Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Fredek

Potwierdzenie na zwalniacz

Polecane posty

Fredek

Witam, Panowie jak przyjezdza na badanie autobus 100, to wiadomo zwalniacz bezdyskusyjnie wymagany, sprawdzam czy jest i takie tam, ale czy klient dostarcza mi dokumentację stwierdzającą sprawność i skuteczność tego urządzenia? Ewentualnie może ktoś podesłać przykładowy skan takiego dokumentu. Czy wypis ze świadectwa homologacji ma mi wystarczyć ? A i jeszcze jedno czy na ogranicznik też muszę mieć tzw glejt określający ściśle to 100km/h , bo wiem że niektórzy mają ale tylko że spełnia określone warunki , ani słowa o prędkości do 100.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek.g

Tak wymagany jest "kwit" na zwalniacz,ABS,stateczność w zakresie ruchu wydane przez producenta ,upoważnionego przedstawiciela producenta ,wyciąg z homo lub poświadczenie z jednostki naukowo-badawczej przeprowadzającej badania homologacyjne w zakresie regulaminu EKG ONZ nr 13-dotyczy ABS-u i zwalniacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skowerek

Na papierze to masz tylko potwierdzenie że jest zamontowany, a sprawność to sam musisz spr. (czy kontrolka się nie swieci, jeśli jest silnikowy to wystarzy go włączyć i przegazować silnik - będzie pracował z obciążeniem). Ogranicznik nastawiony na Vmax 100km.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SUOMI

mirek.g, skowerek, No wlasnie , a jak poznamy ze kontrolka sie nie swieci. Czyzby po barwie widocznej lub nie widocznej lampki kontrolnej ?? A kolego a jak ja ci te zarowke wyjme , to co bedziesz widzial. Nie zobaczysz sygnału kontrolnego . No to jaki zastosowac dupochron??? w tym przypadku?? Prosze o odpowiedz jeszcze bardziej doswiadczonych kolegow niz ja -bo ja nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skowerek

Strasznie dużo pytań :o Jak ktoś ma lepsze sposoby na spr. zwalniacza lub ABS, ESP, TCS poza jazdą próbną to z miłą chęcią się zaznajomie z tą tajemną wiedzą :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fredek

Wydaje mi się że nie zawsze mamy możliwość sprawdzenia wszystkiego pod względem 100 % sprawności danego urządzenia, dlatego tzw kwity chyba są naszym jak kolega gdzieś wyżej określił najlepszym dupochronkiem. Co do kontrolek to jak najbardziej pomocne , ale nie potwierdza to sprawności zupełnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek.g

Potrzebne są zaświadczenia na zamontowanie w/w urządzeń,my sprawdzamy czy jest zamontowany i poddajemy oględzinom co to kompletności urządzenia.Nie możliwości sprawdzenia dzialania zwalniacza i nie wspomnę już o sprawdzeniu działania ogranicznika.

Zaświadczenie nie jest tylko dupochronem,ale wymogiem ustawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fredek

Widzę Mirek że konkretny z Ciebie gość, czyli potwierdzenia montażu zwalniacza, ABS-u, ogranicznika, wiadomo że nie jest to nasza deska ratunku tylko min przepis ustawy. Ale lepiej zapytać niż tkwić w niepewności. Pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.