Skocz do zawartości

Pojazd z Angli zatrzymany DR brak badań


mirek.g

Rekomendowane odpowiedzi

ostatnio klient opowiadał jak jego znajomego złapała policja na autostradzie w Niemczech. Przyczepa nie miała przegladu i skierowali go na najbliższą skp. Po otrzymaniu przeglądu (łącznie z wymianą jakiś tulejek) puścili go

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • mirek.g

    10

  • JANUSZ60

    8

  • Bogusław Maćkowski

    4

  • Psuj

    3

Panowie wykonać badanie pojazdu zarejestrowanego za granicą mozna tylko i wyłącznie na skierowanie policjanta i jeszce jeżeli chodzi o anglika to należy skreślić punkt 1 i 2 i w uwagach napisac poj nie spełnia art 66 odnosnie.... notomiast spełnia warunki tech określone w Konwencji o ruchu drogowym sporządzonej w Wiedniu z 1986r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wykonać badanie pojazdu zarejestrowanego za granicą mozna tylko i wyłącznie na skierowanie policjanta

Czy jest to gdzieś zapisane, czy to tylko Twoje prywatne zdanie ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wykonać badanie pojazdu zarejestrowanego za granicą mozna tylko i wyłącznie na skierowanie policjanta i jeszce jeżeli chodzi o anglika to należy skreślić punkt 1 i 2 i w uwagach napisac poj nie spełnia art 66 odnosnie.... notomiast spełnia warunki tech określone w Konwencji o ruchu drogowym sporządzonej w Wiedniu z 1986r

 

Prawie idealnie. Ale dokładnie ujęto to w poprzednich postach jak powinno być.

 

Diagnosta faktycznie skreśla poz 1 i 2 na zaśw. z BTP i bez żadnych komentarzy o art. 66 w poz 2 ma wpisać:

(Dz. U. z 2003r. Nr 32, poz. 262 z późn. zm.)

 

 

ROZPORZĄDZENIE

MINISTRA INFRASTRUKTURY1) 2)

 

z dnia 31 grudnia 2002 r.

 

w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

 

(Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.)

 

Na podstawie art. 66 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 98, poz. 602, z późn. zm.3)) zarządza się, co następuje:

 

§ 1. 2. Pojazd zarejestrowany za granicą, a znajdujący się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, powinien odpowiadać warunkom technicznym określonym w Konwencji o ruchu drogowym, sporządzonej w Wiedniu dnia 8 listopada 1968 r. (Dz. U. z 1988 r. Nr 5, poz. 40 i 41).

 

Takie zaświadczenie nie uprawnia pojazdu do wjazdu na drogę publiczną ale jest jedynie sygnałem że ma sprawne urządzenia odpowiedzialne za BRD.

 

To był przypadek za brak ważnych BTP.

 

(Dz. U. z 2009r. Nr 155, poz. 1232)

 

ROZPORZĄDZENIE

MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 18 września 2009 r.

w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach

 

(Dz. U. z dnia 21 września 2009 r.)

 

 

§ 7. Jeżeli badanie techniczne przeprowadzone na wniosek właściciela pojazdu dotyczy pojazdu wymienionego w art. 132 ust. 5 ustawy, uprawniony diagnosta po wykonaniu badania technicznego wystawia zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu.

 

(Dz. U. z 2005r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm.)

 

USTAWA

z dnia 20 czerwca 1997 r.

Prawo o ruchu drogowym1)

 

Art. 132. 5. Zatrzymany dokument pojazdu zarejestrowanego za granicą, z wyjątkiem przypadków określonych w ust. 1 pkt 4 i 6, pozostawia się w jednostce Policji przez okres 7 dni. Po upływie tego terminu dokument przekazywany jest przedstawicielstwu państwa, w którym pojazd jest zarejestrowany.

 

 

Był jeszcze jeden wyjątek ale go usunięto, cóż widzę, że na bieżąco muszę śledzić przepisy :x W tych przepisach nie określono, czy badanie przeprowadza się na skierowanie policjanta czy właściciela pojazdu. Tak czy inaczej badanie można wykonać.

 

Kwestią wtórną jest to, że jadąc do innego kraju należy wiedzieć jaki okres tam będę przebywał i czy będę miał ważne badanie. Jeśli to przegapię jedynie laweta jako legalny środek transportu do granicy. Taki jest dzisiejszy stan prawny.

Rozważana jest możliwość uznawalności BTP w krajach Unii Europejskiej ale to przyszłość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

§ 7. Jeżeli badanie techniczne przeprowadzone na wniosek właściciela pojazdu dotyczy pojazdu wymienionego w art. 132 ust. 5 ustawy, uprawniony diagnosta po wykonaniu badania technicznego wystawia zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu.

