Diagnose Napisano 2 Marzec 2011 Share Napisano 2 Marzec 2011 Witam kolegów.Mam pytanie zjawił się u mnie klient z Microcar Virgo 3 na okresowe przed pierwszą rejestracją.Czy ktoś już rejestrował podobny pojazd??W dokumentach jest zapis jako czterokołowy pojazd mechaniczny lekki L2. DMC 620 kg a masa własna 370. Proszę o podpowiedż. Z góry dziękuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 2 Marzec 2011 Share Napisano 2 Marzec 2011 Z tego co przedstawiłeś to samochodowy inny-czterokołowiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 2 Marzec 2011 Share Napisano 2 Marzec 2011 Pojazd został zaliczony do kategorji homologacyjnej L2, czyli do motorowerów ale nasze przepisy nie przewidziały, że motorower może być 4 kołwy. Pod czterokoowca (quada), też to nie podchodzi, bo ma za duże DMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diagnose Napisano 24 Marzec 2011 Autor Share Napisano 24 Marzec 2011 Z tego co przedstawiłeś to samochodowy inny-czterokołowiec Ale czterokołowiec lekki??Wrzucam Skan dowodu rejestracyjnego i wyciągu ze świadectwa homologacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 24 Marzec 2011 Share Napisano 24 Marzec 2011 Miałem podobny u siebie z "próba" rejestracji (sprowadzony z zagranicy) powiedziałem że jak spełni warunki to jako samochodowy inny, podrodzaj inny tylko może być, ale klientka się upierała że chce jako motorower. To pożyczyłem jej szczęścia i pożegnałem grzecznie Jak się potem okazało ta Pani nie mogła zdać egzaminu na prawko (kilkanaście podejść) dlatego chciała to jako motorower (wiadomo po co ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 24 Marzec 2011 Share Napisano 24 Marzec 2011 Ale czterokołowiec lekki? Jeżeli dobrze rozumiem ichni język to niestety nie może być lekki bo jego pojemność przekracza 50ccm i na trzecim skanie masa własna przekracza 350kg. Więc pozostaje czterokołowiec lub inny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diagnose Napisano 24 Marzec 2011 Autor Share Napisano 24 Marzec 2011 Ale czterokołowiec lekki? Jeżeli dobrze rozumiem ichni język to niestety nie może być lekki bo jego pojemność przekracza 50ccm i na trzecim skanie masa własna przekracza 350kg. Więc pozostaje czterokołowiec lub inny. Klient podpierał sie tym "lekkie pojazdy czterokołowe, których masa bez obciążenia nie przekracza 350 kg (kategoria L6e)," w świadectwie homologacji jest wpis 350 kg a w dowodzie rejestracyjnym 370 kg jeżeli chodzi o masę własną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 25 Marzec 2011 Share Napisano 25 Marzec 2011 w świadectwie homologacji jest wpis 350 kg a w dowodzie rejestracyjnym 370 kg jeżeli chodzi o masę własną Do rzeczoznawcy. Klient podpierał sie tym A Ty tym "...pojemność skokowa nie przekracza 50 ccm", na drugim i trzecim skanie masz 50,5ccm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dyzio071 Napisano 28 Marzec 2011 Share Napisano 28 Marzec 2011 Witam przegladnalem wszystkie dokumenty ze skanu , jako motorower odpada wedlug nowej dyrektywy nie ma 4 kolowych motorowerow juz ,owszem byly, pojazd samochodowy inny czterokolowiec lekki musi spelniac 3 kryteria , pojemnosc do 50ccm z zaplonem iskrowym czyli benzyna, lub z zaplonem samoczynnym do 4 kw , predkosc max 45km/h oraz mase nie moze przekraczac 350kg ale nie jest to masa wlasna tylko masa bez obciazenia czyli bez plynow olejow , jezeli w homologacji bez plynow nie przekracza 350kg badz jest rowny 350kg jest to czterokolowiec lekki ,wedlug tych dokumentow jest to lekki , dyrektywy homologacji w uni europejskiej sa takie same u nas , producenci specjalnie produkuja takie pojazdy pod dyrektywy , czyli jest to l6e i klient ma racje , porostu nie nadazamy za unia a u nas te pojazdy to nowosc a w europie to zadna nowosc , nie jest to quad a quadrycik a