Skocz do zawartości

Przebudowa na prawostronny ruch


Fredek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 50
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • JANUSZ60

    9

  • blakop

    7

  • szombi

    6

  • Fredek

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Wg mnie nie ma to nic wspólnego,to PKD jest wymagane w przypadku zmiany rodzaju pojazdu.W mojej ocenie takiej przebudowy może dokonać tylko serwis.(tego się trzymam).A jeżeli już to wymagam zaświadczenia od w/w o możliwości takiej zmiany.(raczej nie wydają) i opinii rzeczoznawcy o wykonaniu zgodnie ze sztuką.DUPOCHRON

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PKD 45.20.z jest wymagane przy zmianach konstrukcyjnych. Jeśli uznać przekładke za zmianę to jak najbardziej. Myślę że to jest sposób na WK które nie chcą rejestrować przerobionych anglików ponieważ zmiany dokonał uprawniony przedsiębiorca ponadto na pojazd tego typu producent wystawił ŚH więc żadne pisma dilerów odnośnie zakazu przeróbek na nic się nie zdadzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.W mojej ocenie takiej przebudowy może dokonać tylko serwis

Na jakiej podstawie tak sądzisz?? Skoro niezależny serwis może dokonywać napraw mechanicznych i blacharskich a ponadto przebudowy pojazdów np. na pojazdy specjalne to dlaczego nie może przełożyć kierownicy?? w czym ASO jest lepsze?? W ASO tez czasem pracują partacze i bez mózgi tak samo jak w warsztatach niezależnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy przekładka to zmiana ???
Tego pewien nie jestem ale sprawdzę czy da się to tak zinterpretować. Na razie nie jest to zmaina a przecież było by to korzystne finansowo dla SKP bo zawsze to dodatkowe PLNy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Na jakiej podstawie tak sądzisz?? Skoro niezależny serwis może dokonywać napraw mechanicznych i blacharskich a ponadto przebudowy pojazdów np. na pojazdy specjalne to dlaczego nie może przełożyć kierownicy?? w czym ASO jest lepsze?? W ASO tez czasem pracują partacze i bez mózgi tak samo jak w warsztatach niezależnych.

 

Szombi uznajmy A.S.O i niezależny serwis jako " UPRAWNIONY PRZEDSIĘBIORCA" to dużo wyjaśnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodatkowe PLNy

 

Oprócz tego jest jeszcze ważny spokojny sen diagnosty ,który to podbił.Mam znajomego rzeczoznawcę,który przy piwie opowiadał jakie cuda są przy tych przeróbkach,przewody na skrętkę,ściana grodziowa wycięta i wstawione mocowanie pedałów na nity itd.Ps.Na pewno nie jest to zmiana konstrukcyjna w świetle przepisów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie nie jest to zmaina a przecież było by to korzystne finansowo dla SKP bo zawsze to dodatkowe PLNy

Dzięki za takie PLNy , dość mamy świerzbów bez przekładańców ,,,

ja uważam, że pojazd tak powinien wyglądać jak był homologowany i nie widziałem jeszcze anglika, który miałby wszystko przełożone ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie rację żadne dodatkowe PLN-y nie są tutaj w żadnym przypadku wyznacznikiem, czyste sumienie , i świadomość moja pozwalająca mi w miarę spokojnie oddychać w tym naszym kraju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dziś mamy taki bu...el że jedne WK rejestrują angliki przerobione w stodole a inne wcale. Konieczność dokonania zmian konstrukcyjnych wyjaśniła by ten problem. Po pierwsze za zmiane byłaby faktura wiec więc przedsiębiorca musiałby płacić podatki i brać odpowiedzialność za to co zrobił. Dziś chłop przerobi sobie coś tam w stodole a jak sie coś stanie to wina diagnosty bo dopuścił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konieczność dokonania zmian konstrukcyjnych wyjaśniła by ten problem.

Problem odpowiedzialności pozostanie niestety ,,,

Sam widzisz, iż rzeczoznawca w swej opinii ma klauzulę o braku odpowiedzialności, a do bicia jako pierwsza jest ciągle d..a diagnosty,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby nie istniało pojęcie odpowiedzialność, to zawód diagnosta by nie mógł istnieć,inaczej diagnosta = odpowiedzialność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Szombi" bez urazy ,ale z tego co czytam to wnioskuje ,że strasznie ci zależy na kasie. Czyżbyś był właścicielem SKP ????.Ja powiem tak ; w dupie z tą kasą , ważniejsze jest sumienie i spokojny sen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w dupie z tą kasą , ważniejsze jest sumienie i spokojny sen.

Miodzio przy najblizszej okazji.... :piwo a na deser ....domyśl się.... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można się kłócić, czy przełożenie kierownicy, to zmiana konstrukcyjna. W świetle PoRD raczej nie :) Dlaczego? Bo nie powoduje zmiany danych w DR :) Tak czy inaczej, na pewno oświadczenie przedsiębiorcy na niewiele się tu zda, ani raczej nie pomoże w WK odmawiającym rejestracji.

 

Proszę mi podać podstawę prawną, jakie PKD ma mieć przedsiębiorca uprawniony do zmiany rodzaju pojazdu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie wiesz co to przyjedz na "szkolenie"..

Wydaje się to konieczne, niestety ,,,

Bo nie powoduje zmiany danych w DR

Cały czas to mam na myśli ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można się kłócić, czy przełożenie kierownicy, to zmiana konstrukcyjna.

blakop, -nie ma sie o co kłócic bo wg.mnie nie jest to zmiana konstr.ale..."anglik"z kużni od wujka "Franka"u mnie nie przechodzi.. :evil: i chyba jeszcze nie przeszedł... :?::?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"anglik"z kużni od wujka "Franka"u mnie nie przechodzi..

 

Myślę, że za bardzo emocjonalnie do tego podchodzisz i stereotypowo. Wolałbym, żebyś badał charakter zmian i stan pojazdu po tych zmianach, bez względy na to, kto tej zmiany dokonał. A może wujek Franek dokona w stodole prawdziwego technicznego majstersztyku, a ASO spier...i sprawę po całości?? I co - wtedy dla zasady i tak Frankowi dasz N, a gratowi z ASO P, bo będziesz miał w papierach "podkładkę"?? Dziwne podejście macie... Mnie by na Waszym miejscu naprawdę guzik obchodziło kto i gdzie dokonywał tych zmian, a wyłącznie ich charakter i stan pojazdu po tych zmianach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"anglik"z kużni od wujka "Franka"u mnie nie przechodzi..

 

U mnie póki co jeszcze też żadnemu się nie udało :D , jeden nawet miał opinię od rzeczoznawcy, ale zabrakło faktur za "części których ponowne zastosowanie zagraża BRD" oraz pisma od producenta pojazdu że dany pojazd był fabrycznie przystosowany do ruchu lewo i prawostronnego. Już prędzej bym zarejestrował auto z kierownica po prawej niż takiego przeszczepa :-P Oczywiście gdyby było to prawnie możliwe :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.