Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czesc

Mam pytanko

Przyjechala na OTB cysterna UN 1268 -

 

do Przewozu Odpadow zawierajacych destylaty ropy naftowej INO

lub produktow naftowych IMO KL3, F1, II

 

Jak to zaklasyfikowac ??? FL na 100% ale czy cos wiecej???

 

Dodam ze cysterna wozi przepracowany olej.

DMC 12000kg - czy musi miec zwalniacz???

Napisano

Jeśli nie ciąga p-py pow 10 ton to nie musi mieć zwalniacza

Napisano

Siemka

Jeśli nie ciąga p-py pow 10 ton to nie musi mieć zwalniacza

 

Ale jakis paragraf na to???

bo ja posilkuje sie:

 

Od dnia 1 stycznia 2010 r., wszystkie pojazdy samochodowe powinny
spełniać wymagania techniczne Regulaminu EKG Nr 13 lub Dyrektywy
71/320/EWG, wraz ze zmianami obowiązującymi w dniu ich pierwszej
rejestracji. JednakŜe, pojazdy te powinny spełniać co najmniej wymagania
techniczne Regulaminu EKG Nr 13 wraz z ze zmianami serii 06 lub
Dyrektywy 71/320/EWG wraz ze zmianami zawartymi w Dyrektywie
91/422/EWG.
Zwalniacz powinien spełniać wymagania stosownie do badania Typu IIA.

 

Dodam ze pojazd to

Renault Midlum z cysterna stala...

Napisano

Interpretacja tego zapisu jest taka,że od 01.01.2010 pojazdy pow 16 ton i przyczepy i pojazdy dociągnięcia p-p pow 10 ton muszą posiadać zwalniacz bez względu na datę.Tak ja to czytam.

Napisano
Tak ja to czytam

 

Niestety dla mnie sens tego zapisu:

Od dnia 1 stycznia 2010 r., wszystkie pojazdy samochodowe powinny

spełniać wymagania techniczne Regulaminu EKG Nr 13 lub Dyrektywy

71/320/EWG...

jest taki, że jak wszystkie pojazdy powinny mieć absi zwalniacz, to od tej reguły nie ma wyjatków.

Napisano

Wiem,że jak to zwykle bywa są różne interpretacje,dzwoniłem tu i tam i większość ma zdanie takie jak ja.No cóż życie. :)

Napisano

Siemka

 

Nasz doradca twierdzi ze w najnowszym ADR 2011 (dostepny w tej chwili tylko w jez angielskim i niemieckim) jest ten przepis sprecyzowany jasno:

 

Pojazd pow 16 t i pojazd do ciagniecia przyczepy pow 10 t musza miec bez wzgledu na date

 

wiec The Winner is....

mirek.g :ok:ok:ok

Napisano

Witam ja byłem na szkoleniu organizowanym przez PISKP i u nich specjalista od ADR tłumaczył to w ten sposób.

 

Zwalniacz

Dotyczy pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej pow 16 t

lub przeznaczonych do ciągnięcia przyczep o DMC pow 10 t zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 30.06.1993r.

 

Od dnia 1 stycznia 2010 r., wszystkie pojazdy samochodowe powinny

spełniać wymagania techniczne Regulaminu EKG Nr 13 lub Dyrektywy

71/320/EWG, wraz ze zmianami obowiązującymi w dniu ich pierwszej

rejestracji. JednakŜe, pojazdy te powinny spełniać co najmniej wymagania

techniczne Regulaminu EKG Nr 13 wraz z ze zmianami serii 06 lub

Dyrektywy 71/320/EWG wraz ze zmianami zawartymi w Dyrektywie

91/422/EWG.

Zwalniacz powinien spełniać wymagania stosownie do badania Typu IIA.

 

Czyli rejestrowane po 1.01.2010 bez wzgledu na masa.

