Gość Napisano 23 Grudzień 2010 Share Napisano 23 Grudzień 2010 Chodzi mi o barwy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 23 Grudzień 2010 Share Napisano 23 Grudzień 2010 kabina żółta lub żółty pas wyróżniający 15 cm szerokości dookoła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 23 Grudzień 2010 Share Napisano 23 Grudzień 2010 dz.u. nr 32 , tam jest napisane wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 23 Grudzień 2010 Share Napisano 23 Grudzień 2010 § 38. 1. Pojazd samochodowy przeznaczony do wykonywania czynności na drodze, pojazd pomocy drogowej i ciągnik balastowy ciągnący przyczepę o szerokości przekraczającej 2,55 m powinny być wyposaŜone w ostrzegawczy sygnał świetlny błyskowy barwy Ŝółtej samochodowej, widoczny ze wszystkich stron pojazdu z odległości co najmniej 150 m przy dobrej przejrzystości powietrza i niepowodujący oślepiania innych uczestników ruchu oraz odpowiadający warunkom określonym w § 26 ust. 2 pkt 1, 2 i 4. 2. Pojazd pomocy drogowej powinien posiadać: 1) kabinę kierowcy lub nadwozie barwy Ŝółtej lub oznaczone pasem wyróŜniającym barwy Ŝółtej spełniającym warunki, o których mowa w § 36; 2) nadwozie konstrukcyjnie przeznaczone do przewozu uszkodzonych pojazdów lub być wyposaŜony w:a) hol giętki do holowania motocykla i hol sztywny do holowania pojazdu, b) ostrzegawczy sygnał świetlny błyskowy barwy Ŝółtej, o konstrukcji umoŜliwiającej umieszczenie na pojeździe holowanym, c) dodatkowy zestaw świateł tylnych przeznaczony do umieszczania na pojeździe holowanym w przypadku tymczasowego zakrycia świateł pojazdu holującego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Grudzień 2010 Share Napisano 23 Grudzień 2010 ok . dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 20 Listopad 2016 Share Napisano 20 Listopad 2016 Chciałbym poznać opinie na temat wyróżnienia pasami odcinkowymi kabiny pojazdu specjalnego pomocy drogowej. Proszę nie przytaczać, nie cytować, nie wklejać treści § 36 z warunków technicznych bo nie o to chodzi. Chodzi o praktykę stosowaną i widoczną na drogach, że te pojazdy przynajmniej dziwaczne noszą kolory, napisy, barwy. Oczywiście trudno cokolwiek konkretnie rzec jak się w DR nie zaglądnie, ale... Nie zawsze idzie pociągnąć pas po obwodzie niżej linii okien. Czy z takiego powodu należałoby przeinaczyć kabinę na żółto? Dziękuję. Jako ciekawostki dorzucę oświadczenie podmiotu dokonującego zmiany, fragment dowodu z konkretną marką samochodu, bo wiadomo że IVECO to tylko rama i kabina z fabryki wyszła, a takiego golca nie da rady na dzisiaj zarejestrować. Powstaje więc pytanie jaką markę ma ten pojazd po dokonanej zmianie? Nie bardzo wiem czy jest sens analizować oświadczenie pod względem bogactwa użytych zwrotów i fachowego nazewnictwa. Cóż, bywają świadectwa homologacji i bywają z kogutami oficjalne pisma. Ale nie ma co się czepiać oświadczenia jak i DR luzacką kategorię pojazdu zawiera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 20 Listopad 2016 Share Napisano 20 Listopad 2016 Co się czepiasz Przecież jest to samochód ciężarowy.A co było intencją...po co wnikać... [ Dodano: 20-11-2016, 15:48 ] Chodzi o praktykę stosowaną i widoczną na drogach, Praktyka jest taka jak widać na drogach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 20 Listopad 2016 Share Napisano 20 Listopad 2016 Nie, nie, nie. To jest pojazd specjalny - pomoc drogowa. Opowiem historię na podstawie słów klienta/właściciela tego auta. Przyszedł wziął zadatkował i zamówił samochód marki IVECO o rodzaju Pojazd Specjalny i przeznaczeniu Pomoc Drogowa. Handlowcy zamówienie zrealizowali z tym, że przy wsparciu uzgodnionego podmiotu zabudowali ramę pojazdu II etapem homologacji skutkiem czego urodził się samochód ciężarowy o podrodzaju inny i przeznaczeniu przewóz pojazdów i tak też został zarejestrowany. Klient przyszedł po odbiór auta i wywalił gały, że to nie takie auto, nie taki rodzaj, że nie specjalny. No