Skocz do zawartości

Autobusy na pojedynkach i nietylko


arafal25

Rekomendowane odpowiedzi

Może ktoś z forumowiczów wykonywał pierwsze dopuszczenie do ruch pojazdu ( autobusu po zmianach z ciężarowego ) którego kontrolowała WIRD Lublin ( masa własna ) i ma z tą kontrolą jakieś "kłopoty"

 

odp. PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś z forumowiczów wykonywał pierwsze dopuszczenie do ruch pojazdu ( autobusu po zmianach z ciężarowego ) którego kontrolowała WIRD Lublin ( masa własna ) i ma z tą kontrolą jakieś "kłopoty"

 

odp. PW

A co to WIRD. Może to była ITD (Inspekcja Transportu Drogowego). Pewnie ktoś robił takie badanie ale musi być "obkuty na 4 nogi" bo taki pojazd to moze być porażka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś robił takie badanie ale musi być "obkuty na 4 nogi" bo taki pojazd to moze być porażka.

 

Dokładnie tak. Jak ktoś klepie co leci, to wcześniej lub poźniej moga pojawić sie konsekwencje takiego postepowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to ma uprawniena do kontroli pojazdów, Z tego z zauważyłem to ITD jest napisane na pojazdach kontrolujących i na kamizelkach panow inspektorów. Moze się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

 

 

Ok. To teraz pytanie. Czy w przypadku takiego przerobionego busa, oczywiście dane dowodu rejestracyjnego (DMC do liczby miejsc) byłyby w porządku (oczywiście masy zgodne z tabliczką znamionową), robiąc przegląd okresowy (wszystko jest dobrze), jako diagnosta odpowiadam za wymogi stawiane przy dodatkowym badaniu - tj. zmiany konstrukcyjne? Chodzi mi o ukryte wady związane z niedokładnym zamocowaniem foteli itp. A o przeznaczeniu pojazdu przed przeróbką nie wspomnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, właśnie ty odpowiadasz. Bo to ty masz spr czy pojazd jest w pełni sprawny i bez broblemu przejeździ do następnego badania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w przypadku takiego przerobionego busa, oczywiście dane dowodu rejestracyjnego (DMC do liczby miejsc) byłyby w porządku (oczywiście masy zgodne z tabliczką znamionową), robiąc przegląd okresowy (wszystko jest dobrze), jako diagnosta odpowiadam za wymogi stawiane przy dodatkowym badaniu - tj. zmiany konstrukcyjne?

 

W tym przypadku dość prawdopodobne jest, że za stan pojazdu odpowie zarówna ten diagnosta który wykonał ostatnie OBT jak i ten który dokonał zmian konstrukcyjnych.

 

Ja osobiście zawsze podczas OBT przeliczam, czy liczba miejsc w DR została poprawnie określona. Często jest tak, że z przelicznika wynika, że na pasażera przypada po 68-70 kg - niby to poprawna wartość, ale przewidziana dla autobusów miejskich a taki autobus powinien posiadać 2 drzwi po prawej stronie a tego warunku nie spełnia zdecydowana większość autobusów wykonana na bazie samochodu dostawczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest nie tylko z obliczaniem miejsc ale z masą własną przyjętą po zmianach konstrukcyjnych , która znacznie odbiega od mas faktycznych po zważeniu /również

przez ITD/przeważnie jest to pierwotna masa samochodu ciężarowego przed przeróbką.

Dotyczy to Mercedesów Sprinterów nie tylko na pojedynkach ale i na bliźniakach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest nie tylko z obliczaniem miejsc ale z masą własną przyjętą po zmianach konstrukcyjnych , która znacznie odbiega od mas faktycznych po zważeniu /również

przez ITD/przeważnie jest to pierwotna masa samochodu ciężarowego przed przeróbką.

Dotyczy to Mercedesów Sprinterów nie tylko na pojedynkach ale i na bliźniakach.

Tylko jak my biedne żuczki mamy to na okresowym sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Witam ponownie

 

Chciałbym coś się dowiedzieć co dalej z tymi masami i liczbą miejsc ???

jeszcze gdzieś ważą bo w lubelskim dali se spokój i teraz jest samowolka tz.

jednych zważyli i po ptokach , inni przerejestrowali do innych WK bo w rodzimych kierowali na SKP celem ważenia a jeszcze inni śmieją się z tych pierwszych i drugich

bo ITD jóż nie waży i dalej se jeżdżą

 

A jak w Polsce jest z tym ważeniem :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak w Polsce jest z tym ważeniem :idea:

 

W mojej ocenie nadal będą ważyć... od czasu do czasu... i z wielkim rozgłosem będą informować o wynikach "ku przestrodze" no i dla pokazania, że działają... A jakże :) I to wszystko. OK - zważmy wszystkie busy, wszystkie dostawczaki. I co? Ano jutro komunikacja i transport w tym kraju nie istnieje 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ktoś z forumowiczów napisze po co taka CHWILOWA NAGONKA NA TĄ LICZBĘ MIEJSC i potem LEPSI DIAGNOŚCI "WALĄ" PRZEGLĄDY Bo i tak pierwszego za ja jaja będą ciągać :razz::razz: po prokuraturach :twisted:

 

[ Dodano: 10-07-2012, 07:55 ]

Widzę że temat ważenia busów się szybko zakończył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.