Napisano

Tak

Pojazd FL

ABS - nie dotyczy poj. < 16 ton

Zwalniacz - nie dotyczy poj. < 16 ton

i sprawdzasz po kolei wymagania dla FL z działu 9.2

Napisano

Tak czytam ten temat i mam odczucie jak bym wracał z kościoła po sumie za dwoma babciami ze wsi:

 

Ktoś gdzieś coś mówił ale to nie prawda bo Goździkowa mówiła zupełnie inaczej :shock:

 

Panowie, macie pretensje do ustawodawców że tworżą nieczytelne i różnie interpretowane prawo, ale gdy pisze jak wół że ;

 

Od dnia 1 stycznia 2010 r., wszystkie pojazdy samochodowe powinny

spełniać wymagania techniczne Regulaminu EKG Nr 13 lub Dyrektywy

71/320/EWG

 

to niestety ale większość szuka kwadratowych jaj!

Proszę w tym temacie wrzucić DOKUMENT PAŃSTWOWY( aneks do ADR) który mówi inaczej.

Napisano

Przecież w Umowie ADR dział 9.2 wyżnie napisane , że wymaganie regulaminu NR.13 dotyczy pojazdów o DMC powyżej 16 ton.

Jest to zawężenie wymagań regulaminu tylko do tych pojazdów.

Zwalniacz.thumb.JPG.ae005acd931bee9a502628072af4ea6f.JPG

Napisano

Jak jest tak wyraźnie napisane to dlaczego kolego nie przeczytałeś odnośnika "g" ?

Napisano

Siemka

Jak jest tak wyraźnie napisane to dlaczego kolego nie przeczytałeś odnośnika "g" ?

 

A ja odnosze wrazenie ze kolega idac za tymi babciami zapomnial przeczytac do konca co inni pisali.

Tu niestety okazalo sie ze duzo do tego aby uchwycic sens ma tlumaczenie...

a niestety ten przepis zostal niefortunnie przetlumaczony. On czyta te przepisy w orginalnych wydaniach

Tako rzecze nasz doradca - ale byc moze sie myli.

Napisano

 

Tu niestety okazalo sie ze duzo do tego aby uchwycic sens ma tlumaczenie...

a niestety ten przepis zostal niefortunnie przetlumaczony. On czyta te przepisy w orginalnych wydaniach

Tako rzecze nasz doradca - ale byc moze sie myli.

 

Ja się mogę zgodzić z tym że tłumaczenie było błędne bo to akurat w Polsce zdarza się często na gęsto, ALE w tym przypadku powinno być to poprawione w erracie do ADR-ów, a tam nie ma słowem wspomniane o tym.

Napisano

Siemka

Ja się mogę zgodzić z tym że tłumaczenie było błędne bo to akurat w Polsce zdarza się często na gęsto, ALE w tym przypadku powinno być to poprawione w erracie do ADR-ów, a tam nie ma słowem wspomniane o tym.

 

Mysle ze teoretycznie tlumaczenie jest OK ale po prostu zagubiono kontekst.

  • 8 months later...
Napisano

Witam!Według najnowszego ADR wymagania odnośnie ABS dotyczy poj sam o dmc.POWYŻEJ 16t oraz poj sam. przystosowanych do ciągnięcia przyczep o dmc POWYŻEJ 10t.

ZWALNIACZ-takie same wymagania jak ABS.Wymagania te dotyczą pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1997r.

I jeszcze jedno ABS muszą posiadać przyczepy(naczepy)o dmc POWYŻEJ 10t.

Część 9 ADR tabelka i uwagi nad tabelką.

Napisano
.Wymagania te dotyczą pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1997r.

I

.

 

A w którym miejscu jest to napisane ???

Napisano

Odnośnie DMC to w tabelce(9.2.3.1 układ przeciwpoślizgowy)

Odnośnie daty to przed tabelką(9.2.1.1)

Napisano

Odnośnie daty to przed tabelką(9.2.1.1)

 

ale to w przypadku pojazdów innych niż EXII EXIII FL OX TA

z tego co ja zrozumiałem

Napisano

Chyba masz rację.W takim wypadku jak ja to rozumie poj EXIII AT FL OX muszą posiadać ABS i ZWALNIACZ bez względu na REJESTRACJE a tylko w zależności od DMC.

We wcześniejszym wydaniu ADR jest napisane że OD 1 STYCZNIA 2010 wszystkie pojazdy powinny spełniać wym reg 13 EKG ONZ.

W tej najnowszej wersji już tego zapisu nie ma.Ja to rozumie że jest już 2011r to więc już wszystkie poj muszą to spełniać.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.