Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mój problem wygląda następująco, auto zabrałem na przegląd zostało dokładnie sprawdzone, stan techniczny jest bez zarzutów. Natomiast nie dostałem pozwolenia na poruszanie się gdyż i tu cytuje "niezgodnośc wpisu masy całkowitej, wedlug dowodu rejestracyjnego wynosi 1680 KG a według oryginalnej tablicznki znamionowej 1670 KG".

 

Kazano mi udać sie do wydziału komunikacji, ale w sumie zbytnio nie wiem co i jak tam załatwic. Prosze o opinie i POMOC. I czy jeżeli wydano mi zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu z wynikiem negatywnym moge sie poruszac pojazdem do momentu ukonczenia sie ważności poprzedniego przeglądu( mija za 2 dni) czy mam jakis okres, na podstawie tego zaświadczenia, w którym mogę sie poruszać.

  • Odpowiedzi 108
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • DARIO64

    15

  • adam1501

    12

  • thesperado

    12

  • JANUSZ60

    11

Top Posters In This Topic

Posted Images

Napisano

Możesz jeździć do końca ważności poprzedniego badania, później na własne ryzyko :D

Z DR i zaświadczeniem od diagnosty należy udać się do WK w celu dokonania zmiany DMC, u mnie wpisują w uwagach, następnie z powrotem do diagnosty po wpis do DR.

Napisano
Z informacji od klienta wynikało że od ręki.

Chyba że WK zacznie dochodzić co i dlaczego.

Napisano
Chyba że WK zacznie dochodzić co i dlaczego.

i zamówią nowy DR

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Napisano

Jeszcze jedno pytanie:) jak to jest, że auto przez 10 lat bezproblemowo przechodziło badanie a teraz nagle klops?:)

 

I jeszcze jedno, tak może ktoś z doświadczenia wie. Jeżeli przegląd kończy mi sie w niedziele, i w poniedziałek zostane zatrzymany w drodze do SKP to będę miał szanse na jakiekolwiek wytlumaczenie się funkcjonariuszom?

Napisano
jak to jest, że auto przez 10 lat bezproblemowo przechodziło badanie a teraz nagle klops?:)

Przez 10 lat diagności laskę kładli aż się trafił fachowiec.

Napisano
wedlug dowodu rejestracyjnego wynosi 1680 KG a według oryginalnej tablicznki znamionowej 1670 KG".

 

Eee, trochę za bardzo poważnie to potraktowano, można przecież było przyjąć wartość z tabliczki, odpowiednia adnotacja, i po problemie, te 10 kg to żadna mi tam wielka różnica. No ale jest jakby nie patrzeć jakaś niezgodność fakt. Myślę że w tym przypadku można było załatwić sprawę z lekkim przymrużeniem oka :)

Napisano
Jeżeli przegląd kończy mi sie w niedziele,

 

Kodeks postępowania administracyjnego.

§ 4. Jeżeli koniec terminu przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, za ostatni dzień terminu uważa się najbliższy następny dzień powszedni.

Napisano
wedlug dowodu rejestracyjnego wynosi 1680 KG a według oryginalnej tablicznki znamionowej 1670 KG".

 

Eee, trochę za bardzo poważnie to potraktowano, można przecież było przyjąć wartość z tabliczki, odpowiednia adnotacja, i po problemie, te 10 kg to żadna mi tam wielka różnica. No ale jest jakby nie patrzeć jakaś niezgodność fakt. Myślę że w tym przypadku można było załatwić sprawę z lekkim przymrużeniem oka :)

 

To prosiłbym o opinie ludzi zajmujących sie tym fachowo. Czy była to przesada? i czy wy przymknelisbycie oko na taką niezgodność.

Napisano
Czy była to przesada? i czy wy przymknelisbycie oko na taką niezgodność.

