Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

ixmis

zmianaprzeznaczenia cięzarowego na osobowe

Polecane posty

ixmis

sprowadzilem z Francji Peugeota 207 który tam zarejestrowany był jako ciężarowy - zarejestrowałem go u nas jako cięzarowy i przed otrzymaniem "twardego" DR chciałem zmienic jego przeznaczenie na osobówkę - niestety nie wiem jak to zrobic, poniewaz w WK chcą zaświadczenia o przeróbce a ja takowego nie mam - w francuskim dowodzie rejestracyjnym był wpis że ciężarowy i zarejestrowany na 2 osoby.

Problem polega na tym, że żaden diagnosta nie chce zrobic mi badania na osobowy bo nie mam zaświadczenia o przeróbce. A auto mimo że wpis był że ciężarowy ma tylny pas siedzeń - jak z fabryki - i pasy oryginalne...

czy ktoś z Was miał może kiedyś taki przypadek i może mi podpowiedzieć co z tym fantem zrobić? chciałbym przewozić legalnie 5 osób a nie 2.

mogę nawet zaplacic akcyze ale nie żebym sie do tego palił... :D

please help!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luket

Jest rada taka, podjedź do jakiegoś mechanika albo salonu i niech napiszą że kratka zdemontowana. Koszt.... zależy gdzie, ok 50-100zł. Z tym świstkiem na badania zmiany konstrukcyjne koszt 192zł. A fakt że kratki nie było przemilczmy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Z tym świstkiem na badania zmiany konstrukcyjne koszt 192zł

 

A czemu tak drogo ja mu za 180 zł zrobię :-P:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ixmis

a czy to musi być warsztat uprawniony do przeprowadzania tego typu "zabiegów" (zmian konstrukcyjnych)?

 

[ Dodano: 08-01-2011, 09:32 ]

a no i czy przypadkiem nie będę potrzebował jakichś zaswiadczeń czy atestów na przeróbki i uzyte elementy ? siedzenia pasy (zaznaczam, że to wszytsko mam zamontowane fabrycznie) - czy nikt się o to nie będzie pytał? i robił problemow?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60

Każdy warsztat, mechanik samochodowy może wystawić takie zaświadczenie ,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ixmis

a czy w WK nie będa chcieli tych zaświadczweń, certyfikatów, atestów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luket

Nikt nie będzie chciał żadnych faktur paragonów itp. Potwierdzenie o demontażu kratki, a pozostałe przeróbki pasy itp. to poprawność sprawdza diagnosta na OKRĘGOWEJ stacji kontroli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Regan55
Z tym świstkiem na badania

A po co potrzebny jest Ci ten "świstek"....

OKRĘGOWEJ stacji kontroli.
Tylko....???? :razz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
Tylko....????

Powinieneś się powoli zacząć przyzwyczajać, że tylko ,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abcs
Problem polega na tym, że żaden diagnosta nie chce zrobic mi badania na osobowy bo nie mam zaświadczenia o przeróbce. A auto mimo że wpis był że ciężarowy ma tylny pas siedzeń - jak z fabryki - i pasy oryginalne...
No to jak zrobiłeś okresowe po raz pierwszy w Polsce, że masz w papierach dwa miejsca?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luket

No niestety SKP podstawowe nie mają uprawnień do robienia badań skutkujących zmianą danych w dowodzie rej., a badanie zmiany konstrukcyjnych takim badaniem jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
No niestety SKP podstawowe nie mają uprawnień

luket , chodzi o to, że niektóre mają do końca 2015r.,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Regan55
Powinieneś się powoli zacząć przyzwyczajać,

No niby tak...Ale "lekki"chleb prawie w zasięgu ręki... :D

że niektóre mają do końca 2015r.,,,
:ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luket

Fakt. O tym zapomniałem. A więc wszystkie podstawowe odebrane na nowych zasadach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek1k

zaświadczenie z zakładu o przeróbkach oraz wypis z regonu firmy (45.20.z - po nowemu "chyba - o ile dobrze pamiętam") plus badanie techniczne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Regan55
A więc wszystkie podstawowe odebrane na nowych zasadach.

