berecik Napisano 21 Styczeń 2011 Share Napisano 21 Styczeń 2011 Przekraczający prędkość kierowcy będą teraz namierzani również z powietrza, przez policyjne helikoptery - informuje "Dziennik Gazeta Prawna". Do tej pory policjanci z helikoptera mogli nagrywać wszystkie naruszenia kodeksu drogowego oprócz zbyt szybkiej jazdy. Nowela prawa o ruchu drogowym, która weszła w życie ostatniego grudnia 2010 r. zawiera na tyle szeroką definicję urządzenia rejestrującego, że kontrole ruchu drogowego można przeprowadzać zarówno z radiowozu jak i ze śmigłowca, w stosunku do wszystkich naruszeń przepisów. W związku z tym policyjne śmigłowce zostały uzbrojone w rejestratory prędkości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 21 Styczeń 2011 Share Napisano 21 Styczeń 2011 No to mamy kolejne obostrzenie i trzeba poza zerkaniem w lusterko patzeć w niebo czy za nami a raczej nad nami nie leci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 21 Styczeń 2011 Share Napisano 21 Styczeń 2011 trzeba poza zerkaniem w lusterko patzeć w niebo czy za nami a raczej nad nami nie leci Pewnie wzrośnie sprzedaz aut ze szklanym dachem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 21 Styczeń 2011 Share Napisano 21 Styczeń 2011 W związku z tym policyjne śmigłowce zostały uzbrojone w rejestratory prędkości. Ktoś wie, jak to działa ? Pasywnie, jak to ma miejsce w przypadku videorejestratorów w nieoznakowanych radiowozach, raczej tego nie widzę. Laser ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 21 Styczeń 2011 Share Napisano 21 Styczeń 2011 Ktoś wie, jak to działa ? pewnie matematycznie słupki przy drogach stoją co 100 m przy 90 km/h czas przejazdu = 4 s jeżeli pojazd "zaliczy" dwa słupki (100m) w 3 s to jedzie 120 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brodatymazur Napisano 21 Styczeń 2011 Share Napisano 21 Styczeń 2011 jeżeli pojazd "zaliczy" dwa słupki (100m) w 3 s to jedzie 120 km/h Coś w tym jest: .Na razie policja ma dwa urządzenia pozwalające na rejestrację ruchu pojazdów ze śmigłowca. Jedno bardzo nowoczesne , podające od razu pomiar prędkości. Jego producent nie ujawnia szczegółów dotyczących zasad działania, ale policja zapewnia, że ma wszystkie niezbędne certyfikaty.Drugie, starsze urządzenie nie działa jak radar – ustalenie prędkości pojazdu wymaga skomplikowanych obliczeń ze stoperem w ręku. – Ale z tej metody korzystają także policje w Niemczech i Norwegii – zapewnia Wojciech Ratyński z Komendy Głównej Policji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 21 Styczeń 2011 Share Napisano 21 Styczeń 2011 Jeśli to ma działać lekko z automatu, to taki stoper to lekkie nieporozumienie. A jak ma się to go GUM'u i zatwierdzeń typu ? Bo takie urządzenie musi zapewne coś podobnego mieć ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 21 Styczeń 2011 Share Napisano 21 Styczeń 2011 ustalenie prędkości pojazdu wymaga skomplikowanych obliczeń ze stoperem w ręku. prędkośc = droga / czas 100 m / 3 s = 120 000 m / 3600 s = 120 km / godz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brodatymazur Napisano 21 Styczeń 2011 Share Napisano 21 Styczeń 2011 Nowela prawa o ruchu drogowym, która weszła w życie ostatniego grudnia 2010 r. zawiera na tyle szeroką definicję urządzenia rejestrującego, że kontrole ruchu drogowego można przeprowadzać zarówno z radiowozu jak i ze śmigłowca, w stosunku do wszystkich naruszeń przepisów. W związku z tym policyjne śmigłowce zostały uzbrojone w rejestratory prędkości. Do dalszej dyskusji coby wiadomo było o czym się mówi: Prawo o ruchu drogowym_zmiana która weszła w życie 30 grudnia 2010r oraz: ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 20 stycznia 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wysokości grzywien nakładanych w drodze mandatów karnych za wybrane rodzaje wykroczeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Styczeń 2011 Share Napisano 21 Styczeń 2011 Co za czasy... Na szczęście na takie pomiary już jakiś czas temu opracowano skuteczny antyradar - oto schematyczny rysunek: http://www.fas.org/man/dod-101/sys/land/stinger.gif Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 21 Styczeń 2011 Share Napisano 21 Styczeń 2011 A przy zakupie nie dorzucają czasem Taliba? Miał być. Takie mają teraz latać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 21 Styczeń 2011 Share Napisano 21 Styczeń 2011 To teraz na CB będzię się mówić " nieoznakowane śmigło nad nami" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 21 Styczeń 2011 Share Napisano 21 Styczeń 2011 Trzeba będzie jeździć z ponad dźwiękową to może nie zdążą cyknąć fotki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 21 Styczeń 2011 Share Napisano 21 Styczeń 2011 Ciekawe i dające do myślenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 22 Styczeń 2011 Share Napisano 22 Styczeń 2011 Trzeba będzie jeździć z ponad dźwiękową to może nie zdążą cyknąć fotki Spox... śmigła nie są zbyt szybkie, wystarczy połowa prędkości dźwięku... Ktoś wie, jak to działa ?Pasywnie, jak to ma miejsce w przypadku videorejestratorów w nieoznakowanych radiowozach, raczej tego nie widzę. Laser ? Jest to na pewno lekko problematyczne, ale tylko lekko. W samolotach i śmigłowcach prędkość ustala się na podstawie rurki pitota a ta nie uwzględnia błędu związanego z prędkością wiatru. Przy eksploatacji to nie ma wielkiego znaczenia, ale przy urzędowych pomiarach już tak. Wykorzystanie prędkościomierza pojazdu latającego więc odpada. Na dzień dzisiejszy to nie przeszkoda, bo można wykorzystać pomiar na podstawie wskazań GPS. Zostaje tylko kwestia obliczenia prędkości pojazdu na ziemi z uwzględnieniem kąta padania wiązki lasera na pojazd jadący na ziemi. Czyli potrzeba wysokości helikoptera, prędkości helikoptera, kierunku lotu helikoptera względem pojazdu i odległości od pojazdu na ziemi. Przy dzisiejszej technice myślę, że jest to łatwo do zrobienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.