Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Arizona

Rozszyfrowanie tabliczki znamionowej

Polecane posty

Arizona

Witam, próbuje rozwiązać zagadkę z tabliczką znamionową, ale nie wiem które wartości zastosować. Wygląda ona mniej więcej tak:

Chodzi o Renault Magnum samochód ciężarowy 3 osiowy z 2005 r. Druga oś napędowa

25000 25000

40000 50000

40000

7100 7100

11500 10900

7500 7100

 

Najbardziej bym się skłaniał do lewej strony

DMC 25000

MMC 25000

DMC zespołu 40000

MMC zespołu 50000

Naciski po lewej jak zsumuje to wychodzi 26100. A raczej DMC nie może przekraczać. Chyba że ograniczyć i naciski po lewej jako maksymalne, a po prawej jako dopuszczalne. Bo one sumują na 25100.

Byłbym wdzięczny za pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
DMC 25000

MMC 25000

DMC zespołu 40000

MMC zespołu 50000

 

Nie ulega wątpliwości, że te wartości odczytałeś poprawnie.

Problem jest tylko z naciskami osi, ale ja uważam, że nalezy podać te z lewej kolumnu, bo nie przekraczaja one wartości dopuszczalnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abcs

Też się spotkałem z takimi wartościami w tabliczkach znamionowych samochodów ciężarowych lub ciągników siodłowych, że nie są konsekwentnie jedne większe od drugich tzn. że jedne są większe w lewej kolumnie a inne w prawej. Ja sądzę, że lewa kolumna to wartości administracyjne dopuszczane przez konkretne państwo na teren którego pojazd był przygotowywany natomiast prawa kolumna to wartości maksymalne konstrukcyjne. Ja bym się oparł w naciskach na prawek kolumnie bo polskie przepisy mówią, że jako dopuszczalną przyjmujemy mniejszą z tych dwóch wartości. Bo skoro maksymalny nacisk konstrukcyjny jest 10900 na osi napędowej to nie możemy mu dać jako dopuszczalną 11500.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arizona

Z tłumaczenia z w dowodzie niemieckim wynika, że naciski 7100 11500 7500 to dopuszczalne naciski, natomiast 7100 10900 7100 to naciski przewidziane w kraju rejestracji (Niemcy)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nowicjusz
25000 25000

40000 50000

40000

7100 7100

11500 10900

7500 7100

 

Te po lewej stronie to konstrukcyjne przewidziane przez producenta - a te z prawej administracyjne obowiązujące w danym kraju :) chociaż to 50000 coś mi tu nie pasuje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abcs
8) jeżeli wartości maksymalne mas i obciążeń są większe niż dopuszczalne, to należy podawać również te wartości; dane powinny być wówczas podane w dwóch kolumnach: dopuszczalne - po lewej i maksymalne - po prawej stronie;

 

...to z wymagań odnośnie tabliczek.

 

[ Dodano: 30-12-2010, 17:12 ]

Z tłumaczenia z w dowodzie niemieckim wynika, że naciski 7100 11500 7500 to dopuszczalne naciski, natomiast 7100 10900 7100 to naciski przewidziane w kraju rejestracji (Niemcy)
Dopuszczalne to właśnie administracyjne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
Te po lewej stronie to konstrukcyjne przewidziane przez producenta - a te z prawej administracyjne obowiązujące w danym kraju :) chociaż to 50000 coś mi tu nie pasuje :)
bo pomyliłeś strony :lol:

jakim niby cudem administracyjna może być większa od konstrukcyjnej :?::!:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.