Nie będą miały zmian konstrukcyjnych.... :razz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ixmis

ok - czyli podsumowując - jadę do warsztau po zaświadczenie dla picu o przeróbce (w moim przypadku nie ma potrzeby dokonywac zmiany bo nie ma ani kratki anie nie trzeba instalowac tylnej kanapy i pasów bo juz są) - a potem jade do SKP na badanie po zmianach konstrukcyjnych i do WK przerejestrować...

to rozumiem - a czy mieliscie doświadczenie, z tym, że US i UC zakwetionowali to że choć samochód pierwotnie był zarejestrowany w kraju jako ciężarowy a przed odbiorem "twardego" DR dostarczono powyższe dokumenty i zminieniono przeznaczenie pojazdu na osobowy nie była opłacona akcyza i wszczęto postępowanie?

 

rzed zmianami może warto pojechać jeszcze przed zmianami do UC i ubiegac się o zaświadczenie, że samochód był ciężarowy (ale to rodzi niebezpieczenstwo ze zobacza ze siedzenia są i nie ma kratki (bo cięzarowy był tylko w świetle przepisów francuskich i nakaża zapłacić akcyzę) - choć może to i bezpieczniejsze... ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
że US i UC zakwetionowali to że choć samochód pierwotnie był zarejestrowany w kraju jako ciężarowy a przed odbiorem "twardego" DR dostarczono powyższe dokumenty i zminieniono przeznaczenie pojazdu na osobowy nie była opłacona akcyza i wszczęto postępowanie?

Nie rozumiem co Cię tu dziwi, skoro tak właśnie postępują cwaniacy unikający płacenia akcyzy ,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Regan55
choć może to i bezpieczniejsze... ??

Myślę ze tak..Ale nie do wszystkich to dociera lub nie chce dotrzec.Wcale się jednak nie dziwie.Mając do zaplacenia parę tys.akcyzy a nie płacic nic to jednak jest róznica...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ixmis

wlanie dlatego nie chce grac cwaniaka - bo na tym sie mozna najlatwiej przejechac...

wlasnie dlatego nie wiem co zrobic czy najpierw jechac do UC i ew zaplacic akcyze

a potem pojechac z tym do WK i zarej jako osobówkę -tylko czy wtedy bede musiał jescze jechac do SKP i zrobić badanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
bo cięzarowy był tylko w świetle przepisów francuskich

 

Nawet w/g francuskich był ciężarowy tylko na papierze bo w dokumentach miał 2 miejsca a naprawdę 5.

 

Nie rozumiem co Cię tu dziwi, skoro tak właśnie postępują cwaniacy unikający płacenia akcyzy ,,,

 

Dokładnie, ja bym się nie zdziwił jakbyś dostał wezwanie do uiszczenia należnej akcyzy wraz z odsetkami...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
akbyś dostał wezwanie do uiszczenia należnej akcyzy wraz z odsetkami...

Zwłaszcza, że na zachodzie za parę euro załatwisz zmianę na ciężarowy, oni po prostu chcą pozbyć się złomu ,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Janusz1971

Kilka postów wcześniej padło pytanie kto zrobił przegląd na ciężarowy przed 1 rejestracją skoro już wtedy było 5 miejsc??!! Troche to tak wygląda jakby kolega chciał trochę zaoszczędzić na akcyzie(przy peugeocie 207 to przeciez nie sa jakies kosmiczne pieniądze) a jak się potem okazało w papierach zostanie 2 miejsca to próbuje teraz temat odkręcić i wrócić do osobowego. Nie prościej było od razu zacząć od prostowania zapisów w dowodzie francuzkim? Żeby się z tego jeszcze nie zrobiło ciepło koledze diagnoście który podbił 1 badanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

Nikt tu nie wspominał, że pierwsze było zrobione tylko, że klient legitumuje się PCz. :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Janusz1971
sprowadzilem z Francji Peugeota 207 który tam zarejestrowany był jako ciężarowy - zarejestrowałem go u nas jako cięzarowy i przed otrzymaniem "twardego" DR
:D:D:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.