Skocz do zawartości

badanie techniczne w niedziele


szyszon

Rekomendowane odpowiedzi

A czy nie jest to tak jak w sklepach , że jak właściciel chce otworzyć w niedziele i święta to sam staje za ladą ,a pracownicy mają wolne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 152
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • JANUSZ60

    29

  • biker100

    28

  • danielg539

    22

  • Natasza

    15

Tak mam.

No to dawaj . Chyba się domyślam od kogo. :D

 

[ Dodano: 03-01-2015, 15:00 ]

Ale pewnie wyjdzie tak jak ze starostwami ,co PIP to opinia . :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy nie jest to tak jak w sklepach

Działalność skp jest działalnością usługową , a nie handlową.

 

[ Dodano: 03-01-2015, 15:04 ]

może pod to

Ewentualnie :

zakładach świadczących usługi dla ludności

takie to ogólne ,że można wszystko podciągnąć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze jest to, że z dyskusji tej wynika, iż nawet członkowie OSDS, którzy chcą działać na rzecz poprawy jakości badań technicznych stopniują łamanie przepisów i norm na legalne, mniej legalne i niedopuszczalne.

Rozumiem, że to coś wnosi do dyskusji, to jeszcze wyjaśnij czy według Ciebie OSDS nic nie zrobił (bo pewnie należysz do tego grona). Wskaż organizację, która zrobiła coś więcej - pewnie był to SDS, który jak się ostatnio dowiedziałem założył samorząd diagnostów. :shock: A może ty sam coś zrobiłeś :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro prowadzenie SKP jest działalnością regulowaną to jej praca powinna odbywać się w zakresie ustawowych regulacji w tym również w określonych godzinach.

 

Działalność regulowana – działalność gospodarcza, której wykonywanie wymaga spełnienia szczególnych warunków, określonych przepisami prawa (definicja legalna zawarta w art. 5 pkt 5 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej). Definicję działalności regulowanej doprecyzowuje art. 64 ust. 1 stanowiąc, że dany rodzaj działalności jest działalnością regulowaną, jeżeli przepis odrębnej ustawy tak stanowi; a przedsiębiorca może wykonywać tę działalność (zawód regulowany), jeżeli spełnia szczególne warunki określone przepisami tej odrębnej ustawy i po uzyskaniu wpisu w rejestrze działalności regulowanej, z zastrzeżeniem art. 75, który określa rodzaje działalności, do wykonywania których wymagane jest uzyskanie zezwolenia, licencji albo zgody.

 

- działalność w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów, prowadzenia ośrodka szkolenia kierowców, prowadzenia ośrodka doskonalenia techniki jazdy oraz w zakresie prowadzenia pracowni psychologicznej (art. 83 ust. 2, art.103 ust. 1, art. 115g ust. 1 i art.124a ust. 1 ustawy z 20 czerwca 1997 r.– Prawo o ruchu drogowym, tj. Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 ze zm.). Działalność w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów wymaga wpisu do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów;

 

Nic o godzinach nie znalazłem - w związku z działalnością regulowaną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie :

zakładach świadczących usługi dla ludności

takie to ogólne ,że można wszystko podciągnąć .

-- no tak masz rację ,a jakoś po tym Nowym Roku żle się myśli :x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że to coś wnosi do dyskusji,

Tak wnosi, w przeciwieństwie do Twego postu, który aż dziwne że nie został usunięty jako nic nie wnoszący do tematu.

Prostego zdania nie potrafisz zrozumieć.

wyjaśnij czy według Ciebie OSDS nic nie zrobił

Czy ja w tym temacie próbowałem działalność OSDS-u oceniać ?

pewnie należysz do tego grona

Czy wypada prezesowi nie wiedzieć kto należy do tego grona ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy moja wypowiedź wniesie coś do tematu,ale pewnie będzie śmiesznie ale też da do myślenia :-D

 

Mamy taki zapis:

"§ 1. 1. Stacja kontroli pojazdów powinna być oznaczona

na zewnatrz, w miejscu widocznym, szyldem

barwy niebieskiej z białymi napisami, zawierajacym

co najmniej: kod rozpoznawczy, określenie rodzaju

i godziny otwarcia stacji kontroli pojazdów."

 

1.Ja nie widzę nic o dniach tygodnia-tylko godziny.

