Arizona Napisano 28 Grudzień 2010 Share Napisano 28 Grudzień 2010 Witam, próbuje rozwiązać zagadkę z tabliczką znamionową, ale nie wiem które wartości zastosować. Wygląda ona mniej więcej tak: Chodzi o Renault Magnum samochód ciężarowy 3 osiowy z 2005 r. Druga oś napędowa 25000 25000 40000 50000 40000 7100 7100 11500 10900 7500 7100 Najbardziej bym się skłaniał do lewej strony DMC 25000 MMC 25000 DMC zespołu 40000 MMC zespołu 50000 Naciski po lewej jak zsumuje to wychodzi 26100. A raczej DMC nie może przekraczać. Chyba że ograniczyć i naciski po lewej jako maksymalne, a po prawej jako dopuszczalne. Bo one sumują na 25100. Byłbym wdzięczny za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 28 Grudzień 2010 Share Napisano 28 Grudzień 2010 DMC 25000 MMC 25000 DMC zespołu 40000 MMC zespołu 50000 Nie ulega wątpliwości, że te wartości odczytałeś poprawnie. Problem jest tylko z naciskami osi, ale ja uważam, że nalezy podać te z lewej kolumnu, bo nie przekraczaja one wartości dopuszczalnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 28 Grudzień 2010 Share Napisano 28 Grudzień 2010 Też się spotkałem z takimi wartościami w tabliczkach znamionowych samochodów ciężarowych lub ciągników siodłowych, że nie są konsekwentnie jedne większe od drugich tzn. że jedne są większe w lewej kolumnie a inne w prawej. Ja sądzę, że lewa kolumna to wartości administracyjne dopuszczane przez konkretne państwo na teren którego pojazd był przygotowywany natomiast prawa kolumna to wartości maksymalne konstrukcyjne. Ja bym się oparł w naciskach na prawek kolumnie bo polskie przepisy mówią, że jako dopuszczalną przyjmujemy mniejszą z tych dwóch wartości. Bo skoro maksymalny nacisk konstrukcyjny jest 10900 na osi napędowej to nie możemy mu dać jako dopuszczalną 11500. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arizona Napisano 29 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 29 Grudzień 2010 Z tłumaczenia z w dowodzie niemieckim wynika, że naciski 7100 11500 7500 to dopuszczalne naciski, natomiast 7100 10900 7100 to naciski przewidziane w kraju rejestracji (Niemcy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 29 Grudzień 2010 Share Napisano 29 Grudzień 2010 25000 2500040000 50000 40000 7100 7100 11500 10900 7500 7100 Te po lewej stronie to konstrukcyjne przewidziane przez producenta - a te z prawej administracyjne obowiązujące w danym kraju chociaż to 50000 coś mi tu nie pasuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 30 Grudzień 2010 Share Napisano 30 Grudzień 2010 jeżeli wartości maksymalne mas i obciążeń są większe niż dopuszczalne, to należy podawać również te wartości; dane powinny być wówczas podane w dwóch kolumnach: dopuszczalne - po lewej i maksymalne - po prawej stronie; ...to z wymagań odnośnie tabliczek. [ Dodano: 30-12-2010, 17:12 ] Z tłumaczenia z w dowodzie niemieckim wynika, że naciski 7100 11500 7500 to dopuszczalne naciski, natomiast 7100 10900 7100 to naciski przewidziane w kraju rejestracji (Niemcy) Dopuszczalne to właśnie administracyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 31 Grudzień 2010 Share Napisano 31 Grudzień 2010 Te po lewej stronie to konstrukcyjne przewidziane przez producenta - a te z prawej administracyjne obowiązujące w danym kraju chociaż to 50000 coś mi tu nie pasuje bo pomyliłeś strony jakim niby cudem administracyjna może być większa od konstrukcyjnej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.