Skocz do zawartości

Ford Focus z sekwencjną instalacją LPG


brodatymazur

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym się zapytać co sądzicie o takim zestawie:

Ford Focus z sekwencyjną instalacją LPG

 

Z tego co czytałem to Ford Focus posiada silniki typu ZETEC, które nie znoszą gazu. Związane jest to z plastikowym kolektorem. Jednak - podobno - założenie instalacji LPG sekwencyjnej powoduje to, że problem znika i samochód zachowuje się jak każdy inny zagazowany.

 

Pytam bo noszę się z zamiarem zakupu powyższego modelu. Czy mieliście już jakieś doświadczenia w tym temacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy właściwej (sekwencyjnej) instalacji, problem z kolektorem nie istnieje. Trzeba bardzo pilnować regulacji zaworów i wszystko będzie w porządku. Sprawdź nadwozie pod względem korozji, zwłaszcza dolne wewnętrzne części (dolne zaprasowanie), przednia część progów szczególnie jeżeli pojazd eksploatowany bez chlapaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ADAM1501 Dziękuję.

 

 

Czy jeszcze jest coś na co należałoby zwrócić uwagę w szczególności w tym modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy z jakim silnikiem chcesz zakupić Focusa.

Jeśli 1,8 lub 2,0 to one jak najbardziej do lpg się nadają.

Z 1,6 bywa różnie (1,4 nie bierz pod uwagę bo będą Cię rowery wyprzedzały, a do tego jak w lato włączysz klimę to ruszając spod skrzyżowania będziesz musiał poprosić pasażera żeby Cię popchnął ;) )

Generalnie z instalacją lpg sprawdza się w 100%-ach powiedzenie - "jak dbasz - tak masz".

Większość z osób, które narzekają na lpg to albo osoby, które w życiu jej nie użytkowały lub takie, które zakładając elpega myślą, że skoro wydały na instalkę 2-3 tysie to teraz trzeba to "odrobić" i tankują benzynę tylko po to aby sekwencja miała na czym odpalić auto :twisted:

Ponadto, użytkując auto z LPG (szczególnie silniki ZETEC) należy pamiętać, że nie lubią one podwyższonej temp. spalania bo wypalają się gniazda zaworowe.

Jak wiadomo, LPG spala się w wyższej temp. niż benzyna, plusem jest za to brak efektu spalania stukowego (coś za coś ;) )

Dlatego, jeśli jedziesz na LPG to nie pałuje się auta na dłuższą metę i jadąc autostradą jak chcesz je pogonić 140 albo więcej to przełącz na benzynę bo jadąc dłużej z obrotami rzędu 4500 lub wyżej z pewnością nie działa to korzystnie dla silnika :)

Pamiętaj też, że silniki ZETEC to silniki gdzie regulacja zaworów, w większości, jest ręczna, płytkowa, (silniki 1, 6 w zależności od kodu silnika mają albo ręczną albo hydrauliczną regulację) - ot taki bzdurny wymysł Forda bo regulacja hydrauliczna jest już spotykana w większości silników z lat dużo wcześniejszych.

Trzeba pamiętać o kontrolowaniu powyższego znacznie częściej przy instalacji LPG (zalecane co 30 tys. - na benzynie producent zaleca co 150tys. ;) )

Nie daj się też nabrać na lubryfikację bo to lipa a'la magnetyzery.

Niby nie udowodniono, że szkodzą ale nie udowodniono, że pomagają, a płyn do lubryfikacji jest drogi.

Oprócz powyższego, jeśli zakupisz auto już z instalką to sprawdź jak pracuje na zimnym i ciepłym silniku.

Te silniki mają tendencję do "falowania i wariowania" obrotów szczególnie na zimnym silniku.

Nie jest to zaraz oznaką, że silnik jest szrot, a jedynie któryś z czujników padł (np. czujnik prędkości obrotowej VSS, lub padł potocznie nazywany krokowiec).

Jest to zawsze dość mocny argument do negocjacji ceny ;)

Focusy generalnie są dość dobrze wyposażone (nie dotyczy Polski ;) ) sprawdź więc, czy auto nie miało bardzo bliskiego kontaktu np. z ciągnikiem siodłowym powedzmy marki Renault Magnum ;)

Łatwo to zweryfikować bo handlarze uzupełniają elementy "na sztukę" - wciskając elementy np. od wersji TREND do wersji GHIA lub w innej konfiguracji (często to widać po wersji grilla, TREND ma wersje usportowioną "plaster miodu").

