Fredek Napisano 19 Marzec 2011 Napisano 19 Marzec 2011 PKD 45.20.Z daje podstawę do przebudowy z lewej na prawą stronę? Cytuj
mirek.g Napisano 19 Marzec 2011 Napisano 19 Marzec 2011 Wg mnie nie ma to nic wspólnego,to PKD jest wymagane w przypadku zmiany rodzaju pojazdu.W mojej ocenie takiej przebudowy może dokonać tylko serwis.(tego się trzymam).A jeżeli już to wymagam zaświadczenia od w/w o możliwości takiej zmiany.(raczej nie wydają) i opinii rzeczoznawcy o wykonaniu zgodnie ze sztuką.DUPOCHRON Cytuj
szombi Napisano 19 Marzec 2011 Napisano 19 Marzec 2011 PKD 45.20.z jest wymagane przy zmianach konstrukcyjnych. Jeśli uznać przekładke za zmianę to jak najbardziej. Myślę że to jest sposób na WK które nie chcą rejestrować przerobionych anglików ponieważ zmiany dokonał uprawniony przedsiębiorca ponadto na pojazd tego typu producent wystawił ŚH więc żadne pisma dilerów odnośnie zakazu przeróbek na nic się nie zdadzą. Cytuj
mirek.g Napisano 19 Marzec 2011 Napisano 19 Marzec 2011 PKD 45.20.z jest wymagane przy zmianach konstrukcyjnych. Owszem ale tylko polegającym na zmianie rodzaju pojazdu. Cytuj
JANUSZ60 Napisano 19 Marzec 2011 Napisano 19 Marzec 2011 Jeśli uznać przekładke za zmianę to jak najbardziej. Tylko czy przekładka to zmiana ??? Cytuj
szombi Napisano 19 Marzec 2011 Napisano 19 Marzec 2011 .W mojej ocenie takiej przebudowy może dokonać tylko serwis Na jakiej podstawie tak sądzisz?? Skoro niezależny serwis może dokonywać napraw mechanicznych i blacharskich a ponadto przebudowy pojazdów np. na pojazdy specjalne to dlaczego nie może przełożyć kierownicy?? w czym ASO jest lepsze?? W ASO tez czasem pracują partacze i bez mózgi tak samo jak w warsztatach niezależnych. Cytuj
mirek.g Napisano 19 Marzec 2011 Napisano 19 Marzec 2011 Temat rzeka,było o tym już nie raz,wyraziłem swoją opinię i tyle. Cytuj
szombi Napisano 19 Marzec 2011 Napisano 19 Marzec 2011 Tylko czy przekładka to zmiana ??? Tego pewien nie jestem ale sprawdzę czy da się to tak zinterpretować. Na razie nie jest to zmaina a przecież było by to korzystne finansowo dla SKP bo zawsze to dodatkowe PLNy Cytuj
Fredek Napisano 19 Marzec 2011 Autor Napisano 19 Marzec 2011 [Na jakiej podstawie tak sądzisz?? Skoro niezależny serwis może dokonywać napraw mechanicznych i blacharskich a ponadto przebudowy pojazdów np. na pojazdy specjalne to dlaczego nie może przełożyć kierownicy?? w czym ASO jest lepsze?? W ASO tez czasem pracują partacze i bez mózgi tak samo jak w warsztatach niezależnych. Szombi uznajmy A.S.O i niezależny serwis jako " UPRAWNIONY PRZEDSIĘBIORCA" to dużo wyjaśnia Cytuj
mirek.g Napisano 19 Marzec 2011 Napisano 19 Marzec 2011 dodatkowe PLNy Oprócz tego jest jeszcze ważny spokojny sen diagnosty ,który to podbił.Mam znajomego rzeczoznawcę,który przy piwie opowiadał jakie cuda są przy tych przeróbkach,przewody na skrętkę,ściana grodziowa wycięta i wstawione mocowanie pedałów na nity itd.Ps.Na pewno nie jest to zmiana konstrukcyjna w świetle przepisów. Cytuj
JANUSZ60 Napisano 19 Marzec 2011 Napisano 19 Marzec 2011 Na razie nie jest to zmaina a przecież było by to korzystne finansowo dla SKP bo zawsze to dodatkowe PLNy Dzięki za takie PLNy , dość mamy świerzbów bez przekładańców ,,, ja uważam, że pojazd tak powinien wyglądać jak był homologowany i nie widziałem jeszcze anglika, który miałby wszystko przełożone ,,, Cytuj
Fredek Napisano 19 Marzec 2011 Autor Napisano 19 Marzec 2011 Macie rację żadne dodatkowe PLN-y nie są tutaj w żadnym przypadku wyznacznikiem, czyste sumienie , i świadomość moja pozwalająca mi w miarę spokojnie oddychać w tym naszym kraju. Cytuj
szombi Napisano 19 Marzec 2011 Napisano 19 Marzec 2011 Właśnie dziś mamy taki bu...el że jedne WK rejestrują angliki przerobione w stodole a inne wcale. Konieczność dokonania zmian konstrukcyjnych wyjaśniła by ten problem. Po pierwsze za zmiane byłaby faktura wiec więc przedsiębiorca musiałby płacić podatki i brać odpowiedzialność za to co zrobił. Dziś chłop przerobi sobie coś tam w stodole a jak sie coś stanie to wina diagnosty bo dopuścił. Cytuj
