Skocz do zawartości

volvo fh12 dane techniczne


Rekomendowane odpowiedzi

w serwisie twierdzą że dmc przyczepy z hamulcem to 18 t , cz jest to możliwe ?

Rzeczywisty uciąg tego samochodu jest o wiele większy bo 24 tony, ale administracyjnie nie może więcej jak 14 ton, bo jak wynika z § 3, .ust. 1, pkt. 2 a) i b) rozp. w sprawie warunków tachn. pojazdów, DMC zespołu pojazdów nie może przekraczać 40 ton.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ale tam nie ma żadnych danych

 

[ Dodano: 28-12-2010, 16:03 ]

w serwisie twierdzą że dmc przyczepy z hamulcem to 18 t , cz jest to możliwe ?

Po rozkodowaniu wyszło mi: MW-9000:ładowność 17000;dmc-26000;przyczepa z hamulcem-24000;naciski-69,60kN i 117,60kN; rozstaw osi-3,80m;poj.silnika-12130 cm3;moc-338kW. Przyczepa 18ton dwuosiowa a 24tony trzyosiowa. Zespół pojazdów nie może przekroczyć w wypadku 5 osi 40 ton a w przypadku 4 osi 36 ton i do tego musisz się dostosować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężarówka o masie 16 ton może ciągnąć przyczepę o masie 24 tony i nie łamie przepisów prawa o ruchu drogowym. Jedynie nasze chore nazewnictwo i terminologie nie do końca przemyślane powodują cały bałagan. Dlatego trzy osiowe ciężarówki tak tracą na uciągu. Mimo, że mogą ciągnąć 24 tony to w DR ma 14. Dla mnie to jest bzdura bo użytkownik powinien być zobligowany jedynie do nieprzekraczania masy zespołu 40 ton i zachowania proporcji takiej, że masa przyczepy (rzeczywista) nie może przekraczać 150% masy (rzeczywistej) pojazdu ciągnącego. No i masy żadnego z pojazdów nie mogą przekraczać ich DMC, ale to już truizm.

 

[ Dodano: 28-12-2010, 16:57 ]

naciski-69,60kN i 117,60kN
... jeszcze jeden nacisk.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też coś mi nie pasowało. Mam dane do FH6x2-338 3 osie 10 kół. MA być?

jeszcze jeden nacisk.
niestety brak choć piszą 3 osie. :(

 

[ Dodano: 28-12-2010, 18:06 ]

jeszcze tylko jedno pytanko gdzie wpisać dmc zespołu pojazdu ? bo w programie nie ma gdzie wpisać

Z tyłu na zaświadczeniu. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo, że mogą ciągnąć 24 tony to w DR ma 14.

 

Dziwne, bo w DR jest rest rubryka MMC przyczepy z hamulcem a nie DMC przyczepy z hamulcem i powinno być tak jak piszesz

 

użytkownik powinien być zobligowany jedynie do nieprzekraczania masy zespołu 40 ton i zachowania proporcji takiej, że masa przyczepy (rzeczywista) nie może przekraczać 150% masy (rzeczywistej) pojazdu ciągnącego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za pomoc panowie , nacisk na 3 napędową na oponach bliżniaczych zawieszeniu pneumatycznym odległość między drugą a trzecią 1.7 m , to max dopuszczalny nacisk administracyjny na oś 3 wynosi 18 000 czy to się dzieli że na oś 2 9000 kg a na oś 3 też tylko 9 ?

 

[ Dodano: 29-12-2010, 10:10 ]

już wszystko załatwione , jeszcze raz dziękuje wszystkim za pomoc , kolejne badania

już pewnie bęą łatwiejsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo, że mogą ciągnąć 24 tony to w DR ma 14.

 

Dziwne, bo w DR jest rest rubryka MMC przyczepy z hamulcem a nie DMC przyczepy z hamulcem i powinno być tak jak piszesz

 

użytkownik powinien być zobligowany jedynie do nieprzekraczania masy zespołu 40 ton i zachowania proporcji takiej, że masa przyczepy (rzeczywista) nie może przekraczać 150% masy (rzeczywistej) pojazdu ciągnącego.

Gdyby te magiczne trzy literki "MMC" oznaczały maksymalną masę ciągniętą to ja bym wiedział o co chodzi ale jeśli to oznacza Maksymalną Masę Całkowitą Przyczepy to dla mnie to nie jest logiczne bo skąd ja mam znać konstrukcyjne ograniczenia przyczepy podczas badania pojazdu ciągnącego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo skąd ja mam znać konstrukcyjne ograniczenia przyczepy podczas badania pojazdu ciągnącego?

 

No i od tego właśnie są homologacje do których nie mamy dostępu, ale można się posiłkować (tylko z głowa) katalogiem ITS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko zwróć uwagę że jeśli ciężarówka będzie miała maksymalną masę ciągnioną określoną przez producenta np. 18 000kg to jeśli inne ograniczenia nie zmniejszą tej wielkości to my taką wartość wpiszemy mu na zaświadczeniu i taka wartość zostanie zapisana w DR jako MMC holowanej przyczepy z hamulcem. Następnie użytkownik kupi dwuosiową przyczepę o DMC 18 000kg (co wynika z naszych ograniczeń dla przyczep dwuosiowych) dla której producent przyczepy określi MMC np.20 000kg. I mamy rebus bo w DR pojazdu mamy MMC przyczepy 18 ton (O1) a w DR przyczepy MMC jest 20 ton (F2) i jak tu jeździć takim zespołem? Czy w razie wypadku nie znajdzie się biegły, który stwierdzi że przepisy zostały złamane? No i czy my właśnie MMC przyczepy powinniśmy określać na badaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.