2.Co ze świętami ruchomymi (Nowy Rok,Trzech Króli,Boże Ciało.....),które wypadają w normalnym tygodniu pracy?Na szyldzie trzeba taką uwagę zamieszczać?Bo jak nie to stacja powinna być otwarta ;)

3.Już więcej nic nie piszę :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wnosi,

Nic nie wnosi , a wprowadza w błąd , wręcz kłamie .

Oczywiście, na tablicy oraz zgłoszenie do WK,

Nie raczyłeś sprawdzić jakie obowiązki ma przedsiębiorca prowadzący skp ,tylko pisałeś trzy po trzy zadufany w swoją nieomylność . Zero podstaw prawnych na poparcie swoich wypowiedzi , tylko jak mantra :"To po co nam szyld i godziny otwarcia "

Jak się nie umiało znaleźć podstaw prawnych ,to zaczęły się rozgrywki poniżej pasa

No skoro już z litości w niedzielę otwierasz, to wypada oko na usterki przymknąć, bo gdzie biedny właściciel je usunie, wszak warsztaty zamknięte,,,

To Twoje posty powinny być usunięte.

Czy wypada prezesowi nie wiedzieć kto należy do tego grona ?

Kolejna zagrywka .

 

Nie wiem czy moja wypowiedź wniesie coś do tematu , ale pewnie będzie śmiesznie ale też da do myślenia

Grzesiu ,mam świadków że na to wpadłem ,tylko nie chciałem pisać że literalnie to tylko godziny , a o dniach ni chu chu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja w tym temacie próbowałem działalność OSDS-u oceniać ?

Ja tak uważam, bo moim zdaniem OSDS to już marka

A dla przypomnienia (może innym się przeda do oceny) cytuję

Najgorsze jest to, że z dyskusji tej wynika, iż nawet członkowie OSDS, którzy chcą działać na rzecz poprawy jakości badań technicznych stopniują łamanie przepisów i norm na legalne, mniej legalne i niedopuszczalne.

i jeszcze jeden cytat

Nie będzie Niemiec pluł nam w twarz

Ni dzieci nam germanił,

Orężny stanie hufiec nasz,

Duch będzie nam hetmanił.

 

 

Na koniec

pewnie należysz do tego grona

Czy wypada prezesowi nie wiedzieć kto należy do tego grona ?

Dla wyjaśnienia - nie jest to forum na którym mam wskazywać czy jest ktoś członkiem czy nie, bo nie zostałem do tego upoważniony, a na pewno nie pozwolę stawiać OSDS-u w złym świetle. To że napisałeś o mnie jakiś prezes - to też nie jest w porządku, bo ja jestem PREZES OSDS-u. Stowarzyszenie jak i moja osoba na to sobie nie zasłużyliśmy, a tobie na pewno jeszcze długo należy tłumaczyć, czym się zajmuje OSDS - tak jak napisałeś

Powiedz, czemu jednym wystarczy że mleko jest białe, innym trzeba tłumaczyć, że nie jest czarne ?

I tak jak napisałeś:

aż dziwne że nie został usunięty jako nic nie wnoszący do tematu
Jest mi to obojętne bo dla obrony dobrego imienia OSDS-u to mogą mi nawet bana dać - wtedy będziesz pisał co Ci ślina na język przyniesie, a argument:

- o inżynier się wypowiedział,

- o po zawodówce się wypowiedział

- o członek ............

służy tylko skierowaniu dyskusji na inne tory i świadczy o inteligencji piszącego.

Niektórzy na tym forum piszą o tym wprost:

Nie dyskutuj ........................

::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze jest to, że z dyskusji tej wynika, iż nawet członkowie OSDS, którzy chcą działać na rzecz poprawy jakości badań technicznych stopniują łamanie przepisów i norm na legalne, mniej legalne i niedopuszczalne.

Janusz wybacz, ale w mojej ocenie wyciągasz zbyt pochopne wnioski „wplątując” w to niepotrzebnie OSDS. Nie chodzi o stopniowanie łamania przepisów, lecz wyłącznie o odniesienie się do problemu pracy w niedzielę w myśl obowiązujących przepisów. Nie zapominajmy o zasadzie „Dura lex sed lex - Twarde prawo, ale prawo”. Swoją argumentację skupmy wyłącznie w odniesieniu do przepisów, a nie w odniesieniu do przynależności.

 

[ Dodano: 04-01-2015, 12:25 ]

Ale skoro już namieszałeś, to należy wyjaśnić, że zdaniem PIP praca SKP w niedziele jest niedopuszczalna. Ponadto należy pamiętać, że za pracę w niedziele pracownikowi należy się dzień wolny i nie ma znaczenia, że w niedziele pracował tylko 30 minut.

