damdi Napisano 24 Marzec 2011 Share Napisano 24 Marzec 2011 koledzy jak wykonać badanie techniczne po zmianie silnika ( w rzeczywistości nigdy nie był wyciagany).ale klient ma problemy z WK. przegląd ma ważny ale nie wpisany w dowodzie rej, bo samochod dopiero kupił i ma go na zaświadzeniu z SKP. kobieta w WK zauważyła mu że na fvat ma napisane brak silnika i go odeslala do mnie żeby my zrobić dodatkowe bad. techniczne po zamontowaniu silnika , ale skierowania nie dostał. jaki rodzaj badania ile skasować? co napisać w zaświadczeniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 24 Marzec 2011 Share Napisano 24 Marzec 2011 ale skierowania nie dostał To niech dostanie, jak WK chce badanie to niech się określi co chce. A swoją drogą u mnie też ciężko ze skierowaniami na badania z WK zawsze tylko na gębę "bo mi powiedzieli że ma być badanie zrobione" i weź tu się nie denerwuj człowieku Czy urzędnicy w WK mają jakieś embarga na skierowania czy im się nie chce po prostu (przynajmniej u mnie) A swoją drogą wracając do tematu ja bym zrobił badanie po zmianach (okresowe + dodatkowe) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 24 Marzec 2011 Share Napisano 24 Marzec 2011 [quote="Qnick" A swoją drogą wracając do tematu ja bym zrobił badanie po zmianach (okresowe + dodatkowe) Tak jest ,tylko i wyłącznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Migi60 Napisano 24 Marzec 2011 Share Napisano 24 Marzec 2011 czy im się nie chce po prostu (przynajmniej u mnie) Mogę Ciebie pocieszyć ze z tym problemem nie jesteś osamotniony.... jaki rodzaj badania ile skasować? Jezeli to jest silnik orginalny z tego pojazdu to ja bym zrobił jedynie uzupełnienie danych-moc,pojemnośc i to wszystko. Natomiast jak przerobka to juz inna bajka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damdi Napisano 24 Marzec 2011 Autor Share Napisano 24 Marzec 2011 ale ten silnik nigdy nie byl z niego wyciagany- wszyskie dane sa w dowodzie. a przeglad ma wazny. nie da sie zrobic samego dodatkowego bez okresowego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Migi60 Napisano 24 Marzec 2011 Share Napisano 24 Marzec 2011 nie da sie zrobic samego dodatkowego Przeciez ja Ci nie pisałem o okresowym a tylko dodatkowe za 60.- i wszystko...To ze nie był nigdy z tamtąd demontowany to Ty i własciciel o tym wiecie...Przekonaj tym twierdzeniem panią z WK... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 24 Marzec 2011 Share Napisano 24 Marzec 2011 ja bym zrobił jedynie uzupełnienie danych-moc,pojemnośc i to wszystko. Tak jest, należy właśnie wykonać dodatkowe badanie celem uzupełnienia danych do rejestracji pojazdu, i to Panią z WK w zupełności wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damdi Napisano 24 Marzec 2011 Autor Share Napisano 24 Marzec 2011 ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azot14 Napisano 24 Marzec 2011 Share Napisano 24 Marzec 2011 Moim zdaniem należy wykonać dodatkowe BT skierowanego przez starostę w razie uzasadnionego przypuszczenia ,że nie spełnia określonych warunków techn. ....... itd Jeżeli nie dostałeś skierowania na piśmie to zadzwoń do WK niektóre wydziały praktykują formę skierowania "ustnego" . Pani z WK musiała tak postąpić skoro na FV widnieje wpis - brak silnika. Skąd ma wiedzieć czy "zamontowany silnik" spełnia normy emisji spalin ? Skoro to jest ten sam typ silnika to nie musisz ustalać danych - dane masz w DR - wpisujesz na zaświadczeniu że poj, moc nie uległa zmianie i jeżeli analiza spalin wypadnie OK to wynik pozytywny i po bólu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 25 Marzec 2011 Share Napisano 25 Marzec 2011 Moim zdaniem należy wykonać dodatkowe BT skierowanego przez starostę w razie uzasadnionego przypuszczenia ,że nie spełnia określonych warunków techn. ....... Nie ma takiej podstawy! Skierowany przez Starostę jest tylko w dwóch przypadkach" a) w celu identyfikacji lub ustalenia danych niezbędnych do jego rejestracji, b) jeżeli z dokumentów wymaganych do jego rejestracji wynika, że uczestniczył on w wypadku drogowym, lub narusza wymagania ochrony środowiska; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azot14 Napisano 