abcs Napisano 3 Styczeń 2011 Share Napisano 3 Styczeń 2011 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 3 Styczeń 2011 Share Napisano 3 Styczeń 2011 gabaryty to jedno z moich hobby,(...)"troche" odeszlismy od tematu, wiec moze EOT? boczny tor jest np. tam http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=6179 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 26 Luty 2011 Share Napisano 26 Luty 2011 A co Ci napisał rzeczoznawca, bo rozumiem, że sam się na to nie szarpniesz. Żeby mieć hak musi wymienić końcówkę ramy, o ile to możliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kyniutuning Napisano 26 Luty 2011 Share Napisano 26 Luty 2011 hak ma założony orginalny od volvo jest jakaś tam tabliczka wysłałem go do rzeczoznawcy i i po kwit zakładu który wykonał zmian oraz kwit z wagi jeden diagnosta mi powiedział ze DMC powinno być równe jak nacisk na siodło ale wtedy ładowność mu wyjdzie 3000kg bez sensu DMC 10T -MW 7.5T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 26 Luty 2011 Share Napisano 26 Luty 2011 coś mi tu nie pasuje Przede wszystkim trzymaj się tego 2. W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia, pojazdu marki, typu i modeluprodukowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości. i tego § 4. 1. Dopuszczalną ładowność pojazdu ustala się jako różnicę między dopuszczalną masą całkowitą amasą własną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kyniutuning Napisano 26 Luty 2011 Share Napisano 26 Luty 2011 dzięki kolego ale na TZ ma dmc 16t nacisk na siodło jest 10t na pierwszą oś 6700kg po założeniu skrzyni MW wzrosła ok7500kg czy mogę mu zrobić ładowność 8500kg i naciski zostawić? wydaje mi się że nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 26 Luty 2011 Share Napisano 26 Luty 2011 wydaje mi się że nie Dlaczego nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kyniutuning Napisano 26 Luty 2011 Share Napisano 26 Luty 2011 skrzynia jest od stara ramy nie przedłużał osi nie ruszał skrzynia z ramą przykręcona to na dobrą sprawę jak załaduje 8500kg to nic nie powinno się stać oś wytrzyma 10t a kolego mozesz się wypowiedzieć jak podejsc do zaczepu bo ma jeszcze zaczep załozony orginalny od volvo jaką mu ustalić dmc zespołu z hamulcem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 26 Luty 2011 Share Napisano 26 Luty 2011 jak podejsc do zaczepu bo ma jeszcze zaczep załozony orginalny od volvo jaką mu ustalić dmc zespołu z hamulcem Bez opinii rzeczoznawcy tego nie ruszaj,zwróć też uwagę jaki uciąg ma hak bo wszytko opiera się o to musi wymienić końcówkę ramy, o ile to możliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kyniutuning Napisano 26 Luty 2011 Share Napisano 26 Luty 2011 dzieki kolego poczekamy co załatwi jak się wypowie w tej kwesti rzeczoznawca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 26 Luty 2011 Share Napisano 26 Luty 2011 Mam nadzieję że się jeden z kolegów nie pogniewa ,co prawda chodziło o inny przypadek ale wygląda mniej więcej tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 26 Luty 2011 Share Napisano 26 Luty 2011 czyli co by nie napisał , to i tak za to nie bierze odpowiedzialności tylko kasę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 27 Luty 2011 Share Napisano 27 Luty 2011 opinia od pana Krzysztofa z Piotrkowa? A co do wyznaczenia dopuszczalnej ładowności po zmianach: skrzynia ładunkowa powinna być obciążona na całej powierzchni ładunkiem (np. piasek, pustaki) o masie która wychodzi z obliczeń. Przy tak załadowanym pojeździe powinno się sprawdzić obciążenie poszczególnych osi. Może zajść przypadek, że załadowanie np. 8500 kg w Twoim przypadku powoduje przekroczenie nacisku tynej osi. Wtedy albo trzeba zmniejszyć d.m.c. do takiej wartości przy której nacisk tylnej osi nie jest przekroczony albo zmienić wymiary skrzyni ładunkowej by więcej ciężaru przenosiła przednia oś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 27 Luty 2011 Share Napisano 27 Luty 2011 czyli co by nie napisał , to i tak za to nie bierze odpowiedzialności tylko kasę Zastanawiam się po co komu taka opinia i czy my diagności nie powinniśmy również taką klauzulę zawrzeć w zaświadczeniu z badania ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 27 Luty 2011 Share Napisano 27 Luty 2011 Zastanawiam się po co komu taka opinia