Skocz do zawartości

Róznica hamulec postojowy a awaryjny


mirek.g

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 76
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • danielg539

    8

  • abcs

    6

  • Glabus

    6

  • mamil_km

    5

pentagram napisał/a:

No tego "mądrzy panowie" nie przewidzieli :evil::shoot:

 

 

Podobnie jak wielu jeszcze innych drobiazgów ,,,

 

Koledzy nie przesadzajcie :)

W końcu coś muszą wymagać :-)

Dziwie się koledze że przy kontroli popełnił taką gafę albo jak to teraz jest to był tylko wypadek :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Koledzy a tak zapytam jaka może być różnica sił hamowania hamulca postojowego między lewym i prawym kołem? bo przepis mówi tylko o hamulcu zasadniczym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo nie ma zdefiniowanej różnicy ,ma być suma sił zachowana.Ps. jest tak,że rzeczywiście jak jest duża różnica to nie uda się osiągnąc właściwej siły hamowania osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo nie ma zdefiniowanej różnicy ,ma być suma sił zachowana.Ps. jest tak,że rzeczywiście jak jest duża różnica to nie uda się osiągnąc właściwej siły hamowania osi.

 

Pozwolę sobie dodać że nie może być sytuacji że którymś z tych kół nie działa ten hamulec.

A dla pamięci: sprawdzamy hamowanie tych kół osobno dla każdego koła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie dodać że nie może być sytuacji że którymś z tych kół nie działa ten hamulec.

A dla pamięci: sprawdzamy hamowanie tych kół osobno dla każdego koła...

Tak dla każdego z osobna ale na rolkach a nie na płytach, a w takim razie jak różnica między lewym a prawym jest 99% to N czy P ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie dodać że nie może być sytuacji że którymś z tych kół nie działa ten hamulec.

A dla pamięci: sprawdzamy hamowanie tych kół osobno dla każdego koła...

Tak dla każdego z osobna ale na rolkach a nie na płytach, a w takim razie jak różnica między lewym a prawym jest 99% to N czy P ?

 

Jeżeli to podczas pomiaru nie masz przrostu siły hamowania ponad opory toczenia to na tej stronie hamulec nie działa więc wtedy wiesz:

załącznik nr 1 do rozporządzenia z 18.09.2009 Dz.U. nr 155 z 2009

dział 5.3, tabela 3 punkt 1 ....

i wtedy 99% do 1% mozesz sobie pominąć jeśli ten 1% /a raczej tak będzie/ wynika tylko z oprów toczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko się zgadza tylko piszę bo własnie wczoraj mieliśmy kontrole dwóch panów z TDT i stwierdził, że nie jest określone to w przepisach i może być 99% :). To chyba byli na jakiś innych szkoleniach..... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko się zgadza tylko piszę bo własnie wczoraj mieliśmy kontrole dwóch panów z TDT i stwierdził, że nie jest określone to w przepisach i może być 99% :) . To chyba byli na jakiś innych szkoleniach..... :D

 

Teoretycznie mają rację,ale przy wartościach różnicy 1% i 99% to na 100 % nie uzyskasz prawidłowych sił dla h-ca pomocniczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko się zgadza tylko piszę bo własnie wczoraj mieliśmy kontrole dwóch panów z TDT i stwierdził, że nie jest określone to w przepisach i może być 99% :). To chyba byli na jakiś innych szkoleniach..... :D

 

Szkolenie nic nie pomoże jak bakuje logiki myslenia.

Tu trzeba pomysleć z czego wynika to ewentualne 99% do 1%.

Wynika to z pomiaru czyli, że żeby to stwierdzic , trzeba wykonać pomiar i zanim jeszcze zaczniesz liczyć to już możesz stwierdzić czy jest hamulec na tym kole a jeśli go nie ma to już żadne wyliczenia nie mają sensu bo nie jest spełniony warunek z tabeli Kryteriów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie mają rację,ale przy wartościach różnicy 1% i 99% to na 100 % nie uzyskasz prawidłowych sił dla h-ca pomocniczego.

 

Nie był bym wcale tego taki pewien, bo w samochpdach o 3 lub 4 osiach, gdy hamulec postoiowy nie działa na jednym kole a pozostałe hamuja poprawnie to jest duża szansa, że skuteczność hamowania będzie wystarczająca :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie mają rację,ale przy wartościach różnicy 1% i 99% to na 100 % nie uzyskasz prawidłowych sił dla h-ca pomocniczego.

 

Nie był bym wcale tego taki pewien, bo w samochpdach o 3 lub 4 osiach, gdy hamulec postoiowy nie działa na jednym kole a pozostałe hamuja poprawnie to jest duża szansa, że skuteczność hamowania będzie wystarczająca :cool:

 

Jak jedno z tych kół nie hamuje to spełnienie WSH nie ma żadnego znaczenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...
  • 3 months later...

