krystek. Napisano 25 Luty 2011 Share Napisano 25 Luty 2011 witam, proszę o pomoc dość często zdarzają mi się przypadki gdzie przyjeżdza ktoś na badanie VAT 2 samochodem typu VAN przerobionym na dodatkowy rząd siedzeń - 6-7 osób wersja ciężarowa np Ducato Master tu nie ma problemu ale gorzej jest przy mniejszych pojazdach jak Renault Trafic czy VW T5. Owszem badanie powinien przejść ale ilość miejsca na nogi = ok 5-8mm. Oczywiście fotele posiadają możliwość późniejszego przestawienia po badaniu. Co Wy na to jak do tego podejść ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 25 Luty 2011 Share Napisano 25 Luty 2011 Ja na to N - przecież są oryginalne mocowania foteli i ściany więc fotel musi mieć regulację od min do max. Generalnie bardzo mało, wręcz znikomo aut łapie się na VAT2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krystek. Napisano 25 Luty 2011 Autor Share Napisano 25 Luty 2011 no właśnie jest to samochód przerobiony przez firmę nadwoziową która dostawiła ten rząd foteli. Faktem jest ze firma ta ma na tą zabudowę homologację ministerialną. Fakt jest jeden w momoencie ustawienia foteli na VAT nie ma miejsca na nogi. Po badaniu fotele przestawia się dalej by można było normalnie jechać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 25 Luty 2011 Share Napisano 25 Luty 2011 A ściana też się przesuwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krystek. Napisano 26 Luty 2011 Autor Share Napisano 26 Luty 2011 tak ściana grodziowa też się przesuwa tzn ma możliwość trwałego zamontowania w dwóch pozycjach tak jak fotele czyli tak by samochód przeszedł badanie VAT wtedy nie da się tam wsiąść a jak smochód przejdzie badanie VAT wtedy przestawiają sobie siedzenie i kratę by móc normalnie jechać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz1971 Napisano 26 Luty 2011 Share Napisano 26 Luty 2011 Do mnie podjechał klient Trafickiem 6 osobowym z oryginalną ścianą grodziową montowaną chyba w Holandii.Z pomiarów ewidentnie wychodziło 200cm przestrzeń pasażerska i 180 bagażowa,wiec nici z badania VAT. Klient dość mocno się zbulwersował i zadzwonił do handlarza u którego kupił samochód z pretensjami bo w ogłoszeniu wyraźnie wyczytał że spełnia VAT 2. Od nas wyjechał bez badania a za 2 dni wrócił pokazać mi zaświadczenie które uzyskał 300km od nas w miejscu gdzie zakupił pojazd.Okazało się żę tam diagnosta zmierzył przestrzeń ładunkową licząc od schowka który znajduje się pod 2 rzędem siedzeń i wtedy już proporcje pasowały. Rzeczywiście schowek ten jest oddzielony od przestrzeni bagażowej ale czy tak należy do tego podchodzić ?? Jak Wy to widzicie??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 26 Luty 2011 Share Napisano 26 Luty 2011 Okazało się żę tam diagnosta zmierzył przestrzeń ładunkową licząc od schowka który znajduje się pod 2 rzędem siedzeń Sposób mierzenia przy VAT-2 tak jest opisany w ustawie że się bardzo nie podbryknie,ale są tacy co potrafią ,ciekawe jakby mu kazał przesunąć "ścianę" do punktu od którego mierzył jakby to wykonał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz1971 Napisano 26 Luty 2011 Share Napisano 26 Luty 2011 To samo powiedziałem klientowi,pokazałem mu nawet ustawę gdzie wyraźnie pisze że mierzymy od miejsca w którym można przystawić PIONOWĄ ścianę ,ale nie przemawiało. Teraz ma badanie które oddał do skarbówki a ktoś w południowo-zachodniej Polsce pewnie niedługo na tym zmoczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 26 Luty 2011 Share Napisano 26 Luty 2011 tak ściana grodziowa też się przesuwa tzn ma możliwość trwałego zamontowania w dwóch pozycjach tak jak fotele czyli któreś z