Skocz do zawartości
Fredek

Potwierdzenie na zwalniacz

Rekomendowane odpowiedzi

Fredek

Witam, Panowie jak przyjezdza na badanie autobus 100, to wiadomo zwalniacz bezdyskusyjnie wymagany, sprawdzam czy jest i takie tam, ale czy klient dostarcza mi dokumentację stwierdzającą sprawność i skuteczność tego urządzenia? Ewentualnie może ktoś podesłać przykładowy skan takiego dokumentu. Czy wypis ze świadectwa homologacji ma mi wystarczyć ? A i jeszcze jedno czy na ogranicznik też muszę mieć tzw glejt określający ściśle to 100km/h , bo wiem że niektórzy mają ale tylko że spełnia określone warunki , ani słowa o prędkości do 100.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mirek.g

Tak wymagany jest "kwit" na zwalniacz,ABS,stateczność w zakresie ruchu wydane przez producenta ,upoważnionego przedstawiciela producenta ,wyciąg z homo lub poświadczenie z jednostki naukowo-badawczej przeprowadzającej badania homologacyjne w zakresie regulaminu EKG ONZ nr 13-dotyczy ABS-u i zwalniacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skowerek

Na papierze to masz tylko potwierdzenie że jest zamontowany, a sprawność to sam musisz spr. (czy kontrolka się nie swieci, jeśli jest silnikowy to wystarzy go włączyć i przegazować silnik - będzie pracował z obciążeniem). Ogranicznik nastawiony na Vmax 100km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SUOMI

mirek.g, skowerek, No wlasnie , a jak poznamy ze kontrolka sie nie swieci. Czyzby po barwie widocznej lub nie widocznej lampki kontrolnej ?? A kolego a jak ja ci te zarowke wyjme , to co bedziesz widzial. Nie zobaczysz sygnału kontrolnego . No to jaki zastosowac dupochron??? w tym przypadku?? Prosze o odpowiedz jeszcze bardziej doswiadczonych kolegow niz ja -bo ja nie wiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skowerek

Strasznie dużo pytań :o Jak ktoś ma lepsze sposoby na spr. zwalniacza lub ABS, ESP, TCS poza jazdą próbną to z miłą chęcią się zaznajomie z tą tajemną wiedzą :-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fredek

Wydaje mi się że nie zawsze mamy możliwość sprawdzenia wszystkiego pod względem 100 % sprawności danego urządzenia, dlatego tzw kwity chyba są naszym jak kolega gdzieś wyżej określił najlepszym dupochronkiem. Co do kontrolek to jak najbardziej pomocne , ale nie potwierdza to sprawności zupełnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mirek.g

Potrzebne są zaświadczenia na zamontowanie w/w urządzeń,my sprawdzamy czy jest zamontowany i poddajemy oględzinom co to kompletności urządzenia.Nie możliwości sprawdzenia dzialania zwalniacza i nie wspomnę już o sprawdzeniu działania ogranicznika.

Zaświadczenie nie jest tylko dupochronem,ale wymogiem ustawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fredek

Widzę Mirek że konkretny z Ciebie gość, czyli potwierdzenia montażu zwalniacza, ABS-u, ogranicznika, wiadomo że nie jest to nasza deska ratunku tylko min przepis ustawy. Ale lepiej zapytać niż tkwić w niepewności. Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.