Koledzy, chętnie odświeżę temat, ponieważ przygotowuję się do egz. powoli robi się mi już mętlik w głowie ale do rzeczy :

samochód osobowy musi posiadać hamulec roboczy, awaryjny , postojowy - nie wymagany jeśli awaryjny spełnia warunki dla postojowego. Maksymalna różnica dla hamulca roboczego wynosi 30%, mierzymy na raz oba koła. Maksymalna różnica sił hamowania dla awaryjnego wynosi również 30% i mierzymy oddzielnie dla każdego koła. Pomiar sił dla hamulca postojowego również mierzymy oddzielnie z tym , że nie musi być spełniony warunek 30% różnicy, hamulec musi wykazać się odpowiednią skutecznością. I niby wszystko jasne ale, gdy zaciągamy tzw. ręczny w większości aut zapala się na desce kontrolka "P" mówiąca nam , że używamy hamulca postojowego. Pytanie pod kątem egzaminu jak sprawdzić hamulec awaryjny skoro "ręczny" to postojowy. Wiem , że to niby głupie ale panowie z TDT potrafią być bardzo dociekliwi na egz., jak również skrupulatni przy sprawdzaniu opisowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maksymalna różnica dla hamulca roboczego wynosi 70%, mierzymy na raz oba koła
30%,słabsza siła musi mieć 70% siły większej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co Cię obchodzi jaka kontrolka się zapala na desce. Jeśli awaryjny i postojowy to jeden hamulec mierzysz zgodnie z przepisami czyli musi spełniać warunki dla awaryjnego. Jeśli spełnia to dla postojowego również. Kontrolka jest informacją dla kierującego, że ma zaciągnięty "ręczny", nie dla ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tyle mnie to interesuje , żeby potem na egzaminie nie wchodzić w głupie rozmowy na temat tego jaki hamulec mierzę i dlaczego twierdzę , że awaryjny skoro na desce jest "P". Potem w życiu to co się będzie zapalać czy "!" czy "P" mnie nie będzie już tak bardzo interesować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tyle mnie to interesuje , żeby potem na egzaminie nie wchodzić w głupie rozmowy na temat tego jaki hamulec mierzę i dlaczego

Skoro rozróżniasz układy hamulcowe i ich rolę w pojeździe, to na pytanie egzaminatora jesteś w stanie odpowiedzieć dlaczego zapala się taka a nie inna kontrolka. Egzaminator może skierować takie pytanie, aby się upewnić czy człowiek stojący przed nim rozumie co robi a nie tylko "ciąga za wajchy" bo tak mu pokazali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie pod egzamin: jak zmierzyć siłę nacisku na dźwignię hamulca awaryjnego w samochodzie z elektrycznym np. Passat b6 ? No chyba że w tym aucie jest inny układ spełniający funkcję hamulca awaryjnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, kolega Andrzej 1971 opisał w sposób wyczerpujący działanie tych dwóch hamulców, a wy ty jakieś nowe tezy tworzycie. Jak ktoś to czyta to się zastanawia czy przypadkiem nie robicie czytelnikom wody z mózgu -przecież to forum diagnostyczne a nie obiadek u babci :?

 

Koledze należy się piwo za ta wypowiedz,panowie zaczynają tworzyć nowe przepisy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tyle mnie to interesuje , żeby potem na egzaminie nie wchodzić w głupie rozmowy na temat tego jaki hamulec mierzę i dlaczego twierdzę , że awaryjny skoro na desce jest "P".
Ty masz wiedzieć dlaczego mierzysz ten hamulec i w jaki sposób to robić. Jak to będziesz wiedział, to znaczenie kontrolki samo się nasunie.
Panowie, kolega Andrzej 1971 opisał w sposób wyczerpujący działanie tych dwóch hamulców, a wy ty jakieś nowe tezy tworzycie. Jak ktoś to czyta to się zastanawia czy przypadkiem nie robicie czytelnikom wody z mózgu -przecież to forum diagnostyczne a nie obiadek u babci :?

 

Koledze należy się piwo za ta wypowiedz,panowie zaczynają tworzyć nowe przepisy

Tak nie do końca, bo trochę się kolega Janusz1971 (nie Andrzej jak napisał skowerek) mija z prawdą. W przypadku połączonego awaryjnego/postojowego w tzw. ręcznym po to mierzymy siły hamowania i różnice pomiędzy kołami, żeby określić czy w przypadku użycia tegoż hamulca pojazd nie zmieni w znaczący sposób toru jazdy (to jest te 30%). Jest jeszcze kilka innych faktów przeczących teorii kolegi, ale je można wywnioskować czytając choćby definicję hamulca awaryjnego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.