tutaj prawo: Rozporządzenie ministra infrastruktury z dnia 28 lipca 2005 r. (z późniejszymi zmianami) dotyczące homologacji typu pojazdów samochodowych mających dwa lub trzy koła, niektórych pojazdów samochodowych mających cztery koła oraz motorowerów, opublikowane w DzU z dnia 25 sierpnia 2005 r. w załączniku nr 1 ust. 2 pkt 1 i 2 wyróżnia dwie kategorie, które leżą w zakresie naszych zainteresowań. „2. Niniejsze rozporządzenie stosuje się również do pewnej grupy czterokołowych pojazdów samochodowych, które w zależności od cech określa się jako: 1) lekkie pojazdy czterokołowe, których masa bez obciążenia nie przekracza 350 kg (kategoria L6e), nie wliczając w to masy akumulatorów w przypadku pojazdów elektrycznych, i których maksymalna prędkość konstrukcyjna nie przekracza 45 km/h oraz których: a) pojemność skokowa nie przekracza 50 cm³, w przypadku silnika z zapłonem iskrowym, lub b) maksymalna moc nie przekracza 4 KW, w przypadku innych silników ze spalaniem wewnętrznym, lub c) maksymalna moc jest nie większa niż 4 KW, w przypadku silnika elektrycznego Pojazdy te powinny spełniać wymagania techniczne stosowane dla motorowerów trójkołowych kategorii L2e, chyba że przepisy homologacji stanowią inaczej. [ Dodano: 28-03-2011, 08:04 ] dodam jeszcze ze producent przy czterokolowcu innym niz lekki zastosowal by wieksza moc nie 4kw a 15kw i nie blokowal by predkosci oraz masa byla by 550kg a jest to roznica 200kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 28 Marzec 2011 Share Napisano 28 Marzec 2011 czyli jest to l6e i klient ma racje 1) lekkie pojazdy czterokołowe, których masa bez obciążenia nie przekracza 350 kg (kategoria L6e), nie wliczając w to masy akumulatorów w przypadku pojazdów elektrycznych, i których maksymalna prędkość konstrukcyjna nie przekracza 45 km/h oraz których:a) pojemność skokowa nie przekracza 50 cm³ Pojemność skokowa tego pojazdu to 50,5ccm więc nie do końca klient ma rację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dyzio071 Napisano 28 Marzec 2011 Share Napisano 28 Marzec 2011 z tego co widze to jest diesel i ma 505ccm wiec nie jest do 50ccm bo to diesel wiec liczy sie moc czyli do 4kw [ Dodano: 28-03-2011, 08:13 ] a) pojemność skokowa nie przekracza 50 cm³, w przypadku silnika z zapłonem iskrowym, lub b) maksymalna moc nie przekracza 4 KW, w przypadku innych silników ze spalaniem wewnętrznym [ Dodano: 28-03-2011, 08:20 ] wszystko sie zgadza jest to diesel czy nie zaplon iskrowy tylko samoczynny czyli do 4kw [ Dodano: 28-03-2011, 08:48 ] a dokladnie silnik spalinowy ze spalaniem wewnetrznym , czyli nie benzynowy z zaplonem iskrowym , czyli do 4kw [ Dodano: 28-03-2011, 08:54 ] znalazlem na stronie przedstawiciela firmy microcar www.micro-car.pl takie cos Pojazdy Microcar posiadają Francuską, Europejską oraz Polską homologację i są sklasyfikowane w kategorii L6e. Pojazdy Microcar można nabyć w sieci dealerskiej na terenie całej Polski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diagnose Napisano 28 Marzec 2011 Autor Share Napisano 28 Marzec 2011 z tego co widze to jest diesel i ma 505ccm wiec nie jest do 50ccm bo to diesel wiec liczy sie moc czyli do 4kw [ Dodano: 28-03-2011, 08:13 ] a) pojemność skokowa nie przekracza 50 cm³, w przypadku silnika z zapłonem iskrowym, lub b) maksymalna moc nie przekracza 4 KW, w przypadku innych silników ze spalaniem wewnętrznym [ Dodano: 28-03-2011, 08:20 ] wszystko sie zgadza jest to diesel czy nie zaplon iskrowy tylko samoczynny czyli do 4kw [ Dodano: 28-03-2011, 08:48 ] a dokladnie silnik spalinowy ze spalaniem wewnetrznym , czyli nie benzynowy z zaplonem iskrowym , czyli do 4kw [ Dodano: 28-03-2011, 08:54 ] znalazlem na stronie przedstawiciela firmy microcar www.micro-car.pl takie cos Pojazdy Microcar posiadają Francuską, Europejską oraz Polską homologację i są sklasyfikowane w kategorii L6e. Pojazdy Microcar można nabyć w sieci dealerskiej na terenie całej Polski. Czyli reasumując temat czterokołowiec lekki?