Skocz do zawartości

Badanie VAT 2 a ilość miejsca na nogi


krystek.

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

proszę o pomoc dość często zdarzają mi się przypadki gdzie przyjeżdza ktoś na badanie VAT 2 samochodem typu VAN przerobionym na dodatkowy rząd siedzeń - 6-7 osób wersja ciężarowa np Ducato Master tu nie ma problemu ale gorzej jest przy mniejszych pojazdach jak Renault Trafic czy VW T5. Owszem badanie powinien przejść ale ilość miejsca na nogi = ok 5-8mm. Oczywiście fotele posiadają możliwość późniejszego przestawienia po badaniu. Co Wy na to jak do tego podejść ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na to N - przecież są oryginalne mocowania foteli i ściany więc fotel musi mieć regulację od min do max.

Generalnie bardzo mało, wręcz znikomo aut łapie się na VAT2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie jest to samochód przerobiony przez firmę nadwoziową która dostawiła ten rząd foteli. Faktem jest ze firma ta ma na tą zabudowę homologację ministerialną. Fakt jest jeden w momoencie ustawienia foteli na VAT nie ma miejsca na nogi. Po badaniu fotele przestawia się dalej by można było normalnie jechać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ściana grodziowa też się przesuwa tzn ma możliwość trwałego zamontowania w dwóch pozycjach tak jak fotele czyli tak by samochód przeszedł badanie VAT wtedy nie da się tam wsiąść a jak smochód przejdzie badanie VAT wtedy przestawiają sobie siedzenie i kratę by móc normalnie jechać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do mnie podjechał klient Trafickiem 6 osobowym z oryginalną ścianą grodziową montowaną chyba w Holandii.Z pomiarów ewidentnie wychodziło 200cm przestrzeń pasażerska i 180 bagażowa,wiec nici z badania VAT. Klient dość mocno się zbulwersował i zadzwonił do handlarza u którego kupił samochód z pretensjami bo w ogłoszeniu wyraźnie wyczytał że spełnia VAT 2. Od nas wyjechał bez badania a za 2 dni wrócił pokazać mi zaświadczenie które uzyskał 300km od nas w miejscu gdzie zakupił pojazd.Okazało się żę tam diagnosta zmierzył przestrzeń ładunkową licząc od schowka który znajduje się pod 2 rzędem siedzeń i wtedy już proporcje pasowały. Rzeczywiście schowek ten jest oddzielony od przestrzeni bagażowej ale czy tak należy do tego podchodzić ?? Jak Wy to widzicie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się żę tam diagnosta zmierzył przestrzeń ładunkową licząc od schowka który znajduje się pod 2 rzędem siedzeń

Sposób mierzenia przy VAT-2 tak jest opisany w ustawie że się bardzo nie podbryknie,ale są tacy co potrafią ,ciekawe jakby mu kazał przesunąć "ścianę" do punktu od którego mierzył jakby to wykonał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo powiedziałem klientowi,pokazałem mu nawet ustawę gdzie wyraźnie pisze że mierzymy od miejsca w którym można przystawić PIONOWĄ ścianę ,ale nie przemawiało. Teraz ma badanie które oddał do skarbówki a ktoś w południowo-zachodniej Polsce pewnie niedługo na tym zmoczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ściana grodziowa też się przesuwa tzn ma możliwość trwałego zamontowania w dwóch pozycjach tak jak fotele

 

czyli któreś z miejsc mocowania siedzeń nie jest fabryczne, zapewne te do badania VAT, jak dla mnie N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktem jest ze firma ta ma na tą zabudowę homologację ministerialną.

 

Taaaak???? Czyli przekłada całe płyty podłogowe? Albo uzyskuje homologację producenta na punkty kotwiczenia? Sorki, ale nie wierz we wszystkie bajki które opowiadają klienci...

 

Dla mnie sprawa jest prosta

- po pierwsze, nieoryginalne punkty kotwiczenia foteli,

- po drugie jeśli nie można usiąść to nie jest miejsce siedzące,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do nieoryginalnych punktów kotwiczenia to juz sprawa PIMOT i ITS jak juz wspomniałem firma dokonująca przebudowy z 3 na 6 osób ma homologację sposób montażu foteli w nieoryginalnych punktach przeszedł przez pimot i its. To ze fotele nie są zamontowane w nieoryginalnych punktach nie oznacza że trzeba kolesia wygonić. Jeżeli ma homologację na zabudowę wszystko jest ok. A co do miejsca na nogi to się zgadzam jeżeli nie ma miejsca nanogi to nie jest miejsce siedzące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ze fotele nie są zamontowane w nieoryginalnych punktach nie oznacza że trzeba kolesia wygonić.

 

:shock:

 

Może mu jeszcze pogratulować głupoty? Wynik badania N i tyle...

 

Jeżeli ma homologację na zabudowę wszystko jest ok.

