pn4 Napisano 30 Grudzień 2010 Share Napisano 30 Grudzień 2010 Witam Nowe przepisy o możliwości odliczania VAT-u, nowe obejścia przepisów Mam już kilka zapytań klientów o przegląd zmiany konstrukcyjne z samochodu osobowego na samochód specjalny bankowóz. Klient na FV z zakładu oraz opis zmian technicznych. W rzeczywistości pojazd ma zamontowaną kasetę metalową na szyfr oraz radiostacje CB w pojeździe i chce przerobic osobowy na specjalny bankowóz Podpowiedzcie mi jak do tego podejść, jakie wymagania techniczne powinien spełniać taki pojazd, czy na podstawie FV i opisu zmian z warsztatu można zmienić rodzaj pojazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 31 Grudzień 2010 Share Napisano 31 Grudzień 2010 Dz.U 129 poz 858 z 1998r - Były co prawda jakieś zmiany tego rozporządzenia, ale w razie W można się tym podeprzeć. http://www.abc.com.pl/serwis/du/1998/0858.htm § 7. 1. Wartości pieniężne większe niż 1 jednostka obliczeniowa transportuje się pojazdami specjalnymi lub przystosowanymi. Warunki techniczne, jakim powinny odpowiadać pojazdy przystosowane, określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.2. Transport wartości pieniężnych powyżej 20 jednostek obliczeniowych wykonuje się przy użyciu pojazdów specjalnych. Warunki techniczne, jakim powinny odpowiadać pojazdy specjalne, określa załącznik nr 4 do rozporządzenia. ZAŁĄCZNIK Nr 3 WARUNKI TECHNICZNE POJAZDÓW PRZYSTOSOWANYCH DO PRZEWOZU WARTOŚCI PIENIĘŻNYCH 1. Samochód dostawczy przystosowany do transportu wartości pieniężnych powinien być wyposażony w: 1) okna wykonane z materiału o zwiększonej odporności na przebicie i rozbicie, bez możliwości ich otwierania, 2) drzwi z mechanizmem automatycznego blokowania, 3) elektromechaniczny zawór odcięcia dopływu paliwa lub prądu, 4) wydzielony przedział ładunkowy do przewozu wartości pieniężnych, wykonany z blachy stalowej o grubości co najmniej 1 mm, łączonej w sposób trwały, z odrębnymi drzwiami z zamkiem o wysokiej klasie odporności na włamanie (co najmniej klasa "A"), 5) radiowy, optyczny lub akustyczny system alarmowy, 6) środki łączności wewnętrznej i zewnętrznej, 7) pojemnik stalowy lub walizkę specjalistyczną ze stojakiem służącym do przechowywania wartości pieniężnych podczas transportu, zamontowane w przedziale ładunkowym. Pojemnik stalowy i stojak powinny być zamontowane w sposób uniemożliwiający ich odłączenie od podłoża przy zamkniętych zamkach i ryglach. Pokrywa pojemnika powinna być zamykana co najmniej na jeden zamek trójpunktowy jednokluczowy, o minimum pięciu zastawkach w pełni zamiennych. 2. Samochód osobowy przystosowany do przewozu wartości pieniężnych powinien spełniać odpowiednio wymagania określone w ust. 1 pkt 2, 3, 5, 6 i 7. ZAŁĄCZNIK Nr 4 WYMAGANIA TECHNICZNE SAMOCHODÓW SPECJALNYCH (BANKOWOZÓW) I. Samochód specjalny powinien spełniać co najmniej następujące warunki techniczne: 1) posiadać seryjną konstrukcję skrzyniową z wyodrębnionym przedziałem ładunkowym i wzmocnionym zawieszeniem, 2) posiadać opancerzony przedział osobowy z 5 miejscami oraz całkowicie odrębny przedział ładunkowy, wzmocniony stalą konstrukcyjną wyższej jakości, łączoną w sposób trwały, 3) przedział ładunkowy powinien posiadać tylko jedne drzwi zewnętrzne, np. drzwi tylne dwuskrzydłowe z blokadą ryglowania jednego skrzydła przez drugie i możliwością mocowania do ścian przedziału w położeniu otwartym z zawiasami