów prawa) i klient kupił auto osobowe i u nas wykonuje BT okresowe + DIP. Wpada do magistratu pisze oświadczenie o przebudowie zagranicznej i kpl parametrów ma ze sobą to idąc tym tropem po co wymagać opisu zmian skoro oświadczenie + okresowe + DIP daje wszystkie parametry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

No tak - jakby się uparł, że przebudował swoje (nasze krajowe) auto za granicą to w sumie...

No a jak mam nałozyć na francuski podmiot obowiązek posiadania jakiegoś tam PKD? No pomyśl...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
No a jak mam nałozyć na francuski podmiot obowiązek posiadania jakiegoś tam PKD? No pomyśl...

Przecież nie mówię abyś wymagał, tylko stwierdzam niekonsekwencję w działaniu. Bo jeżeli nie wymagasz kompletu dokumentów mówiących o przebudowie to dlaczego chcesz opis zmian? Albo komplet albo w ogóle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
radan

Wszystko ładnie pięknie ale proszę spojrzeć z innej strony.

Klient kupił Golfa w Francji jako ciężarowy, przyjeżdża na OBT i jest to w 100% osobowy.

-Mówicie o zmianach konstrukcyjnych!!!

JAKICH zmianach! skoro jest osobowy!!!? A jeśli już podejmiecie się zmian, to co w nich napiszecie?, że miał kratkę , której w rzeczywistości nigdy nie było?!

Uważam, że w takim przypadku powinno się dokonać OBT +DIP wpisując wynik negatywny ze względu na niezgodność danych zawartych w DR francuskim , a stanem faktycznym. Robienie zmian konstrukcyjnych uważam za naginanie pewnych reguł, gdzie w tym przypadku musiało by wystąpić potwierdzanie nie prawdy.

 

No i powstaje problem bo jest N i co dalej?

 

Osobiście uważam że PC z wprowadzonymi poprawnymi danymi wystarczyło by na wynik pozytywny i temat zamknięty, ale to na stacji , nie w WK bo tam żeby wydać PC musi być OBT z wynikiem Pozytywnym . I koło się zamyka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
drogba

Tak do końca to z tym się nie można zgodzić , bo jak robisz OBT+zmiany to piszesz negatyw , chyba nie więc dlaczego w przypadku samochodu z Francji ma być inaczej. Uważam że powinno się robić osobowy z OBT i dip , w WK klient pisze oświadczenie ale już w YC płaci akcyzę i jako Państwo jesteśmy i tak do przodu bo wtedy wychodzi drożej no chyba że jest to auto leciwe i małej wartości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
radan
bo jak robisz OBT+zmiany to piszesz negatyw

 

chyba mnie nie zrozumiałeś , napisałem

 

Uważam, że w takim przypadku powinno się dokonać OBT +DIP wpisując wynik negatywny ze względu na niezgodność danych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop
Bo jeżeli nie wymagasz kompletu dokumentów mówiących o przebudowie to dlaczego chcesz opis zmian?

 

Bo oceniam, że ta zmiana faktycznie była!! Nie obchodzi mnie kto i kiedy jej dokonał i nie chcę udokumentowania tego aspektu. Zresztą - PoRD nie narzuca wprost, że fakt dokonania przebudowy przez uprawnionego przedsiębiorcę ma być w jakikolwiek sposób udokumentowany... Natomiast sama kwestia rodzaju badania i dokumentów w takiej sytuacji (z tego badania) jest jasna - badanie z opisem - i tego chcę.

 

JAKICH zmianach! skoro jest osobowy!!!?

 

No ale kiedyś był ciężarowy! Skąd masz pewność, że tydzień wcześniej tej tylnej kanapytam nie było i śmigał jako dostawczak?? Spodziewałeś się dziur wielkości pięsi po wyrwanej kratce czy jak? WIększości aut ciężarowych po przywróceniu na osobowy nie poznasz dobrze - co nie znaczy, że tych zmian isttotnie nie dokonano... Masz DR z którego wynika, że był ciężarowy, teraz masz co innego na badaniu to robisz opis zmian - proste. A jeśli uważasz, że nigdy nic tam nie było robione i DR jest źle wydany to dajesz negata i gość wraca do Francji...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
radan
Masz DR z którego wynika, że był ciężarowy, teraz masz co innego na badaniu to robisz opis zmian - proste.

 

no nie dokońca proste - zadam jeszcze raz pytanie co mam tam napisać , że zmienił się rodzaj pojazdu z samochodu ciężarowego na sam. osobowy i chyba tylko tyle . ale co spowodowało zmianę ...?? i jeszcze raz pytanie co mam napisać .. jednym slowem na wymyślać. czy o to chodzi??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
jeszcze raz pytanie co mam napisać

 

Napisz, że do BT przedstawiono pojazd w wersji osobowej i niech martwi się WK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
eskape

Nie wszystkie WK przyjmują dokument zmian przed pierwszą rejestracją, DR zagraniczny musi być zgodny z DIPem inaczej nie przyjmą dokumentów do rejestracji. I można to nawet zrozumieć ponieważ klient chyba widzi co kupuje, na umowie pisze ciężarowy a kupuje osobowy? Po rozmowie z WK stwierdzono że zmiany można przeprowadzić w pojeździe zarejestrowanym na terenie RP.

Jeśli były dokonane poza granicami to odpowiednie zmiany powinny być uwzględnione w DR zagranicznym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mirek.g

Nasz WK ma takie samo zdanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
radan
Napisz, że do BT przedstawiono pojazd w wersji osobowej i niech martwi się WK.

 

Gdyby to było takie proste jak piszesz to nie gadalibyśmy o tym.

Niestety to tylko Polska :x

Wyłączam się z tej dyskusji . :sad:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.