Skocz do zawartości

Zaniżona waga w połowie busów


Bogusław Maćkowski

Rekomendowane odpowiedzi

Przeprowadzona przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego kontrola 198 busów w 108 z nich wykazała nieprawidłowości. Były one cięższe niż wynikałoby to z ich dowodów rejestracyjnych, co oznacza, że wożono nimi zbyt wielu pasażerów.

 

W tym roku GITD przeprowadził kontrole w pięciu województwach: wielkopolskim, mazowieckim, lubelskim, kujawsko-pomorskim i małopolskim. Inspektorzy podkładali pod osie pojazdów przenośne wagi. Okazało się, że w ponad połowie przypadków natrafiono na rozbieżności pomiędzy wagą rzeczywistą i tą poświadczoną przez dowód rejestracyjny.

 

Właściciele busów przed ich zarejestrowaniem często dokonują przeróbek zaniżających wagę pojazdów. Ma to związek z tym, że od masy własnej pojazdu i jego dopuszczalnej masy całkowitej zależy liczba pasażerów, których można nim przewozić. Przeróbka czasowo zmienia wagę busa, dzięki czemu jego właściciel uzyskuje prawo do przewożenia większej liczby osób.

 

Wyniki przeprowadzonej przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego kontroli najgorzej wypadły w Małopolsce. Na 41 skontrolowanych tam busów nieprawidłowości stwierdzono w przypadku 39 pojazdów. Inspektorzy zatrzymali ich właścicielom dowody rejestracyjne. Do odpowiedzialności mogą zostać również pociągnięci diagności, którzy dopuścili do ruchu przerobione pojazdy.

 

źródło: http://moto.wp.pl/kat,121,title,Zanizona-waga-w-polowie-busow,wid,13276259,wiadomosc.html

(przypis własny: zawsze nadchodzi taki czas gdzie odpowiada się za liberalność badań a szczególnie zmian konstrukcyjnych polegających na dokładaniu siedzeń w busach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 62
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Qnick

    10

  • Bogusław Maćkowski

    6

  • rurek777

    6

  • JANUSZ60

    6

Przeróbka czasowo zmienia wagę busa, dzięki czemu jego właściciel uzyskuje prawo do przewożenia większej liczby osób.

(...)

Do odpowiedzialności mogą zostać również pociągnięci diagności, którzy dopuścili do ruchu przerobione pojazdy.

a diagności to niby z jakiej okazji :?:

skoro właściciel chachmęci :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a diagności to niby z jakiej okazji

skoro właściciel chachmęci

przecież trzeba znaleźć winnego, diagnoście ciężko się bronić, a przedsiębiorca wynajmie prawnika.

I tu wracamy do tematu swego czasu popularnego, który skończył się na ble ble ble :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a diagności to niby z jakiej okazji

Choćby z takiej, że przy zmianach konstrukcyjnych nie ważyli tych busów, wierząc opiniom rzeczoznawców, którzy auta nie widzieli ale mają klauzulę ( o nietykalności) ,,,

 

I tu wracamy do tematu swego czasu popularnego, który skończył się na ble ble ble

tu się może tak nie skończyć,,,

 

WK małopolskie niechętnie oddają zatrzymane DR-y dopóki nie uzyskają mądrego wyjaśnienia skąd się wzięła różnica masy własnej, w przeciwnym razie będą sięgać po diagnostę dokonującego zmian konstrukcyjnych ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że przy zmianach konstrukcyjnych nie ważyli tych busów

 

A jak ktoś nie ma wagi na swojej SKP to co, zostaje mu tylko kwit z wagi albo opinia i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a diagności to niby z jakiej okazji :?:

 

A to dlatego, że gdyby nie zaświadczenie o diagnosty stwierdzające mniejszą masę własną w dowodzie rejestracyjnym nie pojawiłby się taki zapis. A samochód kto widzi? Diagnosta.

Kto nie zażądał kwitu z legalizowanej wagi? Diagnosta.

Kto dopuścił do ruchu pojazd po zmianach konstrukcyjnych? Diagnosta.

 

Naprawdę trzeba to wprost tłumaczyć?

 

Nie słyszałem by SKP miało legalizowane wagi, dlatego powinni się trzymać kwit z wagi i do tego najbezpieczniej opinie rzeczoznawcy wówczas będzie chociaż podział winy.

 

Zasadę zastosowano prostą: DMC - MŁ = MW

 

a powinno być: DMC - MW = MŁ - patrz ustalanie nieznanych parametrów jak ładowność w Dz. 155

 

Zabawa polega na tym, że ani diagnosta ani właściciel auta nie spodziewali się, że na drodze pojawi się Inspekcja Transportu Drogowego wyposażona w legalizowane wagi i udowadniająca, że dzięki diagnoście zapis w dowodzie rejestracyjnym o MW jest zaniżony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabawa polega na tym, że ani diagnosta ani właściciel auta nie spodziewali się, że na drodze pojawi się Inspekcja Transportu Drogowego wyposażona w legalizowane wagi

 

Jak również nie przewidzieli oni, że może dojść do zważenia pojazdu uczestniczącego w wypadku drogowym na wniosek biegłego sądowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a diagności to niby z jakiej okazji :?:

 

A to dlatego, że gdyby nie zaświadczenie o diagnosty stwierdzające mniejszą masę własną w dowodzie rejestracyjnym nie pojawiłby się taki zapis. A samochód kto widzi? Diagnosta.

Kto nie zażądał kwitu z legalizowanej wagi? Diagnosta.