 

Odczytuję to jako badanie przed pierwszą rejestracją w kraju,mogę się mylić.Czyli OBT + DIP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badanie "okresowe" pojazdu sprowadzonego z zagranicy jest wymienione w ustawie i rozporządzeniu enumeratywnie. I nie można implementować § 7 do § 5 ust. 5. w związku z art. 81 ust. 3. Dotyczy on w mojej ocenie sytuacji wymienionej właśnie w § 1 rozp. o warunkach technicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mi zajęło rozszyfrowanie o czym do mnie "rozmawiasz" :)

 

Ot, taki żarcik był, gdyż głównie mówię językiem zrozumiałym.

Ale taka odpowiedź jest fajna, jest krótka i na temat a odpowiedź rozumie głównie odpowiadający :razz: . A jak się napisze językiem ludzkim trzeba się rozpisywać. Ale przykład idzie z góry jak czytamy odpowiedzi z MI i przepisy przejściowe to zaglądam do profesora Google :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to i ja dodam coś do tematu , miałem na przeglądzie sprintera z kierownicą z pr. strony na skierowanie od policjanta , samochód na polskich blachach zarejestrowany a jako przyczyny to właśnie kierownica i światła , reflektory zmienione więć na zaświadczeniu to ująłem a kierownica b/z . klient jeszcze nie wrócił bo miał mi powiedzieć czy dostał dowód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem na przeglądzie sprintera z kierownicą z pr. strony na skierowanie od policjanta , samochód na polskich blachach zarejestrowany a jako przyczyny to właśnie kierownica i światła

 

Przecież taki numer to dla prokuratora a nie dla policjanta jest ;);););)

 

No chyba że miał odstępstwo wpisane w DR ale ty tego nie widziałeś bo nie miałeś DR ::D::D::D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do Angola badanie możemy wykonać -jeżeli oprócz kierownicy i świateł wszystko jest Ok skreślamy oba punkty ,nie ustalamy terminu i w uwagach wpisujemy "pojazd spełnia wymagania Konwencji Wiedeńskiej"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wszyscy zakumali

ale ja miałem na myśli to;

"pojazd spełnia wymagania Konwencji Wiedeńskiej"

 

nadal nie wiem gdzie jest zapisane, że tak robimy ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badanie "okresowe" pojazdu sprowadzonego z zagranicy jest wymienione w ustawie i rozporządzeniu enumeratywnie. I nie można implementować § 7 do § 5 ust. 5. w związku z art. 81 ust. 3. Dotyczy on w mojej ocenie sytuacji wymienionej właśnie w § 1 rozp. o warunkach technicznych.

to zrozumiałem, po 2-krotnym czytaniu :-D

 

 

 

Wracając do Angola badanie możemy wykonać -jeżeli oprócz kierownicy i świateł wszystko jest Ok skreślamy oba punkty ,nie ustalamy terminu i w uwagach wpisujemy "pojazd spełnia wymagania Konwencji Wiedeńskiej"

A tego nie bardzo

 

 

 

na jakiej podstawie tak robisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to i ja dodam coś do tematu , miałem na przeglądzie sprintera z kierownicą z pr. strony na skierowanie od policjanta , samochód na polskich blachach zarejestrowany a jako przyczyny to właśnie kierownica i światła , reflektory zmienione więć na zaświadczeniu to ująłem a kierownica b/z . klient jeszcze nie wrócił bo miał mi powiedzieć czy dostał dowód.

 

No i zrobiłeś pzytywa :razz:

 

megalex napisał/a:

Wracając do Angola badanie możemy wykonać -jeżeli oprócz kierownicy i świateł wszystko jest Ok skreślamy oba punkty ,nie ustalamy terminu i w uwagach wpisujemy "pojazd spełnia wymagania Konwencji Wiedeńskiej"

 

No to jeszcze Konwencji Wiedeńskiej jakie są :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to i ja dodam coś do tematu , miałem na przeglądzie sprintera z kierownicą z pr. strony na skierowanie od policjanta , samochód na polskich blachach zarejestrowany a jako przyczyny to właśnie kierownica i światła , reflektory zmienione więć na zaświadczeniu to ująłem a kierownica b/z . klient jeszcze nie wrócił bo miał mi powiedzieć czy dostał dowód.

 

No i zrobiłeś pzytywa :razz:

 

 

Dodatkowe - nie określamy P lub N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przykład idzie z góry jak czytamy odpowiedzi z MI i przepisy przejściowe to zaglądam do profesora Google

No nie....Prosze mnie nie załamywac... :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak nam przedstawiał podstawę prawną takiego badania p.Marcin Buczyński na kursie. W poniedziałek zadzwonię i zapytam gdzie szukać tego zapisu i poinformuję kolegów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz dopiero odpowiem , to jest dodatkowe więc nie określam p czy n , klient chce zrobić badanie więc nie mam prawa odmówić , podałem w zaświadczeniu co zostało usunięte , chyba w WK czytać potrafią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.