Skocz do zawartości

Odmowa rejestracji nowego auta


mefendi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

W WK odmówiono mi rejestracji nowego auta (wyprzedaż rocznika 2010) kupione u dilera renomowanej marki w salonie w Polsce :sad: , jako przyczynę odmowy urzędniczka podała nieaktualność homologacji w związku z wejściem w życie (od 1 stycznia 2011) nowych przepisów unijnych tzw.EURO5. Przedłożyłem odpis decyzji zwalniającej z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji typu pojazdu z Ministerstwa Infrastruktury (z datą po 1 stycznia 2011) i poprosiłem żeby to uwzględniła i ewentualnie zapisała notatkę o decyzji w adnotacjach urzędowych Karty Pojazdu - odmówiła twierdząc że w polu Numer świadectwa homologacji Karty Pojazdu powinien znaleźć się nr decyzji zwalniającej ?!? Urzędniczka twierdziła że ten numer homologacji wydanej przed 1 stycznia jest nieważny bo został "anulowany" przez nowe przepisy i tego numeru nie przyjmie baza ITS :?: Złożyłem pisemną prośbę o wyjaśnienie i czekam aż urząd zwróci się do Ministerstwa lub sprawa wyjaśni się w Urzędzie.

 

Czy ktoś z kolegów forumowiczów słyszał o nowych przepisach i bazie ITS ?

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odmówiła twierdząc że w polu Numer świadectwa homologacji Karty Pojazdu powinien znaleźć się nr decyzji zwalniającej
Przedłożyłem odpis decyzji zwalniającej z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji typu pojazdu

Czegoś nie kumam ,to ta decyzja którą przedłożyłeś nie miała numeru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to musi być tępa baba. Ciekawe czy przeczytała Dyrektywę Unijna EURO5. I czego się czepia tego odpisu. Powiedz jej niech ci to da na piśmie tzn. odmowę rejestracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyzja ma numer (kilka literek i cyferek) ale urzędniczka chciałaby żeby ten właśnie numer decyzji był wpisany w pole "Numer świadectwa homologacji" w Karcie Pojazdu a tam jest wpisany numer homologacji (na podstawie której MI wydało decyzję zwalniającą). Diler i Importer twierdzą że w Karcie Pojazdu w tym polu może być tylko numer homologacji bo ona jest ważna i podtrzymana przez decyzję Ministerstwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Urzędniczka twierdziła że ten numer homologacji wydanej przed 1 stycznia jest nieważny bo został "anulowany" przez nowe przepisy i tego numeru nie przyjmie baza ITS :?:

 

niech ci to da na pismie.

 

 

 

Złożyłem pisemną prośbę o wyjaśnienie i czekam aż urząd zwróci się do Ministerstwa lub sprawa wyjaśni się w Urzędzie.

 

i bardzo dobrze.

 

Z tego co rozumiem to ta baba czepia sie do emisji spalin.[ale jaja]

 

 

ROZPORZĄDZENIE

MINISTRA INFRASTRUKTURY

z dnia 22 lipca 2002 r.

w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów1)

(tekst jednolity

Dz.U. z 2007r.Nr 186, poz. 1322) rozp. ws rejestracji i oznaczenia pojazdów – stan prawny: 03-06-2009r. (v.1.2. WER. UJEDNOLICONA: 21-07-2009r.)

I tu jest Bardzo ciekawy zapis >>>Rozdział 2

Rejestracja pojazdów

§2.1

 

6. W przypadku zgłoszenia do pierwszej rejestracji nowego pojazdu zakupionego na terytorium

Rzeczypospolitej Polskiej właściciel pojazdu do wniosku o rejestrację dołącza wyciąg ze świadectwa

homologacji albo odpis decyzji zwalniającej pojazd z homologacji, na podstawie których organ

rejestrujący wpisuje dane techniczne pojazdu. Wymóg ten nie dotyczy pojazdu, który zgodnie z

ustawą nie podlega obowiązkowi uzyskania świadectwa homologacji.

