Jurat Napisano 27 Styczeń 2011 Share Napisano 27 Styczeń 2011 Witam Panów. Mam takie pytanie, przyjechał na przegląd DAF 4 osiowy sprowadzony z Węgier w dowodzie DMC 30000kg a u nas dopuszczalna jest 32000kg można bedzie mu ją podnieść? I drugie jaką ustalić mu dopuszczalną masę całkowitą zespołu F3 na tabliczce jest tak : 44000kg 47500kg 1-9000kg 2-9000kg 3-13000kg 4-13000kg Jaką będzie miał masę konstrukcyjną F1 - 44000 czy 47500 ? Jaką może ciągnąć przyczepę z hamulcem O1 i bez O2 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 27 Styczeń 2011 Share Napisano 27 Styczeń 2011 Jaką będzie miał masę konstrukcyjną F1 - 44000 czy 47500 ? Jeżeli układ taki jest na tabliczce to jest to masa zespołu pojazdów. można bedzie mu ją podnieść? Jeżeli nie było w nim zmian konstrukcyjnych ograniczających tę masę a wynika ona tylko z wartości administracyjnych w danym kraju to można będzie taką operację przeprowadzić, skontaktuj się z WK w który będzie rejestrowany czy masz to wykonać na podstawie zmian konstrukcyjnych czy tylko poprzez wpisanie wartości u nas obowiązujących. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 27 Styczeń 2011 Share Napisano 27 Styczeń 2011 masz to wykonać na podstawie zmian konstrukcyjnych czy tylko poprzez wpisanie wartości u nas obowiązujących Niby dlaczego adam1501, rozważasz potrzebę dokonywania zmian konstrukcyjnych? Skoro MMC pojazdu wynosi 44000 kg, to należy ją ograniczyć do wartości administracyjnej 32000kg i tyle. Jaką może ciągnąć przyczepę z hamulcem O1 i bez O2 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 27 Styczeń 2011 Share Napisano 27 Styczeń 2011 Niby dlaczego adam1501, rozważasz potrzebę dokonywania zmian konstrukcyjnych? Ponieważ nie wiemy dlaczego ma określoną taką masę. Jeżeli jest to skutek działań administracyjnych to nie trzeba będzie wykonywać zmian a jeżeli masa została ograniczona na podstawie zmian dokonanych w danym kraju to niestety trzeba będzie ponownie dokonać zmian przywracające mu wartości właściwe. Również WK nie będzie zachwycone zmianą DMC w stosunku do dokumentu zagranicznego bez zbadania przyczyn takiego stanu rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 27 Styczeń 2011 Share Napisano 27 Styczeń 2011 Ponieważ nie wiemy dlaczego ma określoną taką masę Skoro na TZ masy nie są zmienione to te 30000kg podane w DR należy potraktowac jako wartość administracyjną. Można by ewentualnie pokusić się o sprawdzenie jaką DMC pojazdu 4 osiowego przewidują przepisy węgierskie, albo ile przewidywały przed wejściem Węgier do UE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jurat Napisano 28 Styczeń 2011 Autor Share Napisano 28 Styczeń 2011 A więc F1 mogę przyjąć 44000kg F2 -32000kg a F3 -40000kg czy 42000kg czy 47500kg? a O2- 10000kg czy 8000kg? proszę o podpowiedź z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 28 Styczeń 2011 Share Napisano 28 Styczeń 2011 F.3 zależy od daty pierwszej rej.co do dmc wpisałbym z dow. rej .żeby nie przekombinowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 28 Styczeń 2011 Share Napisano 28 Styczeń 2011 F1-44000 kg F2-32000 kg F3-40000 kg F3 jest masą dopuszczalną a nie maksymalną a zatem nie może wynosić 47500kg. 42000 kg dotyczy tylko pojazdów zarejestrowanych przed 13.03.2003r. O2 to masa przyczepy bez hamulca a zatem może wynosić co najwyżej 750 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.