Nie chce mi sie kukać po DZ.U.ale jestem pewny ze:

1/ Róznica w DMC pojazdu do 3,5 T pomiedzy TZ a DR moze wynosić 10kg

2/ Róznica w DMC pojazdu pow.3,5 T pomiędzy TZ a DR moze wynosić 50kg

No chyba ze cos mi sie pokićkało.... :x

Napisano
"niezgodnośc wpisu masy całkowitej, wedlug dowodu rejestracyjnego wynosi 1680 KG a według oryginalnej tablicznki znamionowej 1670 KG".

Kazano mi udać sie do wydziału komunikacji, ale w sumie zbytnio nie wiem co i jak tam załatwic.

WK sprawdzi czy jest to tylko pomyłka w dowodzie, czy niezgodność TZ z wydaną homologacją. A masz kartę pojazdu? Jaka wartość dmc jest w niej wpisana?

 

Ja spotkałam się niejednokrotnie, że w podobnych sytuacjach klienci jechali do autoryzowanych stacji i tam były wymieniane tabliczki znamionowe.

 

[ Dodano: 11-03-2011, 20:06 ]

I oczywiście WK nie powinien robić wpisu w adnotacjach, tylko wymienić dowód rejestracyjny.

Napisano
Jeszcze jedno pytanie:) jak to jest, że auto przez 10 lat bezproblemowo przechodziło badanie a teraz nagle klops?:)

Przepraszam, że pytaniem na pytanie ale jak się kupiło ten pojazd, że nie sprawdziło się zapisów w DR? Druga sprawa fachowość poprzedników diagnosty mówi sama za siebie.

Nie chce mi sie kukać po DZ.U.ale jestem pewny ze:

1/ Róznica w DMC pojazdu do 3,5 T pomiedzy TZ a DR moze wynosić 10kg

2/ Róznica w DMC pojazdu pow.3,5 T pomiędzy TZ a DR moze wynosić 50kg

No chyba ze cos mi sie pokićkało.... :x

Radzę sprawdzić dokładnie, różnica mas może być dla masy własnej i ładowności pojazdu ale nie dla DMC.

Napisano
różnica mas może być dla masy własnej i ładowności pojazdu ale nie dla DMC.

adam1501, -"gryzło" mnie to i sprawdziłem... :ok

I oczywiście WK nie powinien robić wpisu w adnotacjach, tylko wymienić dowód rejestracyjny.

A u mnie własnie nie wymienia.Wpis w adnotacjach i baj,baj ...... ;)

Napisano
Jeszcze jedno pytanie:) jak to jest, że auto przez 10 lat bezproblemowo przechodziło badanie a teraz nagle klops?:)

 

Klient, którego wysłałem z "N" i zaświadczeniem do WK, usłyszał od "panienki z okienka" że mam za dobry wzrok, a ja głupi zastanawiałem się nad okularami :-D

Napisano

1/ Róznica w DMC pojazdu do 3,5 T pomiedzy TZ a DR moze wynosić 10kg

2/ Róznica w DMC pojazdu pow.3,5 T pomiędzy TZ a DR moze wynosić 50kg

No chyba ze cos mi sie pokićkało.... :x

 

Słuchajcie wiadomo że parametr DMC ma być zgodny z zapisem w dokumentach oczywiste, ale jest jak kolega przytoczył małe sprostowanie do tej reguły, pozwala na zastosowanie niewielkich widełek. W takim przedstawionym przypadku gdzie wykonywane jest badanie techniczne , należało zastosować się moim zdaniem do tego pomocnego w wielu przypadkach rozwiązania. Żeby tylko takie problemy występowały podczas wykonywania badań technicznych to życie diagnosty było by proste.