25 Marzec 2011 Share Napisano 25 Marzec 2011 Dlaczego nie ma takiej podstawy? - kolega elliot myśli o poz. cennika 6.9 a ja sugeruję badanie z poz. cennika 5.1 . Czy pracownik WK nie ma podstaw sądzić,że klient zamontował silnik ze szrotu który narusza wymagania ochrony środowiska ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 25 Marzec 2011 Share Napisano 25 Marzec 2011 Moim zdaniem należy wykonać dodatkowe BT skierowanego przez starostę jeżeli analiza spalin wypadnie OK to wynik pozytywny i po bólu. Nie sądzisz, że coś tu się gryzie ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DIAGNOSTA__ Napisano 25 Marzec 2011 Share Napisano 25 Marzec 2011 A jak by wyglądała sytuacja z zaswiadczeniem jak klient chciał by wymienic silnik po zakupie samochodu z bezynowego na na diesla ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azot14 Napisano 25 Marzec 2011 Share Napisano 25 Marzec 2011 A jak by wyglądała sytuacja z zaswiadczeniem jak klient chciał by wymienic silnik po zakupie samochodu z bezynowego na na diesla ? Dodatkowe BT poz. 6.7 ( w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym). Janusz 60 - powiedz mi co tu się gryzie ? bo nie widzę tu sprzeczności . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 25 Marzec 2011 Share Napisano 25 Marzec 2011 ale ten silnik nigdy nie byl z niego wyciagany To ze nie był nigdy z tamtąd demontowany to Ty i własciciel o tym wiecie... A skąd diagnosta ma taką wiedzę???? Siedział w fabryce przy montażu i zapisał sobie numer silnika na potwierdzenie? Jeżeli w papierach jest TAKI SAM motor (pojemność i moc) to możemy przyjąć, że silnik który jest zamontowany teraz (nie możemy założyć że to TEN SAM) jest praktycznie częścią wymienną i nie jest potrzebne badanie na zmiany konstrukcyjne. Na upartego ustalenie danych może być. kobieta w WK zauważyła mu że na fvat ma napisane brak silnika To niech się cieszy, że nie został potraktowany jako składak i pozbawiony prawa do rejestracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 25 Marzec 2011 Share Napisano 25 Marzec 2011 Dlaczego nie ma takiej podstawy? - kolega elliot myśli o poz. cennika 6.9 a ja sugeruję badanie z poz. cennika 5.1 . Dlatego, że została pozycja w cenniku nie poparta rodzajem badania w Dz.U. 155. Po prostu nie ma takiego badania jak dodatkowe BT skierowanego przez starostę w razie uzasadnionego przypuszczenia ,że nie spełnia określonych warunków techn. Przy określeniu rodzaju badania kierujemy się Dz.U., 155 a nie cennikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 25 Marzec 2011 Share Napisano 25 Marzec 2011 Janusz 60 - powiedz mi co tu się gryzie ? bo nie widzę tu sprzeczności . No jak nie wiesz co w tych zdaniach i wyrazach w nich podkreślonych się gryzie to niedobrze Poczytaj Dz.U. 2009 nr 155 poz. 1232 § 4.pkt. 2. Nie cytuję żeby nie było za łatwo Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 25 Marzec 2011 Share Napisano 25 Marzec 2011 Nie cytuję żeby nie było za łatwo Pozdrawiam tak jest > Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 25 Marzec 2011 Share Napisano 25 Marzec 2011 Moim zdaniem należy wykonać dodatkowe BT skierowanego przez starostę w razie uzasadnionego przypuszczenia ,że nie spełnia określonych warunków techn. ....... itdJeżeli nie dostałeś skierowania na piśmie to zadzwoń do WK niektóre wydziały praktykują formę skierowania "ustnego" . Pani z WK musiała tak postąpić skoro na FV widnieje wpis - brak silnika. Skąd ma wiedzieć czy "zamontowany silnik" spełnia normy emisji spalin ? Skoro to jest ten sam typ silnika to nie musisz ustalać danych - dane masz w DR - wpisujesz na zaświadczeniu że poj, moc nie uległa zmianie i jeżeli analiza spalin wypadnie OK to wynik pozytywny i po bólu. Azot masz wyjątkowy dar komplikowania sobie życia w bardzo prostych sytuacjach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azot14 Napisano 25 Marzec 2011 Share Napisano 25 Marzec 2011 Azot masz wyjątkowy dar komplikowania sobie życia w bardzo prostych sytuacjach. niczego sobie nie komplikuję - zasugerowałem sposób rozwiązania i staram się przedstawić swoje racje . Co do o jak nie wiesz co w tych zdaniach i wyrazach w nich podkreślonych się gryzie to niedobrze Poczytaj Dz.U. 2009 nr 155 poz. 1232 § 4.pkt. 2. Nie cytuję żeby nie było za łatwo Pozdrawiam Czytania Dz. U. nigdy dość zwłaszcza,że powróciłem "częściowo" do wykonywania zawodu po ponad dwuletniej przerwie, przez ostatni czas uczyłem się czego innego więc Dz.U czytałem sporadycznie . Może więc mój sposób rozumowania jest błędny ale opierając się na : Dz.U. 2009 nr 155 poz. 1232 § § 3. 