Skocz do zawartości

Jednak znikają numery silnika !!!!


abc

Rekomendowane odpowiedzi

dzidek. Jeżeli masz obowiązek porównać zgodność stanu faktycznego z dowodem rej. to nikt nie wyda rozporządzenia przymknięcia oka na numer silnika. Poprostu porównujesz, nie zgadza się,to do WK po wpis , że nie dotyczy lub niech wykreślają numer z dowodu.

Zresztą poczekajmy z zagadkami jeszcze troszeczkę. Czasem zagadki same się rozwiązują.

Nie siejmy defetyzmu, napewno jest już wszystko przygotowane, tylko listonosz na zwolnieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 300
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • berecik

    31

  • Norbert Jezierski

    30

  • Psuj

    21

  • Piotr Barczuk

    21

W art. 6 jest wyraźny zapis o tym, że:

- na nowe przepisy wykonawcze (rozporządzenia) czekamy do 12 miesięcy

- dotychczasowe przepisy wykonawcze zachowują do tego czasu swoją ważność.

 

Słowam - w moim odczuciu PRAWIE NIC się nie zmienia :D

Co trzeba było odczytywać - odczytujemy.

A juz tym bardziej przez najbliższe 30 dni ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie1 nie moze byc tak, zeby raptem wyszedł nowy przepis zrozumiały dla wszystkich i jednoznaczny, ONI dbaja o to, zebysmy nie doznali zbyt mocnego szoku :shock: Mogło by to miec jakies nie ogarniete konsekwencje :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawi mnie jak jest w cywilizowanej części kontynentu, czy sejm stanowi prawo a minister interpretuje?

Przecież to jest jakaś paranoja - prawo jest prawem i stanowi je w tym kraju sejm za pomocą ustawy a u nas minister rozporządzeniem decyduje, co sejm miał na myśli.

 

Piotr Barczuk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie ma tu miejsca na interpretacje. Po wejsciu w życie przepisów z Dz. U. 180, art 66 ust.3a Prawa o Ruchu Drogowym będzie mieć takie brzmienie : Pojazd uczestniczący w ruchu powinien posiadać nadane przez producenta,z zastrzeżeniem art. 66a, cechy identyfikacyjne:

1) numer VIN albo numer nadwozia, podwozia lub ramy; i koniec.

Prawo o Ruchu Drogowym jest ustawą nadrzędną względem pozostałych ustaw ( w tym Dz. U. 227 ).

Nie będzie można przestrzegać zapisów z Dz. 227, nie łamiąc przy tym nowej wersji prawka. Przepisy jawnie sprzeczne z nowym brzmieniem art. 66, 3a prawka powinny pozostać martwe do czasu nowelizacji przez nowy Sejm. To żadna nowość. Taki zabieg dobrze służy wszystkim zainteresowanym, jest zgodny z intencją ustawodawcy i nie jest niezgodny (jak mi się wydaje) z PRAWEM w ogóle.

Co do rubryk w rejestrze i DIP to myślę, że można wpisywać tam póki co słowa " nie dotyczy ".

Odebranie starostwom prawa do nadawania nowych nr silnika, powinno być również na rękę urzędnikom bo z tą cechą identyfikacyjną jest zawsze najwięcej problemów. Co za tym idzie, mnóstwo solidnej, nikomu niepotrzebnej roboty będą mogli sobie darować.

Reasumując:

uważam, że po wejsciu w życie przepisów z Dz. U. 180, art 66 ust.3a , numer silnika jako cecha identyfikacyjna odchodzi w niebyt;

dotyczy to wszystkich pojazdów, niezależnie od tego jaki dowód rej. aktualnie mają;

w miarę wycofywania starszych druków DR i zastępowania ich nowymi, numery silników znikną wszędzie;

będzie to z korzyścią dla wszystkich, mniej roboty, mniej nerwów, mniej kombinacji.

Nudno bedzie ? Nieeeee :mrgreen:

 

[ Dodano: Sob Wrz 24, 2005 10:42 pm ]

W art. 6 jest wyraźny zapis o tym, że:

- na nowe przepisy wykonawcze (rozporządzenia) czekamy do 12 miesięcy

- dotychczasowe przepisy wykonawcze zachowują do tego czasu swoją ważność.

Mam wrażenie, że art.6 dotyczy ustawy o czasie pracy kierowców. Bo jaki aktualny przepis wykonawczy da się odnieść do ustawy Prawo o Ruchu Drogowym w nowym brzmieniu, bez numeru silnika jako cechy identyfikacyjnej ? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie admin przytoczył najważniejszy artykuł: 6. Przeczytajcie i potem dyskutujcie. Dotychczasowe akty wykonawcze (rozporządzenia) zachowują moc na podstawie dotychczasowyvch delegacji do czasu ustanowienia nowych nie dłużej niż przez 12 miesięcy. Co to dla Was oznacza powinniście wiedzieć.

 

Dotychczasowy 227 zachowuje moc w całej treści także porównywania numerów silnika.

