Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

drogba

tachograf

Polecane posty

drogba

Koledzy mam takie pytanie jak podchodzicie do tachografu przy okresowym przed pierwszą rejestracją w kraju , co wymagacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick

Ja wymagam legalizacji albo już "polskiej" albo jak ma ważną to "zagraniczna" (UE) mi wystarcza, choć podobno legalizacji tacho cyfrowego nie można wykonać jak nie ma numeru rejestracyjnego auta bo ten gdzieś tam trzeba wpisać, ale może ktoś od tachografów się wypowie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Ja wymagam legalizacji albo już "polskiej" albo jak ma ważną to "zagraniczna" (UE) mi wystarcza,

 

Legalizacje urządzeń uznajemy europejskie. Natomiast urządzenia podlegające dozorowi muszą mieć dozory od odpowiednich urzędów polskich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Legalizacje urządzeń uznajemy europejskie.

 

Jak postępujecie z ogranicznikiem prędkości? Honorujecie dokumenty wydane za granicą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolf

Jeśli chodzi o dokumenty od ogranicznika to honoruję zagraniczne (przetłumaczone).

Co do cyfrówki na tabliczce pomiarowej nie ma numeru rejestracyjnego.

Jednak są takie patowe sytuacje, że klient kupuje auto z BT ważnym jeszcze tylko 3 dni, WK żąda BT, a tacho się skończyło to najpierw robione jest sprawdzenie tachografu na starych numerach rejestracyjnych, potem BT i po przerejestrowaniu jak klient dostaje nowe nr rej (inny powiat) powinien zrobić nowe sprawdzenie tachografu, bo na wydruku z cyfrówki są numery rejestracyjne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Co do cyfrówki na tabliczce pomiarowej nie ma numeru rejestracyjnego.

Jednak są takie patowe sytuacje, że klient kupuje auto z BT ważnym jeszcze tylko 3 dni, WK żąda BT, a tacho się skończyło to najpierw robione jest sprawdzenie tachografu na starych numerach rejestracyjnych, potem BT i po przerejestrowaniu jak klient dostaje nowe nr rej (inny powiat) powinien zrobić nowe sprawdzenie tachografu, bo na wydruku z cyfrówki są numery rejestracyjne.

 

Właśnie o coś takiego mi chodziło czyli do legalizacji tacho cyfrowego dobrze jest mieć już pojazd zarejestrowany w PL a jak jest okresowe przed pierwszą rejestracją w PL i jest nieważne tacho to koło się zamyka :shock:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Logen
Dnia 2.01.2011 o 12:45, Psuj napisał:

Legalizacje urządzeń uznajemy europejskie. Natomiast urządzenia podlegające dozorowi muszą mieć dozory od odpowiednich urzędów polskich.

 

Z urządzeniami dozoru to wiadomo ale jak to jest dokładnie z tymi tachografami ?? Jest to gdzieś w ustawach że europejska legalizacja wystarczy ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

- Po przepisach nie szukałem, ale po przeczytaniu tego wątku oraz zapoznaniu się z linkowaną treścią:

https://trans.info/forum/node/61938

http://poradnikprzewoznika.pl/2015/kalibracja-tachografow-cyfrowych/

https://www.experto24.pl/transport/inspekcja-transportu-drogowego/ponowna-legalizacja-tachografu-przed-ustawowym-terminem.html#.W1eAG9IzbD4

można stwierdzić, że dyskusja będzie trwać bez końca. Coby ją rozwinąć, to po pierwsze primo należałoby rozebrać znaczenie legalizacji i kalibracji, a po drugie primo znaczenie rejestracji i czasowej rejestracji. Podczas badania pojazdu nie ma możliwości zajrzeć w pamięć urządzenia w sensie jakie dane rejestracyjne zawiera. Kontrola sprowadza się li tylko do daty ważności podanej na wklejce/tabliczce z numerem VIN i tyle.

Po mojemu są dwie kombinacje OK i dwie mniej OK, które wyglądają następująco:

1. Krajowe tablice i krajowa kalibracja = OK.

2. Zagraniczne tablice i zagraniczna kalibracja = OK.

3. Krajowe tablice i zagraniczna kalibracja ≠ OK.

4. Zagraniczne tablice i krajowa kalibracja ≠ OK.

No i kombinacja 3 i 4 zaburza mnie właśnie, ale może ktoś ma większe obycie z tacho i się wypowie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wrc69

Kombinacja 3 jest OK, bo bywa że pojazd jeździ cały czas po Unii, tylko kierowcy się zmieniają i zjeżdża przez granicę na OBT. Wtedy

Dnia 2.01.2011 o 12:45, Psuj napisał:

Legalizacje urządzeń uznajemy europejskie.

