Skocz do zawartości

Ile pojazdów marki SAM ???


waldi_m1

Rekomendowane odpowiedzi

To trochę sztuczny problem, bo są zkłady produkujące przyczepki praktycznie seryjnie, ale w praktyce rejestracji dokonuje nabywca składajac oswiadczenie, że to on sam zbudował przyczepę. Dla producenta jest to bardzo wygodne a większości nabywców złożenie podpisu pod oświadczeniem stwierdzjącym nie prawdę przychodzi bez problemu i uchodzi na sucho. Zauważyć należy, że taka rejestracja jest tańsza, bo nie ma opłat związanych z przerejestrowaniem pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam to pojazd zbudowany przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej. Klient składa oświadczenie i rejestruje na Sama. Natomiast firma XXX buduje przyczepy,sprzedaje, wystawia faktury to czy nadal jest to Sam czy może XXX niehomologowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam to pojazd zbudowany przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej. Klient składa oświadczenie i rejestruje na Sama. Natomiast firma XXX buduje przyczepy,sprzedaje, wystawia faktury to czy nadal jest to Sam czy może XXX niehomologowany.

 

No i jest konstrukcji własnej - tej firmy ;) De facto do rejestracji nie składa się oświadczenia o konstrukcji własnej, a jedynie o tym, że jest się właścicielem części służących do budowy pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepisy w sprawie SAMów są troszkę "dziurawe" - to prawda. Niestety w tym stanie prawnym nikt nie zabroni ludziom masowej "produkcji" pod płaszczykiem SAM'a. Na pewno nie mogą tego robić SKP, czy WK poprzez tworzenie własnych wydumanych przepisów...

 

Sprawa trochę podobna do tzw. "produkcji jednostkowej" - też jest to wielka dziura przez którą przechodzą setki pojazdów w kraju bez homo - i to jest chyba bardziej istotny problem niż SAM'y IMHO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa trochę podobna do tzw. "produkcji jednostkowej" - też jest to wielka dziura przez którą przechodzą setki pojazdów w kraju bez homo - i to jest chyba bardziej istotny problem niż SAM'y

Masz rację, bo pewna firma zakupiła 3 podwozia i zabudowała je takimi samymi kontenerami i wszystkie były produktami jednostkowymi. Aby w dokumentach lepiej to wyglądało to pojazdy te teoretycznie rózniły sie długością całkowitą o 2 cm ( o tyle teoretycznie był przesuniety kontener wzglądem ramy pojazdu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 2 cm to jest głupota i nieznajomość przepisów. Pojazd ma być innego typu, żeby spełniać definicje "jednostkowego", a nie być dłuższy o 2 cm... Przecież 2 cm to kwestia błędów mierzenia, czy grubości spawu...

 

To się inaczej robi. Dla jednego pojazdu deklaruje się, że to typ np. AX1, a da drugiego, że to AX2 itd... :) Po co się w jakieś cm bawić, skoro przepis tak głupio napisano, że samo określenie innego typu już zwalnia z obowiązku uzyskania homo? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się inaczej robi. Dla jednego pojazdu deklaruje się, że to typ np. AX1, a da drugiego, że to AX2 itd... :) Po co się w jakieś cm bawić, skoro przepis tak głupio napisano, że samo określenie innego typu już zwalnia z obowiązku uzyskania homo? :)

 

Dokładnie - pojazdy mogą być identyczne, a różnić się typem określonym przez producenta :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się inaczej robi. Dla jednego pojazdu deklaruje się, że to typ np. AX1, a da drugiego, że to AX2 itd... Po co się w jakieś cm bawić, skoro przepis tak głupio napisano, że samo określenie innego typu już zwalnia z obowiązku uzyskania homo?

Tak ale w takim przypadku dip-y do 3 pojazdów są identyczne a to nie podoba się w pani w WK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dip-y do 3 pojazdów są identyczne

 

Nie są identyczne bo mają inny typ lub nawet model wpisany. Paniom nie musi się podobać, ma być zgodne z ustawą i niestety jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla marki SAM nie ma potrzeby określania typu. Sama definicja typu dotyczy wyłącznie kwestii homologacyjnych, więc w pojeździe marki SAM określanie go, to trochę jak różyczka w klapie... waciaka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 1000 tez jak się uprzesz. Ale do czego zmierzasz?

 

A że robione ręcznie to mają np innej grubości spaw , grubość farby

 

Jakie to ma znaczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego, że Polska to ciekawy kraj - po co oni się męczą z tymi homologacjami :P

 

Wszystko zależy od ilości. Gdybyś chciał produkować seryjnie to pewnie taniej i bardziej prestiżowo wyjdzie uzyskanie homologacji. Po cholerę badać tysiące pojazdów każdy z osobna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.