miejsc mocowania siedzeń nie jest fabryczne, zapewne te do badania VAT, jak dla mnie N Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 26 Luty 2011 Share Napisano 26 Luty 2011 Faktem jest ze firma ta ma na tą zabudowę homologację ministerialną. Taaaak???? Czyli przekłada całe płyty podłogowe? Albo uzyskuje homologację producenta na punkty kotwiczenia? Sorki, ale nie wierz we wszystkie bajki które opowiadają klienci... Dla mnie sprawa jest prosta - po pierwsze, nieoryginalne punkty kotwiczenia foteli, - po drugie jeśli nie można usiąść to nie jest miejsce siedzące, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 26 Luty 2011 Share Napisano 26 Luty 2011 pewnie niedługo na tym zmoczy albo i nie ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krystek. Napisano 26 Luty 2011 Autor Share Napisano 26 Luty 2011 co do nieoryginalnych punktów kotwiczenia to juz sprawa PIMOT i ITS jak juz wspomniałem firma dokonująca przebudowy z 3 na 6 osób ma homologację sposób montażu foteli w nieoryginalnych punktach przeszedł przez pimot i its. To ze fotele nie są zamontowane w nieoryginalnych punktach nie oznacza że trzeba kolesia wygonić. Jeżeli ma homologację na zabudowę wszystko jest ok. A co do miejsca na nogi to się zgadzam jeżeli nie ma miejsca nanogi to nie jest miejsce siedzące. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 26 Luty 2011 Share Napisano 26 Luty 2011 To ze fotele nie są zamontowane w nieoryginalnych punktach nie oznacza że trzeba kolesia wygonić. Może mu jeszcze pogratulować głupoty? Wynik badania N i tyle... Jeżeli ma homologację na zabudowę wszystko jest ok. Wybacz, ale jeszcze czegoś takiego nie widziałem w przypadku dołożenia foteli i podejrzewam, że nie zobaczę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 26 Luty 2011 Share Napisano 26 Luty 2011 że nie zobaczę Pewny jesteś....Konczysz z zawodem diagnosty... Ja tez kiedys tak myslałem ze juz nic w zyciu nie moze mnie zaskoczyć/wiadomo-wiek... /ale zmieniłem zdanie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOSPOL Napisano 26 Luty 2011 Share Napisano 26 Luty 2011 Po prostu chore państwo. Unie już dwa razy ostrzegła Polskę odnosnie pojazdów VAT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krystek. Napisano 28 Luty 2011 Autor Share Napisano 28 Luty 2011 że nie zobaczę Pewny jesteś....Konczysz z zawodem diagnosty... Ja tez kiedys tak myslałem ze juz nic w zyciu nie moze mnie zaskoczyć/wiadomo-wiek... /ale zmieniłem zdanie.... Psuj wiem co pisze są firmy specjalistyczne które mają homologację na dołożenie drugiego rzędu np w nowym fiacie ducato czy renault master. Rejestracja odbywa się na podstawie wysiągu ze swiadectwa homologacji firmy która dokonała adaptacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 28 Luty 2011 Share Napisano 28 Luty 2011 Psuj wiem co pisze są firmy specjalistyczne które mają homologację na dołożenie drugiego rzędu np w nowym fiacie ducato czy renault master. Rejestracja odbywa się na podstawie wysiągu ze swiadectwa homologacji firmy która dokonała adaptacji Skąd wezmą homologację,same wystawią? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 28 Luty 2011 Share Napisano 28 Luty 2011 Może odbiegnę trochę od tematu. W dobie dzisiejszej technologii "dorobienie" jakiegokolwiek dokumentu nie stwarza żadnego problemu jeśli tylko właściciel jest operatywny i ma odpowiedni sprzęt. Właśnie pogoniłem dzisiaj klienta, który przyjechał na OBT z gazem z idealnie podrobionym dokumentem dopuszczającym zbiornik LPG, tylko data wystawienia 14 czerwiec 2014 nie pasowała. Koleś nieźle poczerwieniał jak zwróciłem uwagę na ten wpis i bardzo szybko wycofał