sm Napisano 21 Luty 2011 Share Napisano 21 Luty 2011 Co sadzicie o tych przykładowych dokumentach w załączniku podanym przez bohdang Chodzi mi o żaświadczenie wystawione przez AUTOSAN dla ITS czy w przypadku autobusu na 100 powinno być podane dla jakiej DMC pojazdu zwalniacz jest przeznaczony tak jak np. w Zaświadczeniu z Volvo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thesperado Napisano 21 Luty 2011 Autor Share Napisano 21 Luty 2011 Zaświadczenie Volvo, jest dla ciągnika siodłowego, który ma targać naczepy z mat, niebezpiecznymi i dmc (dla zwalniacza) jest potrzebne bo musisz je wpisać w zaświadczenie. Dla autobusu nie potrzebujesz takich danych. Zwalniacz ma być (dla kat. M3) i musi być kompletny i sprawny. Do tego musi spełniać wymagania takie aby układ hamulcowy autobusu spełniał wymagania homolog określone w reg. 13 z serią poprawek 06. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sm Napisano 22 Luty 2011 Share Napisano 22 Luty 2011 thesperado Wracając do tego zaświadczenia Z Autosanu dla ITS, czy twoim zdaniem ten dokument jest wystarczający dla badania Autobusu na 100: 1. dokumentacja potwierdzająca spełnienie wymagań dla zwalniacza 2. dokumentacja potwierdzająca spełnienie wymagań dla układu ABS 3. zaświadczenie producenta z badania na stateczność po rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thesperado Napisano 23 Luty 2011 Autor Share Napisano 23 Luty 2011 O potwierdzeniu o stateczności ... to tam raczej nic nie ma lub nie jest napisane wprost. Jest podany nr świadectwa homologacji, lecz nie znam (jeszcze ) przepisów homologacyjnych tak dokładnie, aby wiedzieć czy takie badanie homologacyjne mogło obejmować sprawdzenie stateczności. Dodatkowy papier by się przydał. Jeżeli dobrze odczytuję zapis numeru homologacji w punkcie 4, czyli E20-13RM-08-0260 to układ hamulcowy spełnia wymagania Reg 13 z serią poprawek 06. Nie jestem biegły w regulaminach, ale ten zapis wskazuje na serię poprawek 08, a to może oznaczać, że ABS jest kat. 1 i zwalniacz spełnia wymogi testu/badania typu IIA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek81 Napisano 23 Luty 2011 Share Napisano 23 Luty 2011 Tak z tymi dokumentami trzeba być ostrożnym, ja z racji egzaminu wypytywałem się znajomych klijentów, którzy mają autokary to już na pytanie o samo świadectwo homologacji robią dziwne miny a co dopiero zapytać się o dokument na stateczność. A wogóle co można rozumieć pod terminem stateczność po rozerwaniu ? przyznam sie, że trudno mi sobie wyobrazic autobus pędzący 100 km/h po wystrzale opony jadący w miarę równym torem jazdy -tym bardziej na oponie, która nie jest przystosowana do jazdy bez ciśnienia ? ( ps - dziś dołączyłem do grona diagnostów - dużo mi pomogło to foróm) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 23 Luty 2011 Share Napisano 23 Luty 2011 sie, że trudno mi sobie wyobrazic autobus pędzący 100 km/h po wystrzale opony jadący w miarę równym torem jazdy -tym bardziej na oponie, która nie jest przystosowana do jazdy bez ciśnienia ? Słabo Cię wyszkolili nie pokazując na filmie jak taki test na rozerwanie opony wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 23 Luty 2011 Share Napisano 23 Luty 2011 Słabo Cię wyszkolili Skoro zdał to chyba dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 23 Luty 2011 Share Napisano 23 Luty 2011 Skoro zdał to chyba dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek81 Napisano 23 Luty 2011 Share Napisano 23 Luty 2011 Za to z autopsji mogę powiedzieć jak wygląda wystrzał tylnej opony bliżniaczej w autosanie. Jadąc w 2001 roku ze szkoły, w autosanie wystrzeliła opona bliźniacza. Huk był na pewno nie mniejszy niż jakby eksplodował ładunek. Wtedy dowiedziałem się także, że autosan ma nadkola ze sklejki, gdyż powstała tam niemała wyrwa. Z tego co pamiętam to poderwało też i siedzisko fotela - po autobusie rozrzucone błoto. Wystrzał był co najmniej przy 60 km h i nie wpłyneło to na tor jazdy. Jest to pewną przestrogą co mogło by się stać z pasażerem przez niedopilnowanie ogumienia czy choćby nawet właściwego ciśnienia w nim. [ Dodano: 23-02-2011, 17:29 ] dodam tylko, że na szczęscie nikt nie siedział na tym siedzeniu ani obok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.