Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

arafal25

Autobusy na pojedynkach i nietylko

Polecane posty

arafal25

Może ktoś z forumowiczów wykonywał pierwsze dopuszczenie do ruch pojazdu ( autobusu po zmianach z ciężarowego ) którego kontrolowała WIRD Lublin ( masa własna ) i ma z tą kontrolą jakieś "kłopoty"

 

odp. PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaka
Może ktoś z forumowiczów wykonywał pierwsze dopuszczenie do ruch pojazdu ( autobusu po zmianach z ciężarowego ) którego kontrolowała WIRD Lublin ( masa własna ) i ma z tą kontrolą jakieś "kłopoty"

 

odp. PW

A co to WIRD. Może to była ITD (Inspekcja Transportu Drogowego). Pewnie ktoś robił takie badanie ale musi być "obkuty na 4 nogi" bo taki pojazd to moze być porażka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
ktoś robił takie badanie ale musi być "obkuty na 4 nogi" bo taki pojazd to moze być porażka.

 

Dokładnie tak. Jak ktoś klepie co leci, to wcześniej lub poźniej moga pojawić sie konsekwencje takiego postepowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
A co to WIRD

 

Wojewódzki Inspektorat Ruchu Drogowego bodajże

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaka

I to ma uprawniena do kontroli pojazdów, Z tego z zauważyłem to ITD jest napisane na pojazdach kontrolujących i na kamizelkach panow inspektorów. Moze się mylę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marbie

 

 

Ok. To teraz pytanie. Czy w przypadku takiego przerobionego busa, oczywiście dane dowodu rejestracyjnego (DMC do liczby miejsc) byłyby w porządku (oczywiście masy zgodne z tabliczką znamionową), robiąc przegląd okresowy (wszystko jest dobrze), jako diagnosta odpowiadam za wymogi stawiane przy dodatkowym badaniu - tj. zmiany konstrukcyjne? Chodzi mi o ukryte wady związane z niedokładnym zamocowaniem foteli itp. A o przeznaczeniu pojazdu przed przeróbką nie wspomnę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skowerek

Tak, właśnie ty odpowiadasz. Bo to ty masz spr czy pojazd jest w pełni sprawny i bez broblemu przejeździ do następnego badania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Czy w przypadku takiego przerobionego busa, oczywiście dane dowodu rejestracyjnego (DMC do liczby miejsc) byłyby w porządku (oczywiście masy zgodne z tabliczką znamionową), robiąc przegląd okresowy (wszystko jest dobrze), jako diagnosta odpowiadam za wymogi stawiane przy dodatkowym badaniu - tj. zmiany konstrukcyjne?

 

W tym przypadku dość prawdopodobne jest, że za stan pojazdu odpowie zarówna ten diagnosta który wykonał ostatnie OBT jak i ten który dokonał zmian konstrukcyjnych.

 

Ja osobiście zawsze podczas OBT przeliczam, czy liczba miejsc w DR została poprawnie określona. Często jest tak, że z przelicznika wynika, że na pasażera przypada po 68-70 kg - niby to poprawna wartość, ale przewidziana dla autobusów miejskich a taki autobus powinien posiadać 2 drzwi po prawej stronie a tego warunku nie spełnia zdecydowana większość autobusów wykonana na bazie samochodu dostawczego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michał 2

Problem jest nie tylko z obliczaniem miejsc ale z masą własną przyjętą po zmianach konstrukcyjnych , która znacznie odbiega od mas faktycznych po zważeniu /również

przez ITD/przeważnie jest to pierwotna masa samochodu ciężarowego przed przeróbką.

Dotyczy to Mercedesów Sprinterów nie tylko na pojedynkach ale i na bliźniakach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30
Problem jest nie tylko z obliczaniem miejsc ale z masą własną przyjętą po zmianach konstrukcyjnych , która znacznie odbiega od mas faktycznych po zważeniu /również

przez ITD/przeważnie jest to pierwotna masa samochodu ciężarowego przed przeróbką.

Dotyczy to Mercedesów Sprinterów nie tylko na pojedynkach ale i na bliźniakach.

Tylko jak my biedne żuczki mamy to na okresowym sprawdzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arafal25

Witam ponownie

 

Chciałbym coś się dowiedzieć co dalej z tymi masami i liczbą miejsc ???

jeszcze gdzieś ważą bo w lubelskim dali se spokój i teraz jest samowolka tz.

jednych zważyli i po ptokach , inni przerejestrowali do innych WK bo w rodzimych kierowali na SKP celem ważenia a jeszcze inni śmieją się z tych pierwszych i drugich

bo ITD jóż nie waży i dalej se jeżdżą

 

A jak w Polsce jest z tym ważeniem :idea:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
A jak w Polsce jest z tym ważeniem :idea:

 

W mojej ocenie nadal będą ważyć... od czasu do czasu... i z wielkim rozgłosem będą informować o wynikach "ku przestrodze" no i dla pokazania, że działają... A jakże :) I to wszystko. OK - zważmy wszystkie busy, wszystkie dostawczaki. I co? Ano jutro komunikacja i transport w tym kraju nie istnieje 8)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arafal25

To może ktoś z forumowiczów napisze po co taka CHWILOWA NAGONKA NA TĄ LICZBĘ MIEJSC i potem LEPSI DIAGNOŚCI "WALĄ" PRZEGLĄDY Bo i tak pierwszego za ja jaja będą ciągać :razz::razz: po prokuraturach :twisted:

 

[ Dodano: 10-07-2012, 07:55 ]

Widzę że temat ważenia busów się szybko zakończył

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.