 

Przeczytaj ten Dziennik uważnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No baba ma trochę racji i jej nie ma.

W procesie homologacji wielostopniowej często nie wydaje się kolejnych KP na kolejnych etapach homologacji, tylko WK wpisuje odpowiedni numer kolejnej homologacji - w tym wypadku decyzji zwalniającej - do adnotacji KP. Tylko faktem jest, że wyjaśnienia MI dotyczą przypadków faktycznej kompletacji, zabudowy pojazdów, a nie przypadków uzyskiwania nowych dokumentów homologacyjnych z uwagi na zmianę przepisów.

Wina tak naprawdę jest po stronie salonu, który powinien wiedzieć, że narusza przepisy unijne. Oczywiście 90% WK z powodu braku wiedzy merytorycznej to olewa, ale akurat trafiłeś na kogoś bystrego i sprawa słusznie została wyhaczona. Na sprzedawcy ciąży obowiązek ZAKAZU SPRZEDAŻY takich aut po 1 stycznia 2011 zgodnie z rozp. 715/2007 UE.

I teraz pytanie - czy w decyzji jest ujęta jako "I etap", czy tez "pojazd podstawowy" ta homologacja, której nr jest w KP? Bo to by był punkt zaczepienia, żeby nowy dokument - decyzję zwalniająca traktować jako kolejny etap procesu homologacji. Jeśli jednak tamta homologacja od początku była błędna to cóż... No w sumie można by się uprzeć, że KP również powinna być wymieniona... No taka przepychanka faktycznie...

 

Przeczytaj ten Dziennik uważnie

 

Po co? On już w wielu miejscach nie obowiązuje od kwietnia zeszłego roku. Stosujemy wprost przepisy unijne. I tak np. nie ma już w ponad połowie przypadków świadectw homologacji i wyciągów z nich, tylko ŚWIADECTWA ZGODNOŚCI UE, o których jednak nasze przepisy milczą :) Co ciekawe - te dokumenty nie podają roku produkcji i masę własna określają na innym poziomie niż ten, który ostatecznie jest wpisywany w DR. No ale skoro i tak przepisy UE ważniejsze, to po co dostosowywać jakieś śmieszne krajowe rozporządzenia.

 

Z tego co rozumiem to ta baba czepia sie do emisji spalin.[ale jaja]

 

Raczej by się słowa podziwu uznały, za profesjonalne podejście pracownika WK, którego nikt nie szkoli i nie egzaminuje z warunków technicznych, w przeciwieństwie do diagnostów, którzy później i tak.... e szkoda słów... :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za pomoc.

 

W odpisie decyzji zwalniającej z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji typu pojazdu jest ujęta jako pojazd podstawowy :

 

".... wyprodukowany na podstawie typu pojazdu opisanego w świadectwie homologacji Pojazd podstawowy. Producent : ##############

Numer świadectwa homologacji typu : ############

Data : ############### "

 

Co powinienem teraz zrobić ? Auto zapłacone (nie odebrane) a tu taka niespodzianka :-|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Po co? On już w wielu miejscach nie obowiązuje od kwietnia zeszłego roku.

 

co to znaczy w wielu miejscach.

 

 

No ale skoro i tak przepisy UE ważniejsze, to po co dostosowywać jakieś śmieszne krajowe rozporządzenia.

 

tak ,ale przecież pojazd rejestrujemy w Polsce.

 

 

ROZPORZĄDZENIE (WE) NR 715/2007 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY

z dnia 20 czerwca 2007 r.

