cubitus Napisano 25 Marzec 2011 Napisano 25 Marzec 2011 Witam kolegów Pierwszy raz spotykam się z takim przypadkiem więc postanowiłem przedstawić ten temat. Miałem dziś klienta który przyjechał do mnie na rejestrację autem OPEL ASTRA GSI dokładnie ten pierwszy model. Auto jest przerobione na samochód typowo sportowy normalnie zarejestrowany.Ma profesjonalnie"podrasowany" silnik, zawieszenie gwintowane z możliwością regulacji, klatka bezpieczeństwa z homologacją, 2 sportowe fotele z 4 punktowymi pasami (homologowane) itp. Problem jest taki że dowód rejestracyjny jest "stary" jeszcze auta przed takimi przeróbkami (liczba miejsc np.5 a kanapy z tyłu już nie ma). Klient więc był zdziwiony że odmówiłem rejestracji. Moim zdaniem klient najpierw powinien mieć opinię rzeczoznawcy bo taka przeróbka według mnie jest ingerencją w fabryczną budowę tego pojazdu... Co o tym sądzicie?? Co powinienem zrobić żeby dobrze załatwić tą sprawę bez żadnych zbędnych konfliktów?? Pozdrawiam Cytuj
adam1501 Napisano 25 Marzec 2011 Napisano 25 Marzec 2011 Moim zdaniem klient najpierw powinien mieć opinię rzeczoznawcy bo taka przeróbka według mnie jest ingerencją w fabryczną budowę tego pojazdu... Zmiana ilości miejsc jest zmianą konstrukcyjną niewątpliwie. Jeżeli masz wątpliwości co do fachowości wykonania przebudowy możesz zażądać opinii ale pamiętaj, że posiadanie opinii przez klienta nie jest równoznaczne z wynikiem P. Opinia opinią a swój rozum musisz mieć i ocenić czy to co jest tam nabazgrane ma sens i odzwierciedla stan pojazdu a przede wszystkim czy to jest zgodne z warunkami technicznymi. Cytuj
azot14 Napisano 26 Marzec 2011 Napisano 26 Marzec 2011 Problem jest taki że dowód rejestracyjny jest "stary" jeszcze auta przed takimi przeróbkami (liczba miejsc np.5 a kanapy z tyłu już nie ma). Klient więc był zdziwiony że odmówiłem rejestracji. Do mnie niedawno też przyjechał klient Oplem Corsą przerobiony podobnie jak ten z tym że klient sam chciał zmianę liczby miejsc z 5 na 2 bo ściga go policja a poza tym jest jakiś problem kiedy chce startować w zawodach. Wykonałem badanie okresowe wraz z dodatkowym po zmianach konstrukcyjnych, wprawdzie bez oceny rzeczoznawcy, zajęło mi to prawie pół soboty i przyznam szczerze robiłem to niechętnie i miałem dużo różnego rodzaju wątpliwości ale nie było podstaw odmówić . Cytuj
Psuj Napisano 26 Marzec 2011 Napisano 26 Marzec 2011 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=2994 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=958 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=8062 Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
cubitus Napisano 29 Marzec 2011 Autor Napisano 29 Marzec 2011 Dzięki PSUJ . Z tego co poczytałem to w sumie takie przerobione na sport auto to najlepiej laweta i tylko jazda dla własnego hobby w rajdach amatorskich.... W Niemczech powiem szczerze nie widziałem normalnie zarejestrowanego takiego pojazdu a na lawecie owszem. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.