Często też kierownica z wywaloną poduchą jest zastępowana inną ale ..... np. taką po lifcie (inny znaczek Forda) :)

Zerknij też, czy napinacze nie są wystrzelone (są pod siedzeniami przednimi).

Umyty silnik = dość często silnik z wyciekami bo silnik to nie alu relingi na dachu i jego zadaniem jest prawidłowa praca, a nie lśnienie jak ....... :)

No i ostania rada, auto umyte i lśniące na zdjęciach dość często jest autem malowanym bo różnice w kolorze elementów najłatwiej ukryć w słoneczny dzień, kiedy jest umyte :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien tych silników 1.8 i 2.0 ze nadają się do gazu? Z tego co ja słyszałem to lepsze są 1.4 i 1.6 oczywiście do zamontowania gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj też, że silniki ZETEC to silniki gdzie regulacja zaworów, w większości, jest ręczna, płytkowa, (silniki 1, 6 w zależności od kodu silnika mają albo ręczną albo hydrauliczną regulację) - ot taki bzdurny wymysł Forda bo regulacja hydrauliczna jest już spotykana w większości silników z lat dużo wcześniejszych.

 

Taki mały offtopic - wszystkie Hondy, włącznie z rocznikiem 2011 mają ręcznie regulowane zawory. Dlaczego? Rozwiązanie się sprawdza więc po co kombinować i komplikować silnik. Efektem, jest również to, że ludki "serwisujące" u Pana Henia w garażu (szczególnie ci z LPG) narzekają na wypalanie się zaworów. A wystarczy regularna kontrola i regulacja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę o silniku 1,8 (115KM), wersja kombi.

Oprócz powyższego, jeśli zakupisz auto już z instalką to sprawdź jak pracuje na zimnym i ciepłym silniku.

Te silniki mają tendencję do "falowania i wariowania" obrotów szczególnie na zimnym silniku.

Nie jest to zaraz oznaką, że silnik jest szrot, a jedynie któryś z czujników padł (np. czujnik prędkości obrotowej VSS, lub padł potocznie nazywany krokowiec).

Jest to zawsze dość mocny argument do negocjacji ceny ;)

Focusy generalnie są dość dobrze wyposażone (nie dotyczy Polski ;) ) sprawdź więc, czy auto nie miało bardzo bliskiego kontaktu np. z ciągnikiem siodłowym powedzmy marki Renault Magnum ;)

Łatwo to zweryfikować bo handlarze uzupełniają elementy "na sztukę" - wciskając elementy np. od wersji TREND do wersji GHIA lub w innej konfiguracji (często to widać po wersji grilla, TREND ma wersje usportowioną "plaster miodu").

Często też kierownica z wywaloną poduchą jest zastępowana inną ale ..... np. taką po lifcie (inny znaczek Forda) :)

Zerknij też, czy napinacze nie są wystrzelone (są pod siedzeniami przednimi).

Umyty silnik = dość często silnik z wyciekami bo silnik to nie alu relingi na dachu i jego zadaniem jest prawidłowa praca, a nie lśnienie jak ....... :)

No i ostania rada, auto umyte i lśniące na zdjęciach dość często jest autem malowanym bo różnice w kolorze elementów najłatwiej ukryć w słoneczny dzień, kiedy jest umyte :)

Bardzo ciekawe wskazówki :] Zapamiętam i wykorzystam do negocjacji :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien tych silników 1.8 i 2.0 ze nadają się do gazu?

 

Tak jestem tego pewien :)

 

Myślę o silniku 1,8 (115KM)

Sam mam taki :)

Bardzo dobry silnik (tfu, odpukać ;) )

Jedyny mankament to właśnie dziwne zachowanie obrotów na zimnym silniku.

Jest to "przypadłość" tego modelu bo większość posiadaczy z nimi walczy albo już odpuściła.

Jak kupisz taką Foczkę z gazem to sprawdź luz zaworowy u DOBREGO mechanika (wielu "specuf" będzie Ci wmawiało, że regulacja jest hydrauliczna i patrzyła na Ciebie jak na totalnego laika, że jakieś herezje o regulacji płytkowej wygadujesz).

Jak luz jest sporo za mały to od razu przy jeździe próbnej da się to wyczuć, auto będzie się delikatnie dławiło, a jakbyś je pogonił mocniej to np. w moim przypadku poleciał max. 170km/h, gdzie zgodnie z danymi fabrycznymi można go pogonić do 198km/h, a licznikowo będzie ok. 210-215.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.