ROZDZIAŁ IV

OBOWIĄZKI PAŃSTW CZŁONKOWSKICH

Artykuł 10

Homologacja typu

 

 

Ze skutkiem od dnia 2 lipca 2007 r., jeżeli producent

wystąpi z takim wnioskiem, krajowe organy nie mogą, na podstawie

emisji zanieczyszczeń lub zużycia paliwa przez pojazdy,

odmówić udzielenia homologacji typu WE lub homologacji krajowej

typu dla nowego typu pojazdu, zakazać rejestracji, sprzedaży

lub wprowadzenia do obrotu nowego pojazdu,

w przypadku gdy pojazd ten jest zgodny z niniejszym rozporządzeniem

i środkami wykonawczymi do rozporządzenia, a w

szczególności z wartościami dopuszczalnymi normy Euro 5

określonymi w tabeli 1 załącznika I lub wartościami dopuszczalnymi

normy Euro 6 określonymi w tabeli 2 załącznika I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to znaczy w wielu miejscach.

 

No np. zacytowałeś fragment o tym, że pierwszej rejestracji dokonuje się na podstawie wyciągu ze świadectwa homologacji, a ja Ci mówię, że w większości przypadków w kraju już nie mamy takiego dokumentu - w obiegu są obecnie świadectwa zgodności UE, a to nie to samo!

 

tak ,ale przecież pojazd rejestrujemy w Polsce.

 

A Polski jako kraju członkowskiego rozp. UE to niby nie obowiązują??

 

".... wyprodukowany na podstawie typu pojazdu opisanego w świadectwie homologacji Pojazd podstawowy. Producent : ##############

Numer świadectwa homologacji typu : ############

Data : ############### "

 

I jak rozumiem tam jest podany nr homologacji ten, co w KP, tak?

No to ja bym próbował się odwoływać w tym kierunku, że to jednak kolejny etap homologacji, i to WK jest obowiązany uzupełnić wpis w KP, a nie wymagać wystawiania kolejnej KP przez producenta. W momencie wydania KP była dobra i zawierała poprawne informacje. To wraz z upływem czasu dla pojazdu wydane nowe dokumenty i WK jest obowiązany je zaktualizować. Nie obiecuję, ale postaram się znaleźć pismo MI na ten temat...

 

[ Dodano: 12-02-2011, 21:42 ]

Zresztą - powołaj się na ten fragment rozporządzenia MI w sprawie warunków i trybu wydawania kart pojazdów, wzoru karty pojazdu oraz jej opisu (Dz.U.Nr 189, poz.1858 z 2003 r)

 

 

"§ 5. 1. W przypadku zmiany stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym organ rejestrujący dokonuje odpowiednich wpisów w karcie w rubryce „Adnotacje urzędowe” lub w rubryce „Zmiany parametrów technicznych pojazdu”.

 

2. Przepis ust. 1 stosuje się również do pojazdów:

 

1) powstałych w wyniku procedury homologacji wielostopniowej;

 

2) nieobjętych procedurą homologacji, przebudowanych lub zabudowanych przed pierwszą rejestracją, jeżeli właściciel pojazdu otrzymał kartę pojazdu od producenta lub importera pojazdu.

 

3. W przypadku zwolnienia producenta lub importera określonego typu pojazdu z obowiązku, o którym mowa w art. 68 ust. 1 ustawy, w rubryce „Adnotacje urzędowe” wpisuje się numer decyzji zwalniającej pojazd z homologacji.

"

Z tego fragmentu jasno wynika, że w przypadku uzyskania decyzji zwalniającej jako kolejnego etapu homologacji, to WK jest obowiązany do wpisania do adnotacji KP stosownej informacji!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"

Z tego fragmentu jasno wynika, że w przypadku uzyskania decyzji zwalniającej jako kolejnego etapu homologacji, to WK jest obowiązany do wpisania do adnotacji KP stosownej informacji!!

 

święta racja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blakop napisał:

I jak rozumiem tam jest podany nr homologacji ten, co w KP, tak?