to handlowcy znowu do uzgodnionego podmiotu, a ten napisał co zrobił tak jak w oświadczeniu stoi. Motam się w tym wszystkim, bo już odwrotne przypadki były prostowania specjalnych na ciężarowe, a teraz odwrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Listopad 2016 Share Napisano 20 Listopad 2016 Oświadczenie firmy zabudowującej jest tu całkowicie zbędne, więc nie warto zajmować się jego treścią i sensem. Pojazd jest pojazdem ciężarowym, więc nie ma też do zasady co gdybać na temat tego, czy jego oznaczenia pomocy drogowej są właściwe, czy nie. Faktycznie w tym pojeździe poprowadzenie pasa poniżej linii szyb jest dyskusyjne. Pojazd tak skompletowany jest homologowany (oczywiście nie w Polsce) i określenie jego nowej marki jest jak najbardziej właściwe. Podobnie zresztą jak w Polsce każde podwozie po zabudowie zmienia markę. W tym pojeździe nie ma dla mnie nic dziwnego co do marki i spraw z tym związanych. Zawiera on natomiast inną ciekawostkę i na to jakoś nikt nie zwrócił uwagi. Pojazd z tego co widzę posiada znaczący, niehomologowany element i to co najwyżej powinno być powodem do dyskusji, bo jest to pewien błąd systemowy związany z kompletacją nowych pojazdów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 20 Listopad 2016 Share Napisano 20 Listopad 2016 Powoli. Pojazd został homologowany jako podwozie z kabiną bez mozliwośći rejestracji jeżeli nie zostanie poddany dalszej kompletacji. Potem ramę zabudowano tą całą platformą z najazdami służącą do przewozu pojazdów, czyli poddano auto dalszym drugoetapowym procesom. Tak też dwuetapowo pojazd zarejestrowano określając dwuetapową markę w dowodzie IVECO/JUZJADE. Ten sam drugoetapowy podmiot dokonał zmiany rodzaju pojazdu, tylko zmiany rodzaju pojazdu, poprzez dołożenie świateł ostrzegawczych i pasów wyróżniających. To skąd kiedy i jak z IVECO/JUZJADE powstaje samo IVECO kiedy samo IVECO nie mogło zostać zarejestrowane? Może tu jest jakiś misz-masz ominięcia dopuszczenia jednostkowego czy jakoś tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Listopad 2016 Share Napisano 20 Listopad 2016 Uciąłeś pewne dane na skanie, ale czy mam przez to rozumieć, że to oświadczenie o zabudowie jest wystawione już po dacie wystawienia DR na tą skompletowana lawetę? I teraz właściciel chce wymienić ten DR na nowy z zapisem o samochodzie specjalnym - po dokonaniu zmian konstrukcyjnych na SKP. Czy dobrze rozumiem? I cały czas to ta sama firma robi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 20 Listopad 2016 Share Napisano 20 Listopad 2016 Pojazd z tego co widzę posiada znaczący, niehomologowany element Nie wiem czy o tym samym myślimy , ale która kurza ferma daje homologację na koguta ? Oświadczenie piękne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 20 Listopad 2016 Share Napisano 20 Listopad 2016 Uciąłeś pewne dane na skanie, ale czy mam przez to rozumieć, że to oświadczenie o zabudowie jest wystawione już po dacie wystawienia DR na tą skompletowana lawetę? - dokładnie tak!Punkt 1 wiadomo: homologowane IVECO jako rama z kabiną przyszło z fabryki. Punkt 2 wiadomo: dokonano zabudowy na ramie i wystawiono II etap homo. Punkt 3 wiadomo: pojazd zarejestrowano (data w DR) jako ciężarowy bo tak mówiło homo z II etapu. Punkt 4 mniej wiadomo: w listopadzie się odwidziało więc w ubiegłym tygodniu zmian dokonano i oświadczenie napisano. Data oświadczenia z bieżącego miesiąca. Punkt 5 mniej wiadomo: ten doklejony garb do spania rodzi się nie wiadomo kiedy, a na bank po rejestracji auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Listopad 2016 Share Napisano 20 Listopad 2016 Oświadczenie jest o tyle durne, że wynika z niego, że drugi etap polegał na zamontowaniu platformy do przewozu pojazdów (na co jest słowackie homo), natomiast w kolejnym etapie, już po rejestracji ta sama firma zdemontowała zamontowany przez siebie najazd, po czym zamontowała wykonana przez siebie... najazd Dobre - doprawdy