cubitus Napisano 25 Marzec 2011 Share Napisano 25 Marzec 2011 Witam kolegów Pierwszy raz spotykam się z takim przypadkiem więc postanowiłem przedstawić ten temat. Miałem dziś klienta który przyjechał do mnie na rejestrację autem OPEL ASTRA GSI dokładnie ten pierwszy model. Auto jest przerobione na samochód typowo sportowy normalnie zarejestrowany.Ma profesjonalnie"podrasowany" silnik, zawieszenie gwintowane z możliwością regulacji, klatka bezpieczeństwa z homologacją, 2 sportowe fotele z 4 punktowymi pasami (homologowane) itp. Problem jest taki że dowód rejestracyjny jest "stary" jeszcze auta przed takimi przeróbkami (liczba miejsc np.5 a kanapy z tyłu już nie ma). Klient więc był zdziwiony że odmówiłem rejestracji. Moim zdaniem klient najpierw powinien mieć opinię rzeczoznawcy bo taka przeróbka według mnie jest ingerencją w fabryczną budowę tego pojazdu... Co o tym sądzicie?? Co powinienem zrobić żeby dobrze załatwić tą sprawę bez żadnych zbędnych konfliktów?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 25 Marzec 2011 Share Napisano 25 Marzec 2011 Moim zdaniem klient najpierw powinien mieć opinię rzeczoznawcy bo taka przeróbka według mnie jest ingerencją w fabryczną budowę tego pojazdu... Zmiana ilości miejsc jest zmianą konstrukcyjną niewątpliwie. Jeżeli masz wątpliwości co do fachowości wykonania przebudowy możesz zażądać opinii ale pamiętaj, że posiadanie opinii przez klienta nie jest równoznaczne z wynikiem P. Opinia opinią a swój rozum musisz mieć i ocenić czy to co jest tam nabazgrane ma sens i odzwierciedla stan pojazdu a przede wszystkim czy to jest zgodne z warunkami technicznymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azot14 Napisano 26 Marzec 2011 Share Napisano 26 Marzec 2011 Problem jest taki że dowód rejestracyjny jest "stary" jeszcze auta przed takimi przeróbkami (liczba miejsc np.5 a kanapy z tyłu już nie ma). Klient więc był zdziwiony że odmówiłem rejestracji. Do mnie niedawno też przyjechał klient Oplem Corsą przerobiony podobnie jak ten z tym że klient sam chciał zmianę liczby miejsc z 5 na 2 bo ściga go policja a poza tym jest jakiś problem kiedy chce startować w zawodach. Wykonałem badanie okresowe wraz z dodatkowym po zmianach konstrukcyjnych, wprawdzie bez oceny rzeczoznawcy, zajęło mi to prawie pół soboty i przyznam szczerze robiłem to niechętnie i miałem dużo różnego rodzaju wątpliwości ale nie było podstaw odmówić . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 26 Marzec 2011 Share Napisano 26 Marzec 2011 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=2994 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=958 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=8062 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cubitus Napisano 29 Marzec 2011 Autor Share Napisano 29 Marzec 2011 Dzięki PSUJ . Z tego co poczytałem to w sumie takie przerobione na sport auto to najlepiej laweta i tylko jazda dla własnego hobby w rajdach amatorskich.... W Niemczech powiem szczerze nie widziałem normalnie zarejestrowanego takiego pojazdu a na lawecie owszem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.