 

tak, tam jest nr homologacji z KP, a w całości wygląda to tak :

 

".... wyprodukowany na podstawie typu pojazdu opisanego w świadectwie homologacji Pojazd podstawowy. Producent : "nazwa i adres producenta"

Numer świadectwa homologacji typu : nr homologacji z KP

Data : dd/mm/rrrr

 

Etap 2. Producent :

-----

Numer świadectwa homologacji typu :

Data:

 

odpowiada pod każdym względem kompletnemu typowi opisanemu w decyzji zwalniającej nr : nr decyzji ministerstwa

data ważności : dd/mm/rrrr

... "

 

[ Dodano: 13-02-2011, 01:06 ]

Dziękuję za wyjaśnienie i mam nadzieję że przytoczone przepisy i odpis decyzji zwalniającej nie dadzą podstaw do podtrzymania odmowy rejestracji i będę mógł odebrać nowe auto.

W razie odwołania powołam się na :

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 20 października 2003 r. w sprawie warunków i trybu wydawania kart pojazdów, wzoru karty pojazdu oraz jej opisu § 5.2 pkt 2 Dz.U. 2003 nr 189 poz. 1858

i

Rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 4 maja 2006 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i trybu wydawania kart pojazdów, wzoru karty pojazdu oraz jej opisu § 1 pkt 3 Dz.U. 2006 nr 86 poz. 600 2006.06.07

 

Czy jeśli decyzja urzędu będzie odmowna to mogę wymagać wymiany KP od importera/dilera czy może bezpieczniej ze względu na długi czas oczekiwania (KP drukuje PWPW) zażądać zwrotu pieniędzy ze względu na nie wykonanie Umowy z przyczyn leżących po stronie Sprzedającego ? :?

 

Celem rozporządzenia (WE) nr 715/2007 jest:

"... (1) Rynek wewnętrzny obejmuje obszar bez granic wewnętrznych, na którym należy zagwarantować swobodny przepływ towarów, osób, usług i kapitału. W tym celu istnieje ogólny wspólnotowy system homologacji typu pojazdów silnikowych ustanowiony na mocy dyrektywy Rady 70/156/EWG z dnia 6 lutego 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich w odniesieniu do homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep ..."

w tym wypadku jednak może doprowadzić do wstrzymania sprzedaży i utraty zaufania klientów, kolejna taka zmiana zdaje się przy EURO6 w 2014 roku. Mam nadzieję że nie będę musiał kupować auta bo mam już dosyć emocji :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedłożyłem odpis decyzji zwalniającej z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji typu pojazdu z Ministerstwa Infrastruktury (z datą po 1 stycznia 2011) i poprosiłem żeby to uwzględniła i ewentualnie zapisała notatkę o decyzji w adnotacjach urzędowych Karty Pojazdu - odmówiła twierdząc że w polu Numer świadectwa homologacji Karty Pojazdu powinien znaleźć się nr decyzji zwalniającej ?!?

Uważam, że kobitka miała rację, bo przecież powinien być albo wyciąg ze świadectwa homologacji, albo odpis decyzji zwalniającej pojazd z homologacji. Zatem w karcie pojazdu powinien być nr albo św. hom. albo decyzji zwalniającej. Nie uważam, że jest to kolejny etap homologacji.

Chociaż, z drugiej strony, po co w rozporządzeniu zapis o tym, że wpisuje się nr decyzji zwal. w adnotacjach urzędowych karty pojazdu? Dlaczego mamy powtarzać ten numer w adnotacjach???

 

Dodam, że dzisiaj miałam decyzję zwalniającą i kartę pojazdu z jej numerem.

 

[ Dodano: 15-02-2011, 18:39 ]

A "baby" to macie w nosie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie uważam, że jest to kolejny etap homologacji.

 

A niby dlaczego nie? Ja uważam tak - auto wyprodukowano w 2010 roku, w lipcu i wydano stosowne dokumenty (wyciąg z homologacji). W tym okresie pojazd miał wszystko co potrzebne - wszystko zgodnie z przepisami. Ale minął okres, pojazd nie został zarejestrowany i został zmuszony do ponownej procedury homologacyjnej z uwagi na zmianę przepisów. No nie zaprzeczysz temu!! I przeszedł ten ponowny proces uzyskując decyzję zwalniającą, która dla celów rejestracji jest tożsama z wyciągiem de facto! Nie widzę powodu, aby w tym układzie producent ponownie musiał występować o kolejną KP dla tego pojazdu, skoro rozp.wyraźnie reguluje, że to WK może dokonać kolejnego wpisu. Ten system ma wyeliminować sytuacje, kiedy na jeden pojazd byłoby wydawane więcej niż jedna KP (na każdym etapie homologacji)!!