Nie do końca mogę zgodzić się z Twoją wypowiedzią.

Poniżej przytaczam ciekawostkę

http://www.speedcar.pl/oferta/auto-lekarz.html

 

Ze względu na działające w niedziele giełdy samochodowe oraz zwiększony sobotni ruch w komisach samochodowych dni te są tymi, w które zapada najwięcej decyzji o kupnie używanego auta. Dla Państwa wygody i pomocy stacje „Speed Car” czynne są również w soboty i niedziele (w niedzielę czynne są wybrane stacje) . Dokładne godziny pracy stacji w poszczególnych miastach znajdziecie Państwo w zakładce NASZE STACJE.

Poproszę o wnioski. Chętnie wezmę udział w dyskusji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponadto należy pamiętać, że za pracę w niedziele pracownikowi należy się dzień wolny i nie ma znaczenia, że w niedziele pracował tylko 30 minut.
a w razie braku możliwości udzielenia dnia wolnego od pracy w tym terminie – dodatek do wynagrodzenia w wysokości określonej w art. 1511 § 1 pkt 1, za każdą godzinę pracy w niedzielę.
Art. 151. Praca w niedziele i święta jest dozwolona:

1) w razie konieczności prowadzenia akcji ratowniczej w celu ochrony życia lub zdrowia ludzkiego, ochrony mienia lub środowiska albo usunięcia awarii;

2) w ruchu ciągłym;

3) przy pracy zmianowej;

4) przy niezbędnych remontach;

5) w transporcie i w komunikacji;

6) w zakładowych strażach pożarnych i w zakładowych służbach ratowniczych;

7) przy pilnowaniu mienia lub ochronie osób;

8) w rolnictwie i hodowli;

9) przy wykonywaniu prac koniecznych ze względu na ich użyteczność społeczną i codzienne potrzeby ludności, w szczególności w:

a) (uchylona),

b) zakładach świadczących usługi dla ludności,

c) gastronomii,

d) zakładach hotelarskich,

e) jednostkach gospodarki komunalnej,

f) zakładach opieki zdrowotnej8) i innych placówkach służby zdrowia przeznaczonych dla osób, których stan zdrowia wymaga całodobowych lub całodziennych świadczeń zdrowotnych,

g) jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej oraz jednostkach organizacyjnych wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej zapewniających całodobową opiekę,

h) zakładach prowadzących działalność w zakresie kultury, oświaty, turystyki i wypoczynku;

10) w stosunku do pracowników zatrudnionych w systemie czasu pracy, w którym praca jest świadczona wyłącznie w piątki, soboty, niedziele i święta;

11) przy wykonywaniu prac:

a) polegających na świadczeniu usług z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu przepisów o świadczeniu usług drogą elektroniczną lub urządzeń telekomunikacyjnych w rozumieniu przepisów prawa telekomunikacyjnego, odbieranych poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jeżeli zgodnie z przepisami obowiązującymi odbiorcę usługi, dni, o których mowa w art. 1519 § 1, są u niego dniami pracy,

b) zapewniających możliwość świadczenia usług, o których mowa w lit. a.

Jak myślisz , da się podpiąć działalność skp ?

 

Jedyne co można próbować podciągnąć to pkt 9b, ale bez problemu można obronić tezę, że

SKP nie swiadczą usług dla ludnosci a wykonują zadania z zakresu administacji publicznej! Dodatkowo należy zauważyć, że termin OBT zwykle jest wyznaczany z rocznym wyprzedzeniem i własciciel pojazdu ma wystarczająco dużo czasu na przeprowadzenie OBT w dniu roboczym.

 

[ Dodano: 04-01-2015, 21:27 ]

No to dawaj . Chyba się domyślam od kogo.

 

Źle się domyslasz, bo pismo pochodzi z PiP.

Ale pewnie wyjdzie tak jak ze starostwami ,co PIP to opinia

 

Ja widzę to trochę inaczej. Mądrze trzeba sformułować zapytanie tak aby otrzymać konkretna odpowiedź.

Chcecie znać stanowisko PiP w tej sprawie to wystarczy napisać zapytanie do PiP i w ciągu 30 dni otrzymacie odpowiedzi.

