Arton Napisano 28 Marzec 2011 Share Napisano 28 Marzec 2011 ostatnio klient opowiadał jak jego znajomego złapała policja na autostradzie w Niemczech. Przyczepa nie miała przegladu i skierowali go na najbliższą skp. Po otrzymaniu przeglądu (łącznie z wymianą jakiś tulejek) puścili go Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kyniutuning Napisano 4 Kwiecień 2011 Share Napisano 4 Kwiecień 2011 Panowie wykonać badanie pojazdu zarejestrowanego za granicą mozna tylko i wyłącznie na skierowanie policjanta i jeszce jeżeli chodzi o anglika to należy skreślić punkt 1 i 2 i w uwagach napisac poj nie spełnia art 66 odnosnie.... notomiast spełnia warunki tech określone w Konwencji o ruchu drogowym sporządzonej w Wiedniu z 1986r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 4 Kwiecień 2011 Share Napisano 4 Kwiecień 2011 Panowie wykonać badanie pojazdu zarejestrowanego za granicą mozna tylko i wyłącznie na skierowanie policjanta Czy jest to gdzieś zapisane, czy to tylko Twoje prywatne zdanie ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław Maćkowski Napisano 5 Kwiecień 2011 Share Napisano 5 Kwiecień 2011 Panowie wykonać badanie pojazdu zarejestrowanego za granicą mozna tylko i wyłącznie na skierowanie policjanta i jeszce jeżeli chodzi o anglika to należy skreślić punkt 1 i 2 i w uwagach napisac poj nie spełnia art 66 odnosnie.... notomiast spełnia warunki tech określone w Konwencji o ruchu drogowym sporządzonej w Wiedniu z 1986r Prawie idealnie. Ale dokładnie ujęto to w poprzednich postach jak powinno być. Diagnosta faktycznie skreśla poz 1 i 2 na zaśw. z BTP i bez żadnych komentarzy o art. 66 w poz 2 ma wpisać: (Dz. U. z 2003r. Nr 32, poz. 262 z późn. zm.) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1) 2) z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.) Na podstawie art. 66 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 98, poz. 602, z późn. zm.3)) zarządza się, co następuje: § 1. 2. Pojazd zarejestrowany za granicą, a znajdujący się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, powinien odpowiadać warunkom technicznym określonym w Konwencji o ruchu drogowym, sporządzonej w Wiedniu dnia 8 listopada 1968 r. (Dz. U. z 1988 r. Nr 5, poz. 40 i 41). Takie zaświadczenie nie uprawnia pojazdu do wjazdu na drogę publiczną ale jest jedynie sygnałem że ma sprawne urządzenia odpowiedzialne za BRD. To był przypadek za brak ważnych BTP. (Dz. U. z 2009r. Nr 155, poz. 1232) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1) z dnia 18 września 2009 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (Dz. U. z dnia 21 września 2009 r.) § 7. Jeżeli badanie techniczne przeprowadzone na wniosek właściciela pojazdu dotyczy pojazdu wymienionego w art. 132 ust. 5 ustawy, uprawniony diagnosta po wykonaniu badania technicznego wystawia zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu. (Dz. U. z 2005r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm.) USTAWA z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym1) Art. 132. 5. Zatrzymany dokument pojazdu zarejestrowanego za granicą, z wyjątkiem przypadków określonych w ust. 1 pkt 4 i 6, pozostawia się w jednostce Policji przez okres 7 dni. Po upływie tego terminu dokument przekazywany jest przedstawicielstwu państwa, w którym pojazd jest zarejestrowany. Był jeszcze jeden wyjątek ale go usunięto, cóż widzę, że na bieżąco muszę śledzić przepisy W tych przepisach nie określono, czy badanie przeprowadza się na skierowanie policjanta czy właściciela pojazdu. Tak czy inaczej badanie można wykonać. Kwestią wtórną jest to, że jadąc do innego kraju należy wiedzieć jaki okres