Skocz do zawartości

Autobus 100 - siedzenia,punkty kotwiczenia,pasy


thesperado

Rekomendowane odpowiedzi

Czy nie możesz mu wypisać zaświadczenia z okresowego N, skasować i wysłać go w cholerę, aby usunął usterki, ale zanim wyjedzie zrobić "100" i znowu skasować?

 

Opłatę za N pobierasz za komplet badań które robisz (okresowe+100, Okresowe+taxi, itp). Za badanie poprawkowe pobierasz tylko opłatę za poszczególne podzespoły w których stwierdzono usterki i ewentualnie pobierasz cepik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 58
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • thesperado

    15

  • adam1501

    6

  • Psuj

    4

  • tomek81

    3

DOKŁADNIE TAK JAK KOLEDZY CI PISZĄ JAK MOZNA ZALICZYĆ 100 JAK OKRESOWEGO ,,N''?tak jak ci pisze sebastian POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc to co kolega Psuj, zacytował z mojej wypowiedzi próbowałem się dopasować do opisanej sytuacji poniekąd dziwnej. Nie mniej jednak jestem w stanie ją sobie wyobrazić po stwierdzeniu :

I chandryzcz sie Wielkim Przedsiebiorcom na terenie mojej gminy

Miałem już nie raz nieprzyjemność z nowobogackimi przedsiębiorcami uważającymi, że świat się kręci wokół nich. Nie należą oni do przedmiotu naszych dyskusji, więc pies z nimi tańcował.

Mnie interesuje coś innego.

Według mnie nie powinno sie rozdzielać tych dwóch rzeczy (tj. badań) jesli nie sprawny na okresowym to również nie dostanie zaświadczenia o 100

A dla czego nie? Jakaś podstawa prawna? Logicznie, sebastian, zgoda, ale przepisy nie są logiczne. Nie doczytałem nigdzie, że warunkiem robienia BD "100" jest zrobienie okresowego z wynikiem P, choć to wydaje się logiczne. Podobnie jak nie doczytałem, że wystawienie zaświadczenia P na "100" jest możliwe tylko po badaniu okresowym z wynikiem P, choć to także wydaje się być logiczne.

BD "100" wg Dz.U. 155 to zał 1 pkt. 1 i 11.1 oraz zał 4, pkt 8 a o okresowym ani słowa. Mało tego w zaświadczeniu "100" należy wpisać termin nast. okresowego i na tym koniec, czyli jak badanie i wystawienie zaświadczenia "100" odbywa się w ostatnim dniu okresowe to czy coś stoi na przeszkodzie aby takie zaświadczenie wystawić bez badania okresowego i datę nast. okresowego wpisać taką jak bad. dodatkowego? Trochę to wszystko porąbane, albo mi się coś już miesza.

 

Najlepszym sposobem jest chyba to, jak to było powiedziane wcześniej, pisać wszystko w rejestr i nie ma dyskusji takiej jaką opisał SUOMI, bo jak stoi w rejestrze to nie ma, że boli, płacić trzeba. Tylko po takim numerze klient stracony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dla czego nie? Jakaś podstawa prawna?

 

Dz.U.155

§ 2. 1. Zakres okresowego badania technicznego obejmuje:

4) sprawdzenie warunków dodatkowych dla pojazdów, określonych w rozporządzeniu o warunkach

technicznych.

 

Jak robisz okresowe pojazdu z wpisanymi warunkami dodatkowymi to nie możesz ich nie sprawdzać. A jak sprawdzasz to kasujesz (hak jest wyjątkiem).

 

Jeśli nie będziesz tego robić to dojdziesz do paradoksu gdzie przyjedzie ci auto np taxi i złotówa ci powie, że nie zapłaci za taxi bo miał robione pół roku temu i chce tylko samo okresowe, a za pół roku przyjedzie na badanie taxi. I co uwierzysz mu???? Chyba nie :)

 

 

Nie doczytałem nigdzie, że warunkiem robienia BD "100" jest zrobienie okresowego

 

Bo nie jest. Badanie dodatkowe występuje niezależnie i nie wpływa na termin badania okresowego (z jednym wyjątkiem, ale nie w tym wypadku). Ale badanie okresowe autobusu setki musi być wykonane wraz z warunkami dodatkowymi - czyt. wyżej

Najlepszym sposobem jest chyba to, jak to było powiedziane wcześniej, pisać wszystko w rejestr

A do tej pory nie pisałeś?????