 

[ Dodano: 04-01-2015, 21:36 ]

Ze względu na działające w niedziele giełdy samochodowe oraz zwiększony sobotni ruch w komisach samochodowych dni te są tymi, w które zapada najwięcej decyzji o kupnie używanego auta. Dla Państwa wygody i pomocy stacje „Speed Car” czynne są również w soboty i niedziele

Natasza, wytłumacz mi merytorycznie jaki związek ma to stwierdzenie z działalnoscią SKP. SKP to nie warsztat samochodowy i nie została powołana do oceny stanu technicznego pojazdu w momencie jego zakupu!!! Idąc tym tropem to należało by stwierdzic, że i WK powinny być czynne w niedziele, bo było by to wygodne dla petentów. Należy też pamiętać, że w niedziele moga byc wykonywane prace na prawdę konieczne zaspakjające potrzeby życiowe ludnosci a transakcja kupna-sprzedaży samochodu na pewno taka potrzeba nie jest.

 

[ Dodano: 04-01-2015, 21:44 ]

Oto obszerny fragment stanowiska PIP w sprawie pracy SKP w niedzile:

W szczególny sposób ustawodawca uregulował problem dopuszczalności prac koniecznych ze względu na ich użyteczność społeczną i codzienne potrzeby ludności, wskazując przykłady takich sytuacji - pracę w: zakładach świadczących usługi dla ludności, gastronomii, zakładach hotelarskich, jednostkach gospodarki komunalnej, zakładach opieki zdrowotnej i innych placówkach służby zdrowia przeznaczonych dla osób, których stan zdrowia wymaga całodobowych lub całodziennych świadczeń zdrowotnych, jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej oraz placówkach opiekuńczo-wychowawczych, zapewniających całodobową opiekę oraz w zakładach prowadzących działalność w zakresie kultury, oświaty, turystyki

i wypoczynku. Użycie przez ustawodawcę zwrotu "w szczególności" wskazuje, iż katalog ma charakter przykładowy, co oznacza, że mogą wystąpić również inne sytuacje, w których praca zostanie uznana za konieczną ze względu na jej użyteczność społeczną i codzienne potrzeby ludności.

Problemem jest jednak fakt, iż przepisy w żadnym miejscu nie precyzują czym jest „użyteczność społeczna” i „codzienne potrzeby ludności”. To nieprecyzyjne sformułowanie powoduje, iż w praktyce mamy do czynienia z dość powszechnym nad interpretowaniem tego zapisu. Powinna być bowiem respektowana zasada, że nawet tam, gdzie praca w niedzielę i święta jest dopuszczalna z uwagi na użyteczność społeczną lub jej charakter służący zaspokajaniu codziennych potrzeb ludności powinna być ona ograniczona wyłącznie do tych służb, których praca w te dni jest rzeczywiście niezbędna. Kategorie pracowników, którzy mają obowiązek świadczenia pracy w niedzielę i święta powinny być ściśle określone w regulaminach pracy lub w umowach o pracę – przy zastosowaniu zasady możliwie maksymalnego ograniczenia ich liczby.

Stacje kontroli pojazdów bez wątpienia świadczą usługi dla ludności, spełniają również warunek użyteczności społecznej, trudno jednak uznać, aby były one konieczne ze względu na codzienne potrzeby ludności. Zważywszy, iż do głównych zadań stacji należy przeprowadzanie badań kontroli pojazdów pod względem ich stanu technicznego, a termin owych badań wyznaczany jest ze znacznym wyprzedzeniem, co umożliwia osobom zainteresowanym zaplanowanie kolejnego badania

 

[ Dodano: 04-01-2015, 21:45 ]

Oto obszerny fragment stanowiska PIP w sprawie pracy SKP w niedzile:

W szczególny sposób ustawodawca uregulował problem dopuszczalności prac koniecznych ze względu na ich użyteczność społeczną i codzienne potrzeby ludności, wskazując przykłady takich sytuacji - pracę w: zakładach świadczących usługi dla ludności, gastronomii, zakładach hotelarskich, jednostkach gospodarki komunalnej, zakładach opieki zdrowotnej i innych placówkach służby zdrowia przeznaczonych dla osób, których stan zdrowia wymaga całodobowych lub całodziennych świadczeń zdrowotnych, jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej oraz placówkach opiekuńczo-wychowawczych, zapewniających całodobową opiekę oraz w zakładach prowadzących działalność w zakresie kultury, oświaty, turystyki

i wypoczynku. Użycie przez ustawodawcę zwrotu "w szczególności" wskazuje, iż katalog ma charakter przykładowy, co oznacza, że mogą wystąpić również inne sytuacje, w których praca zostanie uznana za konieczną ze względu na jej użyteczność społeczną i codzienne potrzeby ludności.