JANUSZ60 Napisano 19 Marzec 2011 Napisano 19 Marzec 2011 Konieczność dokonania zmian konstrukcyjnych wyjaśniła by ten problem. Problem odpowiedzialności pozostanie niestety ,,, Sam widzisz, iż rzeczoznawca w swej opinii ma klauzulę o braku odpowiedzialności, a do bicia jako pierwsza jest ciągle d..a diagnosty,,, Cytuj
Fredek Napisano 19 Marzec 2011 Autor Napisano 19 Marzec 2011 Gdyby nie istniało pojęcie odpowiedzialność, to zawód diagnosta by nie mógł istnieć,inaczej diagnosta = odpowiedzialność Cytuj
mmiodzio Napisano 19 Marzec 2011 Napisano 19 Marzec 2011 "Szombi" bez urazy ,ale z tego co czytam to wnioskuje ,że strasznie ci zależy na kasie. Czyżbyś był właścicielem SKP ????.Ja powiem tak ; w dupie z tą kasą , ważniejsze jest sumienie i spokojny sen. Cytuj
Qnick Napisano 19 Marzec 2011 Napisano 19 Marzec 2011 Ja powiem tak ; w dupie z tą kasą , ważniejsze jest sumienie i spokojny sen. I wszystko w temacie Cytuj
Regan55 Napisano 19 Marzec 2011 Napisano 19 Marzec 2011 w dupie z tą kasą , ważniejsze jest sumienie i spokojny sen. Miodzio przy najblizszej okazji.... a na deser ....domyśl się.... Cytuj
JANUSZ60 Napisano 19 Marzec 2011 Napisano 19 Marzec 2011 a na deser Co pasuje na deser ? , czyżby ser ,,, Cytuj
Regan55 Napisano 19 Marzec 2011 Napisano 19 Marzec 2011 czyżby ser ,,, Hanys/nie o........sz mnie mnie/....jak nie wiesz co to przyjedz na "szkolenie".. Cytuj
blakop Napisano 19 Marzec 2011 Napisano 19 Marzec 2011 Można się kłócić, czy przełożenie kierownicy, to zmiana konstrukcyjna. W świetle PoRD raczej nie Dlaczego? Bo nie powoduje zmiany danych w DR Tak czy inaczej, na pewno oświadczenie przedsiębiorcy na niewiele się tu zda, ani raczej nie pomoże w WK odmawiającym rejestracji. Proszę mi podać podstawę prawną, jakie PKD ma mieć przedsiębiorca uprawniony do zmiany rodzaju pojazdu Cytuj
JANUSZ60 Napisano 19 Marzec 2011 Napisano 19 Marzec 2011 jak nie wiesz co to przyjedz na "szkolenie".. Wydaje się to konieczne, niestety ,,, Bo nie powoduje zmiany danych w DR Cały czas to mam na myśli ,,, Cytuj
Regan55 Napisano 19 Marzec 2011 Napisano 19 Marzec 2011 Można się kłócić, czy przełożenie kierownicy, to zmiana konstrukcyjna. blakop, -nie ma sie o co kłócic bo wg.mnie nie jest to zmiana konstr.ale..."anglik"z kużni od wujka "Franka"u mnie nie przechodzi.. i chyba jeszcze nie przeszedł... Cytuj
blakop Napisano 19 Marzec 2011 Napisano 19 Marzec 2011 "anglik"z kużni od wujka "Franka"u mnie nie przechodzi.. Myślę, że za bardzo emocjonalnie do tego podchodzisz i stereotypowo. Wolałbym, żebyś badał charakter zmian i stan pojazdu po tych zmianach, bez względy na to, kto tej zmiany dokonał. A może wujek Franek dokona w stodole prawdziwego technicznego majstersztyku, a ASO spier...i sprawę po całości?? I co - wtedy dla zasady i tak Frankowi dasz N, a gratowi z ASO P, bo będziesz miał w papierach "podkładkę"?? Dziwne podejście macie... Mnie by na Waszym miejscu naprawdę guzik obchodziło kto i gdzie dokonywał tych zmian, a wyłącznie ich charakter i stan pojazdu po tych zmianach... Cytuj
Qnick Napisano 19 Marzec 2011 Napisano 19 Marzec 2011 "anglik"z kużni od wujka "Franka"u mnie nie przechodzi.. U mnie póki co jeszcze też żadnemu się nie udało , jeden nawet miał opinię od rzeczoznawcy, ale zabrakło faktur za "części których ponowne zastosowanie zagraża BRD" oraz pisma od producenta pojazdu że dany pojazd był fabrycznie przystosowany do ruchu lewo i prawostronnego. Już prędzej bym zarejestrował auto z kierownica po prawej niż takiego przeszczepa Oczywiście gdyby było to prawnie możliwe Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.