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dyzio071 Napisano 28 Marzec 2011 Share Napisano 28 Marzec 2011 wedlug tych parametrow to tak bo masa wlasna jest z plynami a w wyciagu homologacji jest 350kg bez plynow czyle bez obciazenia moc sie zgadza i predkosc max 45km/h takze jak napisales czterokolowy pojazd L2 byl kiedys czyli byl motorower czterokolowy teraz to jest czterokolowiec lekki wszystko sie zgadza [ Dodano: 28-03-2011, 09:03 ] czyli jezeli hodzi o przeglad to tak jak motorower L2 czyli nie jest potrzebna apteczka i gasnica wszystko jak w motorowerze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diagnose Napisano 28 Marzec 2011 Autor Share Napisano 28 Marzec 2011 wedlug tych parametrow to tak bo masa wlasna jest z plynami a w wyciagu homologacji jest 350kg bez plynow czyle bez obciazenia moc sie zgadza i predkosc max 45km/h takze jak napisales czterokolowy pojazd L2 byl kiedys czyli byl motorower czterokolowy teraz to jest czterokolowiec lekki wszystko sie zgadza [ Dodano: 28-03-2011, 09:03 ] czyli jezeli hodzi o przeglad to tak jak motorower L2 czyli nie jest potrzebna apteczka i gasnica wszystko jak w motorowerze Badanie techniczne tez na 2 lata?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dyzio071 Napisano 28 Marzec 2011 Share Napisano 28 Marzec 2011 a tego to nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 28 Marzec 2011 Share Napisano 28 Marzec 2011 z tego co widze to jest diesel i ma 505ccm wiec nie jest do 50ccm bo to diesel wiec liczy sie moc czyli do 4kw Faktycznie, nie doczytałem dokładnie, przepraszam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dyzio071 Napisano 28 Marzec 2011 Share Napisano 28 Marzec 2011 w ustawie jest tak pojazdy czterokolowe lekkie powinny spelniac wymagania techniczne stosowane do motorowerow trojkolowych l2e czyli motorowery na 2 lata a czterokolowce inne niz lekkie badania dla motorow trzojkolowych czyli 1 rok czyli na 2 lata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 28 Marzec 2011 Share Napisano 28 Marzec 2011 w ustawie jest tak pojazdy czterokolowe lekkie powinny spelniac wymagania techniczne stosowane do motorowerow trojkolowych l2e czyli motorowery na 2 lata Powinny spełniać warunki motorowerów, ale motorowerami nie są więc badanie na rok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 28 Marzec 2011 Share Napisano 28 Marzec 2011 Badanie wykonuje się według PORD Art.81 pkt 6 , tak jak napisał Psuj w tym przypadku na 1 rok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 28 Marzec 2011 Share Napisano 28 Marzec 2011 A ja chciałbym wiedzieć gdzie jest zdefiniowana "masa bez obciążenia" i co to oznacza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 29 Marzec 2011 Share Napisano 29 Marzec 2011 gdzie jest zdefiniowana "masa bez obciążenia" i co to oznacza? Proszę bardzo: Dz. U. Nr 32. z 2003r §1 pkt 3 10) masie pojazdu nieobciążonego - rozumie się przez to masę własną motocykla, motoroweru i pojazdu czterokołowego Tak więc nadal chodzi o masę własną. Niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 29 Marzec 2011 Share Napisano 29 Marzec 2011 Nie jestem przekonany, że masa pojazdu nieobciążonego i masa pojazdu bez obciążenia to pojęcia tożsame ale dokładnie o to mi chodzi co pokazał Jackow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lysytaxi Napisano 29 Marzec 2011 Share Napisano 29 Marzec 2011 witam czytam ten post o masie wlasnej a masie pojazdu bez obciazenia wiec tak dziennik ustaw jest aktualny z 2005 roku a nie z 2004 jak pisze jackow ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1) z dnia 28 lipca 2005 