 

Tylko po takim numerze klient stracony.

 

Po jakim numerze? O co chodzi? Jak klient ma mi kur...mi albo chu..mi na stacji rzucać to niech płaci dzisiaj za negatywa a za rok niech spada na drzewo, nie chcę go widzieć na stacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psuj, spoko, ja się dopiero uczę "oddzielać ziarno od plew". Wiem jak być powinno, wiem jaka jest praktyka i dowiaduję się np. od Ciebie, że są tacy, którzy starają się aby było tak jak być powinno i chciałbym do Was dołączyć.

Jak klient ma mi kur...mi albo chu..mi na stacji rzucać to niech płaci dzisiaj za negatywa a za rok niech spada na drzewo, nie chcę go widzieć na stacji.

W pełni popieram, tylko życie często daje dowody na to, że bywa inaczej.

Dz.U.155

Cytat:

§ 2. 1. Zakres okresowego badania technicznego obejmuje:

4) sprawdzenie warunków dodatkowych dla pojazdów, określonych w rozporządzeniu o warunkach

technicznych.

Może błędnie interpretuje, ale wydawało mi się,że ten zapis z cytatu w przypadku autobusu dokłada przy okresowym do punktów 1 - 10 punkt 11.1 (warunki dodatkowe), a pomija badanie dod. zał.4 pkt 8. Nie gniewaj się, że wdaję się z tobą w dyskusję. Jak się przedstawiłem jestem kandydatem na diagnostę i samo czytanie paragrafów powoduję coraz większe otumanienia, a taka wymiana zdań zmusza do myślenia i często rzuca nowe światło w temacie. Pewnie jeszcze nie raz z czymś się wyrwę za co z góry sorki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samo czytanie paragrafów powoduję coraz większe otumanienia,

Mogę cię pocieszyć ze nie tylko u Ciebie jednego.Uwidacznia sie to szczególnie po wprowadzeniu nowości gdzie niewiele sie z tego rozumie co ustawodawca miał na myśli nie mowiąc o tym ze on chyba tez nie bardzo rozumie co spłodził...

Min.po to właśnie jest to forum...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jak robisz okresowe pojazdu z wpisanymi warunkami dodatkowymi to nie możesz ich nie sprawdzać.

 

A jak sprawdzasz to kasujesz

 

To pierwsze jest oczywiste ale co do drugiego nadal nie jestem przekonany ,,,

po prostu nie wynika to z przepisów,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pierwsze jest oczywiste ale co do drugiego nadal nie jestem przekonany ,,,

po prostu nie wynika to z przepisów,,,

 

Zgadza się. Cały czas się kłaniają niedomówienia w przepisach i dwie szkoły. Niestety.

 

Tak samo jak na okresowe przyjeżdża bus 100 to niektórzy robią okresowe bus 100 a niektórzy okresowe +dodatkowe bus 100. I w zasadzie wszyscy maja rację :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak samo jak na okresowe przyjeżdża bus 100 to niektórzy robią okresowe bus 100 a niektórzy okresowe +dodatkowe bus 100. I w zasadzie wszyscy maja rację :)

A jeszcze inni okresowe autobusu- zamykają badanie. Następnie nowe dodatkowe badanie bus 100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie

Ale się porobiło. Aż się choroba boję zadać kolejne pytanie. :-D

Wydaje mi się, ze problem się zaczyna w momencie gdy porównamy sposób przeprowadzenia badania okresowe + dod. "100" gdzie jest w DR wpis "100" (nie widziałem, ale słyszałem, że być powinien) , z sytuacją gdy go nie ma. I teraz można by długo dawać przykłady gdzie jedno z badań jest P, a drugie N , ale daruję to sobie. Podobny cyrk będzie przy badaniu okresowe +taxi, okresowe +L, okresowe + ADR i innych.

