Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam Panów. Mam takie pytanie, przyjechał na przegląd DAF 4 osiowy sprowadzony z Węgier w dowodzie DMC 30000kg a u nas dopuszczalna jest 32000kg można bedzie mu ją podnieść? I drugie jaką ustalić mu dopuszczalną masę całkowitą zespołu F3 na tabliczce jest tak :

44000kg

47500kg

1-9000kg

2-9000kg

3-13000kg

4-13000kg

Jaką będzie miał masę konstrukcyjną F1 - 44000 czy 47500 ?

Jaką może ciągnąć przyczepę z hamulcem O1 i bez O2 ?

Napisano
Jaką będzie miał masę konstrukcyjną F1 - 44000

:ok

czy 47500 ?

Jeżeli układ taki jest na tabliczce to jest to masa zespołu pojazdów.

można bedzie mu ją podnieść?

Jeżeli nie było w nim zmian konstrukcyjnych ograniczających tę masę a wynika ona tylko z wartości administracyjnych w danym kraju to można będzie taką operację przeprowadzić, skontaktuj się z WK w który będzie rejestrowany czy masz to wykonać na podstawie zmian konstrukcyjnych czy tylko poprzez wpisanie wartości u nas obowiązujących.

Napisano
masz to wykonać na podstawie zmian konstrukcyjnych czy tylko poprzez wpisanie wartości u nas obowiązujących

 

Niby dlaczego adam1501, rozważasz potrzebę dokonywania zmian konstrukcyjnych?

Skoro MMC pojazdu wynosi 44000 kg, to należy ją ograniczyć do wartości administracyjnej 32000kg i tyle.

Jaką może ciągnąć przyczepę z hamulcem O1 i bez O2 ?
Napisano
Niby dlaczego adam1501, rozważasz potrzebę dokonywania zmian konstrukcyjnych?

Ponieważ nie wiemy dlaczego ma określoną taką masę. Jeżeli jest to skutek działań administracyjnych to nie trzeba będzie wykonywać zmian a jeżeli masa została ograniczona na podstawie zmian dokonanych w danym kraju to niestety trzeba będzie ponownie dokonać zmian przywracające mu wartości właściwe. Również WK nie będzie zachwycone zmianą DMC w stosunku do dokumentu zagranicznego bez zbadania przyczyn takiego stanu rzeczy.

Napisano
Ponieważ nie wiemy dlaczego ma określoną taką masę

Skoro na TZ masy nie są zmienione to te 30000kg podane w DR należy potraktowac jako wartość administracyjną.

Można by ewentualnie pokusić się o sprawdzenie jaką DMC pojazdu 4 osiowego przewidują przepisy węgierskie, albo ile przewidywały przed wejściem Węgier do UE.

Napisano

A więc F1 mogę przyjąć 44000kg

F2 -32000kg

a F3 -40000kg czy 42000kg czy 47500kg?

a O2- 10000kg czy 8000kg?

proszę o podpowiedź z góry dzięki.

Napisano

F.3 zależy od daty pierwszej rej.co do dmc wpisałbym z dow. rej .żeby nie przekombinowac. :)

Napisano

F1-44000 kg

F2-32000 kg

F3-40000 kg

F3 jest masą dopuszczalną a nie maksymalną a zatem nie może wynosić 47500kg. 42000 kg dotyczy tylko pojazdów zarejestrowanych przed 13.03.2003r.

O2 to masa przyczepy bez hamulca a zatem może wynosić co najwyżej 750 kg.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.