Problemem jest jednak fakt, iż przepisy w żadnym miejscu nie precyzują czym jest „użyteczność społeczna” i „codzienne potrzeby ludności”. To nieprecyzyjne sformułowanie powoduje, iż w praktyce mamy do czynienia z dość powszechnym nad interpretowaniem tego zapisu. Powinna być bowiem respektowana zasada, że nawet tam, gdzie praca w niedzielę i święta jest dopuszczalna z uwagi na użyteczność społeczną lub jej charakter służący zaspokajaniu codziennych potrzeb ludności powinna być ona ograniczona wyłącznie do tych służb, których praca w te dni jest rzeczywiście niezbędna. Kategorie pracowników, którzy mają obowiązek świadczenia pracy w niedzielę i święta powinny być ściśle określone w regulaminach pracy lub w umowach o pracę – przy zastosowaniu zasady możliwie maksymalnego ograniczenia ich liczby.

Stacje kontroli pojazdów bez wątpienia świadczą usługi dla ludności, spełniają również warunek użyteczności społecznej, trudno jednak uznać, aby były one konieczne ze względu na codzienne potrzeby ludności. Zważywszy, iż do głównych zadań stacji należy przeprowadzanie badań kontroli pojazdów pod względem ich stanu technicznego, a termin owych badań wyznaczany jest ze znacznym wyprzedzeniem, co umożliwia osobom zainteresowanym zaplanowanie kolejnego badania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natasza, wytłumacz mi merytorycznie jaki związek ma to stwierdzenie z działalnoscią SKP. SKP to nie warsztat samochodowy i nie została powołana do oceny stanu technicznego pojazdu w momencie jego zakupu!!! Idąc tym tropem to należało by stwierdzic, że i WK powinny być czynne w niedziele, bo było by to wygodne dla petentów. Należy też pamiętać, że w niedziele moga byc wykonywane prace na prawdę konieczne zaspakjające potrzeby życiowe ludnosci a transakcja kupna-sprzedaży samochodu na pewno taka potrzeba nie jest.

W praktyce jak widzimy jest nieco inaczej. Oczywiście masz rację, że SKP, to nie warsztat samochodowy. A jednak tak się dzieje, że SKP przeprowadzają w niedzielę sprawdzenia pojazdów oraz w razie potrzeby rutynowe badania techniczne . Pojawiają się tu dwie kwestie. Pierwsza dotycząca możliwości pracy w niedzielę, druga zaś wykonywania sprawdzenia pojazdu poza ramami badania technicznego. Najpierw przedyskutujmy problem pracy w niedzielę. Załóżmy, że praca w niedzielę nie przekroczy limitu tygodniowego czasu pracy pracownika, który zgodnie z art.131 KP wynosi

Tygodniowy czas pracy łącznie z godzinami nadliczbowymi nie może przekraczać przeciętnie 48 godzin w przyjętym okresie rozliczeniowym.

 

Odpowiedz, czy w związku z powyższym stoi cokolwiek na przeszkodzie, aby diagnosta pracował w niedzielę w celu uzupełnienia brakujących godzin? Czy będzie to naruszenie KP ? A jeżeli warunkiem zawarcia umowy o pracę zawartej z diagnostą będzie praca w niedzielę, co zostanie przez pracodawcę zawarte w aneksie do umowy o pracę? Warto również poruszyć kwestię pracy w niedzielę samego właściciela SKP, który sam będzie przeprowadzał badania techniczne pojazdów. Czy KP zakazuje właścicielowi pracy w niedzielę?

 

Tylko proszę Janusza o nie odbieranie mojej wypowiedzi jako działanie na szkodę diagnostów. Nie taki bowiem jest cel mojej wypowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co można próbować podciągnąć to pkt 9b, ale bez problemu można obronić tezę, że SKP nie swiadczą usług dla ludnosci a wykonują zadania z zakresu administacji publicznej!
Danielu już wiem skąd tomasz:

"...Stacja diagnostyczna wykonuje zadania administracji publicznej. Załatwiając sprawę przed organem administracji publicznej faktycznie mamy do czynienia z „urzędnikiem” tj. konkretną osobą, która w zakresie swych kompetencji ma obowiązek „załatwienia” sprawy, z jaką zwrócił się do urzędu obywatel. Formalnie osoba ta pełni rolę „funkcjonariusza” tzn. działa w charakterze organu administracji publicznej, z jego upoważnienia."

