Skocz do zawartości

Jednak znikają numery silnika !!!!


abc

Rekomendowane odpowiedzi

To co napisałem bylo stanowiskiem jakie nam przekazano na tym spotakaniu ze zdecydowanym stwierdzeniem , że numeru silnika od 21 pażdziernika nie należy stosować

 

Obyś miał racje ! stawiam browarka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 300
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • berecik

    31

  • Norbert Jezierski

    30

  • Psuj

    21

  • Piotr Barczuk

    21

Moje zdanie jest takie - widzę to, co widzę i w oparciu o to twierdzę, że program STACJA 2000 będzie wspomagał nowy dziennik po ukazaniu się nowych rozporządzeń wykonawczych (nowy Dz.U.227).

Jak MI chce sobie wydawać interpretacje - proszę bardzo, dostosujemy się do nich. Ale nie sądzę, żeby ktoś stanowisko p. Przychodzenia wydał na papierze. IMHO to nie jest oficjalne stanowisko MI. No - chyba że się mylę ...

Jak się zdenerwuję to wyślę oficjalnego maila do Ministerstwa. Kilka dni jeszcze zostało - może coś odpowiedzą do 21 X.

Sorki - ale dla mnie lekki EOT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Polsce to musi tak być, że przez 50 lat wybudowali 1 km autostrady , żeby zmienic ustawe trzeba czekać rok,jak zmienią to znowy narobią bubli prawnych, i znowy rok żeby poprawić , my też mamy prawo do strajku , więc zastrajkujmy przeciwko tej uatawie i nie piszmy tych przeklętych numerów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A znajdziecie dla nas wszystkich nową pracę??? Po tym jak nam poodbierają uprawnienia oczywiście, no i kwestia czy nas nie pozabijają rozwścieczeni klienci którzy będą latali wk - stacja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam panowie,

podobnie jak kolega z prudnika uczestniczyłem w spotkaniu z przedstawicielem MI- nic nowego a wręcz smiem twierdzić, wiedza diagnostów nie została niczym wzbogacona, wracając do DU 180 wprowadzającego zmiany w Ustawie Prawo o ruchu... to DU 227 jest aktem wykonawczym do Ustawy i nie może być z nią sprzeczny, tak więc zapis o nr silnika nie będzie obowiązywał od dni wejścia DU 180- TAK STANOWI PRAWO akt niższego rzędu nie może być sprzeczny z aktem wyższego rzędu- po prostu przestaje w tej regulacji ( nr silnika) obowiązywać a w rubrykach nr silnka po 20.10 piszę -NIE DOTYCZY

z pozdrowieniami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

USTAWA z dnia 29 lipca 2005 r. o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz niektórych innych ustaw.

 

Data wejścia w życie: 21.10.2005

1) art. 1 pkt 29, pkt 30, pkt 31 i pkt 33 wchodzą w życie po upływie 3 miesięcy od dnia ogłoszenia; 2) art. 1 pkt 25 wchodzi w życie po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia; 3) art. 1 pkt 16 lit. c, w zakresie dotyczącym uiszczenia opłaty za przejazd pojazdu samochodowego po drogach krajowych, wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2006 r.; 4) art. 1 pkt 2 lit. a, pkt 3 lit. a, pkt 4 lit. b, pkt 5, pkt 6 lit. a, w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy, wchodzą w życie z dniem 1 lipca 2006 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 20.10 piszę -NIE DOTYCZY

Nr silnika przestaje być cechą identyfikacyjną - co nie oznacza, że znika z dokumentacji ... NUmer rejestracyjny też nie jest cechą identyfikacyjną - a spisujesz, jeśli jest - prawda ? Są rubryki ? Są ...

IMHO - jak już pisałem - nie masz racji :D Nie będę się powtarzał - patrz Art. 6.