tam będę przebywał i czy będę miał ważne badanie. Jeśli to przegapię jedynie laweta jako legalny środek transportu do granicy. Taki jest dzisiejszy stan prawny. Rozważana jest możliwość uznawalności BTP w krajach Unii Europejskiej ale to przyszłość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 5 Kwiecień 2011 Autor Share Napisano 5 Kwiecień 2011 § 7. Jeżeli badanie techniczne przeprowadzone na wniosek właściciela pojazdu dotyczy pojazdu wymienionego w art. 132 ust. 5 ustawy, uprawniony diagnosta po wykonaniu badania technicznego wystawia zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu. Odczytuję to jako badanie przed pierwszą rejestracją w kraju,mogę się mylić.Czyli OBT + DIP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław Maćkowski Napisano 5 Kwiecień 2011 Share Napisano 5 Kwiecień 2011 Badanie "okresowe" pojazdu sprowadzonego z zagranicy jest wymienione w ustawie i rozporządzeniu enumeratywnie. I nie można implementować § 7 do § 5 ust. 5. w związku z art. 81 ust. 3. Dotyczy on w mojej ocenie sytuacji wymienionej właśnie w § 1 rozp. o warunkach technicznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 7 Kwiecień 2011 Autor Share Napisano 7 Kwiecień 2011 Trochę mi zajęło rozszyfrowanie o czym do mnie "rozmawiasz" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 7 Kwiecień 2011 Share Napisano 7 Kwiecień 2011 ...spełnia warunki tech określone w Konwencji o ruchu drogowym sporządzonej w Wiedniu z 1986r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław Maćkowski Napisano 7 Kwiecień 2011 Share Napisano 7 Kwiecień 2011 Trochę mi zajęło rozszyfrowanie o czym do mnie "rozmawiasz" Ot, taki żarcik był, gdyż głównie mówię językiem zrozumiałym. Ale taka odpowiedź jest fajna, jest krótka i na temat a odpowiedź rozumie głównie odpowiadający . A jak się napisze językiem ludzkim trzeba się rozpisywać. Ale przykład idzie z góry jak czytamy odpowiedzi z MI i przepisy przejściowe to zaglądam do profesora Google . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drogba Napisano 8 Kwiecień 2011 Share Napisano 8 Kwiecień 2011 to i ja dodam coś do tematu , miałem na przeglądzie sprintera z kierownicą z pr. strony na skierowanie od policjanta , samochód na polskich blachach zarejestrowany a jako przyczyny to właśnie kierownica i światła , reflektory zmienione więć na zaświadczeniu to ująłem a kierownica b/z . klient jeszcze nie wrócił bo miał mi powiedzieć czy dostał dowód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 8 Kwiecień 2011 Share Napisano 8 Kwiecień 2011 Czyli, cuda się zdarzają nadal ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 8 Kwiecień 2011 Share Napisano 8 Kwiecień 2011 miałem na przeglądzie sprintera z kierownicą z pr. strony na skierowanie od policjanta , samochód na polskich blachach zarejestrowany a jako przyczyny to właśnie kierownica i światła Przecież taki numer to dla prokuratora a nie dla policjanta jest No chyba że miał odstępstwo wpisane w DR ale ty tego nie widziałeś bo nie miałeś DR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
megalex Napisano 8 Kwiecień 2011 Share Napisano 8 Kwiecień 2011 Wracając do Angola badanie możemy wykonać -jeżeli oprócz kierownicy i świateł wszystko jest Ok skreślamy oba punkty ,nie ustalamy terminu i w uwagach wpisujemy "pojazd spełnia wymagania Konwencji Wiedeńskiej" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 8 Kwiecień 2011 Share Napisano 8 Kwiecień 2011 Gdybyś jeszcze napisał na jakiej podstawie tak robisz ,,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leniwiec Napisano 8 Kwiecień 2011 Share Napisano 8 Kwiecień 2011 Nie wszyscy zakumali