r. w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych mających dwa lub trzy koła, niektórych pojazdów samochodowych mających cztery koła oraz motorowerów 1. Masa pojazdu bez obciążenia: masa pojazdu gotowego do użycia i wyposażonego w następującym zakresie: - wyposażenie dodatkowe, wymagane wyłącznie do normalnego użycia, - kompletne wyposażenie elektryczne, łącznie z urządzeniami oświetleniowymi i sygnalizacji świetlnej dostarczonymi przez producenta, - przyrządy i urządzenia wymagane przepisami, zgodnie z którymi zmierzono masę pojazdu bez obciążenia, - odpowiednie ilości płynów w celu zapewnienia właściwego działania wszystkich części pojazdu. Ponadto, paliwo i mieszanka paliwo/olej nie są objęte pomiarem, ale należy włączyć takie składniki jak elektrolit do akumulatora, płyn w układach hydraulicznych, płyn chłodzący i olej samochodowy. w tym przypadku jezeli odejmiemy od 370kg paliwo i bedzie sie zgadzac 35kg to nie widze tutaj problemu a najlepiej sprawdzic w wyciagu homologacji czy jest adnotacja masy pojazdu bez paliwa i wszystko na temat a podejzewam ze posiada zbiornik paliwa 20litorow i to by dalo mase bez obciazenia 350kg [ Dodano: 29-03-2011, 08:22 ] czyli sumujac masa pojazdu jest z paliwem a masa bez obciazenia bez paliwa i tyle na temat [ Dodano: 29-03-2011, 08:27 ] to jest jak z czterokolowcami elektrycznymi nie wlicza sie alumulatorow bo akumulatory to paliwo [ Dodano: 29-03-2011, 08:38 ] sprawdzilem wlasnie wyciag z homologacji jakie wyslal diagnose i jest masa pojazdu bez obciazenia czyli bez paliwa 350kgczyli jest ok [ Dodano: 29-03-2011, 08:43 ] A tak z ciekawosci ten pojazd to cudo naszych czasow , pewnie male oplaty male spalanie nikła ilosc plynow do wymiany z tego co czytalem jest z bardzo mocnego tworzywa wiec nie rdzewieje ogolnie niski koszt utrzymania i jakio dojazd do pracy rewelacja taniej jak skuterem bo co to moze spalic jak to diesel 500ccm niezle a ograniczenie to pewnie mozna sciagnac jak sie ma prawo jazdy B to chyba przyszlosc [ Dodano: 29-03-2011, 09:33 ] Jeszcze dodam cos o badaniach technicznych czyli na jaki okres wykonuje sie do czterokolowcow lekkich wedlug rozporzadzenia ministra infrastruktury prawo o ruchu drogowym dz.U.2005.nr108poz98 ust.7 pojazd czterokolowy lekki badania techniczne stosuje sie jak dla motorowerow wiec okres badan jest na 2 lata , mialem przypadek rejestracji i ze wzgledu na niepewnosc zadzwonilem do Departamentu Transportu Drogowego na numer 22-630-12-50 czyli wedlug PORD jest to 2lata jak mowil dyzio071 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 29 Marzec 2011 Share Napisano 29 Marzec 2011 pojazd czterokolowy lekki badania techniczne stosuje sie jak dla motorowerow Warunki techniczne jak dla motoroweru, a okres badań zgodnie z ust. 5., ponieważ ten pojazd to nie motorower. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lysytaxi Napisano 29 Marzec 2011 Share Napisano 29 Marzec 2011 Witam wszystkich panie adam1501 przed chwileczka dzwonilem do departamentu ruchu drogowego aby sie upewnic jeszcze raz co do badan technicznych czterokolowcow lekkich USTAWA z dnia 22 maja 2009 r. o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw1) (Dz. U. z dnia 23 czerwca 2009 r.) art.81 ust.7 Okresowe badanie techniczne ciągnika rolniczego, przyczepy rolniczej oraz motoroweru przeprowadza się przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji, a następnie przed upływem każdych kolejnych 2 lat od dnia przeprowadzenia badania. proponuje panie adam1501 zadzwonic na numer departamentu 22-630-12-50 jest tam taka mila pani ktora na bierzaco jest w tym temacie i panu wytlumaczy ze czterokolowiec inny lekki jest klasyfikowany do motorowerow i prosze po tym telefonie do departamentu opowiedziec sie tu na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.