dobre Jako pracownik WK z pewnością napisał bym z prośbą o wyjaśnienia w tej kwestii ten doklejony garb do spania rodzi się nie wiadomo kiedy, a na bank po rejestracji auta Skąd takie przekonanie? Oczywiście nie dowiemy się pewnie jak było, ale jak najbardziej mogło to się pojawić (i ja osobiście obstawiam, że tak jest) na drugim etapie Podobnie jak wiele innych urządzeń, o których nie ma mowy w homologacji II etapu, ale i tak się w tym etapie pojawiają (windy, ogrzewania, agregaty itd.). [ Dodano: 20-11-2016, 18:49 ] Ale za te "paski" na miejscu Diagnosty dał był "N" - no ale wiadomo - kwestia uznaniowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 20 Listopad 2016 Share Napisano 20 Listopad 2016 Tak. Tylko co ja mogę fiknąć? Jest samochód, jest nadwozie przeznaczone do przewozu pojazdów, są sygnały błyskowe, są pasy, jest oświadczenie o zmianie rodzaju... i co dalej...??? - Nie bo nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Listopad 2016 Share Napisano 20 Listopad 2016 No faktycznie za bardzo nie podskoczysz formalnie. Tylko te pasy bym zakwestionował. Dla mnie to nie pas i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 20 Listopad 2016 Share Napisano 20 Listopad 2016 W sumie kłopot rozwiązany. Szału nie było w temacie pasów to rabanu nie ma co wszczynać. A przerejestrowanie na linii lesing - urząd i tak od zaplecza strony tego drugiego się odbędzie. Nikt nic nie powie. Nikt na nic nie zobaczy. Wszystko wporzo się zakończy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 4 Styczeń 2017 Share Napisano 4 Styczeń 2017 Proszę przenieść ten wątek w konkretne miejsce, bo gdzieś zapodział mi się temat przewodni związany z oznakowaniem samochodów pomocy drogowych A takie umaszczenie jest przepisowe czy naciągane jeżeli chodzi o warunki techniczne dla pojazdu specjalnego pomocy drogowej, bo tak właśnie poniższe auto jest zarejestrowane: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 4 Styczeń 2017 Share Napisano 4 Styczeń 2017 Niestety tak jest skonstruowany przepis. Nadwozie w kolorze żółtym jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 4 Styczeń 2017 Share Napisano 4 Styczeń 2017 w kolorze żółtym jest z przewagą niebieskiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 4 Styczeń 2017 Share Napisano 4 Styczeń 2017 Całe toto było żółciutkie jak kurczątko to się komuś zachciało barwy PZU wymalować czy tam pooklejać niebieską folią! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 4 Styczeń 2017 Share Napisano 4 Styczeń 2017 komuś zachciało barwy PZU wymalować nie pierwszy taki http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=10102 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 4 Styczeń 2017 Share Napisano 4 Styczeń 2017 A takie umaszczenie jest przepisowe czy naciągane jeżeli chodzi o warunki techniczne dla pojazdu specjalnego pomocy drogowej, bo tak właśnie poniższe auto jest zarejestrowane: wg mnie spełnia warunek oznakowania kabiny pasem żółtym poniżej linii okien. szerokość pasa przekracza ustawowe 15 cm. nadwozie przystosowane do przewozu uszkodzonych pojazdów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
laptop Napisano 4 Styczeń 2017 Share Napisano 4 Styczeń 2017 A ja ostatnio takie cudeńka widuję dość często, właściciel jakby szykował się już na specjalny/pomoc, kogucika brakuje i już ładnie, kulturalnie poślady można wozić i nawet nie zmokną gdyby ubytki spore w nadwoziu wystąpiły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 4 Styczeń 2017 Share Napisano 4 Styczeń 2017 wg mnie spełnia warunek oznakowania kabiny pasem żółtym poniżej linii okien. szerokość pasa przekracza ustawowe 15 cm. nadwozie przystosowane do przewozu uszkodzonych pojazdów - no nie wiem... Poniżej linii okien to poniżej linii okien, a nie od razu malować na żółto zderzak i progi. A rozmiar pasa zdaje się ma nie przekraczać 15 centymetrów na szerokośći. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.