 

https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CDEQFjAA&url=http%3A%2F%2Fbip.msw.gov.pl%2Fdownload%2F4%2F22546%2FUwagaosobyfizycznej.pdf&ei=37epVKD2K6y17gab54DoDg&usg=AFQjCNFup4s7d4elspIHz5AM9Cf0khMwxQ

 

To teraz odpowiedz mi Danielu czy właściciel SKP - przedsiębiorca, posiadający uprawnienia diagnosty może być, jest "funkcjonariuszem"? Czy nie ma tu konfliktu?

 

Dlaczego nikt nie grzmi w temacie właściciel SKP wykonuje jednocześnie zadania osoby pełniącej funkcję publiczną - łącznie z autorem cytowanego tekstu?

 

"...W przypadku diagnosty samochodowego należy stwierdzić, że na podstawie otrzymanych uprawnień wykonuje badanie techniczne pojazdów i wydaje dokumenty urzędowe o doniosłych i nieodwracalnych skutkach prawnych. Jako strona wykonuje działania w zakresie zadań publicznych w oparciu o ustawę -Prawo o ruchu drogowym oraz art.76 paragraf 2 Kpa. Dowód rejestracyjny oraz wydawane zaświadczenie jest dokumentem urzędowym wymienionym w art. 76 paragraf 1."

 

vs.

 

Ustawa z dnia 21.08.1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne.

Art. 1. Ustawa określa ograniczenia w prowadzeniu działalności gospodarczej przez osoby zajmujące kierownicze stanowiska państwowe, w rozumieniu przepisów o wynagrodzeniu osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe, oraz przez sędziów Trybunału Konstytucyjnego.

Art. 2. Ustawa określa także ograniczenia w prowadzeniu działalności gospodarczej przez:

1) pracowników urzędów państwowych, w tym członków korpusu służby cywilnej, zajmujących stanowiska kierownicze:

a) dyrektora generalnego, dyrektora departamentu (jednostki równorzędnej) i jego zastępcy oraz naczelnika wydziału (jednostki równorzędnej) - w urzędach naczelnych i centralnych organów państwowych,

b) dyrektora generalnego urzędu wojewódzkiego, dyrektora wydziału (jednostki równorzędnej) i jego zastępcy oraz głównego księgowego, kierownika urzędu rejonowego i jego zastępcy*) oraz głównego księgowego - w urzędach terenowych organów rządowej administracji ogólnej,

 

_______________

*) Z dniem 31.12.1998 r. wygasły akty powołania kierowników urzędów rejonowych i ich zastępców, stosownie do art. 13 ustawy z dnia 13.10.1998 r. - Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (Dz. U. z 1998 r. nr 133, poz. 872).

 

c) kierownika urzędu i jego zastępcy - w urzędach terenowych organów rządowej administracji specjalnej;

2) pracowników urzędów państwowych, w tym członków korpusu służby cywilnej, zajmujących stanowiska równorzędne pod względem płacowym ze stanowiskami wymienionymi w pkt 1;

2a) innych niż wymienieni w pkt 1 i 2 członków korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw finansów publicznych;

3) dyrektora generalnego Najwyższej Izby Kontroli oraz pracowników Najwyższej Izby Kontroli nadzorujących lub wykonujących czynności kontrolne;

3a) Prezesa i wiceprezesów oraz starszych radców i radców Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa;

3b) Przewodniczącego i Zastępców Przewodniczącego Komisji Nadzoru Finansowego;

4) pracowników regionalnych izb obrachunkowych zajmujących stanowiska: prezesa, członka kolegium, naczelnika wydziału oraz inspektora do spraw kontroli;

5) pracowników samorządowych kolegiów odwoławczych zajmujących stanowiska: przewodniczącego, jego zastępcy oraz etatowego członka kolegium;

6) wójtów (burmistrzów, prezydentów miast), zastępców wójtów (burmistrzów, prezydentów miast), skarbników gmin, sekretarzy gmin, kierowników jednostek organizacyjnych gminy, osoby zarządzające i członków organów zarządzających gminnymi osobami prawnymi oraz inne osoby wydające decyzje administracyjne w imieniu wójta (burmistrza, prezydenta miasta);

6a) członków zarządów powiatów, skarbników powiatów, sekretarzy powiatów, kierowników jednostek organizacyjnych powiatu, osoby zarządzające i członków organów zarządzających powiatowymi osobami prawnymi oraz inne osoby wydające decyzje administracyjne w imieniu starosty;

