cubitus Napisano 25 Styczeń 2011 Share Napisano 25 Styczeń 2011 Jak przeprowadzacie badanie dotyczące posiadania i prawidłowości działania ogranicznika prędkości?? Potrzebowałbym wszelkich danych że tak powiem na ten temat... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 25 Styczeń 2011 Share Napisano 25 Styczeń 2011 klient ma mieć papier a samochód naklejkę , tak w skrócie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cubitus Napisano 25 Styczeń 2011 Autor Share Napisano 25 Styczeń 2011 i o ile pamiętam ograniczniki muszą miec auta od 3,5 do 12 t zarejestrowane po 10.2001 i auta powzyzej 12 t zarejestrowane poraz pierwszy 1988 ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 25 Styczeń 2011 Share Napisano 25 Styczeń 2011 klient ma mieć papier a samochód naklejkę , tak w skrócie Mi wystarcza jedno lub drugie, oba być nie muszą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cubitus Napisano 26 Styczeń 2011 Autor Share Napisano 26 Styczeń 2011 Klasyczny ogranicznik prędkości elektromechaniczny jeszcze można zlokalizować.Ale z takimi pojazdami po 2001 jak np. MB Sprinter albo ATEGO już może być problem gdyż posiadają one elektroniczny pedał gazu z tzw. sztuczną opornością. Tam już są same kabelki..... No i "pudełeczka" z elektroniką sterującą . Naklejka naklejką ale w tym przypadku można zrobić cuda jak w przypadku elektronicznego tuningu i poprostu ten ogranicznik wyłaczyć. No i jak wtedy to sprawdzić ????? Raczej się tym autem 90 km/h nie przejedziesz.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 26 Styczeń 2011 Share Napisano 26 Styczeń 2011 No i jak wtedy to sprawdzić ????? Trzeba poprosić o zaśiadczenie z ASO, że pojazd posiada ogranicznik prędkości nastawiony na wartość xx km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pavelos3 Napisano 26 Styczeń 2011 Share Napisano 26 Styczeń 2011 Koledzy proszę mi pokazać w wykazie czynności, w którym miejscu jest napisane że macie prawo żądać jakiegoś zaświadczenia o ograniczniku prędkości? Zgodzę się że w starym rozporządzeniu był taki zapis ale w nowym nie widzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk Napisano 26 Styczeń 2011 Share Napisano 26 Styczeń 2011 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=8136 Kolega mmiodzio podał szczegóły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 26 Styczeń 2011 Share Napisano 26 Styczeń 2011 Koledzy proszę mi pokazać w wykazie czynności, w którym miejscu jest napisane że macie prawo żądać jakiegoś zaświadczenia o ograniczniku prędkości? 9.1.14 załącznika nr 1 Dz.U. 155, a w związku z tym poproszę zgodnie z art 81 ust 13 ustawy o stosowny dokument potwierdzający czy parametr dotyczący prędkości nie jest przekraczany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 26 Styczeń 2011 Share Napisano 26 Styczeń 2011 że macie prawo żądać jakiegoś zaświadczenia o ograniczniku prędkości Tu masz rację, nie ma takiego zapisu i jeśli starzy diagności żądają, to z przyzwyczajenia lub dla wygody ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pavelos3 Napisano 26 Styczeń 2011 Share Napisano 26 Styczeń 2011 No tak. Ale adam1501 podaje argumenty, których chyba nie da się przeskoczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 26 Styczeń 2011 Share Napisano 26 Styczeń 2011 Tak jest niestety jak kowale (nie obrażając tak zacnego fachu) robią przepisy dla diagnostów i nie tylko dla nich, wówczas nie wiadomo o co chodzi, co gdzie z czego wynika i jak się za to zabrać aby było zgodnie z literą prawa i wszyscy mieli sen spokojny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diagnosta26 Napisano 26 Styczeń 2011 Share Napisano 26 Styczeń 2011 sprawdzić ustawienie ogranicznika można po przez złącze kalibracyjne w tachografie