Kombinacja 4 wg. mnie też jest OK, choć z punktu widzenia użytkownika potwornie durna. Po przerejestrowaniu pojazdu będzie musiał zrobić faktycznie nową kalibrację żeby wpisać nr rej do tachografu. Nam to "gila z nosa", bo

Dnia 4.01.2011 o 15:44, wolf napisał:

na tabliczce pomiarowej nie ma numeru rejestracyjnego.

Ale "Krokodyle" mają inny pogląd na ten temat, bo oni sprawdzają wykresówki i czas pracy kierowcy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

- czyli nie zagłębiać się w jakim kraju i z jakimi numerami rejestracyjnymi tacho było kalibrowane, bo nie istnieją podstawy ku takiemu działaniu - tak?

Tabliczka ze słuszną datą i VIN-em pojazdu powinna wystarczyć na 'pierwszym' badaniu.

 

Kolego @Logen, czy satysfakcjonuje Cię taki wniosek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Logen

No jak by nie patrzeć w ustawie pisze tylko że ma być kalibracja, nie ma informacji że musi być ona wykonana w Polsce.

A co w przypadku gdy pojazd jest już zarejestrowany w Polsce, skończyła mu się kalibracja i idzie na sprzedaż. Przed zmianą tablic musi zrobić badanie, na badaniu musi mieć kalibrację. Na badaniu nie interesuje się numerem rejestracyjnym na tachografie no ale nalepka musi być. Jak będzie robił kalibrację to wpiszą mu stare numery do tachografu. No i jak później zmieni numery to będzie musiał robić od nowa kalibrację ?? Na następnym badaniu diagnosta raczej nie będzie miał z tym problemu ale podczas kontroli drogowej funkcjonariusze będą robić problemy jak będzie miał inny numer rejestracyjny na tachografie i na pojeździe ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Problemy związane z kontrolą ruchu drogowego nie stanowią kłopotu dla diagnosty. Niech się martwi szef firmy transportowej o takie drobnostki.  ;-)

Na stacji obowiązuje tylko ta wzmianka co do usterki: 

Brak tabliczki kalibracyjnej (lub legalizacyjnej), dane nieczytelne lub kalibracja (legalizacja) nieważna.

I po mojemu 'nieważność' sprowadza się do daty podanej na tabliczce, a nie do tego jakie w pamięci urządzenia wklikane są numery rejestracyjne.

Edytowano przez Paprock

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wrc69

Jak Kolega Paprock pisze: nie nasza broszka (parafrazując)

Jeśli Krokodyl poprosi wydruk z tacho i zobaczy tam inny numer rejestracyjny niż na pojeździe, to będzie miał uzasadnionych szereg pytań i wniosków do zaistniałej sytuacji, kończących się wypisaniem kwitka z bloczku.

Ale nam to "gila z nosa", bo:

(jak Kolega Paprock zacytował kursywą (nie będę cytował bezpośrednio pod postem bo mnie jakiś Mod ukrzyżuje)😉)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Mod krzyżuje za cytowanie ostatnich postów po całości! ;-) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arek-alien

Jeżeli zmieni się nr rej to należy przeprowadzić kalibrację w ciągu 14 dni, także kalibracja jest ważna tylko 14 dni z nowym numerem. Aby zobaczyć czy nr rej właściwy czy też nie należy dokonać wydruku danych technicznych. 

 

Te kombinacje:

3. Krajowe tablice i zagraniczna kalibracja, OK do 14 dni, powyżej 14 dni NIE OK

4. Zagraniczne tablice i krajowa kalibracja, jak najbardziej OK. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock
21 minut temu, arek-alien napisał:

Aby zobaczyć czy nr rej właściwy czy też nie należy dokonać wydruku danych technicznych. 

 

- wszystko GiT, tylko czy zaglądanie w TACHO należy do zakresu badania technicznego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

W analogowych gdzie wklejka w środku do 2006 jak najbardziej - w cyfrowych wystarczy naklejka na zewnątrz tacha - a tak ogólnie to kalibracja przy ważności legalizacji nas nie interesuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arek-alien
14 minut temu, IVVO napisał:

 a tak ogólnie to kalibracja przy ważności legalizacji nas nie interesuje

To tachograf cyfrowy się legalizuje? Raczej nie, kalibruje. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Jak by to nazwał - co jest wpisane w elektroniczny tachograf /firma,nr rejestracyjny/ nas nie obchodzi - Ustawa o Transporcie Drogowym - za to beknie właściciel. Nas interesuje ważność w momencie kontroli 

Edytowano przez IVVO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arek-alien
34 minuty temu, Paprock napisał:

 

- wszystko GiT, tylko czy zaglądanie w TACHO należy do zakresu badania technicznego.

