arafal25 Napisano 12 Styczeń 2011 Share Napisano 12 Styczeń 2011 Może ktoś z forumowiczów wykonywał pierwsze dopuszczenie do ruch pojazdu ( autobusu po zmianach z ciężarowego ) którego kontrolowała WIRD Lublin ( masa własna ) i ma z tą kontrolą jakieś "kłopoty" odp. PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 12 Styczeń 2011 Share Napisano 12 Styczeń 2011 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=5386 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 12 Styczeń 2011 Share Napisano 12 Styczeń 2011 Może ktoś z forumowiczów wykonywał pierwsze dopuszczenie do ruch pojazdu ( autobusu po zmianach z ciężarowego ) którego kontrolowała WIRD Lublin ( masa własna ) i ma z tą kontrolą jakieś "kłopoty" odp. PW A co to WIRD. Może to była ITD (Inspekcja Transportu Drogowego). Pewnie ktoś robił takie badanie ale musi być "obkuty na 4 nogi" bo taki pojazd to moze być porażka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 12 Styczeń 2011 Share Napisano 12 Styczeń 2011 ktoś robił takie badanie ale musi być "obkuty na 4 nogi" bo taki pojazd to moze być porażka. Dokładnie tak. Jak ktoś klepie co leci, to wcześniej lub poźniej moga pojawić sie konsekwencje takiego postepowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 12 Styczeń 2011 Share Napisano 12 Styczeń 2011 A co to WIRD Wojewódzki Inspektorat Ruchu Drogowego bodajże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 12 Styczeń 2011 Share Napisano 12 Styczeń 2011 I to ma uprawniena do kontroli pojazdów, Z tego z zauważyłem to ITD jest napisane na pojazdach kontrolujących i na kamizelkach panow inspektorów. Moze się mylę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek1967 Napisano 12 Styczeń 2011 Share Napisano 12 Styczeń 2011 http://infobus.pl/text.php?id=23676 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 15 Luty 2011 Share Napisano 15 Luty 2011 http://infobus.pl/text.php?id=23676 Ok. To teraz pytanie. Czy w przypadku takiego przerobionego busa, oczywiście dane dowodu rejestracyjnego (DMC do liczby miejsc) byłyby w porządku (oczywiście masy zgodne z tabliczką znamionową), robiąc przegląd okresowy (wszystko jest dobrze), jako diagnosta odpowiadam za wymogi stawiane przy dodatkowym badaniu - tj. zmiany konstrukcyjne? Chodzi mi o ukryte wady związane z niedokładnym zamocowaniem foteli itp. A o przeznaczeniu pojazdu przed przeróbką nie wspomnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skowerek Napisano 15 Luty 2011 Share Napisano 15 Luty 2011 Tak, właśnie ty odpowiadasz. Bo to ty masz spr czy pojazd jest w pełni sprawny i bez broblemu przejeździ do następnego badania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 16 Luty 2011 Share Napisano 16 Luty 2011 Czy w przypadku takiego przerobionego busa, oczywiście dane dowodu rejestracyjnego (DMC do liczby miejsc) byłyby w porządku (oczywiście masy zgodne z tabliczką znamionową), robiąc przegląd okresowy (wszystko jest dobrze), jako diagnosta odpowiadam za wymogi stawiane przy dodatkowym badaniu - tj. zmiany konstrukcyjne? W tym przypadku dość prawdopodobne jest, że za stan pojazdu odpowie zarówna ten diagnosta który wykonał ostatnie OBT jak i ten który dokonał zmian konstrukcyjnych. Ja osobiście zawsze podczas OBT przeliczam, czy liczba miejsc w DR została poprawnie określona. Często jest tak, że z przelicznika wynika, że na pasażera przypada po 68-70 kg - niby to poprawna wartość, ale przewidziana dla autobusów miejskich a taki autobus powinien posiadać 2 drzwi po prawej stronie a tego warunku nie spełnia zdecydowana większość autobusów wykonana na bazie samochodu dostawczego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michał 2 Napisano 16 Luty 2011 Share Napisano 16 Luty 2011 Problem jest nie tylko z obliczaniem miejsc ale z masą własną przyjętą po zmianach konstrukcyjnych , która znacznie odbiega od mas faktycznych po zważeniu /również przez ITD/przeważnie jest to pierwotna masa samochodu ciężarowego przed przeróbką. Dotyczy to Mercedesów Sprinterów nie tylko na pojedynkach ale i na bliźniakach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 16 Luty 2011 Share Napisano 16 Luty 2011 Problem jest nie tylko z obliczaniem miejsc ale z masą własną przyjętą po zmianach konstrukcyjnych , która znacznie odbiega od mas faktycznych po zważeniu /równieżprzez ITD/przeważnie jest to pierwotna masa samochodu ciężarowego przed przeróbką. Dotyczy to Mercedesów Sprinterów nie tylko na pojedynkach ale i na bliźniakach. Tylko jak my biedne żuczki mamy to na okresowym sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arafal25 Napisano 24 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 24 Kwiecień 2012 Witam ponownie Chciałbym coś się dowiedzieć co dalej z tymi masami i liczbą miejsc ??? jeszcze gdzieś ważą bo w lubelskim dali se spokój i teraz jest samowolka tz. jednych zważyli i po ptokach , inni przerejestrowali do innych WK bo w rodzimych kierowali na SKP celem ważenia a jeszcze inni śmieją się z tych pierwszych i drugich bo ITD jóż nie waży i dalej se jeżdżą A jak w Polsce jest z tym ważeniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 25 Kwiecień 2012 Share Napisano 25 Kwiecień 2012 A jak w Polsce jest z tym ważeniem W mojej ocenie nadal będą ważyć... od czasu do czasu... i z wielkim rozgłosem będą informować o wynikach "ku przestrodze" no i dla pokazania, że działają... A jakże I to wszystko. OK - zważmy wszystkie busy, wszystkie dostawczaki. I co? Ano jutro komunikacja i transport w tym kraju nie istnieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arafal25 Napisano 26 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 26 Kwiecień 2012 To może ktoś z forumowiczów napisze po co taka CHWILOWA NAGONKA NA TĄ LICZBĘ MIEJSC i potem LEPSI DIAGNOŚCI "WALĄ" PRZEGLĄDY Bo i tak pierwszego za ja jaja będą ciągać po prokuraturach [ Dodano: 10-07-2012, 07:55 ] Widzę że temat ważenia busów się szybko zakończył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.