i zadanie odpowiedniej prędkości ( jeśli przy SKP wykonuje się legalizacje tachografów ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pavelos3 Napisano 26 Styczeń 2011 Share Napisano 26 Styczeń 2011 Ciekawe kiedy MI wpadnie na pomysł żeby każda OSKP posiadała taki skaner do sprawdzania ustawienia ogranicznika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 26 Styczeń 2011 Share Napisano 26 Styczeń 2011 Ciekawe kiedy MI wpadnie na pomysł gdy ktoś z rodziny / znajomych MI zajmie się ich dystrybucją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szombi Napisano 27 Styczeń 2011 Share Napisano 27 Styczeń 2011 Do otwarcia tachografu potrzebne są uprawnienia GUM a diagnosta takich mieć nie musi a tym samym nie może żądać otwarcia tachografu nawet jeśli naklejka legalizacyjna (lub EX) znajduje sie w środku tylko jak przeprowadzić badanie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 27 Styczeń 2011 Share Napisano 27 Styczeń 2011 a diagnosta takich mieć nie musi Dlatego zawsze proszę o otwarcie kierowcę niech on łamie prawo a jak już otworzy to łaskawie spojrzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 27 Styczeń 2011 Share Napisano 27 Styczeń 2011 Do otwarcia tachografu potrzebne są uprawnienia GUM a diagnosta takich mieć nie musi To jak kierowca zmienia tarczkę???? Mowa oczywiście o analogowych tacho. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skowerek Napisano 27 Styczeń 2011 Share Napisano 27 Styczeń 2011 Chodzi o otwarcie w czasie pracy kierowcy. Kierowca zmienia tarczkę podczas pauzy i zapis idzie dalej, aby mógl się rozliczyć przed kontrolą z ostatnich 28dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 28 Styczeń 2011 Share Napisano 28 Styczeń 2011 Do otwarcia tachografu potrzebne są uprawnienia GUM a diagnosta takich mieć nie musi a tym samym nie może żądać otwarcia tachografu nawet jeśli naklejka legalizacyjna (lub EX) znajduje sie w środku tylko jak przeprowadzić badanie?? SKP jako jednostka uprawniona do kontroli mamy prawo do otwierania tachografu w celu sprawdzenia czy owe urządzenie jest sprawne - żadne uprawnienia GUM nie daje, więcej nawet nie ma takich. Jednakże po otwarciu należy napisać odpowiednią adnotację z datą, godziną, cele otwarcia i pieczątka i nikt się nie przyczepi ani do diagnosty ani do kierowcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 28 Styczeń 2011 Share Napisano 28 Styczeń 2011 gdzie tak pisze? , plomby to moge sprawdzic i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 28 Styczeń 2011 Share Napisano 28 Styczeń 2011 W Dyrektywach Unijnych, a po drugie w celu dokonania BT musisz mieć zapewniony dostęp i możliwości sprawdzenia. Nie szukajcie dziury w całym. Nawet serwisy ograniczników prędkości mogą zrywać plomby z tachografu w celu zamontowania ogranicznika i plombują swoimi - zgodnie z prawem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 28 Styczeń 2011 Share Napisano 28 Styczeń 2011 serwisy to niech sobie zrywają a nie skp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 28 Styczeń 2011 Share Napisano 28 Styczeń 2011 serwisy to niech sobie zrywają a nie skp. A od kiedy tacho analogowe (bo tylko to można otworzyć i odczytać legalizację) jest plombowane? Kierowca przy wymianie tarczki zrywa plomby???? Cyfrowe tacho ma nalepkę legalizacji zazwyczaj na słupku kierowcy, a analogowe w środku tam gdzie tarczka i tylko to otwieramy, Ja osobiście potem na tarczce przybijam pieczatkę z datą i godziną otwarcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zjc Napisano 28 Styczeń 2011 Share Napisano 28 Styczeń 2011 na tarczce przybijam pieczatkę z datą i godziną otwarcia. i jeszcze Nie szukajcie dziury w całym. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.