JANUSZ60 Napisano 8 Czerwiec 2011 Share Napisano 8 Czerwiec 2011 No tego "mądrzy panowie" nie przewidzieli Podobnie jak wielu jeszcze innych drobiazgów ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 8 Czerwiec 2011 Share Napisano 8 Czerwiec 2011 pentagram napisał/a: No tego "mądrzy panowie" nie przewidzieli Podobnie jak wielu jeszcze innych drobiazgów ,,, Koledzy nie przesadzajcie W końcu coś muszą wymagać Dziwie się koledze że przy kontroli popełnił taką gafę albo jak to teraz jest to był tylko wypadek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Irenty Napisano 22 Wrzesień 2011 Share Napisano 22 Wrzesień 2011 Koledzy a tak zapytam jaka może być różnica sił hamowania hamulca postojowego między lewym i prawym kołem? bo przepis mówi tylko o hamulcu zasadniczym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 22 Wrzesień 2011 Autor Share Napisano 22 Wrzesień 2011 Bo nie ma zdefiniowanej różnicy ,ma być suma sił zachowana.Ps. jest tak,że rzeczywiście jak jest duża różnica to nie uda się osiągnąc właściwej siły hamowania osi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 22 Wrzesień 2011 Share Napisano 22 Wrzesień 2011 Bo nie ma zdefiniowanej różnicy ,ma być suma sił zachowana.Ps. jest tak,że rzeczywiście jak jest duża różnica to nie uda się osiągnąc właściwej siły hamowania osi. Pozwolę sobie dodać że nie może być sytuacji że którymś z tych kół nie działa ten hamulec. A dla pamięci: sprawdzamy hamowanie tych kół osobno dla każdego koła... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 22 Wrzesień 2011 Autor Share Napisano 22 Wrzesień 2011 Oczywiście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Irenty Napisano 23 Wrzesień 2011 Share Napisano 23 Wrzesień 2011 Pozwolę sobie dodać że nie może być sytuacji że którymś z tych kół nie działa ten hamulec. A dla pamięci: sprawdzamy hamowanie tych kół osobno dla każdego koła... Tak dla każdego z osobna ale na rolkach a nie na płytach, a w takim razie jak różnica między lewym a prawym jest 99% to N czy P ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 23 Wrzesień 2011 Share Napisano 23 Wrzesień 2011 Pozwolę sobie dodać że nie może być sytuacji że którymś z tych kół nie działa ten hamulec. A dla pamięci: sprawdzamy hamowanie tych kół osobno dla każdego koła... Tak dla każdego z osobna ale na rolkach a nie na płytach, a w takim razie jak różnica między lewym a prawym jest 99% to N czy P ? Jeżeli to podczas pomiaru nie masz przrostu siły hamowania ponad opory toczenia to na tej stronie hamulec nie działa więc wtedy wiesz: załącznik nr 1 do rozporządzenia z 18.09.2009 Dz.U. nr 155 z 2009 dział 5.3, tabela 3 punkt 1 .... i wtedy 99% do 1% mozesz sobie pominąć jeśli ten 1% /a raczej tak będzie/ wynika tylko z oprów toczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Irenty Napisano 23 Wrzesień 2011 Share Napisano 23 Wrzesień 2011 wszystko się zgadza tylko piszę bo własnie wczoraj mieliśmy kontrole dwóch panów z TDT i stwierdził, że nie jest określone to w przepisach i może być 99% . To chyba byli na jakiś innych szkoleniach..