6b) członków zarządów województw, skarbników województw, sekretarzy województw, kierowników wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych, osoby zarządzające i członków organów zarządzających wojewódzkimi osobami prawnymi oraz inne osoby wydające decyzje administracyjne w imieniu marszałka województwa;

7) pracowników banków państwowych zajmujących stanowiska: prezesa, wiceprezesa, członka zarządu oraz skarbnika;

8 ) pracowników przedsiębiorstw państwowych zajmujących stanowiska: dyrektora przedsiębiorstwa, jego zastępcy oraz głównego księgowego;

9) pracowników jednoosobowych spółek Skarbu Państwa oraz spółek, w których udział Skarbu Państwa przekracza 50% kapitału zakładowego lub 50% liczby akcji, zajmujących stanowiska: prezesa, wiceprezesa i członka zarządu;

10) pracowników agencji państwowych zajmujących stanowiska: prezesa, wiceprezesa, dyrektora zespołu, dyrektora oddziału terenowego i jego zastępcy - lub stanowiska równorzędne;

11) inne osoby pełniące funkcje publiczne, jeżeli ustawa szczególna tak stanowi.

 

 

Art. 4. Osoby wymienione w art. 1 i 2, w okresie zajmowania stanowisk lub pełnienia funkcji, o których mowa w tych przepisach, nie mogą:

1...

6) prowadzić działalności gospodarczej na własny rachunek lub wspólnie z innymi osobami, a także zarządzać taką działalnością lub być przedstawicielem czy pełnomocnikiem w prowadzeniu takiej działalności; nie dotyczy to działalności wytwórczej w rolnictwie w zakresie produkcji roślinnej i zwierzęcej, w formie i zakresie gospodarstwa rodzinnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedz, czy w związku z powyższym stoi cokolwiek na przeszkodzie, aby diagnosta pracował w niedzielę w celu uzupełnienia brakujących godzin?

Według mnie Januszowi nie chodzi o sam fakt pracy w niedzielę tylko o to,że jeżeli SKP pracuje w niedziele to powinno być to umieszczone na "szyldzie".

Ale moge sie mylic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli SKP pracuje w niedziele to powinno być to umieszczone na "szyldzie".
no jak, powinno? skoro jak już wiemy od 3 strony wątku rzecz w rozporządzeniu idzie li tylko i wyłącznie o godziny, nie ma mowy o dniach. To jak skoro rozporządzenie wskazuje wprost, że mają być godziny to możemy rozszerzyć o dni? Jakoś to wybiórcze stosowania prawa - tak jak nam pasuje. Czy może ustawodawca określił jedynie minimum minimo rum co na tymże szyldzie ma się znajdować? To możemy modernizować treść zawartą na nim, a określoną w rozporządzeniu dowolnie modyfikować?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Danielu już wiem skąd tomasz:

Skąd to mam to już wyraźnie napisałem i proszę nie łączyć moich materiałów z osobą Pana GK!

 

[ Dodano: 05-01-2015, 07:44 ]

Tygodniowy czas pracy łącznie z godzinami nadliczbowymi nie może przekraczać przeciętnie 48 godzin w przyjętym okresie rozliczeniowym.

 

Odpowiedz, czy w związku z powyższym stoi cokolwiek na przeszkodzie, aby diagnosta pracował w niedzielę w celu uzupełnienia brakujących godzin?

 

Już znasz stanowisko PIP w tej sprawie i nie rozumiem skąd dalsze pytania w tym temacie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd to mam to już wyraźnie napisałem
Danielu chodzi mi o poniższą treść:
SKP nie swiadczą usług dla ludnosci a wykonują zadania z zakresu administacji publicznej!

Jakoś tak zbieżna wydała mi się ta teza, że miałem wrażenie jakbym gdzieś ją czytał. Jeżeli uraziłem Cię łącząc Twoją wypowiedź z treścią cytowaną autorstwa G.K. to przepraszam.

 

[ Dodano: 05-01-2015, 07:47 ]

skąd dalsze pytania w tym temacie???
o to, że PIP odniosło się do KP - czy on obowiązuje właściciela SKP posiadającego uprawnienia diagnosty? To Natasza ma na myśli, zapewne. Czy w takim razie może on wykonywać badania techniczne w niedzielę?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

biker100, czy uważasz, że ta teza (SKP nie swiadczą usług dla ludnosci a wykonują zadania z zakresu administacji publiczne) jest błędna?

Ja uważam, że nie. Miej na uwadze, że nie tylko Pan GK to zauważył i podziela to stanowisko.