Napisano
wiadomo że parametr DMC ma być zgodny z zapisem w dokumentach

Dokładnie,,,

pozwala na zastosowanie niewielkich widełek

W przypadku Dmc nie pozwala ,,,

 

a widełki dotyczą tylko Dopuszczalnej ładowności ;

10kg- poj. o masie własnej do 2000 kg,

50kg pozostałych pojazdów

Dz U 155 poz 1232 Zał 4 Dział II par 4

Napisano

Sorki, że się zapytam. Ale czy z tymi widełkami to nie jest jakieś nieporozumienie? Cytowany Dz U 155 poz 1232 Zał 4 Dział II par 4 precyzuje sposób zaokrąglenia masy własnej i dopuszczalnej ładowności przy ustalaniu nieznanych lub nowych danych technicznych. Jest niezgodność pomiędzy tabliczką a DR i za to wynik N i już. Ktoś kiedyś zawalił i teraz trzeba to naprawić. Badanie dod. na wniosek posiadacza zgodnie z par.3, ust.1, pkt. 3 Dz.U. 155, wg pozycji 6.9 cennika powinno załatwić sprawę. Szkoda tylko, że ta pomyłka będzie kosztowała 60,- + 20,- + to co w urzędzie.

 

[ Dodano: 12-03-2011, 11:34 ]

Zapomniałem jeszcze wspomnieć o drugiej stronie medalu. Kto dał N za niezgodność DMC zestawu w DR i na tabliczce w "renówce"? Kto dał N za niezgodność DMC zestawu w DR i na tabliczce w Mercedesie? Nie sądzicie, że diagnosta mógł w trosce o klienta inaczej rozwiązywać ten problem.?

Napisano

 

a widełki dotyczą tylko Dopuszczalnej ładowności ;

10kg- poj. o masie własnej do 2000 kg,

50kg pozostałych pojazdów

Dz U 155 poz 1232 Zał 4 Dział II par 4

 

Faktycznie Janusz racja ,tylko dotyczy ładowności fakt, coś dzwoniło tylko nie wiadomo w którym kościele :-D

Napisano

nigdy nie daję za takie coś N , daję klientowi zaświadczenie z poprawnymi danymi i do wk. jesli wróci wbijam w dow. rej. a panie z okienka i tak mówią że jestem u........wy :)

Napisano
nigdy nie daję za takie coś N ,
:ok
a panie z okienka i tak mówią że jestem u........wy
Niestety ale tez nie inaczej...

:D

Napisano
Zapomniałem jeszcze wspomnieć o drugiej stronie medalu. Kto dał N za niezgodność DMC zestawu w DR i na tabliczce w "renówce"? Kto dał N za niezgodność DMC zestawu w DR i na tabliczce w Mercedesie? Nie sądzicie, że diagnosta mógł w trosce o klienta inaczej rozwiązywać ten problem.?

Jeżeli zestaw jest wpisany do DR a niezgodny z TZ to N bez dyskusji lub po ustaleniu z WK P na zaświadczenie. Natomiast moja troska o klienta to to, że nie mówię mu tego co i w jaki sposób słyszę od niego (nich).

Napisano
Jeżeli zestaw jest wpisany do DR a niezgodny z TZ to N bez dyskusji

W zasadzie masz rację, tylko nie wiem czy zwróciłeś uwagę na to, że celowo użyłem w mojej wypowiedzi marek Renault i Mercedes. W przypadku Renault będzie niezgodność dmc zestawu pomiędzy DR i TZ i wynik może być P. Swoje stanowisko w tej sprawie przedstawił ITS w piśmie ITS/ZDO/854/100/2004 z dnia 02.02.2004. Przypadek Mercedesów jest nieco inny. U nich na tabliczce w miejscu dmc zestawu widnieje ------- . A jednak w majestacie naszych zrytych przepisów samochody te mają haki z odpowiednim wpisem w DR, ciągną przyczepy i oczywiście mają w DR ważny stempel. Dmc zestawu jest ustalone w obu przypadkach na postawie wyciągów że świadectwa homologacji z zastrzeżeniem, że za Merca głowy nie dam. Jest jeszcze jedna sprawa jak tak sobie dyskutujemy. Jako diagności dużym stażem na pewno znacie pewien patent na TZ i niezgodności pomiędzy nią a DR, o którym się publicznie nie wspomina. :x

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.