 

I wytłumacz mi proszę, w którym to miejscu Dz.U. 227 jest niezgodny z Dz.U.180 ? Bo ja jakoś tego nie ogarniam - mimo najszczerszych chęci - sorki ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kolwiek jestem za likwidacja tych "upirdliwych" numerków to niestety nasi włodaże tam wyżej sami bedą mieli swoje wykładnie a diagności będziemy dostawać tylko baty bo "co Kraj toObyczaj" :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musimy poczekać aż gurnicy znowu pojadą do Warszawy i pojechać z nimi oni są wprawieni w skutecznych bojach to nam pomogą :D

 

 

może przy okazji wezniemy zbędny sprzęt ze stacji i zbudujemy z niego barykady :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uczestniczyłem w tym spotkaniu w NOT-ci i usłyczałem od P.Przychodzeń, że po 20.10.2005 nie identyfikujemy pojazdu po numerze silnika. Chyba że żle słyszałem

Pozdrawaim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba że żle słyszałem

 

Pewnie dobrze słyszałeś - ale co innego jest nie identyfikować, a co innego nie odczytywać ...

 

Sztandardowe powiedzenie p. Przychodzenia - "bo ja tak powiedziałem" nie stanowi prawa w Polsce ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan Przychodzeń miał to na myśli tylko że "człowiek jest omylny" i przepisy wykonawcze niestety wyjdą puźniej a cała reszta to nasze życzenie. I oby się jak najszybciej spełniło :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p Przychodzeń mówi jak wiemy baardzo wyraźnie i głosno , więc może faktycznie nie dosłyszałeś [ siedziałem w pierwszej ławce i mało co zrozumiałem z teg co on mówi]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wytłumacz mi proszę, w którym to miejscu Dz.U. 227 jest niezgodny z Dz.U.180 ? Bo ja jakoś tego nie ogarniam - mimo najszczerszych chęci - sorki ...[/quote]

brak zrozumienia z Twojej strony, DU 227 nie ma nic wspólnego z DU 180, jest tylko aktem wykonawczym do Ustawy Prawo o ruchu...- tekst jednolity w DU 108, poz.908 z 2005 ze zmianami i tą jedną ze zmian wprowadza DU 180. po 21.10 DU 227 w zał. nr1, w pkt 1.1, kolumna 3, pkt 5,6 nie ma juz umocowania

w Ustawie, akcie rangi wyższej - zniesiony Art.66, ust. 3a, pkt 2, w tym miejscu będzie DU 227 sprzeczny z Ustawą, nie z DU 180, Art.6 DU 180 potwirdza stosowanie dotychczasowych przepisów wyk.do czasu wejścia nowych ale nie zapisów sprzecznych- te zostają wyłączone z rozporządzeń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie głośno myślę. Jeżeli w art. 66 ust. 3a Prawka zostaje zapis iż cechą identyfikacyjną jest wyłącznie pkt 1 tj numer VIN albo numer nadwozia, podwozia lub ramy, a pkt 2) numer silnika zostaje skreślony to biorąc pod uwagę art. 66a mówi się, że cechą identyfikacyjną też jest tylko nr VIN.

 

Weźmy teraz §4 pkt 1 (Dz. U. z 2003r. Nr 227, poz. 2250 z późn. zm.) gdzie jest powiedziane, że dla pojazdów niezarejestrowanych dopuszcza się ustalenie faktycznych danych pojazdów na podstawie oględzin.

 

Skoro cechą identyfikacyjną nie jest już nr silnika, to teoretycznie podczas oględzin nie należy już spisywać z natury nr silnika.

 

Idąc dalej część pierwsza tego pkt mówi, że okresowe polega na porównaniu danych pojazdu z zapisami w dowodzie rejestracyjnym (...), dotyczących danych identyfikacyjnych i technicznych pojazdu. Obecnie cechą identyfikacyjną podlegającą identyfikacji jest tylko nr VIN.

 

W §11 ust. 2 przepis stanowi, iż dane identyfikacyjne (obecnie tylko nr VIN jest cechą identyfikacyjną) zamieszcza się w rejestrze (...).

 

Są to tylko moje przemyślenia, nie wiem czy prawidłowe, ale doszedłem do wniosku w oparciu o przytoczone przepisy, że zarówno w przypadku starego dowodu, gdzie jest wpisany nr silnika, jak i nowego, bądź dokumentu DIP dla pojazdu z zagranicy nie należy ustalać numeru silnika, gdyż cechą identyfikacyjną od 21.10.2005r. jest tylko nr VIN, albo numer nadwozia, podwozia lub ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.