Skocz do zawartości

Ogranicznik Prędkości


mmiodzio

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy to do jakiej predkości ma być ten ogranicznik do 90 km/h czy do 95 km/h. Powiem szczerze że nie pamietam. Jest to potrzebne na wczoraj ,jutro kolega zdaje praktyczny a ja nie wiem jak mu pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie robię ,tak mi jeden koleś namieszał ,że sam zgłupiałem. Ale dzięki.

 

[ Dodano: 22-02-2011, 21:35 ]

Dobra mam ,jest w części B za tabelą 9 pod puntem 9.2.5. Zgadza się do 90 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się do 90 km/h.

 

Jest w przepisach jak wyżej, jednak przeważnie ogranicznik sterowany jest z tachografu, a te urządzenia nie mają sztywnych nastawów. Z tego co pamiętam mogą mieć odchyłkę +/- 4 km/h. Jeśli ktoś pracuje w serwisie tachografów niech sprostuje, jeśli się mylę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie kombinujecie z tymi prędkościami.

 

PORD Art. 66 ust. 1a

1a. Autobus, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i ciągniksamochodowy, dla którego określono dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów powyżej 3,5 t,powinny być wyposażone w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lubjednostkę przez niego upoważnioną, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 100 km/h, a

samochodu ciężarowego i ciągnika samochodowego do 90 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...
Strasznie kombinujecie z tymi prędkościami.

 

PORD Art. 66 ust. 1a

1a. Autobus, samochód cięŜarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i ciągniksamochodowy, dla którego określono dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów powyŜej 3,5 t,powinny być wyposaŜone w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lubjednostkę przez niego upowaŜnioną, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 100 km/h, a

samochodu cięŜarowego i ciągnika samochodowego do 90 km/h.

 

Czy zatem autobus zwykły (nie 100) ma mieć ogranicznik do 100km/h ? Tak wynika z przepisu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są autobusy, które nie muszą mieć ograniczników. Żadnych.

I ostatnio jest ich coraz więcej. Dlaczego? Skrzynie biegów mają coraz więcej przełożeń dzięki czemu silnik pracuje tylko w pasmie optymalnego momentu obrotowego. Nie może przekroczyć maks. obrotów (ograniczony przez ECU silnika), a na najwyższym przełożeniu nie przekracza w ten sposób 100 km/h. Wtedy ogranicznik nie jest wymagany, tak samo jak homologacja na ogranicznik prędkości.

 

Ponadto według Regulaminu 89 w żadnym momencie autobus nie moze przekroczyć 100,0 km/h - co z reguły oznacza, że prędkość ustabilizowana wynosi 96-97 km/h. Nie ma możliwości nawet chwilowego przekroczenia tej prędkości.

 

Jeśli jakikolwiek pojazd posiada homologację według tego regulaminu - musi być widoczny numer homologacji na pojeździe. Zresztą ta zasada dotyczy każdego regulaminu ONZ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są autobusy, które nie muszą mieć ograniczników. Żadnych.

 

No tak - ale ten fakt (że konstrukcyjnie nie rozwija 100km/h) musi coś potwierdzać... Homologacja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

homologacja, zgadza się. Najlepiej całopojazdowa i CoC. w Coc punkt 44, w dokumentacji do homologacji punkt. 4,7.

 

Ponadto jeśli w pojeździe widać numer homologacji np. E9 R89 00???? to wiadomo, że był homologowany na ograniczenie prędkości - czyli N2, N3 - max 90; M2, M3 - max 100.

Należy tylko się upewnić, czy jest certyfikat na homologacje, w certyfikacie powinna być informacja o miejscu umieszczenia takiego znaku oraz sposób identyfikacji typu (często przez VIN).

 

Tak bynajmniej jest we wszystkich państwach, które w pelni implementowaly w swoje prawo dyr. 2007/46.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponadto jeśli w pojeździe widać numer homologacji np. E9 R89 00???? to wiadomo, że był homologowany na ograniczenie prędkości - czyli N2, N3 - max 90; M2, M3 - max 100.

 

Niestety, ale diagnostów to nie obchodzi... Mamy mieć kwit na ogranicznik lub kwit, że nie osiąga zadanej prędkości...

 

Tak mamy skonstruowane prawo i nic na to nie zaradzimy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak rozumiem "kwit" w postaci wyciągu z homo by Ci starczył?

 

Jeśli jest w nim określona prędkość max lub informacje o ograniczniku to jak najbardziej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tabelce 996 jest mowa tylko o tabliczce, a i sprawdzenie też daje wiele do życzenia.

Jeśli chodzi o konstrukcję to tylko homo lub papier od producenta, ewentualnie rzeczoznawca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.