Czy nie ma sposobu aby to ktoś z TDT, ITS, PISKP, czy czegokolwiek innego usystematyzował, bo na urzędników z ministerstwa jak widać nie ma co liczyć? Aby badanie okresowe pojazdu z zamontowanym dzień wcześniej gazem, hakiem, ciągnika rolniczego marki SAM wyglądało w całym kraju jednakowo, a nie co starostwo to inne zasady.

Tyle wokół badań tech. poważnych instytucji, a problem jednolitego sposobu przeprowadzenia badań jakoś sobie lekceważą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle wokół badań tech. poważnych instytucji

Humor Ci dopisuje :D , gdyby choć jedna była poważna to nie było by tego bajzlu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znowu coś palnąłem :-D , ponieważ powinienem napisać niby poważnych, lub poważnych wpakować w cudzysłów. Poprawię się .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Starostwa w Polsce to państwo w państwie.Przykładem bylo zniesienie obowiązku wpisywania numeru silnika.A w różnych starostwach było różnie.

::)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się niestety nie spotkamy, bo ja zdaje prawie 300 km siódemką na południe od Warszawy :), także 23-go. Założę temat aby opisać jak tam było i mam nadzieję, że Ty także. Porównamy sobie wrażenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , zaczynają przyjeżdżać do mnie autobusy na setkę, potrzebuje wzór takiego zaświadczenia

(bo nigdy takiego czegoś nie widziałęm) jeśli ktoś ma to proszę o skana lub kserówkę, wiem że takie zaświadczenie wystawia producent lub przedstawiciel producenta z góry dzięki :piwo

3. Autobus powinien być przebadany przez producenta z wynikiem pozytywnym w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracuję na stacji okręgowej, i odkąd weszły dodatkowe badania autobusów 100km/h, żaden użytkownik nie zdołał uzyskać zaświadczenia dotyczącego badania w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej, a chętnych do tego rodzaju badania było wielu. Byli tacy, którzy mieli wpis w dowodzie rejestracyjnym "BUS 100", ale powyższego zaświadczenia nie potrafili okazać, twierdząc że nikt tego nie wymaga, a ja coś wymyślam.

W całej mojej karierze nie wykonałem ani jednego takiego badania, a są stacje, które wykonują po kilkanaście w miesiącu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pracuje w serwisie mana, takie zaświadczenie kosztuje 200 euro, może dlatego nikt kto rejestruje 100- ke takiego zaświadczenia nie ma, nawet mój serwis nie jest wstanie mi coś takiego pokazać wszystkim zarządzają niemcy, ale jak by ktoś miał to bardzo proszę wysłać jakiś skan , nie tylko mi ale wszystkim się przyda na wzór. :piwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie znam niemieckiego, ale wydaje mi się że TUV niemiecki to nie jest zaświadczenie o stabilność autobusu przy rozerwaniu przedniej opony , a w warunkach jest powiedziane wyrażnie Autobus powinien być przebadany przez producenta z wynikiem pozytywnym w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej. :piwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się taki skan załatwić,wysłałem już prośbę do Dekra Polska ,jestem pod ich patronatem i może kolega prześle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bohdang, dzięki . W cholerę czasu poświęciłem na to aby skany tego typu dokumentów wyszukać za pomocą Google . Jak byś miał więcej, lub jak ktoś inny ma to proszę o wrzucenie w temat o ile nie istnieją jakieś przeszkody prawno - formalne. Mam też pytanie do osób nadzorujących nasze poczynania na forum. Czy jest możliwe aby było takie miejsc e na forum, gdzie można by wrzucać przykładowe dokumenty, z którymi można się spotkać podczas pracy na SKP. Uważam, że było by to bardzo pomocne dla osób przygotowujących się do egzaminu, oraz dla osób z uprawnieniami ale dopiero co rozpoczynających pracę np. na OSKP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.