Skocz do zawartości

z ciagnika siodłowego na ciezarowy


szyszon

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 58
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • abcs

    9

  • Jacdiag

    7

  • DARIO64

    6

  • kyniutuning

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 1 month later...

A co Ci napisał rzeczoznawca, bo rozumiem, że sam się na to nie szarpniesz. Żeby mieć hak musi wymienić końcówkę ramy, o ile to możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hak ma założony orginalny od volvo jest jakaś tam tabliczka wysłałem go do rzeczoznawcy i i po kwit zakładu który wykonał zmian oraz kwit z wagi jeden diagnosta mi powiedział ze DMC powinno być równe jak nacisk na siodło ale wtedy ładowność mu wyjdzie 3000kg bez sensu DMC 10T -MW 7.5T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś mi tu nie pasuje

 

Przede wszystkim trzymaj się tego

2. W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia, pojazdu marki, typu i modelu

produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości.

i tego

§ 4. 1. Dopuszczalną ładowność pojazdu ustala się jako różnicę między dopuszczalną masą całkowitą a

masą własną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki kolego ale na TZ ma dmc 16t nacisk na siodło jest 10t na pierwszą oś 6700kg po założeniu skrzyni MW wzrosła ok7500kg czy mogę mu zrobić ładowność 8500kg i naciski zostawić? wydaje mi się że nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia jest od stara ramy nie przedłużał osi nie ruszał skrzynia z ramą przykręcona to na dobrą sprawę jak załaduje 8500kg to nic nie powinno się stać oś wytrzyma 10t a kolego mozesz się wypowiedzieć jak podejsc do zaczepu bo ma jeszcze zaczep załozony orginalny od volvo jaką mu ustalić dmc zespołu z hamulcem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak podejsc do zaczepu bo ma jeszcze zaczep załozony orginalny od volvo jaką mu ustalić dmc zespołu z hamulcem

Bez opinii rzeczoznawcy tego nie ruszaj,zwróć też uwagę jaki uciąg ma hak bo wszytko opiera się o to

musi wymienić końcówkę ramy, o ile to możliwe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że się jeden z kolegów nie pogniewa :D ,co prawda chodziło o inny przypadek ale wygląda mniej więcej tak:

opinia.thumb.jpg.7f871f0e291e4f2024936b23b3173159.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opinia od pana Krzysztofa z Piotrkowa?

A co do wyznaczenia dopuszczalnej ładowności po zmianach: skrzynia ładunkowa powinna być obciążona na całej powierzchni ładunkiem (np. piasek, pustaki) o masie która wychodzi z obliczeń. Przy tak załadowanym pojeździe powinno się sprawdzić obciążenie poszczególnych osi. Może zajść przypadek, że załadowanie np. 8500 kg w Twoim przypadku powoduje przekroczenie nacisku tynej osi. Wtedy albo trzeba zmniejszyć d.m.c. do takiej wartości przy której nacisk tylnej osi nie jest przekroczony albo zmienić wymiary skrzyni ładunkowej by więcej ciężaru przenosiła przednia oś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli co by nie napisał , to i tak za to nie bierze odpowiedzialności tylko kasę

Zastanawiam się po co komu taka opinia i czy my diagności nie powinniśmy również taką klauzulę zawrzeć w zaświadczeniu z badania ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się po co komu taka opinia

 

No właśnie. Drugie pytanie po co taka opinia nam jest potrzebna jak i tak Pan Rzeczoznawca się w niej wypina :-P a w razie wypadku takiego pojazdu odpowiednie służby zaczną od diagnosty i na nim skończą bo tak najłatwiej.

 

p.s. A jeszcze krok dalej po co nam biegli sądowi skoro często rzeczoznawcy są biegłymi sądowymi i nie biorą odpowiedzialności za opinie które piszą do sądu i co i tam też piszą takie dupochrony :evil::evil::evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz 100% racji.

Wielu z nich, nie ma znajomości tematu, ale jak widać nie muszą się znać przy braku jakiejkolwiek odpowiedzialności. Stare powiedzenie "Pisz co wisz, a jak nie wiesz to pisz co chcesz" :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia ładunkowa powinna być obciążona na całej powierzchni ładunkiem (np. piasek, pustaki) o masie która wychodzi z obliczeń. Przy tak załadowanym pojeździe powinno się sprawdzić obciążenie poszczególnych osi.

można to wyliczyć bez ładunku, znajdując środek ciężkości, np jak z naciskiem siodła

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=79519#79519

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy my diagności nie powinniśmy również taką klauzulę zawrzeć w zaświadczeniu z badania ???

Też mi to przyszło do głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia ładunkowa powinna być obciążona na całej powierzchni ładunkiem (np. piasek, pustaki) o masie która wychodzi z obliczeń. Przy tak załadowanym pojeździe powinno się sprawdzić obciążenie poszczególnych osi.

można to wyliczyć bez ładunku, znajdując środek ciężkości, np jak z naciskiem siodła

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=79519#79519

:D

zgadza siem :) obliczymy, ale nie wiemy jake są obciążenia osi samochodu nieobciążonego, tym bardziej po zabudowie skrzynią ładunkową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba coś mi uciekło w tym zagadnieniu. Czy ten pojazd nie posiada tabliczki znamionowej, że chcecie wyliczać ładowność, naciski...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ARTON myślę że Ci się na żarty zebrało z tym obciążaniem pojazdu.

nie wyobrażam sobie takich wyczynów na stacji w ramach przeglądu po zmianach ale sumienny rzeczoznawca w opinii powinien się podeprzeć takimi pomiarami. Jak jest w praktyce - wiadomo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego Arton nacisk na siodło jest 10t to chyba może mieć 8500kg ładowności jeśli przednia oś ma 6700kg a DMC 16t co o tym sądzisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego Arton nacisk na siodło jest 10t to chyba może mieć 8500kg ładowności jeśli przednia oś ma 6700kg a DMC 16t co o tym sądzisz?
Kiedy czytam Twoje posty to mam wrażenie, że mylisz nacisk na siodło z naciskiem na tylną oś. Jeśli masz na TZ naciski na osie to wiadomo, że DMC pojazdu nie może przekroczyć ich sumy i nie może być większa od wartości wynikających z przepisów. Mniejsza z tych wartości będzie dla ciebie dopuszczalną masą pojazdu. Masę własną uzyskasz po zważeniu pojazdu. Ładowność będzie różnicą masy dopuszczalnej i masy własnej. Koledzy zwrócili jednak uwagę na aspekt właściwego usytuowanie skrzyni ładunkowej tak aby przy pełnym obciążeniu i zachowaniu zasad poprawności załadunku nie był przekroczony dopuszczalny nacisk żadnej osi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy zwrócili jednak uwagę na aspekt właściwego usytuowanie skrzyni ładunkowej tak aby przy pełnym obciążeniu i zachowaniu zasad poprawności załadunku nie był przekroczony dopuszczalny nacisk żadnej osi.

wyjaśniałem na przykładzie przyczepy, ale tu jest podobnie

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=34059#34059

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.