się tłumacząc, że taki papier dostał przy zakupie samochodu -niestety, ludzie potrafią być bezczelni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krystek. Napisano 28 Luty 2011 Autor Share Napisano 28 Luty 2011 Psuj wiem co pisze są firmy specjalistyczne które mają homologację na dołożenie drugiego rzędu np w nowym fiacie ducato czy renault master. Rejestracja odbywa się na podstawie wysiągu ze swiadectwa homologacji firmy która dokonała adaptacji Skąd wezmą homologację,same wystawią? stary gdyby homologacja była lewa to klient by samochodu nie zarejestrował mam na myśli pojazdy nowe nie rejestrowane klient rejestruje samochód przerobiony przez firmę na homologacji nie producenta a firmy która wykonała przeróbkę. System pojazd wychwyci każdy błąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 28 Luty 2011 Share Napisano 28 Luty 2011 Psuj wiem co pisze są firmy specjalistyczne które mają homologację na dołożenie drugiego rzędu np w nowym fiacie ducato czy renault master. Rejestracja odbywa się na podstawie wysiągu ze swiadectwa homologacji firmy która dokonała adaptacji Serio serio???? Jeszcze raz Ci powiem - nie wierz w bajki i opowieści klientów. Jeśli sprawa ma być homologowana to nie firma ma homologację, a musi przerobiony pojazd poddać procesowi ponownej homologacji i podpowiem Ci, że taniej wyjdzie kupić fabryczną wersję z dwoma rzędami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 28 Luty 2011 Share Napisano 28 Luty 2011 mam na myśli pojazdy nowe nie rejestrowane Czyli nie robią na podstawie jakiejś homologacji a robią zabudowy jednostkowe nie wymagające homologacji. I rejestrują jako wyprodukowanie w ilości 1 szt rocznie. A to różnica. Maja po prostu farta albo przychylnych diagnostów i tyle... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 28 Luty 2011 Share Napisano 28 Luty 2011 Może odbiegnę trochę od tematu.W dobie dzisiejszej technologii "dorobienie" jakiegokolwiek dokumentu nie stwarza żadnego problemu jeśli tylko właściciel jest operatywny i ma odpowiedni sprzęt. Właśnie pogoniłem dzisiaj klienta, który przyjechał na OBT z gazem z idealnie podrobionym dokumentem dopuszczającym zbiornik LPG, tylko data wystawienia 14 czerwiec 2014 nie pasowała. Koleś nieźle poczerwieniał jak zwróciłem uwagę na ten wpis i bardzo szybko wycofał się tłumacząc, że taki papier dostał przy zakupie samochodu -niestety, ludzie potrafią być bezczelni myślałem, że tylko na moim terenie takie numery Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 1 Marzec 2011 Share Napisano 1 Marzec 2011 Jeśli sprawa ma być homologowana to nie firma ma homologację, a musi przerobiony pojazd poddać procesowi ponownej homologacji Chyba, że homologacja pojazdu jest 2 etapowa a wówczas na I etap homologację wydaje producent pojazdu a na II firma dokonująca zabudowy pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krystek. Napisano 1 Marzec 2011 Autor Share Napisano 1 Marzec 2011 Jeśli sprawa ma być homologowana to nie firma ma homologację, a musi przerobiony pojazd poddać procesowi ponownej homologacji Chyba, że homologacja pojazdu jest 2 etapowa a wówczas na I etap homologację wydaje producent pojazdu a na II firma dokonująca zabudowy pojazdu. nareszczcie o to mi chodziło - danielg539 homologację 2 etapu posiada producent zabudowy i to na tej podstawie są rejestrowane pojazdy poddane zmianą konstrukcyjnym np zwiększenie ilości miejsc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 1 Marzec 2011 Share Napisano 1 Marzec 2011 producent zabudowy A czy dołożenie "kanapy" i przesunięcie ściany to zabudowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.