 

Wybacz, ale jeszcze czegoś takiego nie widziałem w przypadku dołożenia foteli i podejrzewam, że nie zobaczę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że nie zobaczę

Pewny jesteś....Konczysz z zawodem diagnosty... :?: Ja tez kiedys tak myslałem ze juz nic w zyciu nie moze mnie zaskoczyć/wiadomo-wiek... ;) /ale zmieniłem zdanie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że nie zobaczę

Pewny jesteś....Konczysz z zawodem diagnosty... :?: Ja tez kiedys tak myslałem ze juz nic w zyciu nie moze mnie zaskoczyć/wiadomo-wiek... ;) /ale zmieniłem zdanie....

 

Psuj wiem co pisze są firmy specjalistyczne które mają homologację na dołożenie drugiego rzędu np w nowym fiacie ducato czy renault master. Rejestracja odbywa się na podstawie wysiągu ze swiadectwa homologacji firmy która dokonała adaptacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psuj wiem co pisze są firmy specjalistyczne które mają homologację na dołożenie drugiego rzędu np w nowym fiacie ducato czy renault master. Rejestracja odbywa się na podstawie wysiągu ze swiadectwa homologacji firmy która dokonała adaptacji

 

Skąd wezmą homologację,same wystawią? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może odbiegnę trochę od tematu.

W dobie dzisiejszej technologii "dorobienie" jakiegokolwiek dokumentu nie stwarza żadnego problemu jeśli tylko właściciel jest operatywny i ma odpowiedni sprzęt. Właśnie pogoniłem dzisiaj klienta, który przyjechał na OBT z gazem z idealnie podrobionym dokumentem dopuszczającym zbiornik LPG, tylko data wystawienia 14 czerwiec 2014 nie pasowała. Koleś nieźle poczerwieniał jak zwróciłem uwagę na ten wpis i bardzo szybko wycofał się tłumacząc, że taki papier dostał przy zakupie samochodu -niestety, ludzie potrafią być bezczelni :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psuj wiem co pisze są firmy specjalistyczne które mają homologację na dołożenie drugiego rzędu np w nowym fiacie ducato czy renault master. Rejestracja odbywa się na podstawie wysiągu ze swiadectwa homologacji firmy która dokonała adaptacji

 

Skąd wezmą homologację,same wystawią? :)

 

stary gdyby homologacja była lewa to klient by samochodu nie zarejestrował :) mam na myśli pojazdy nowe nie rejestrowane klient rejestruje samochód przerobiony przez firmę na homologacji nie producenta a firmy która wykonała przeróbkę. System pojazd wychwyci każdy błąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psuj wiem co pisze są firmy specjalistyczne które mają homologację na dołożenie drugiego rzędu np w nowym fiacie ducato czy renault master. Rejestracja odbywa się na podstawie wysiągu ze swiadectwa homologacji firmy która dokonała adaptacji

 

Serio serio???? Jeszcze raz Ci powiem - nie wierz w bajki i opowieści klientów. Jeśli sprawa ma być homologowana to nie firma ma homologację, a musi przerobiony pojazd poddać procesowi ponownej homologacji i podpowiem Ci, że taniej wyjdzie kupić fabryczną wersję z dwoma rzędami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam na myśli pojazdy nowe nie rejestrowane

 

Czyli nie robią na podstawie jakiejś homologacji a robią zabudowy jednostkowe nie wymagające homologacji. I rejestrują jako wyprodukowanie w ilości 1 szt rocznie. A to różnica. Maja po prostu farta albo przychylnych diagnostów i tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może odbiegnę trochę od tematu.

W dobie dzisiejszej technologii "dorobienie" jakiegokolwiek dokumentu nie stwarza żadnego problemu jeśli tylko właściciel jest operatywny i ma odpowiedni sprzęt. Właśnie pogoniłem dzisiaj klienta, który przyjechał na OBT z gazem z idealnie podrobionym dokumentem dopuszczającym zbiornik LPG, tylko data wystawienia 14 czerwiec 2014 nie pasowała. Koleś nieźle poczerwieniał jak zwróciłem uwagę na ten wpis i bardzo szybko wycofał się tłumacząc, że taki papier dostał przy zakupie samochodu -niestety, ludzie potrafią być bezczelni :!:

myślałem, że tylko na moim terenie takie numery :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli sprawa ma być homologowana to nie firma ma homologację, a musi przerobiony pojazd poddać procesowi ponownej homologacji

 

Chyba, że homologacja pojazdu jest 2 etapowa a wówczas na I etap homologację wydaje producent pojazdu a na II firma dokonująca zabudowy pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli sprawa ma być homologowana to nie firma ma homologację, a musi przerobiony pojazd poddać procesowi ponownej homologacji

 

Chyba, że homologacja pojazdu jest 2 etapowa a wówczas na I etap homologację wydaje producent pojazdu a na II firma dokonująca zabudowy pojazdu.

 

nareszczcie o to mi chodziło - danielg539 homologację 2 etapu posiada producent zabudowy i to na tej podstawie są rejestrowane pojazdy poddane zmianą konstrukcyjnym np zwiększenie ilości miejsc :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.