 

 

Skoro kalibracja nieważna oznacza usterkę istotną to ja wolę sprawdzić akurat ten nr rej. Tak samo z rozmiarem kół na tabliczce czy są faktycznie w takim rozmiarze. 

 

5 minut temu, IVVO napisał:

Jak by to nazwał - co jest wpisane w elektroniczny tachograf /firma,nr rejestracyjny/ nas nie obchodzi - Ustawa o Transporcie Drogowym - za to beknie właściciel. Nas interesuje ważność w momencie kontroli 

 

No sam piszesz, że interesuje nas ważność w momencie kontroli. Kalibracja jest nieważna w kilku wskazanych przypadkach , w tym po zmianie nr tej, czy zmianie rozmiaru kół. 

Edytowano przez arek-alien

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Bo kalibracja to dopasowanie do " aktualnego stanu" pojazdu cyfrówki. Legalizacja to po awarii tacha i to z tego co pamiętam to analogu. A tak ogólnie to dla połowy to bez różnicy 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Ja bym nie mieszał ważności z ustawy o tachografach lub transporcie drogowym z ustawą prawo o ruchu drogowym, a w szczególności z tak zwanym ZAKRESEM BADAŃ opracowanym na podstawie tego ostatniego aktu.

Nie ma co przesadnie rozwijać sensu tego zdania: "e) Brak tabliczki kalibracyjnej (lub legalizacyjnej), dane nieczytelne lub kalibracja (legalizacja) nieważna.",

bo wszystko co tu jest zawarte odnosi się do stanu tabliczki, a więc jej czytelności i daty ważności na niej podanej, a nie do rzeźbienia po tachografie!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arek-alien

No dobra, pomijając nr rej, bo tu trzeba zerknąć w dane kalibracyjne (chociaż nie zawsze) i to w niczym nie zagraża bezpieczeństwu na drodze.. A co z rozmiarem opon? To mamy niby się trzymać stricte daty na tabliczce? A jak jest inny rozmiar opon? Później się okazuje, że autobus zamiast 100 km/h jeździ 110 km/h. 

 

Dla mnie kalibracja nieważna to kalibracja nieważna. 

 

§ 1. Badania techniczne polegają na:

1) sprawdzeniu, czy pojazd odpowiada warunkom technicznym określonym w:

(...)

f) międzynarodowych porozumieniach dotyczących transportu drogowego, oraz (...)

 

Ja tam pewny nie jestem czy międzynarodowe porozumienia dotyczące transportu drogowego nie uwzględniają właśnie tachografów. 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Badanie techniczne polega również na tym:
1) sprawdzeniu, czy pojazd odpowiada warunkom technicznym określonym w:
a) 3 ustawie z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r. poz. 361, z późn. zm.), ustawie z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2014 r. poz. 851, z późn. zm.), ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, zwanej dalej "ustawą" lub ustawie z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054, z późn. zm.),;

- czy to jest powód aby diagnosta rozliczał petenta z zeznania podatkowego? :biggrin:

]

1 godzinę temu, arek-alien napisał:

 A co z rozmiarem opon? 

 

- za opony są inne usterki przysposobione. No raczej to nie wina tacha, że auto właściwych kapci nie posiada. ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arek-alien

No i np autobus nie jedzie 100km/h tylko dużo więcej bo był skalibrowany na innych oponach :)

 

Cytat

Nie ma co przesadnie rozwijać sensu tego zdania: "e) Brak tabliczki kalibracyjnej (lub legalizacyjnej), dane nieczytelne lub kalibracja (legalizacja) nieważna.",

bo wszystko co tu jest zawarte odnosi się do stanu tabliczki, a więc jej czytelności i daty ważności na niej podanej, a nie do rzeźbienia po tachografie!

 

Niby gdzie na tabliczce masz datę ważności kalibracji? ;)  A jak jej nie ma,  to na podstawie jakiej ustawy znamy datę ważności kalibracji

I do czego ma się tyczyć usterka "kalibracja nieważna", np wg Ciebie tabliczki, a przecież na tabliczce tej daty nie ma. To może trzeba iść głębiej i wiedzieć kiedy jest ważna, a kiedy nieważna ...

Cytat

Ja bym nie mieszał ważności z ustawy o tachografach lub transporcie drogowym z ustawą prawo o ruchu drogowym, a w szczególności z tak zwanym ZAKRESEM BADAŃ opracowanym na podstawie tego ostatniego aktu.

 

 

Edytowano przez arek-alien

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.