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 23 Wrzesień 2011 Autor Share Napisano 23 Wrzesień 2011 wszystko się zgadza tylko piszę bo własnie wczoraj mieliśmy kontrole dwóch panów z TDT i stwierdził, że nie jest określone to w przepisach i może być 99% . To chyba byli na jakiś innych szkoleniach..... Teoretycznie mają rację,ale przy wartościach różnicy 1% i 99% to na 100 % nie uzyskasz prawidłowych sił dla h-ca pomocniczego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Irenty Napisano 23 Wrzesień 2011 Share Napisano 23 Wrzesień 2011 Teoretycznie.... to tak jest niestety z dużą częścią naszych przepisów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 23 Wrzesień 2011 Share Napisano 23 Wrzesień 2011 wszystko się zgadza tylko piszę bo własnie wczoraj mieliśmy kontrole dwóch panów z TDT i stwierdził, że nie jest określone to w przepisach i może być 99% . To chyba byli na jakiś innych szkoleniach..... Szkolenie nic nie pomoże jak bakuje logiki myslenia. Tu trzeba pomysleć z czego wynika to ewentualne 99% do 1%. Wynika to z pomiaru czyli, że żeby to stwierdzic , trzeba wykonać pomiar i zanim jeszcze zaczniesz liczyć to już możesz stwierdzić czy jest hamulec na tym kole a jeśli go nie ma to już żadne wyliczenia nie mają sensu bo nie jest spełniony warunek z tabeli Kryteriów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 23 Wrzesień 2011 Share Napisano 23 Wrzesień 2011 Teoretycznie mają rację,ale przy wartościach różnicy 1% i 99% to na 100 % nie uzyskasz prawidłowych sił dla h-ca pomocniczego. Nie był bym wcale tego taki pewien, bo w samochpdach o 3 lub 4 osiach, gdy hamulec postoiowy nie działa na jednym kole a pozostałe hamuja poprawnie to jest duża szansa, że skuteczność hamowania będzie wystarczająca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 23 Wrzesień 2011 Share Napisano 23 Wrzesień 2011 Teoretycznie mają rację,ale przy wartościach różnicy 1% i 99% to na 100 % nie uzyskasz prawidłowych sił dla h-ca pomocniczego. Nie był bym wcale tego taki pewien, bo w samochpdach o 3 lub 4 osiach, gdy hamulec postoiowy nie działa na jednym kole a pozostałe hamuja poprawnie to jest duża szansa, że skuteczność hamowania będzie wystarczająca Jak jedno z tych kół nie hamuje to spełnienie WSH nie ma żadnego znaczenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 23 Wrzesień 2011 Share Napisano 23 Wrzesień 2011 Jak jedno z tych kół nie hamuje to spełnienie WSH nie ma żadnego znaczenia... Tom nie ulega watpliwości! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mr.kajak Napisano 29 Listopad 2012 Share Napisano 29 Listopad 2012 To z tabeli usterek dla osobówki z dzwignią wybierać usterki z hamulca awaryjnego czy postojowego w końcu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mamil_km Napisano 28 Marzec 2013 Share Napisano 28 Marzec 2013 Koledzy, chętnie odświeżę temat, ponieważ przygotowuję się do egz. powoli robi się mi już mętlik w głowie ale do rzeczy : samochód osobowy musi posiadać hamulec roboczy, awaryjny , postojowy - nie wymagany jeśli awaryjny spełnia warunki dla postojowego. Maksymalna różnica dla hamulca roboczego wynosi 30%, mierzymy na raz oba koła. Maksymalna różnica sił hamowania dla awaryjnego wynosi również 30% i mierzymy oddzielnie dla każdego koła. Pomiar sił dla hamulca postojowego również mierzymy oddzielnie z tym , że nie musi być spełniony warunek 30% różnicy, hamulec musi wykazać się odpowiednią skutecznością. I niby wszystko jasne ale, gdy zaciągamy tzw. ręczny w większości aut zapala się na desce kontrolka "P" mówiąca nam , że używamy hamulca postojowego. Pytanie pod kątem egzaminu jak sprawdzić hamulec awaryjny skoro "ręczny" to postojowy. Wiem , że to niby głupie ale panowie z TDT potrafią być bardzo dociekliwi na egz., jak również skrupulatni przy sprawdzaniu opisowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crackers Napisano 28 Marzec 2013 Share Napisano 28 Marzec 2013 Maksymalna różnica dla hamulca roboczego wynosi 70%, mierzymy na raz oba koła30%,słabsza siła musi mieć 70% siły większej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mamil_km Napisano 28 Marzec 2013 Share Napisano 28 Marzec 2013 Tak, źle to ująłem chodzi mi bardziej o różnicę pomiędzy awaryjnym a postojowym, gdy na desce jest kontrolka "P". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 28 Marzec 2013 Share Napisano 28 Marzec 2013 Co Cię obchodzi jaka kontrolka się zapala na desce. Jeśli awaryjny i postojowy to jeden hamulec mierzysz zgodnie z przepisami czyli musi spełniać warunki dla awaryjnego. Jeśli spełnia to dla postojowego również. Kontrolka jest informacją dla kierującego, że ma zaciągnięty "ręczny", nie dla ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mamil_km Napisano 29 Marzec 2013 Share Napisano 29 Marzec 2013 O tyle mnie to interesuje , żeby potem na egzaminie nie wchodzić w głupie rozmowy na temat tego jaki hamulec mierzę i dlaczego twierdzę , że awaryjny skoro na desce jest "P". Potem w życiu to co się będzie zapalać czy "!" czy "P" mnie nie będzie już tak bardzo interesować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 29 Marzec 2013 Share Napisano 29 Marzec 2013 O tyle mnie to interesuje , żeby potem na egzaminie nie wchodzić w głupie rozmowy na temat tego jaki hamulec mierzę i dlaczego Skoro rozróżniasz układy hamulcowe i ich rolę w pojeździe, to na pytanie egzaminatora jesteś w stanie odpowiedzieć dlaczego zapala się taka a nie inna kontrolka. Egzaminator może skierować takie pytanie, aby się upewnić czy człowiek stojący przed nim rozumie co robi a nie tylko "ciąga za wajchy" bo tak mu pokazali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mamil_km Napisano 29 Marzec 2013 Share Napisano 29 Marzec 2013 Pytanie pod egzamin: jak zmierzyć siłę nacisku na dźwignię hamulca awaryjnego w samochodzie z elektrycznym np. Passat b6 ? No chyba że w tym aucie jest inny układ spełniający funkcję hamulca awaryjnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Broker Napisano 29 Marzec 2013 Share Napisano 29 Marzec 2013 Panowie, kolega Andrzej 1971 opisał w sposób wyczerpujący działanie tych dwóch hamulców, a wy ty jakieś nowe tezy tworzycie. Jak ktoś to czyta to się zastanawia czy przypadkiem nie robicie czytelnikom wody z mózgu -przecież to forum diagnostyczne a nie obiadek u babci Koledze należy się piwo za ta wypowiedz,panowie zaczynają tworzyć nowe przepisy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 29 Marzec 2013 Share Napisano 29 Marzec 2013 O tyle mnie to interesuje , żeby potem na egzaminie nie wchodzić w głupie rozmowy na temat tego jaki hamulec mierzę i dlaczego twierdzę , że awaryjny skoro na desce jest "P".Ty masz wiedzieć dlaczego mierzysz ten hamulec i w jaki sposób to robić. Jak to będziesz wiedział, to znaczenie kontrolki samo się nasunie. Panowie, kolega Andrzej 1971 opisał w sposób wyczerpujący działanie tych dwóch hamulców, a wy ty jakieś nowe tezy tworzycie. Jak ktoś to czyta to się zastanawia czy przypadkiem nie robicie czytelnikom wody z mózgu -przecież to forum diagnostyczne a nie obiadek u babci Koledze należy się piwo za ta wypowiedz,panowie zaczynają tworzyć nowe przepisy Tak nie do końca, bo trochę się kolega Janusz1971 (nie Andrzej jak napisał skowerek) mija z prawdą. W przypadku połączonego awaryjnego/postojowego w tzw. ręcznym po to mierzymy siły hamowania i różnice pomiędzy kołami, żeby określić czy w przypadku użycia tegoż hamulca pojazd nie zmieni w znaczący sposób toru jazdy (to jest te 30%). Jest jeszcze kilka innych faktów przeczących teorii kolegi, ale je można wywnioskować czytając choćby definicję hamulca awaryjnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.