o czym do mnie "rozmawiasz" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 8 Kwiecień 2011 Share Napisano 8 Kwiecień 2011 Nie wszyscy zakumali ale ja miałem na myśli to; "pojazd spełnia wymagania Konwencji Wiedeńskiej" nadal nie wiem gdzie jest zapisane, że tak robimy ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leniwiec Napisano 8 Kwiecień 2011 Share Napisano 8 Kwiecień 2011 Badanie "okresowe" pojazdu sprowadzonego z zagranicy jest wymienione w ustawie i rozporządzeniu enumeratywnie. I nie można implementować § 7 do § 5 ust. 5. w związku z art. 81 ust. 3. Dotyczy on w mojej ocenie sytuacji wymienionej właśnie w § 1 rozp. o warunkach technicznych. to zrozumiałem, po 2-krotnym czytaniu Wracając do Angola badanie możemy wykonać -jeżeli oprócz kierownicy i świateł wszystko jest Ok skreślamy oba punkty ,nie ustalamy terminu i w uwagach wpisujemy "pojazd spełnia wymagania Konwencji Wiedeńskiej" A tego nie bardzo na jakiej podstawie tak robisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 8 Kwiecień 2011 Share Napisano 8 Kwiecień 2011 to i ja dodam coś do tematu , miałem na przeglądzie sprintera z kierownicą z pr. strony na skierowanie od policjanta , samochód na polskich blachach zarejestrowany a jako przyczyny to właśnie kierownica i światła , reflektory zmienione więć na zaświadczeniu to ująłem a kierownica b/z . klient jeszcze nie wrócił bo miał mi powiedzieć czy dostał dowód. No i zrobiłeś pzytywa megalex napisał/a: Wracając do Angola badanie możemy wykonać -jeżeli oprócz kierownicy i świateł wszystko jest Ok skreślamy oba punkty ,nie ustalamy terminu i w uwagach wpisujemy "pojazd spełnia wymagania Konwencji Wiedeńskiej" No to jeszcze Konwencji Wiedeńskiej jakie są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 8 Kwiecień 2011 Share Napisano 8 Kwiecień 2011 to i ja dodam coś do tematu , miałem na przeglądzie sprintera z kierownicą z pr. strony na skierowanie od policjanta , samochód na polskich blachach zarejestrowany a jako przyczyny to właśnie kierownica i światła , reflektory zmienione więć na zaświadczeniu to ująłem a kierownica b/z . klient jeszcze nie wrócił bo miał mi powiedzieć czy dostał dowód. No i zrobiłeś pzytywa Dodatkowe - nie określamy P lub N Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 8 Kwiecień 2011 Share Napisano 8 Kwiecień 2011 Dodatkowe - nie określamy P lub N Czy to ważne?, skoro nie ustała przyczyna zatrzymania DR ?,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 8 Kwiecień 2011 Share Napisano 8 Kwiecień 2011 przykład idzie z góry jak czytamy odpowiedzi z MI i przepisy przejściowe to zaglądam do profesora Google No nie....Prosze mnie nie załamywac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 8 Kwiecień 2011 Share Napisano 8 Kwiecień 2011 Pan Bogusław używa "makiawelizmów" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
megalex Napisano 9 Kwiecień 2011 Share Napisano 9 Kwiecień 2011 Tak nam przedstawiał podstawę prawną takiego badania p.Marcin Buczyński na kursie. W poniedziałek zadzwonię i zapytam gdzie szukać tego zapisu i poinformuję kolegów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 10 Kwiecień 2011 Share Napisano 10 Kwiecień 2011 Pan Bogusław używa "makiawelizmów" No toś naubliżał Panu Bogusławowi ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drogba Napisano 11 Kwiecień 2011 Share Napisano 11 Kwiecień 2011 teraz dopiero odpowiem , to jest dodatkowe więc nie określam p czy n , klient chce zrobić badanie więc nie mam prawa odmówić , podałem w zaświadczeniu co zostało usunięte , chyba w WK czytać potrafią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.