Kto dopuścił do ruchu pojazd po zmianach konstrukcyjnych? Diagnosta.

 

Naprawdę trzeba to wprost tłumaczyć?

 

Nie słyszałem by SKP miało legalizowane wagi, dlatego powinni się trzymać kwit z wagi i do tego najbezpieczniej opinie rzeczoznawcy wówczas będzie chociaż podział winy.

 

Zasadę zastosowano prostą: DMC - MŁ = MW

 

a powinno być: DMC - MW = MŁ - patrz ustalanie nieznanych parametrów jak ładowność w Dz. 155

 

Zabawa polega na tym, że ani diagnosta ani właściciel auta nie spodziewali się, że na drodze pojawi się Inspekcja Transportu Drogowego wyposażona w legalizowane wagi i udowadniająca, że dzięki diagnoście zapis w dowodzie rejestracyjnym o MW jest zaniżony.

 

A kto powiedział, że diagności nie mieli dokumentu z ważenia pojazdu? Pewnie najprościej zwalić wszystko na diagnostę, a może zanim ktoś wystąpi z oskarżeniami na diagnostę to należałoby się diagnosty zapytać czy posiada takowy dokument z wagi i kto to ważył.

Samym obejrzeniem nie ustalimy MW pojazdu - a do tego mamy jakie mamy narzędzia.

Jeszcze jedno skoro diagnosta ponosiłby współwinę z potwierdzenie nieprawdy [w przypadku posiadania np opinii] , to taką samą współwinę ponosi osoba wystawiająca DR - czyż nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego?,jak będzie miał kwit z wagi , do tego op. rzeczoznawcy która będzie to potwierdzała to jest wszystko ok.pamiętajmy że jest to poważna zmiana i trzeba być zabezpieczonym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak będzie miał kwit z wagi , do tego op. rzeczoznawcy która będzie to potwierdzała to jest wszystko ok.pamiętajmy że jest to poważna zmiana i trzeba być zabezpieczonym.

Tylko małe ale ...JAK BĘDZIE MIAŁ....Czy w momencie wykonywania takiego badania wszyscy o tym pamiętaja... :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regan wybacz, ale brak dokumentu z wagi, to już brak profesjonalizmu lub celowa działanie hm .. na swoją niekorzyść

To na podstawie czego ustalił MW???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Czy w momencie wykonywania takiego badania wszyscy o tym pamiętaja...

 

Ja pamiętam :) A swoją drogą nie zrobiłem jeszcze przeróbki na "busika" (ciężarowy na autobus ) i tego się trzymam i jak na razie spokojnie śpię :lol: przynajmniej w tym temacie :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie słyszałem by SKP miało legalizowane wagi, dlatego powinni się trzymać kwit z wagi i do tego najbezpieczniej opinie rzeczoznawcy wówczas będzie chociaż podział winy.

Czy jednak OSKP nie mają obowiązku okresowej legalizacji wag wchodzących w skład lini diagnostycznej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jednak OSKP nie mają obowiązku okresowej legalizacji wag wchodzących w skład lini diagnostycznej?

 

Odpowiem pytaniem na pytanie. A czy OSKP ma obowiązek posiadania takiej wagi, bo u mnie tylko można zważyć na urządzeniu do amortyzatorów i to tylko do 3,5 t DMC, więc chyba trzeba zamknąć moje miejsce pracy, a i kolejny odbiór przez TDT w zeszłym roku nie zauważył braku wagi :evil::evil: i dopuścili SKP do "ruchu" .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło raczej o to, że skoro już jest waga to powinna być legalizowana.

 

Ale ta waga na skp nie służy do ważenia pojazdów !! Potrzebna jest tylko i wyłącznie do zbadania różnicy pomiędzy statycznym i dynamicznym naciskiem koła a uzyskana waga pojazdu jest parametrem dodatkowym nie będącym pomiarem urzędowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto powiedział, że diagności nie mieli dokumentu z ważenia pojazdu?

 

I dlatego cieszę się, że można konsultować problemy BRD wśród ludzi patrzących z różnych stron.

 

Oczywiście nie można bez zebrania całego materiału wieszać całej winy na diagnoście.

 

Ze swojej strony mogę zapewnić, że ten wątek też weźmiemy pod uwagę. Jednak ostateczną decyzje podejmują już właściwe organy.

 

Jeśli faktycznie się okaże, że diagnosta posiada kwit z legalizowanej wagi i na tej podstawie podjął taką decyzję, to został on wprowadzony w błąd a cała wina spadnie na ważącego o ile kwit z wagi był legalny i oryginalny.

 

Jeśli natomiast diagnosta nie posiada dokumentów na swoją obronę to sam podjął taką decyzję.

 

Gdyby miał wątpliwości przepisy umożliwiły mu zażądanie opinii rzeczoznawcy samochodowego.

 

Także na tym etapie nikt nie przesądza winy diagnosty, jednak nieciekawie to na pierwszy rzut oka wygląda.

 

PS.

Ale ta waga na skp nie służy do ważenia pojazdów !! Potrzebna jest tylko i wyłącznie do zbadania różnicy pomiędzy statycznym i dynamicznym naciskiem koła a uzyskana waga pojazdu jest parametrem dodatkowym nie będącym pomiarem urzędowym.

Idealnie, sam bym tego lepiej nie ujął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka OSKP nie mają obowiązku posiadania wagi,

Mógłbyś swoje rozmyślania podeprzeć stosownym paragrafem, że musi posiadać?

 

Nie musi mieć wagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.