o sworzniach zabezpieczonych przed wybiciem; drzwi powinny być wyposażone w dodatkowy zamek wierzchni jednostronny przerabialny o minimum siedmiu płaskich zastawkach, 4) wyłożenie wewnętrznej powierzchni przedziału ładunkowego powinno być ognioodporne i trwałe, w szczególności odporne na uszkodzenia w czasie załadunku i wyładunku wartości pieniężnych, 5) przedział ładunkowy powinien być oświetlony tak, aby istniała możliwość jego obserwacji przez szklany wziernik o średnicy 60 mm z przedziału osobowego, 6) powinien być wyposażony w: a) sygnalizator alarmowy o zmiennym tonie mocowany w przedziale silnikowym; włącznik sygnalizatora powinien być łatwo dostępny dla kierowcy lub członka zespołu konwojującego oraz samoczynnie włączający się przy próbie niepowołanego otwarcia każdych drzwi, b) sygnalizację alarmową połączoną ze światłami awaryjnymi i sygnalizatorem alarmowym o zmiennym tonie oraz włącznikiem rozrusznika i blokadą dopływu paliwa, c) elektromechaniczny zawór odcinający dopływ paliwa lub inne urządzenie dające taki sam skutek, d) urządzenia łączności radiowej, 7) przedział osobowy, zbiornik paliwa, oszklenie kabiny powinny być odporne na przestrzelenie pociskami kalibru 7,62 mm z rdzeniem stalowym, wystrzeliwanymi z karabinka AK 47. II. Silnik powinien mieć system gaśniczy oraz zbiornik paliwa wykonany w sposób zabezpieczający przed wybuchem. III. System kontroli zamknięcia drzwi powinien być połączony z ogólnym systemem zamknięcia z sygnalizowaniem dla każdych drzwi alarmowym sygnałem dźwiękowym oraz światłami, a także elektryczną blokadą drzwi sterowaną z kabiny kierowcy. IV. Wszystkie urządzenia elektryczne powinny posiadać instalację uniemożliwiającą zakłócenie przez urządzenia zewnętrzne. V. Koła powinny posiadać wkładki masywowe umożliwiające dalszą jazdę po zniszczeniu opony do 15 km z prędkością 50 km/godz. VI. Samochód do przewozu wartości pieniężnych powinien posiadać świadectwo homologacji oraz atesty na opancerzenie i oszklenie przedziału osobowego. W skrócie - może klient zapomnieć. Samochód przystosowany nie zapewnia odpisu vat, a bankowóz... sam widzisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 31 Grudzień 2010 Share Napisano 31 Grudzień 2010 pojazd ma zamontowaną kasetę metalową na szyfr oraz radiostacje CB Znów się paru diagnostów przejedzie, gdyż nie wszyscy czytają ustawy ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 31 Grudzień 2010 Share Napisano 31 Grudzień 2010 gdyż nie wszyscy czytają ustawy ,,, albo forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 31 Grudzień 2010 Share Napisano 31 Grudzień 2010 Otóż to 7) przedział osobowy, zbiornik paliwa, oszklenie kabiny powinny być odporne na przestrzelenie pociskami kalibru 7,62 mm z rdzeniem stalowym, wystrzeliwanymi z karabinka AK 47. Dostaniemy nowy sprzęt do badań? A ile magazynków? Fajnie by wyglądał taki AK47 na SKP w witrynie za pancerną szybą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 31 Grudzień 2010 Share Napisano 31 Grudzień 2010 Fajnie by wyglądał taki AK47 na SKP w witrynie za pancerną szybą A ile spraw by pomógł czasem załatwić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 31 Grudzień 2010 Share Napisano 31 Grudzień 2010 Fajnie by wyglądał taki AK47 na SKP w witrynie za pancerną szybą Nie mówiąc o tym jakby dzialał kojąco na klientów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.