Fredek Napisano 16 Styczeń 2011 Share Napisano 16 Styczeń 2011 Witam, Panowie jak przyjezdza na badanie autobus 100, to wiadomo zwalniacz bezdyskusyjnie wymagany, sprawdzam czy jest i takie tam, ale czy klient dostarcza mi dokumentację stwierdzającą sprawność i skuteczność tego urządzenia? Ewentualnie może ktoś podesłać przykładowy skan takiego dokumentu. Czy wypis ze świadectwa homologacji ma mi wystarczyć ? A i jeszcze jedno czy na ogranicznik też muszę mieć tzw glejt określający ściśle to 100km/h , bo wiem że niektórzy mają ale tylko że spełnia określone warunki , ani słowa o prędkości do 100. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 17 Styczeń 2011 Share Napisano 17 Styczeń 2011 Tak wymagany jest "kwit" na zwalniacz,ABS,stateczność w zakresie ruchu wydane przez producenta ,upoważnionego przedstawiciela producenta ,wyciąg z homo lub poświadczenie z jednostki naukowo-badawczej przeprowadzającej badania homologacyjne w zakresie regulaminu EKG ONZ nr 13-dotyczy ABS-u i zwalniacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skowerek Napisano 17 Styczeń 2011 Share Napisano 17 Styczeń 2011 Na papierze to masz tylko potwierdzenie że jest zamontowany, a sprawność to sam musisz spr. (czy kontrolka się nie swieci, jeśli jest silnikowy to wystarzy go włączyć i przegazować silnik - będzie pracował z obciążeniem). Ogranicznik nastawiony na Vmax 100km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SUOMI Napisano 17 Styczeń 2011 Share Napisano 17 Styczeń 2011 mirek.g, skowerek, No wlasnie , a jak poznamy ze kontrolka sie nie swieci. Czyzby po barwie widocznej lub nie widocznej lampki kontrolnej ?? A kolego a jak ja ci te zarowke wyjme , to co bedziesz widzial. Nie zobaczysz sygnału kontrolnego . No to jaki zastosowac dupochron??? w tym przypadku?? Prosze o odpowiedz jeszcze bardziej doswiadczonych kolegow niz ja -bo ja nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skowerek Napisano 17 Styczeń 2011 Share Napisano 17 Styczeń 2011 Strasznie dużo pytań Jak ktoś ma lepsze sposoby na spr. zwalniacza lub ABS, ESP, TCS poza jazdą próbną to z miłą chęcią się zaznajomie z tą tajemną wiedzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 18 Styczeń 2011 Autor Share Napisano 18 Styczeń 2011 Wydaje mi się że nie zawsze mamy możliwość sprawdzenia wszystkiego pod względem 100 % sprawności danego urządzenia, dlatego tzw kwity chyba są naszym jak kolega gdzieś wyżej określił najlepszym dupochronkiem. Co do kontrolek to jak najbardziej pomocne , ale nie potwierdza to sprawności zupełnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 18 Styczeń 2011 Share Napisano 18 Styczeń 2011 Potrzebne są zaświadczenia na zamontowanie w/w urządzeń,my sprawdzamy czy jest zamontowany i poddajemy oględzinom co to kompletności urządzenia.Nie możliwości sprawdzenia dzialania zwalniacza i nie wspomnę już o sprawdzeniu działania ogranicznika. Zaświadczenie nie jest tylko dupochronem,ale wymogiem ustawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 18 Styczeń 2011 Autor Share Napisano 18 Styczeń 2011 Widzę Mirek że konkretny z Ciebie gość, czyli potwierdzenia montażu zwalniacza, ABS-u, ogranicznika, wiadomo że nie jest to nasza deska ratunku tylko min przepis ustawy. Ale lepiej zapytać niż tkwić w niepewności. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.