1. Zakres dodatkowego badania technicznego pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 11 ustawy: 4)skierowanego przez starostę albo na wniosek posiadacza pojazdu, jeżeli z dokumentów wymaganych do jego rejestracji wynika, że uczestniczył on w wypadku drogowym, lub narusza wymagania ochrony środowiska — obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących układów, w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu lub wniosku, w sposób określony w pkt 1–10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz w pkt 1 działu I załącznika nr 4 do rozporządzenia. W przypadku pojazdów, w których stwierdzono wyłącznie naruszenie wymagań ochrony środowiska, przeprowadza się tylko czynności określone w pkt 10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia; Była wymiana silnika okresowe badanie jest ważne , jest podejrzenie naruszenia wymagań ochrony środowiska czy nie ? A na koniec zadam trochę przewrotne pytanie - do jakich badań ma zastosowanie pozycja cennika 5.1? Sorry jeśli jestem upierdliwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 25 Marzec 2011 Share Napisano 25 Marzec 2011 do jakich badań ma zastosowanie pozycja cennika 5.1? Chodzi o to , że do żadnych, bo ta pozycja cennika została omyłkowo po zmianie 227 na 155 ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 25 Marzec 2011 Share Napisano 25 Marzec 2011 A na koniec zadam trochę przewrotne pytanie - do jakich badań ma zastosowanie pozycja cennika 5.1? Sorry jeśli jestem upierdliwy Dobre pytanie nie znam odpowiedzi przyznaję bez bólu nie robiłem jeszcze badania z poz. 5.1 cennika a jak były jakieś dane potrzebne do rejestracji to 6.9 za 60 pln, a koledze mmiodzio chodziło o to że przy badaniu dodatkowym nie wyznaczasz terminu nast. badania bo to robisz tylko przy okresowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azot14 Napisano 25 Marzec 2011 Share Napisano 25 Marzec 2011 Chodzi o to , że do żadnych, bo ta pozycja cennika została omyłkowo po zmianie 227 na 155 ,,, Kiedy w takim razie starosta skieruje na dodatkowe BT 4)skierowanego przez starostę albo na wniosek posiadacza pojazdu, jeżeli z dokumentów wymaganych do jego rejestracji wynika, że uczestniczył on w wypadku drogowym, lub narusza wymagania ochrony środowiska Chodzi mi o to na podstawie czego/lub jakich dokumentów starosta przypuszcza,że pojazd narusza wymagania ochrony środowiska (emisja spalin, zadymienia czy wycieki płynów eksploatacyjnych) , poza wypadkiem drogowym lub kolizją . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 25 Marzec 2011 Share Napisano 25 Marzec 2011 Chodzi mi o to na podstawie czego/lub jakich dokumentów starosta przypuszcza,że pojazd narusza wymagania ochrony środowiska (emisja spalin, zadymienia czy wycieki płynów eksploatacyjnych) Wystarczy ze w umowie k/s,fakturze wpisze ktos np:uszkodzony silnik,uszkodzona s.b. i masz własnie pewne skierowanie z WK na to badanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azot14 Napisano 25 Marzec 2011 Share Napisano 25 Marzec 2011 Wystarczy ze w umowie k/s,fakturze wpisze ktos np:uszkodzony silnik,uszkodzona s.b. i masz własnie pewne skierowanie z WK na to badanie... Dokładnie o to mi chodziło stąd wynika mój sposób rozumowania i odpowiedź na pytanie kolegi zawarte w pierwszym poście - przecież to jest podobna sytuacja na fakturze jest wpis - pojazd bez silnika, ktoś silnik założył więc trzeba sprawdzić czy wykonał to zgodnie ze sztuką i czy przez okres do najbliższego okresowego nie bedzie z niego kapać olej i czy nie będzie smrodził Jeżeli ustalimy tylko dane techniczne niezbędne do rejestracji to nie mamy możliwości odniesienia się do tej " ochrony srodowiska " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.