 

I tak dotyczy to nie tylko nowo sprowadzonych pojazdów ale głównie już zarejestrowanych z wpisem nr silnika w dowodzie rejestracyjnym. Obowiązkowo należy porównać numer wpisany w dowodzie ze stanem faktycznym. I do tego momentu jasne jest to że w aktach wykonawczych nie zmienili. Gorzej jeśli numer silnika będzie skorodowany. Wtedy diagnosta daje wynik negatywny badania i poleca nabicie nowego, albo np. numer był zeszlifowany. Idzie taki właściciel do urzędu a tam mu mówią że od 21.10.2005r. nie posiadają uprawnień do nabijania numeru silnika.

To jest dopiero kwadratura koła.

I niby na jakiej podstawie diagnosta da wynik pozytywny??? I nawet nie myślcie, że ustawa jest aktem wyższym bo sama ustawa określa że dotychczasowe akty wykonawcze zachowują moc do czasu powstania nowych. I tak przez 12 miesięcy.

 

Naprawdę liczę na to, że sprawa nr silnika szybko się rozstrzygnie. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo - choć raz ktoś mnie poparł ... :D

Nie to, żebym był szczęśliwy - biorąc pod uwagę całość wypowiedzi poprzednika ...

Zapowiada się lekki młyn ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jest proste: Jakie przepisy obowiazują w kwesti rejestracji tzn. czy urzednikowi potrzebny bedzie nr silnika zeby zarejstrowac pojazd ?

 

Piotr Barczuk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę liczę na to, że sprawa nr silnika szybko się rozstrzygnie.

Chyba to juz kiedys napisalem : ze kupie dwa razy wiecej fajerwerków, zeby uczcic "znikajace " nr. silnika bo pewnie nastapi to w takim tempie ze własnie od 01.01.2006 (mam nadzieje) :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi kolego VACUM jak było by tak jak napisałeś to było by pięknie. Jednak każdy artykuł odnosi się do poszczególnych ustaw. Gdy artykuł nie ma wyszczególnionej ustawy wówczas odnosio się do całego rozporządzenia. Z naszego punktu widzenia sprawa nr silnika nie jest jednoznaczna przez najbliższe 12 miesięcy. I właśnie dlatego liczymy na innych dyrektorów wydz. komunikacji że poruszą problem w jastrzębiej górze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I właśnie dlatego liczymy na innych dyrektorów wydz. komunikacji że poruszą problem w jastrzębiej górze.

Od poruszenia do ustawy lub rozporzadzenia droga daleka - niestety.

Ale czy mamy kogos zaufanego, kto zda nam relacje ze spotkania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak odczytu numerów silnika od 21.10.2005r. Ok.

Jeżeli wychodzi Ustawa mówiąca o niesieniu cechy identyfikacyjnej jakim jest numer silnika to wszystkie dotychczasowe rozporządzenia mówiące o odczytaniu tego numeru są nieważne, ponieważ Ustawa jest najwyższym aktem prawnym.

A w zaświadczeniu należy w rubryce numer silnika wpisywać albo nie dotyczy albo ------

albo *******.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy mamy kogos zaufanego, kto zda nam relacje ze spotkania ?

 

A to dlaczego ma byc ktoś zaufany .Dyrektorzy jeśli coś konkretnego ustalą odnośnie wykonywania badań(w tym przypadku chodzi o numer silnika)powinni w trybie pilnym powiadomić stacje kontroli . Są naszą władzą zwierzchną .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawa jest najważniejszym aktem prawnym ( po zasadniczej ) i to w niej jest art. 6

Czyli emocje opadają i wszystko po staremu do zmiany rozporządzeń , góra 12 mieśięcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie dotychczasowe rozporządzenia mówiące o odczytaniu tego numeru są nieważne

Niestety - nie ;-(

 

Ustawa jest najwyższym aktem prawnym.

Tak - i właśnie w niej - podobnie jak kolega janko - przeczytałem art. 6 mówiący o zachowaniu dotychczasowych aktów wykonawczych - do czasu wejścia w życie nowych.

Panowie - nic się nie zmienia. Minister ma 12 miesięcy na zmianę tego stanu rzeczy. W najgorszym więc razie od 210go X 2006 r. nie odczytujemy numerów silnika :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj na spotkaniu w NOT Opole Pan Przychodzeń / Naczelnik Wydz. Warunków technicznych w Ministerstwie / stwierdził , iz od 21 pazdziernika należy nie stosować numeru silnika a rozporzadzenia zostaną za jakiś czas/?/ poprawione według niego ma tu zastosowanie wyższości ustawy nad rozporządzeniami .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda, że ustwa jest aktem najważniejszym ale nie stanowi aktów wykonawczych.

Art 81ust 10 Dz.U 108 . W oparciu o poszczególne Art wydawane są rozporządzenia.

Sądzę, że dopiero po ukazaniu się nowego rozporządzenia w sprawie -krótko Dz.U 32 Dz.u 227

możemy cokolwiek zmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co napisałem bylo stanowiskiem jakie nam przekazano na tym spotakaniu ze zdecydowanym stwierdzeniem , że numeru silnika od 21 pażdziernika nie należy stosować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.