fricman Napisano 10 Październik 2005 Share Napisano 10 Październik 2005 Dzięki Bercik za opszerny materiał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gladki Napisano 7 Listopad 2005 Share Napisano 7 Listopad 2005 Nawiązując do tematu,otrzymałem odpowiedż za pośrednictwem kolegi z hurtowni oponiarskiej od prodeuenta opon MICHELIN który na temat wieku opon niechciał się za dużo wypowiadać.Stwierdził natomiast że przechowywane i eksploatowane opony w prawidlowy sposób (tzn.utrzymywanie prawidłowego ciśnienia,nie najeżdżanie na ostre krawędzie powodujące wewnętrzne uszkodzenia itp.), starzeją i niszczą sie dużo wolniej niż nie dbając o te czynniki.Oponę powinno sie wycofać z eksploatacji,gdy wykazuje widoczne oznaki pęknięcia gumy sięgające konstrukcji opony w czole bieżnika,barkach,bokach i w strefie stopki,nawet przed osiagnięciempoziomu zużycia 1,6 mm.Opony które były długo nieużywane (nawet nowe zapasówki)powinny być przed eksploatacją conajmniej sprawdzone ciśnieniowo(zaleca się zwiększenie ciśnienia conajmniej 3 krotnie).Tak że pan z MICHELINA zalecił sprawdznie ciśnienia w oponach raz w miesiącu nie zapominając o kole zapasowym (by uniknąć rozczarowań na drodze ) i życzył bezpiecznej jazdy.Dla przykładu podamdane z ekspoloatacji opony zachowując prawidłowe ciśnienie. -maksymalne bezpieczeństwo -ilość przejechanych kilometrów 100%,najlepsza żywotnośc Różnica tylko -0,5 bar. -okres użytkowania skraca się 0 około 20 % (jakieś 8.000 tys.km) -zwiększenie zużycia paliwa Róznica 1 bar do 2 bar -zużycie paliwa + jeden bak rocznie -słaba przeczepność -wydłużona droga hamowania na mokrej nawierzchni o około 11 m,co stanowi szerokość 2 przejść dla pieszych.Tak że wnioski nasuwają się same kiedy wymienić opony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 15 Listopad 2005 Autor Share Napisano 15 Listopad 2005 Dzisiaj wpłyną do mnie fax - opony 1200.20 diagonalne wyprodukowane w 47 tygodniu 2001 przez olsztyn , opony stosowane w star należy bezwzględnie wycofać z eksplotacji gdyż dochodzi do oderwania bieżnika po przejechaniu około 1500 km . Przysłali z trybem natychmiastowego wykonania , i tylko 4 lata . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gladki Napisano 16 Listopad 2005 Share Napisano 16 Listopad 2005 Tak ale to jest wada produkcyjna i wiek nie ma tu nic do znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Listopad 2005 Share Napisano 21 Listopad 2005 Dzisiaj wpłyną do mnie fax - opony 1200.20 diagonalne wyprodukowane w 47 tygodniu 2001 przez olsztyn , opony stosowane w star należy bezwzględnie wycofać z eksplotacji gdyż dochodzi do oderwania bieżnika po przejechaniu około 1500 km . Przysłali z trybem natychmiastowego wykonania , i tylko 4 lata . sprawdź nośność opon i dopuszczalne obciążenie tylnej osi /wiem o co chodzi / o ile dobrze pamiętam: nośność opony 2400 dop. obciążenie osi 5300 różnica 500 ktoś wojsko na oponkach wydymał a łune sie dało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek :-) Napisano 21 Listopad 2005 Share Napisano 21 Listopad 2005 ktoś wojsko na oponkach wydymał a łune sie dało I tu kolega ma w zupełności racje, dodam więcej dalej jest dymane i nie tylko na oponach. Opony powinny spełniać wymogi zawarte w rozporządzeniu i nie ma co dyskutować. 10 lat mogą wytrzymać jeżeli samochód stoi w garażu i jest odciążony, do tego co kwartał jest obracanie koła o 90° (ale kto to robi-nikt). W książce pana Sitka pt:"Diagnostyka bezpieczeństwa jazdy" i "Diagnostyka pojazdów"notabene płk.rezerwy jest napisane iż opona ma trwałość do 5 lat. W sumie to diagnosta określa kiedy się opona nie nadaje do dalszej eksploatacji bez względu na jej wiek. Darek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.