No właśnie. Drugie pytanie po co taka opinia nam jest potrzebna jak i tak Pan Rzeczoznawca się w niej wypina a w razie wypadku takiego pojazdu odpowiednie służby zaczną od diagnosty i na nim skończą bo tak najłatwiej. p.s. A jeszcze krok dalej po co nam biegli sądowi skoro często rzeczoznawcy są biegłymi sądowymi i nie biorą odpowiedzialności za opinie które piszą do sądu i co i tam też piszą takie dupochrony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zjc Napisano 27 Luty 2011 Share Napisano 27 Luty 2011 Masz 100% racji. Wielu z nich, nie ma znajomości tematu, ale jak widać nie muszą się znać przy braku jakiejkolwiek odpowiedzialności. Stare powiedzenie "Pisz co wisz, a jak nie wiesz to pisz co chcesz" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 27 Luty 2011 Share Napisano 27 Luty 2011 skrzynia ładunkowa powinna być obciążona na całej powierzchni ładunkiem (np. piasek, pustaki) o masie która wychodzi z obliczeń. Przy tak załadowanym pojeździe powinno się sprawdzić obciążenie poszczególnych osi. można to wyliczyć bez ładunku, znajdując środek ciężkości, np jak z naciskiem siodła http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=79519#79519 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 27 Luty 2011 Share Napisano 27 Luty 2011 czy my diagności nie powinniśmy również taką klauzulę zawrzeć w zaświadczeniu z badania ??? Też mi to przyszło do głowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 27 Luty 2011 Share Napisano 27 Luty 2011 skrzynia ładunkowa powinna być obciążona na całej powierzchni ładunkiem (np. piasek, pustaki) o masie która wychodzi z obliczeń. Przy tak załadowanym pojeździe powinno się sprawdzić obciążenie poszczególnych osi. można to wyliczyć bez ładunku, znajdując środek ciężkości, np jak z naciskiem siodła http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=79519#79519 zgadza siem obliczymy, ale nie wiemy jake są obciążenia osi samochodu nieobciążonego, tym bardziej po zabudowie skrzynią ładunkową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 27 Luty 2011 Share Napisano 27 Luty 2011 Chyba coś mi uciekło w tym zagadnieniu. Czy ten pojazd nie posiada tabliczki znamionowej, że chcecie wyliczać ładowność, naciski... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 28 Luty 2011 Share Napisano 28 Luty 2011 Kolego ARTON myślę że Ci się na żarty zebrało z tym obciążaniem pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 28 Luty 2011 Share Napisano 28 Luty 2011 Kolego ARTON myślę że Ci się na żarty zebrało z tym obciążaniem pojazdu. nie wyobrażam sobie takich wyczynów na stacji w ramach przeglądu po zmianach ale sumienny rzeczoznawca w opinii powinien się podeprzeć takimi pomiarami. Jak jest w praktyce - wiadomo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kyniutuning Napisano 1 Marzec 2011 Share Napisano 1 Marzec 2011 kolego Arton nacisk na siodło jest 10t to chyba może mieć 8500kg ładowności jeśli przednia oś ma 6700kg a DMC 16t co o tym sądzisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 2 Marzec 2011 Share Napisano 2 Marzec 2011 kolego Arton nacisk na siodło jest 10t to chyba może mieć 8500kg ładowności jeśli przednia oś ma 6700kg a DMC 16t co o tym sądzisz? Kiedy czytam Twoje posty to mam wrażenie, że mylisz nacisk na siodło z naciskiem na tylną oś. Jeśli masz na TZ naciski na osie to wiadomo, że DMC pojazdu nie może przekroczyć ich sumy i nie może być większa od wartości wynikających z przepisów. Mniejsza z tych wartości będzie dla ciebie dopuszczalną masą pojazdu. Masę własną uzyskasz po zważeniu pojazdu. Ładowność będzie różnicą masy dopuszczalnej i masy własnej. Koledzy zwrócili jednak uwagę na aspekt właściwego usytuowanie skrzyni ładunkowej tak aby przy pełnym obciążeniu i zachowaniu zasad poprawności załadunku nie był przekroczony dopuszczalny nacisk żadnej osi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 2 Marzec 2011 Share Napisano 2 Marzec 2011 Koledzy zwrócili jednak uwagę na aspekt właściwego usytuowanie skrzyni ładunkowej tak aby przy pełnym obciążeniu i zachowaniu zasad poprawności załadunku nie był przekroczony dopuszczalny nacisk żadnej osi. wyjaśniałem na przykładzie przyczepy, ale tu jest podobnie http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=34059#34059 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.