Tytus Napisano 21 Luty 2011 Share Napisano 21 Luty 2011 Czesc Mam pytanko Przyjechala na OTB cysterna UN 1268 - do Przewozu Odpadow zawierajacych destylaty ropy naftowej INO lub produktow naftowych IMO KL3, F1, II Jak to zaklasyfikowac ??? FL na 100% ale czy cos wiecej??? Dodam ze cysterna wozi przepracowany olej. DMC 12000kg - czy musi miec zwalniacz??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 21 Luty 2011 Share Napisano 21 Luty 2011 Jeśli nie ciąga p-py pow 10 ton to nie musi mieć zwalniacza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytus Napisano 21 Luty 2011 Autor Share Napisano 21 Luty 2011 Siemka Jeśli nie ciąga p-py pow 10 ton to nie musi mieć zwalniacza Ale jakis paragraf na to??? bo ja posilkuje sie: Od dnia 1 stycznia 2010 r., wszystkie pojazdy samochodowe powinny spełniać wymagania techniczne Regulaminu EKG Nr 13 lub Dyrektywy 71/320/EWG, wraz ze zmianami obowiązującymi w dniu ich pierwszej rejestracji. JednakŜe, pojazdy te powinny spełniać co najmniej wymagania techniczne Regulaminu EKG Nr 13 wraz z ze zmianami serii 06 lub Dyrektywy 71/320/EWG wraz ze zmianami zawartymi w Dyrektywie 91/422/EWG. Zwalniacz powinien spełniać wymagania stosownie do badania Typu IIA. Dodam ze pojazd to Renault Midlum z cysterna stala... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 21 Luty 2011 Share Napisano 21 Luty 2011 Interpretacja tego zapisu jest taka,że od 01.01.2010 pojazdy pow 16 ton i przyczepy i pojazdy dociągnięcia p-p pow 10 ton muszą posiadać zwalniacz bez względu na datę.Tak ja to czytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 21 Luty 2011 Share Napisano 21 Luty 2011 Tak ja to czytam Niestety dla mnie sens tego zapisu: Od dnia 1 stycznia 2010 r., wszystkie pojazdy samochodowe powinny spełniać wymagania techniczne Regulaminu EKG Nr 13 lub Dyrektywy 71/320/EWG... jest taki, że jak wszystkie pojazdy powinny mieć absi zwalniacz, to od tej reguły nie ma wyjatków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 21 Luty 2011 Share Napisano 21 Luty 2011 Wiem,że jak to zwykle bywa są różne interpretacje,dzwoniłem tu i tam i większość ma zdanie takie jak ja.No cóż życie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytus Napisano 21 Luty 2011 Autor Share Napisano 21 Luty 2011 Siemka Nasz doradca twierdzi ze w najnowszym ADR 2011 (dostepny w tej chwili tylko w jez angielskim i niemieckim) jest ten przepis sprecyzowany jasno: Pojazd pow 16 t i pojazd do ciagniecia przyczepy pow 10 t musza miec bez wzgledu na date wiec The Winner is.... mirek.g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DIAGNOSTA__ Napisano 21 Luty 2011 Share Napisano 21 Luty 2011 Witam ja byłem na szkoleniu organizowanym przez PISKP i u nich specjalista od ADR tłumaczył to w ten sposób. Zwalniacz Dotyczy pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej pow 16 t lub przeznaczonych do ciągnięcia przyczep o DMC pow 10 t zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 30.06.1993r. Od dnia 1 stycznia 2010 r., wszystkie pojazdy samochodowe powinny spełniać wymagania techniczne Regulaminu EKG Nr 13 lub Dyrektywy 71/320/EWG, wraz ze zmianami obowiązującymi w dniu ich pierwszej rejestracji. JednakŜe, pojazdy te powinny spełniać co najmniej wymagania techniczne Regulaminu EKG Nr 13 wraz z ze zmianami serii 06 lub Dyrektywy 71/320/EWG wraz ze zmianami zawartymi w Dyrektywie 91/422/EWG. Zwalniacz powinien spełniać wymagania stosownie do badania Typu IIA. Czyli rejestrowane po 1.01.2010 bez wzgledu na masa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sm Napisano 21 Luty 2011 Share Napisano 21 Luty 2011 Tak Pojazd FL ABS - nie dotyczy poj. < 16 ton Zwalniacz - nie dotyczy poj. < 16 ton i sprawdzasz po kolei wymagania dla FL z działu 9.2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skowerek Napisano 21 Luty 2011 Share Napisano 21 Luty 2011 Tak czytam ten temat i mam odczucie jak bym wracał z kościoła po sumie za dwoma babciami ze wsi: Ktoś gdzieś coś mówił ale to nie prawda bo Goździkowa mówiła zupełnie inaczej Panowie, macie pretensje do ustawodawców że tworżą nieczytelne i różnie interpretowane prawo, ale gdy pisze jak wół że ; Od dnia 1 stycznia 2010 r., wszystkie pojazdy samochodowe powinny spełniać wymagania techniczne Regulaminu EKG Nr 13 lub Dyrektywy 71/320/EWG to niestety ale większość szuka kwadratowych jaj! Proszę w tym temacie wrzucić DOKUMENT PAŃSTWOWY( aneks do ADR) który mówi inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sm Napisano 21 Luty 2011 Share Napisano 21 Luty 2011 Przecież w Umowie ADR dział 9.2 wyżnie napisane , że wymaganie regulaminu NR.13 dotyczy pojazdów o DMC powyżej 16 ton. Jest to zawężenie wymagań regulaminu tylko do tych pojazdów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skowerek Napisano 22 Luty 2011 Share Napisano 22 Luty 2011 Jak jest tak wyraźnie napisane to dlaczego kolego nie przeczytałeś odnośnika "g" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytus Napisano 22 Luty 2011 Autor Share Napisano 22 Luty 2011 Siemka Jak jest tak wyraźnie napisane to dlaczego kolego nie przeczytałeś odnośnika "g" ? A ja odnosze wrazenie ze kolega idac za tymi babciami zapomnial przeczytac do konca co inni pisali. Tu niestety okazalo sie ze duzo do tego aby uchwycic sens ma tlumaczenie... a niestety ten przepis zostal niefortunnie przetlumaczony. On czyta te przepisy w orginalnych wydaniach Tako rzecze nasz doradca - ale byc moze sie myli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skowerek Napisano 22 Luty 2011 Share Napisano 22 Luty 2011 Tu niestety okazalo sie ze duzo do tego aby uchwycic sens ma tlumaczenie... a niestety ten przepis zostal niefortunnie przetlumaczony. On czyta te przepisy w orginalnych wydaniach Tako rzecze nasz doradca - ale byc moze sie myli. Ja się mogę zgodzić z tym że tłumaczenie było błędne bo to akurat w Polsce zdarza się często na gęsto, ALE w tym przypadku powinno być to poprawione w erracie do ADR-ów, a tam nie ma słowem wspomniane o tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytus Napisano 22 Luty 2011 Autor Share Napisano 22 Luty 2011 Siemka Ja się mogę zgodzić z tym że tłumaczenie było błędne bo to akurat w Polsce zdarza się często na gęsto, ALE w tym przypadku powinno być to poprawione w erracie do ADR-ów, a tam nie ma słowem wspomniane o tym. Mysle ze teoretycznie tlumaczenie jest OK ale po prostu zagubiono kontekst. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
w0cinu Napisano 11 Listopad 2011 Share Napisano 11 Listopad 2011 z kursu został mi taki materiał: część 9 ADR od 01.01.2011 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 17 Listopad 2011 Share Napisano 17 Listopad 2011 Witam!Według najnowszego ADR wymagania odnośnie ABS dotyczy poj sam o dmc.POWYŻEJ 16t oraz poj sam. przystosowanych do ciągnięcia przyczep o dmc POWYŻEJ 10t. ZWALNIACZ-takie same wymagania jak ABS.Wymagania te dotyczą pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1997r. I jeszcze jedno ABS muszą posiadać przyczepy(naczepy)o dmc POWYŻEJ 10t. Część 9 ADR tabelka i uwagi nad tabelką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
w0cinu Napisano 21 Listopad 2011 Share Napisano 21 Listopad 2011 .Wymagania te dotyczą pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1997r.I . A w którym miejscu jest to napisane ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 21 Listopad 2011 Share Napisano 21 Listopad 2011 Odnośnie DMC to w tabelce(9.2.3.1 układ przeciwpoślizgowy) Odnośnie daty to przed tabelką(9.2.1.1) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
w0cinu Napisano 22 Listopad 2011 Share Napisano 22 Listopad 2011 Odnośnie daty to przed tabelką(9.2.1.1) ale to w przypadku pojazdów innych niż EXII EXIII FL OX TA z tego co ja zrozumiałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 22 Listopad 2011 Share Napisano 22 Listopad 2011 Chyba masz rację.W takim wypadku jak ja to rozumie poj EXIII AT FL OX muszą posiadać ABS i ZWALNIACZ bez względu na REJESTRACJE a tylko w zależności od DMC. We wcześniejszym wydaniu ADR jest napisane że OD 1 STYCZNIA 2010 wszystkie pojazdy powinny spełniać wym reg 13 EKG ONZ. W tej najnowszej wersji już tego zapisu nie ma.Ja to rozumie że jest już 2011r to więc już wszystkie poj muszą to spełniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.