Chyba nie ma żadnych wątpliwości, że prowadzenie SKP nie jest zwykła działalnością usługową!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie ma żadnych wątpliwości, że prowadzenie SKP nie jest zwykła działalnością usługową!
oczywiście jak już tu wyjaśniliśmy jest działalnością regulowaną.

 

Danielu odpowiedz proszę na moje pytanie postawione na poprzedniej stronie:

 

- czy zgodnie z Ustawą z dnia 21.08.1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne właściciel SKP - może jednocześnie pełnić funkcje publiczną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dziedzinie prawa nie jestem zbyt mocny i w tej chwili nie mam czasu aby przeanalizować ustawę ale kierując się zdrowym rozsądkiem i logiką to sytuacja taka nie powinna mieć miejsca. Zresztą dyrektywa WE, też porusza ten temat i wymaga uniezależnienia diagnosty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kierując się zdrowym rozsądkiem i logiką to sytuacja taka nie powinna mieć miejsca. Zresztą dyrektywa WE, też porusza ten temat i wymaga uniezależnienia diagnosty.

 

"...

2. Zgodnie z art. 2 dyrektywy 96/96 w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich dotyczących badań przydatności do ruchu drogowego pojazdów silnikowych i ich przyczep, jeżeli państwo członkowskie powierza prowadzenie stacji kontroli pojazdów podmiotom prywatnym, wciąż jednak sprawuje nad nimi bezpośredni nadzór. Do państwa członkowskiego należy bowiem, zgodnie z art. 2 zdanie pierwsze, wyznaczenie właściwych placówek, wdrożenie procedury nadawania im uprawnień i sprawowanie nad nimi nadzoru. Zgodnie z art. 2 zdanie drugie, w którym mowa jest o środkach ostrożności, jakie należy podjąć w razie konfliktu interesów między działalnością z zakresu kontroli i z zakresu naprawy pojazdów, państwa członkowskie powinny dokładać w szczególności starań, aby zachowane były obiektywizm i wysoka jakość badań technicznych. Z użycia wyrażenia „w szczególności” wynika, że dyrektywa 96/96 zmierza do tego, by oba te konkretne cele dotyczące jakości, tj. obiektywizm i wysoka jakość badań technicznych pojazdów, były przez państwo członkowskie ściśle realizowane, nie tylko w przypadku występowania konfliktu interesów, lecz tym bardziej również w związku z wypełnianiem zadania sprawowania nadzoru nad prywatnymi stacjami kontroli pojazdów, o którym mowa w art. 2 zdanie pierwsze dyrektywy 96/96. W tej sytuacji, biorąc pod uwagę, że podmioty prywatne prowadzące swoją działalność pod czynnym nadzorem właściwych organów, które ostatecznie są odpowiedzialne za inspekcje i za decyzje tych podmiotów, nie mogą być uznane za podmioty „uczestniczące w sposób bezpośredni i konkretny w wykonywaniu władzy publicznej” w rozumieniu art. 45 WE, działalność prywatnych podmiotów prowadzących działalność z zakresu badań technicznych pojazdów nie jest objęta zakresem przedmiotowym wyjątku ustanowionego w art. 45 WE."

 

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/HTML/?uri=CELEX:62008CJ0438&from=PL

 

Sprawa akurat dotyczy Portugalii ale można, a nawet należy przenieść na nasze podwórko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy nie jest to tak jak w sklepach , że jak właściciel chce otworzyć w niedziele i święta to sam staje za ladą ,a pracownicy mają wolne.
co do świąt to masz rację,ale z tymi niedzielami się zagalopowałeś :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do czego prowadzą te wszystkie rozmowy -chyba tylko do jednego -niektórzy chcą być niewolnikami ,białymi murzynami Panów kierowców .Jeżeli ktoś kupuje samochód to powinien wiedzieć ,że związane są z tym jakieś obowiązki -miedzy innymi raz na rok -uśredniam -wykonanie okresowego badania technicznego -czy to takie trudne gdy na każdym rogu jest stacja czynna w określonych godzinach i to w obowiązku właściciela pojazdu jest aby do danego terminu wykonać badanie -a nie jak to polak ze wszystkim czekać do ostatniej chwili.Ale jak się rozpieszcza kierowców -przyjedz do nas

- badanie bezstresowe w 5 minut

- do każdego badania gratisy

- każde badanie u nas pozytywne

a teraz jeszcze o każdej porze dnia -to się pożnij nie trzeba dziwić ,że takie mają podejście do diagnostów - to nie jest handel ................. :shock::shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.