Skocz do zawartości

Jaka klasyfikacja ADR ???


Tytus

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc

Mam pytanko

Przyjechala na OTB cysterna UN 1268 -

 

do Przewozu Odpadow zawierajacych destylaty ropy naftowej INO

lub produktow naftowych IMO KL3, F1, II

 

Jak to zaklasyfikowac ??? FL na 100% ale czy cos wiecej???

 

Dodam ze cysterna wozi przepracowany olej.

DMC 12000kg - czy musi miec zwalniacz???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka

Jeśli nie ciąga p-py pow 10 ton to nie musi mieć zwalniacza

 

Ale jakis paragraf na to???

bo ja posilkuje sie:

 

Od dnia 1 stycznia 2010 r., wszystkie pojazdy samochodowe powinny
spełniać wymagania techniczne Regulaminu EKG Nr 13 lub Dyrektywy
71/320/EWG, wraz ze zmianami obowiązującymi w dniu ich pierwszej
rejestracji. JednakŜe, pojazdy te powinny spełniać co najmniej wymagania
techniczne Regulaminu EKG Nr 13 wraz z ze zmianami serii 06 lub
Dyrektywy 71/320/EWG wraz ze zmianami zawartymi w Dyrektywie
91/422/EWG.
Zwalniacz powinien spełniać wymagania stosownie do badania Typu IIA.

 

Dodam ze pojazd to

Renault Midlum z cysterna stala...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Interpretacja tego zapisu jest taka,że od 01.01.2010 pojazdy pow 16 ton i przyczepy i pojazdy dociągnięcia p-p pow 10 ton muszą posiadać zwalniacz bez względu na datę.Tak ja to czytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ja to czytam

 

Niestety dla mnie sens tego zapisu:

Od dnia 1 stycznia 2010 r., wszystkie pojazdy samochodowe powinny

spełniać wymagania techniczne Regulaminu EKG Nr 13 lub Dyrektywy

71/320/EWG...

jest taki, że jak wszystkie pojazdy powinny mieć absi zwalniacz, to od tej reguły nie ma wyjatków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem,że jak to zwykle bywa są różne interpretacje,dzwoniłem tu i tam i większość ma zdanie takie jak ja.No cóż życie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka

 

Nasz doradca twierdzi ze w najnowszym ADR 2011 (dostepny w tej chwili tylko w jez angielskim i niemieckim) jest ten przepis sprecyzowany jasno:

 

Pojazd pow 16 t i pojazd do ciagniecia przyczepy pow 10 t musza miec bez wzgledu na date

 

wiec The Winner is....

mirek.g :ok:ok:ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja byłem na szkoleniu organizowanym przez PISKP i u nich specjalista od ADR tłumaczył to w ten sposób.

 

Zwalniacz

Dotyczy pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej pow 16 t

lub przeznaczonych do ciągnięcia przyczep o DMC pow 10 t zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 30.06.1993r.

 

Od dnia 1 stycznia 2010 r., wszystkie pojazdy samochodowe powinny

spełniać wymagania techniczne Regulaminu EKG Nr 13 lub Dyrektywy

71/320/EWG, wraz ze zmianami obowiązującymi w dniu ich pierwszej

rejestracji. JednakŜe, pojazdy te powinny spełniać co najmniej wymagania

techniczne Regulaminu EKG Nr 13 wraz z ze zmianami serii 06 lub

Dyrektywy 71/320/EWG wraz ze zmianami zawartymi w Dyrektywie

91/422/EWG.

Zwalniacz powinien spełniać wymagania stosownie do badania Typu IIA.

 

Czyli rejestrowane po 1.01.2010 bez wzgledu na masa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak

Pojazd FL

ABS - nie dotyczy poj. < 16 ton

Zwalniacz - nie dotyczy poj. < 16 ton

i sprawdzasz po kolei wymagania dla FL z działu 9.2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam ten temat i mam odczucie jak bym wracał z kościoła po sumie za dwoma babciami ze wsi:

 

Ktoś gdzieś coś mówił ale to nie prawda bo Goździkowa mówiła zupełnie inaczej :shock:

 

Panowie, macie pretensje do ustawodawców że tworżą nieczytelne i różnie interpretowane prawo, ale gdy pisze jak wół że ;

 

Od dnia 1 stycznia 2010 r., wszystkie pojazdy samochodowe powinny

spełniać wymagania techniczne Regulaminu EKG Nr 13 lub Dyrektywy

71/320/EWG

 

to niestety ale większość szuka kwadratowych jaj!

Proszę w tym temacie wrzucić DOKUMENT PAŃSTWOWY( aneks do ADR) który mówi inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież w Umowie ADR dział 9.2 wyżnie napisane , że wymaganie regulaminu NR.13 dotyczy pojazdów o DMC powyżej 16 ton.

Jest to zawężenie wymagań regulaminu tylko do tych pojazdów.

Zwalniacz.thumb.JPG.ae005acd931bee9a502628072af4ea6f.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka

Jak jest tak wyraźnie napisane to dlaczego kolego nie przeczytałeś odnośnika "g" ?

 

A ja odnosze wrazenie ze kolega idac za tymi babciami zapomnial przeczytac do konca co inni pisali.

Tu niestety okazalo sie ze duzo do tego aby uchwycic sens ma tlumaczenie...

a niestety ten przepis zostal niefortunnie przetlumaczony. On czyta te przepisy w orginalnych wydaniach

Tako rzecze nasz doradca - ale byc moze sie myli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tu niestety okazalo sie ze duzo do tego aby uchwycic sens ma tlumaczenie...

a niestety ten przepis zostal niefortunnie przetlumaczony. On czyta te przepisy w orginalnych wydaniach

Tako rzecze nasz doradca - ale byc moze sie myli.

 

Ja się mogę zgodzić z tym że tłumaczenie było błędne bo to akurat w Polsce zdarza się często na gęsto, ALE w tym przypadku powinno być to poprawione w erracie do ADR-ów, a tam nie ma słowem wspomniane o tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka

Ja się mogę zgodzić z tym że tłumaczenie było błędne bo to akurat w Polsce zdarza się często na gęsto, ALE w tym przypadku powinno być to poprawione w erracie do ADR-ów, a tam nie ma słowem wspomniane o tym.

 

Mysle ze teoretycznie tlumaczenie jest OK ale po prostu zagubiono kontekst.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 months later...

Witam!Według najnowszego ADR wymagania odnośnie ABS dotyczy poj sam o dmc.POWYŻEJ 16t oraz poj sam. przystosowanych do ciągnięcia przyczep o dmc POWYŻEJ 10t.

ZWALNIACZ-takie same wymagania jak ABS.Wymagania te dotyczą pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1997r.

I jeszcze jedno ABS muszą posiadać przyczepy(naczepy)o dmc POWYŻEJ 10t.

Część 9 ADR tabelka i uwagi nad tabelką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba masz rację.W takim wypadku jak ja to rozumie poj EXIII AT FL OX muszą posiadać ABS i ZWALNIACZ bez względu na REJESTRACJE a tylko w zależności od DMC.

We wcześniejszym wydaniu ADR jest napisane że OD 1 STYCZNIA 2010 wszystkie pojazdy powinny spełniać wym reg 13 EKG ONZ.

W tej najnowszej wersji już tego zapisu nie ma.Ja to rozumie że jest już 2011r to więc już wszystkie poj muszą to spełniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.