 

No ale najgorzej trafić na babsko, co dla zasady, a się uprze... 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co dla zasady, a się uprze...

albo powie, że ona zna przepisy ale decyzję musi podjąć naczelnik tylko, że teraz jest na urlopie ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olga napisała :

powinien być albo wyciąg ze świadectwa homologacji, albo odpis decyzji zwalniającej pojazd z homologacji

No i jest odpis decyzji zwalniającej z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji i świadectwo zgodności WE dla pojazdu kompletnego M1. Ale to nie wystarcza :mad:

 

Olga napisała :

Dlaczego mamy powtarzać ten numer w adnotacjach???

W moim przypadku nie chodzi o powtórzenie (na wewnętrznej stronie okładki KP mam nr świadectwa homologacji) a o uzupełnienie KP na stronie 10 o adnotacje urzędowe (nr decyzji zwalniającej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli karta pojazdu była wydana w 2010 r. to można by podciągnąć pod to, co napisałeś blakop :-)

Ale przypuszczam, że karta pojazdu została wydana w 2011 r. i zwyczajnie źle zamówiona, a zatem jest wydana błędnie. A tu już rozporządzenie jasno mówi:

Jeżeli dla pojazdu została błędnie wystawiona karta, to:

1) producent lub importer wystawia nową kartę, jeżeli błąd w wystawionej przez niego karcie został stwierdzony przed pierwszą rejestracją pojazdu;

2) organ rejestrujący, właściwy dla miejsca ostatniej rejestracji pojazdu, zamieszcza poprawne dane w karcie w rubryce "Adnotacje urzędowe", jeżeli błąd został stwierdzony po zarejestrowaniu pojazdu.

 

[ Dodano: 15-02-2011, 23:06 ]

Diler i Importer twierdzą że w Karcie Pojazdu w tym polu może być tylko numer homologacji bo ona jest ważna i podtrzymana przez decyzję Ministerstwa.

I czemu tak ludzi wprowadzają w błąd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Była to wyprzedaż rocznika 2010, więc karta na pewno pochodzi z 2010 roku!!! Podobnie jak pierwsza homologacja, którą odrzucono!! :)

Wystarczy przeczytać uważnie i pomyśleć!

Ale nie... Lepiej po babsku "nie bo nie", prawda? Bo ja tu jestem urzędniczką... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olga napisała :

Ale przypuszczam, że karta pojazdu została wydana w 2011 r.

Źle przypuszczasz - karta została wystawiona w 2010 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Była to wyprzedaż rocznika 2010, więc karta na pewno pochodzi z 2010 roku!!!

Na pewno, to Kopernik nie żyje :-D

A to, że była to wyprzedaż rocznika 2010 nie przesądza jeszcze o tym, że karta była wydana w minionym roku! wiem, bo miałam pojazd z 2010 r., a karta wydana 10.01.2011r., więc blakop nie pokrzykuj tu na mnie!!! ;)

 

Ja Ci dam - "po babsku" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Ci dam - "po babsku" ;)

No nareszcie, bo już myślałem, że oddasz Blakopowi władze,

i żeby nie było, iż w WK się nie różnią ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś po interwencji Importera w Ministerstwie Infrastruktury urzędniczka WK poinformowała telefonicznie że dokumenty są prawidłowe i mogę rejestrować :roll: (w końcu dotarło). Wielka ulga , jutro idę drugi raz w kolejkę do okienka.

 

Dziękuję wszystkim, szczególnie Blakop'owi - bardzo rzeczowe i pomocne wypowiedzi :ok. Jak dostanę oficjalną odpowiedź od WK to dopiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.